Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64339
Kirjoituksia 175013

Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy



Highlighted

Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy

Yhteisömanageri
Viestejä 4 037 kpl

Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy

1/658

 

iPhone_8_8Plus_X_Apple_Watch_Series_3_Apple_TV_1260x720.jpg

 

Täältä löydät tietoa Telian saatavuuksista ja toimituksista Apple iPhone X ja 8 sekä 8 Plus -puhelimien sekä Apple TV 4K -laitteiden osalta. Seuraa tätä blogia ja tiedät missä mennään. Kysy ja kommentoi.

 

Tietoa iPhone 8 / 8 Plus / X toimituksista:

 

- Päivitetty tilannetieto 18.12. Tänään on tullut uusi erä laitteita joita juuri pakkaamme toimituksiin. Tästä erästä saamme toimitettua kaikki sisässä olevat tilaukset, joten tämän erän jälkeen taulukko näyttää tältä:

 

Laite Toimitamme tällä hetkellä laitteita, jotka on tilattu:
Apple iPhone X 64GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 64GB Silver Varastossa heti toimituksiin
   
Apple iPhone X 256GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 256GB Silver Varastossa heti toimituksiin

 

Tietoa iPhone X:n myynnin aloituksesta:

 

- Tilannetieto 2.11. klo 16:20. Kaikki ensimmäisestä ennakkoerästä tilatut puhelimet on nyt lähetetty matkaan ja niistä on mennyt tilaajalle myös tekstari. Laitteet ovat perillä huomisesta alkaen. Jos et saanut tekstaria niin se tarkoittaa sitä, että toimitus on tämänhetkisen tiedon mukaan myöhemmin marraskuun aikana.

 

- 27.10. avasimme myyntiin ensimmäisen erän iPhone X –puhelimia. Toimitamme näistä laitteista suurimman osan 3.11, postitoimipaikasta riippuen. Jos tilauksesi on tästä ensimmäisestä erästä, laite pakataan toimituksiin 2.11. ja tässä yhteydessä lähetämme sinulle tekstarina toimitusvahvistuksen, joka sisältää Postin seurantatunnuksen. Jos et saa toimitusvahvistusta torstain 2.11. aikana se tarkoittaa, että tilauksesi on toimituksessa marraskuun aikana.
 
- Ensimmäisen erän jälkeen, 29.10. mennessä tilatut laitteet toimitamme tämänhetkisen tiedon mukaan marraskuun aikana. Toimitusvahvistus on merkki siitä, että laitteesi on matkalla sinulle.

- iPhone X:n ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 27.10. klo 10.01. Pyrimme siihen, että laitteet ovat perillä asiakkailla 3.11. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).

 

- Kun ensimmäinen erä on myyty loppuun tai viimeistään 30.10. käynnistyy toisen erän myynti myös asiakaspalvelussa sekä kaikissa Telia Kaupoissa. Näiden tilausten toimitusaika riippuu tilausmääristä sekä meille tukkuun saapuvista toimituseristä.

 

- 3.11. klo 09.00 alkaen on seuraavista Telia Kaupoista on saatavissa erä laitteita suoraan myös hyllystä:

  • Helsinki – Kamppi ja Itäkeskus
  • Espoo - Iso-omena
  • Vantaa – Jumbo
  • Tampere – Koskikeskus
  • Raisio – Mylly
  • Oulu – Limingantulli

- Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

 

iPhone X 256GB Space Grey -mallia ei tule saataville suoraan hyllystä myynninaloituspäivänä 3.11, muita malleja kyllä. Kyseistä mallia kuitenkin tulee meille tukkuun joten niitä on toimituksissa 3.11. jos/kun sellaisen tilasi ensimmäistä ennakkoerästä 27.10.

 

- Laitteissa on totuttuun Applemaiseen tapaan rajallinen saatavuus. Saamme Applelta laitteita pieniä eriä viikoittain, joita jaamme myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

 

- iPhone X on hyödynnettävissä myös Upgrade-sopimuksen kanssa.

 

- Demolaitteita tulee esille kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 3.11. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

 

Yleistä tietoa myynnin aloituksesta iPhone 8 ja 8 Plus:

 

- iPhone 8 ja 8+ -puhelimien ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 15.9. klo 10.01. Laitteita tulee myyntiin rajallinen määrä laitteita. Pyrimme siihen, että ne ovat perillä asiakkailla 22.9. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).
- Kun ensimmäinen erä on myyty tai viimeistään 18.9. käynnistyy toisen erän myynti sekä asiakaspalvelussa että seuraavissa Telia Kaupoissa:

  • Kamppi
  • Itäkeskus
  • Jumbo
  • Sello
  • Tampere Koskikeskus
  • Hansa
  • Prisma Seppälä
  • Oulu Limingantulli

Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

- Uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

- Nykyinen Telia Upgrade -sopimuksella oleva laite on mahdollista vaihtaa uuteen iPhoneen. Uutta iPhonea ei saa kuitenkaan enää Upgrade-sopimuksella. 

