Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10324 kommenttia

 



 


Täältä löydät tietoa Telian saatavuuksista ja toimituksista Apple iPhone X ja 8 sekä 8 Plus -puhelimien sekä Apple TV 4K -laitteiden osalta. Seuraa tätä blogia ja tiedät missä mennään. Kysy ja kommentoi.


 


Tietoa iPhone 8 / 8 Plus / X toimituksista:


 


- Päivitetty tilannetieto 18.12. Tänään on tullut uusi erä laitteita joita juuri pakkaamme toimituksiin. Tästä erästä saamme toimitettua kaikki sisässä olevat tilaukset, joten tämän erän jälkeen taulukko näyttää tältä:


 





























Laite Toimitamme tällä hetkellä laitteita, jotka on tilattu:
Apple iPhone X 64GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 64GB Silver Varastossa heti toimituksiin
   
Apple iPhone X 256GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 256GB Silver Varastossa heti toimituksiin

 


Tietoa iPhone X:n myynnin aloituksesta:


 


- Tilannetieto 2.11. klo 16:20. Kaikki ensimmäisestä ennakkoerästä tilatut puhelimet on nyt lähetetty matkaan ja niistä on mennyt tilaajalle myös tekstari. Laitteet ovat perillä huomisesta alkaen. Jos et saanut tekstaria niin se tarkoittaa sitä, että toimitus on tämänhetkisen tiedon mukaan myöhemmin marraskuun aikana.


 


- 27.10. avasimme myyntiin ensimmäisen erän iPhone X –puhelimia. Toimitamme näistä laitteista suurimman osan 3.11, postitoimipaikasta riippuen. Jos tilauksesi on tästä ensimmäisestä erästä, laite pakataan toimituksiin 2.11. ja tässä yhteydessä lähetämme sinulle tekstarina toimitusvahvistuksen, joka sisältää Postin seurantatunnuksen. Jos et saa toimitusvahvistusta torstain 2.11. aikana se tarkoittaa, että tilauksesi on toimituksessa marraskuun aikana.
 
- Ensimmäisen erän jälkeen, 29.10. mennessä tilatut laitteet toimitamme tämänhetkisen tiedon mukaan marraskuun aikana. Toimitusvahvistus on merkki siitä, että laitteesi on matkalla sinulle.


- iPhone X:n ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 27.10. klo 10.01. Pyrimme siihen, että laitteet ovat perillä asiakkailla 3.11. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).


 


- Kun ensimmäinen erä on myyty loppuun tai viimeistään 30.10. käynnistyy toisen erän myynti myös asiakaspalvelussa sekä kaikissa Telia Kaupoissa. Näiden tilausten toimitusaika riippuu tilausmääristä sekä meille tukkuun saapuvista toimituseristä.


 


- 3.11. klo 09.00 alkaen on seuraavista Telia Kaupoista on saatavissa erä laitteita suoraan myös hyllystä:



  • Helsinki – Kamppi ja Itäkeskus

  • Espoo - Iso-omena

  • Vantaa – Jumbo

  • Tampere – Koskikeskus

  • Raisio – Mylly

  • Oulu – Limingantulli


- Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.


 


iPhone X 256GB Space Grey -mallia ei tule saataville suoraan hyllystä myynninaloituspäivänä 3.11, muita malleja kyllä. Kyseistä mallia kuitenkin tulee meille tukkuun joten niitä on toimituksissa 3.11. jos/kun sellaisen tilasi ensimmäistä ennakkoerästä 27.10.


 


- Laitteissa on totuttuun Applemaiseen tapaan rajallinen saatavuus. Saamme Applelta laitteita pieniä eriä viikoittain, joita jaamme myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.


 


 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.


 


- iPhone X on hyödynnettävissä myös Upgrade-sopimuksen kanssa.


 


- Demolaitteita tulee esille kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 3.11. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.


 


Yleistä tietoa myynnin aloituksesta iPhone 8 ja 8 Plus:


 


- iPhone 8 ja 8+ -puhelimien ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 15.9. klo 10.01. Laitteita tulee myyntiin rajallinen määrä laitteita. Pyrimme siihen, että ne ovat perillä asiakkailla 22.9. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).
- Kun ensimmäinen erä on myyty tai viimeistään 18.9. käynnistyy toisen erän myynti sekä asiakaspalvelussa että seuraavissa Telia Kaupoissa:



  • Kamppi

  • Itäkeskus

  • Jumbo

  • Sello

  • Tampere Koskikeskus

  • Hansa

  • Prisma Seppälä

  • Oulu Limingantulli


Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.


- Uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.


 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.


- Nykyinen Telia Upgrade -sopimuksella oleva laite on mahdollista vaihtaa uuteen iPhoneen. Uutta iPhonea ei saa kuitenkaan enää Upgrade-sopimuksella. 


- Demolaitteita tulee kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 22.9. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.