- Demolaitteita tulee kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 22.9. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

  

Apple julkaisi 12.9. seuraavat tuotteet:

 

Apple 2017 telia.fi:ssä:

 

- Tilaa oma uusi Apple-laitteesi Telian verkkokaupasta ja löydä tietoa uusien toimitusten etenemisestä https://www.telia.fi/kauppa/apple/iphone

 

Apple 2017 juttuja Yhteisössä:

 

- Käyttökokemukset iPhone X

- Käyttökokemukset iPhone 8 ja 8 Plus

- Lanseerausillan Apple-valvojaiset täällä.

- Blogi: Lyhyt esittely uutuuslaitteista.

- Blogi: Esittelyssä iOS11.

 Apple iPhone XApple iPhone XApple iPhone 8+Apple iPhone 8+

Apple Watch Series 3Apple Watch Series 3Apple TV 4KApple TV 4K

 

657 vastausta
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 037 kpl

21/658

@aajiih, tuoretta tietoa. Eli myynti käynnistyy Telia Kaupoissa viimeistään 18.9. Uusien puhelimien saatavuus on aluksi pientä ja jos käy niin, että myymälässä ei ole laitteita hyllyssä niin he laittavat siellä kuitenkin tilauksen sisään ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten kun laitteita on taas lisää. Toimitus ei voi kuitenkaan olla ulkomaille, mutta olisiko sinulla osoitetta Suomessa, voisiko sieltä edelleenlähettää ulkomaille?

 

Telia Kaupat, joissa ennakkomyynti käynnistyy ovat:

  • Kamppi
  • Itäkeskus
  • Jumbo
  • Sello
  • Tampere Koskikeskus
  • Hansa
  • Prisma Seppälä
  • Oulu Limingantulli

 

@latsi1, iPhone X:n osalta tilanne on edelleen auki. Voi olla, että malli on sama kuin iPhone 8/8+:n osalta, eli jos kaupoissa ei ole laitteita hyllyssä niin he tekevät tilauksen ja toimitus postitse. Tämä kuitenkin vielä varmistuu myöhemmin.

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 037 kpl

22/658

Ja vielä yleinen tieto, päivitän myös tämän aloitusblogiin:

 

Niinkuin aikaisempinakin vuosina, kysyntä tulee olemaan suurempaa kuin laitteiden saatavuus 🙂 Joten uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 

Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

23/658

@TeroRe Kiitos lisätiedoista.

 

Suomesta löytyy kyllä osoite ja Helsingin kauppoihin pääsen kunhan vaan ensin Suomessa olen.

 

Mutta... vieläkään ei oikein selviä miten upgrade toimii? Eihän sitä puhelinta postitse lähetetä kun pitää nykyinen palauttaa, vai...?

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 037 kpl

24/658

@aajiih Upgradessa vaihtaessasi laitteen uuteen me hyvitämme sinulle laitteen loppumaksut. Voit vaihtaa laitteen uuteen joko 12kk jälkeen sen hankinnasta, tai kun sitä vastaavan summan verran laitemaksuja on lyhennetty.

 

Vaihto hoidetaan tosiaan Telia Kaupassa, jonne vanha puhelin jätetään ja jossa myyjä tsekkaa sen kunnon ja vaihtokelpoisuuden. Myymälästä saadaan sitten mukaan myös sitten se uusi puhelin. Tai tässä tapauksessa uusi puhelin voi tulla myöhemmin myös postitse, jos iPhone 8/8+ ei ole myymälässä heti hyllystä mukaan saatavissa.

 

Vastasinko nyt kysymyksiisi, pahoittelut kun jouduit vähän lypsämään 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

25/658

@TeroRe Tavallaan joo, tavallaan ei.

 

Jos puhelin lähetetään postitse niin milloin annan vanhan puhelimen takaisin? Ettehän voi oikeasti olettaa, että käyn kaupassa ja olen esim. viikkoja ilman puhelinta kun pitää odottaa uutta? Ei se vuonna 2017 ole enää mahdollista. Tässä tapauksess vielä olen harvemmin Suomessa, eli jos ei puhelinta saa mukaan niin en voi postiakaan odottaa. Se ei vieläkään ole teidän ongelma, en sitä tietenkään tarkoita, mutta aivan mahdoton yhtälö.

 

Eihän siis oikeasti mitään muuta mahdollisuutta ole kuin koittaa onneaan ja puhelinta ehkä liikkeestä on joskus saatavissa, tai sitten ei.

 

Tämä upgrade on kyllä nyt ollu Telian ja entisen Soneran kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Todella harhaanjohtavaa markkinointia ja sanotte sivuillanne aikaisemmin siteeramiani lauseita, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Toivottavasti poistatte koko konseptin.

 

Taidan luovuttaa ja mahdollisesti maksan laitteeni kokonaan pois ja ostan uuden jostain muualta, josta oikeasti voi aina uuteen vaihtaa. Kyse ei ole itselläni missään vaiheessa ollut mahdollisuudesta maksaa, vaan siitä että voin vaivattomasti vaihtaa ilman vanhan myymistä joka nykyään on vaivalloista. Tämä ei teiltä onnistunut, ei voi olla muuta kuin pettynyt.

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 037 kpl

26/658

@aajiih, niin, tämä ei ole kyllä nyt mikään helppo yhtälö 😕

 

Ymmärtänet kuitenkin, että vanha laite pitää meillä nähdä ennen kuin teemme päätöksen sen vastaanottamisesta? Tässä ei ole kyse siitä, että me päättäisimme saisitko uuden iPhonen vai et. Kyse on siitä, että tässä on kyseessä aika poikkeuksellinen yhtälö (asut ulkomailla ja käyt harvoin Suomessa + uusien laitteiden saatavuus alkuvaiheessa on niukkaa).

 

Tässä on mielestäni kolme vaihtoehtoa:

 

1) Odotat, että uusien iPhoneiden saatavuus paranee = niitä saa varmasti hyllystä jolloin voit huoletta bookata matkan Suomeen

2) Jos sinulla on pöytälaatikossa tai tuttavilla lainata joku puhelin siksi aikaa, että voisit sitä käyttää kunnes uusi puhelin tulee

3) Jos sinulla on nyt tiedossa käynti Suomessa niin jos kerkeät käy jossain Telia Kaupassa neuvottelemassa myyjän/myymäläpäällikön kanssa, olisiko heillä tähän jotain fiksua ratkaisua

 

Yleisellä tasolla en pysty enempää ikävä kyllä neuvomaan. Ei hyviä vaihtoehtoja, myönnän, mutta muutakaan en nyt keksi.

 

--

 

Jotta voisimme kehittää Telia Upgradea, millaisia parannuksia siihen ehdottaisit? Onko yksi ehdotus tuo, että vanhan laitteen voisi palauttaa postitse tai jälkikäteen, kun uusi laite on saatu? Etuosto-oikeus tilanteisiin, joissa uuden laitteen saatavuus on niukkaa? Ihan vain muutamia ehdotuksia heittelen ilmaan 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

27/658

@TeroRe Juu kiitos taas vastauksesta, katsotaan nyt mitä teen tai en...

 

Muilla käytössä olevia tapoja vaihdon suhteen on esim. uuden tuotteen saaminen postitse, jonka jälkeen tilausvahvistuksen / kuitin kanssa liikkeeseen ja palauttaa sen jo käytössä olevan. Ymmärrän tottakai, että laitteen pitää olla kunnossa. En teille ehtoja yritä sanella, mutta jos esim. laite ei ole vaihtokunnossa pitää jo saatu palauttaa, maksaa vanha pois uuden pitääkseen tms.

 

Toinen tapa on, että voi varata itselleen ajan päivittämiseen ja silloin tietää puhelimen saavansa. Aikoja ei kaikille tietenkään heti ole, mutta se on ymmärrettävää.

 

Nyt koko upgradesta ei ihan oikeasti ole mitään hyötyä tai etua. Todennäköisesti puhelinta joutuu odottamaan kauemmin kuin normaalisti, jos olisi jo tilannut tänään. Onnea vaan kaikille X:n haluaville, ei tule varmasti menemään hyvin. Luovutan nyt jo selvitin joskus Suomessa ollessani tuleeko koko hommasta mitään vai ei.

 

Kiitos vielä kuitenkin kerran edes näistä vastauksista, muilta osastoilta ei teiltä näitäkään saanut.

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 037 kpl

28/658

Kiitos @aajiih, kuulostavat myös omaan korvaan hyviltä ideoilta. Toimitan oikealle taholle tiedoksi mutta en uskalla luvata, että ne kerkeävät ns. prosessiin saati tuotantoon nyt juuri tähän "kuumaan". Mutta lupaan, että ne pääsevät ainakin tarkastelun alle.

 

Hyvä, että pystyimme ainakin avaamaan asiaa. Harmi vain, että lopputulos ei ole eikä ollut kannaltasi parhain mahdollinen. Toivottavasti asia järjestyy jollain keinolla kuitenkin hyvin päin 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

29/658

Onkohan mitään tietoa siitä antaa julkisuuteen että paljonko puhelimia on tilattu ja minkä kokoisia nämä pienet erät ovat? Mietin sitä että jos tilaukseni otettiin käsittelyyn 10:07 niin onko mitään toivoa realistisesti odotella puhelinta automaatille heti ensimmäisestä 22.09 erästä? Myös aiempien vuosien pohjalta tehty mutu kelpaa tässä kohti itselleni 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 037 kpl

30/658

@Merendin kuulostaa siltä, että ipuhelimesi on tilattu juuri tästä ensimmäistä ennakkoerästä. Eli uskon, että on tulossa sinulle 22.9. 🙂 Jos tilaus olisi toisesta erästä niin verkkokauppa olisi antanut sinulle arvion toimitusajasta (koska se on joku muu kuin 22.9.)

 

Joten se on kohta sitten joulu 🙂 Sopiiko pyytää, että tulehan sitten tänne kertomaan millainen uusi iPhone on. Kiinnostaa kuulla 🙂

 

Emme siis kerro noita määriä julkisuuteen 🙂

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.