  


Apple julkaisi 12.9. seuraavat tuotteet:


 



Apple 2017 telia.fi:ssä:


 


- Tilaa oma uusi Apple-laitteesi Telian verkkokaupasta ja löydä tietoa uusien toimitusten etenemisestä https://www.telia.fi/kauppa/apple/iphone


 


Apple 2017 juttuja Yhteisössä:


 


- Käyttökokemukset iPhone X


- Käyttökokemukset iPhone 8 ja 8 Plus


- Lanseerausillan Apple-valvojaiset täällä.


- Blogi: Lyhyt esittely uutuuslaitteista.


- Blogi: Esittelyssä iOS11.


 



 


657 kommenttia

Tuli juuri äsken lähetystunnus iphone 8 64gb Space greyn. Ehtiikö se tulla tänään, tai meneekö vklp yli?

Hmmm, mikähän minun 8 64gb silveriä pidättelee jos on heti valmis toimitukseen listan mukaan? :(

Mullekin tuli lähetystunnus samasta mallista kuin @Yeehyeeh:llä. Oikein hienoa! Vaikka tuskin mitenkään tänään ehtii perille, alkuviikosta sitten.

@Jompppa  Todennäköisesti tuo "toimitamme tilauksia, jotka on tilattu xx.xx" tarkoittaa sitä, että joku on alkunut käymään läpi niitä tilauksia, todellinen postituspäivä on sitten joskus.

@TeroRe  Vai miten tuo pitää tulkita? Paljonko on 'lead time' tuosta "toimitamme..." siihen, kun laitatte sen paketin postiin/kuriirille tms. ?

Sieltä se tuli tunnus. Aloin vain miettimään että odottaako lähetys nyt suojakuoren jota ei enään ole varastossa mutta onneksi ei. 

@Jompppa  Hyvä, jospa se kohta tulis meikäläisenkin tilaukselle...

 

Mites @TeroRe  ne Mac Book Pro 15:t ? Onkos niitä milloin saatavilla? Muilla niitä olis, tilataanko muualta?

Kunniamerkki

@TeroRe mites niitten Nike+:en tilanne?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Jaahas, sain taas uutta tietoa, nyt klo 1330 tilanne on:


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Yeehyeeh @Alec73 @Jompppa toimituksia on myös viikonloppuisin, ainakin pk-seudulla ja Tampereella meidän tilauksia tipahtelee myös pakettiautomaatteihin. Jos riippuen missä asut, niin voi olla, että pääsette käyttämään uutta luuria jo viikonloppuna :)


 


@Ruumismato silloin, kun seurantatunnus tuleepi niin paketti on silloin liikkeellä. Aikaa, sitä ennen, en osaa määritellä. En saanut vielä vahvistusta Macbookin tilanteesta, tietty kriittinen henkilö on reissun päällä ja vastausviive on nyt suuri, pahoittelut siitä.


 


@Tombiz tietoa ei vielä irronnut. Kerron, kun saan infoa tänne asti :)

@TeroRe

 

täytyy olla kultaisen 38mm kellon toimitusinfo virheellinen.

vaimon 20pvä tilattu vieläkin käsittelyssä..

@TeroRe Asun Turussa, ei yhtään haittaa jos vaikka tulee maanantaina kunhan tiedän, että saan sen pian käsiini. Kiitos teille että jaksoitte antaa infoa nopeasti tänne.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@masterkeimo pyysin tuplatsekkaamaan tilanteen ja taulukko on kuulemma ok. Yksi tilaus on kuulemma avoin (en tiedä kenen ja miksi), joten jos ette ole vielä tiedustelleet asiaa asiakaspalvelusta niin pyydän, että varmistakaa tässä kohtaa asia sitä kautta :)

@TeroRe hei vaan ja kyselisin miten noitta AW Series 3 kelloja on tulossa teidän varastoon? 42 musta harmaa tai harmaa harmaa olisi hakusessa. Jossain veikattiin että ensi viikolla tulisi täydennystä varastoon

Uusimman toimitusstatuksen mukaan nyt toimitetaan iPhone 8 256Gb Space Gray -malleja, jotka on tilattu 20.9.2017. Mikähän on oman tilaukseni laita, koska oma tilaukseni on vastaanotettu 15.9.2017 klo 10:05 ja tilaukseni on ollut käsittelyssä samana päivänä 10:07. Status tilaukselleni on edelleen sama enkä ole myöskään saanut mitään ilmoitusta, että tilaukseni olisi lähetetty. 

@JJLuoma jospa se sinun tilauksesi on tuo @TeroRe:n mainitsema avoin tilaus? Kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

@TeroRe

 

kiitos ja anteeksi. pari minuuttia viestisi jälkeen vaimolle pamahti seurantakoodi. ?? 

 

Omaa vielä odotellessa mutta eiköhän se kohta jee.

sama homma eli 8 space gray 256 tilausseurannan mukaan ei tapahtumia mutta eilen chatin mukaan laite lähetetty..

seurantoja ei ole tullut. 

en enää kehtaa kysyä kun olen jo kaksi kertaa ottanut yhteyttä peruuttamisen merkeissä ja muutenkin kysellyt...

 

Kannattaa @sbc302 vaan pommittaa sitä asiakaspalvelua. Oma kokemus seuraava: Kelloa ei näkynyt, pari soittoa asiakaspalveluun niin kello oli seuraavana päivänä matkassa. Odotti Apple Tv:tä jonka toimitusaika on avoin... 

Iphone 8 plussaa tilasin 25.9 (löyty silloin varastosta), tilaus vahvistusta ei näkynyt ja ensimmäiset 3 kertaa chat / puhelinpalvelu kertaa väitti että kaikki on kunnossa, vasta 27.9 neljännellä kerralla kun en enää hyväksynyt vastausta että "kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen", asiakaspalvelija totesi että kyllä tässä on joku virhe tullut. 24h selvitteltiin asiaa ja sit tuli tilausvahvistus, 4 päivää myöhässä ja puhelin postiin vasta seuraavana päivänä. Toimitus piti olla 1-2 päivää, nyt toivon mukaan maanantaina puhelin tulee eli viikko siinä meni "teknisen virheen" takia. Samaan aikaan tulee 15.9 tilattu 8...

Tarinan opetus, asiakaspalvelu ilmeisesti ei jaksa asioita selvittää kovin pitkälle ellei niille tee selväksi että nyt homma ei mene oikein. Harmi, tähän mennessä Telian asiakaspalvelu toiminut loistavasti mutta jos yksinkertaiset verkkokauppatilaukset vaatii 6 kertaa asiakkaan yhteydenottoa että tuotteet lähtevät liikkeelle niin jokin kyllä mättää ja Telialla vähän peiliin katsomista ja opittavaa. Tämä yhteisö on kuitenkin hieno paikka ja loistavaa että näin avoimesti julkaistaan tietoa.

No minähän otinkin yhteyttä että oliko homma nyt varmaan kunnossa ja siellä sitä selviteltiin.

En ihan 100% vakuuttunut että kaikki olisi ok mutta kai se sitten voi olla niin että paketin siirtyessä lähettämöön ei vielä seurannassa tapahdu mitään eikä tule postin seurantaa. Luulisi kylläkin että jos tilausta käsitellään tulisi sinne tilauksen seuranta sivulle joku merkintä tapahtumasta. Jään jännityksellä odottamaan tuleeko maanantaina postin koodi.

 

Ihan turhanpäiväisiä kyselyitä mutta halusin vaan varmistuksen että voin vanhan luovuttaa pois..

 

Apple TV:n tilauksista ei ilmeisesti ole mitään tietoa että sitä saadaan kai odottaa pitempään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Arcticaz en tiedä tarkemmin, aika nihkeä on saatavuus kun katsoo tuota taulukkoa ja sitä, minkä päivän toimituksissa tällä hetkellä mennään. Yritin saada mutta en saanut mitään lisätietoa, menee ensi viikkoon että jotain saan irti ?


 


@JJLuoma kuten @Alec73  vinkkasi niin tsekkaappa asiakaspalvelun kautta tilanne. Onko sinulla samassa tilauksessa jotain muita laitteita?


 


@masterkeimo ? (Eli high five kuten tuo hymiö kuulemma oikeasti menee ?)


 


@sbc302 mielestäni se menee juuri noin, että seuraava ilmoitus tulee sitten kun paketti on lähtenyt matkaan ja sille muodostuu seurantatunnus. Ja mielestäni oikeinkin relevantteja kyselyitä, tekisin itse samoin ?


 


@owsi10 kiitos konkreettisesta palautteesta, laitan talossa eteenpäin. Ja mukava kuulla, että koet Yhteisön hyödylliseksi ?

 Onko kukaan tilannut iphone 8plus 64gb space greyta? Mietin vain kuinka hyvin nuo 1-2 pvän toimitusajat pitää paikkansa?

@TeroRe, Tilauksessani ei ole muuta kuin tuo puhelin. Soitin asiakaspalveluun ja he alkoivat selvittää asiaa. Lopputulemana vetosivat usean päivän takaiseen tietoon, minkä olit päivittänyt tähän ketjuun, että juuri tuossa mallissa on toimitusongelmia. Edelleen siis ihmetyttää, että mikähän omassa toimituksessani on mennyt pieleen jos tuoreimman tiedon mukaan selkeästi myöhemmin tilattuja laitteita toimitetaan jo. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@JJLuoma otin koodia tukun suuntaan ja sain kuulla, että perjantain erästä saatiin laitteet tilauksiin, jotka on tehty 15-20.9. Joten kohdallasi ei ole mennyt mitään pieleen, uusi iPhone on sulla varmaankin ihan lähipäivinä :)

Kunniamerkki

@TeroRe joko on väliaikatietoa Nike+:ista?

missä viipyy 

Apple TV 4K - 64 GB

Vastaa