Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5141 custom-general.kudos
  • 4495 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy

 

iPhone_8_8Plus_X_Apple_Watch_Series_3_Apple_TV_1260x720.jpg

 

Täältä löydät tietoa Telian saatavuuksista ja toimituksista Apple iPhone X ja 8 sekä 8 Plus -puhelimien sekä Apple TV 4K -laitteiden osalta. Seuraa tätä blogia ja tiedät missä mennään. Kysy ja kommentoi.

 

Tietoa iPhone 8 / 8 Plus / X toimituksista:

 

- Päivitetty tilannetieto 18.12. Tänään on tullut uusi erä laitteita joita juuri pakkaamme toimituksiin. Tästä erästä saamme toimitettua kaikki sisässä olevat tilaukset, joten tämän erän jälkeen taulukko näyttää tältä:

 

Laite Toimitamme tällä hetkellä laitteita, jotka on tilattu:
Apple iPhone X 64GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 64GB Silver Varastossa heti toimituksiin
   
Apple iPhone X 256GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 256GB Silver Varastossa heti toimituksiin

 

Tietoa iPhone X:n myynnin aloituksesta:

 

- Tilannetieto 2.11. klo 16:20. Kaikki ensimmäisestä ennakkoerästä tilatut puhelimet on nyt lähetetty matkaan ja niistä on mennyt tilaajalle myös tekstari. Laitteet ovat perillä huomisesta alkaen. Jos et saanut tekstaria niin se tarkoittaa sitä, että toimitus on tämänhetkisen tiedon mukaan myöhemmin marraskuun aikana.

 

- 27.10. avasimme myyntiin ensimmäisen erän iPhone X –puhelimia. Toimitamme näistä laitteista suurimman osan 3.11, postitoimipaikasta riippuen. Jos tilauksesi on tästä ensimmäisestä erästä, laite pakataan toimituksiin 2.11. ja tässä yhteydessä lähetämme sinulle tekstarina toimitusvahvistuksen, joka sisältää Postin seurantatunnuksen. Jos et saa toimitusvahvistusta torstain 2.11. aikana se tarkoittaa, että tilauksesi on toimituksessa marraskuun aikana.
 
- Ensimmäisen erän jälkeen, 29.10. mennessä tilatut laitteet toimitamme tämänhetkisen tiedon mukaan marraskuun aikana. Toimitusvahvistus on merkki siitä, että laitteesi on matkalla sinulle.

- iPhone X:n ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 27.10. klo 10.01. Pyrimme siihen, että laitteet ovat perillä asiakkailla 3.11. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).

 

- Kun ensimmäinen erä on myyty loppuun tai viimeistään 30.10. käynnistyy toisen erän myynti myös asiakaspalvelussa sekä kaikissa Telia Kaupoissa. Näiden tilausten toimitusaika riippuu tilausmääristä sekä meille tukkuun saapuvista toimituseristä.

 

- 3.11. klo 09.00 alkaen on seuraavista Telia Kaupoista on saatavissa erä laitteita suoraan myös hyllystä:

  • Helsinki – Kamppi ja Itäkeskus
  • Espoo - Iso-omena
  • Vantaa – Jumbo
  • Tampere – Koskikeskus
  • Raisio – Mylly
  • Oulu – Limingantulli

- Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

 

iPhone X 256GB Space Grey -mallia ei tule saataville suoraan hyllystä myynninaloituspäivänä 3.11, muita malleja kyllä. Kyseistä mallia kuitenkin tulee meille tukkuun joten niitä on toimituksissa 3.11. jos/kun sellaisen tilasi ensimmäistä ennakkoerästä 27.10.

 

- Laitteissa on totuttuun Applemaiseen tapaan rajallinen saatavuus. Saamme Applelta laitteita pieniä eriä viikoittain, joita jaamme myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

 

- iPhone X on hyödynnettävissä myös Upgrade-sopimuksen kanssa.

 

- Demolaitteita tulee esille kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 3.11. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

 

Yleistä tietoa myynnin aloituksesta iPhone 8 ja 8 Plus:

 

- iPhone 8 ja 8+ -puhelimien ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 15.9. klo 10.01. Laitteita tulee myyntiin rajallinen määrä laitteita. Pyrimme siihen, että ne ovat perillä asiakkailla 22.9. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).
- Kun ensimmäinen erä on myyty tai viimeistään 18.9. käynnistyy toisen erän myynti sekä asiakaspalvelussa että seuraavissa Telia Kaupoissa:

  • Kamppi
  • Itäkeskus
  • Jumbo
  • Sello
  • Tampere Koskikeskus
  • Hansa
  • Prisma Seppälä
  • Oulu Limingantulli

Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

- Uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

- Nykyinen Telia Upgrade -sopimuksella oleva laite on mahdollista vaihtaa uuteen iPhoneen. Uutta iPhonea ei saa kuitenkaan enää Upgrade-sopimuksella. 

- Demolaitteita tulee kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 22.9. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

  

Apple julkaisi 12.9. seuraavat tuotteet:

 

Apple 2017 telia.fi:ssä:

 

- Tilaa oma uusi Apple-laitteesi Telian verkkokaupasta ja löydä tietoa uusien toimitusten etenemisestä https://www.telia.fi/kauppa/apple/iphone

 

Apple 2017 juttuja Yhteisössä:

 

- Käyttökokemukset iPhone X

- Käyttökokemukset iPhone 8 ja 8 Plus

- Lanseerausillan Apple-valvojaiset täällä.

- Blogi: Lyhyt esittely uutuuslaitteista.

- Blogi: Esittelyssä iOS11.

 Apple iPhone XApple iPhone XApple iPhone 8+Apple iPhone 8+

Apple Watch Series 3Apple Watch Series 3Apple TV 4KApple TV 4K

 

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

657 vastausta
vilmaaaa
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Moi! Tosiaankin aika jännä, että olen tilannut puhelimen (8+ Gold 64 Gb) 20.9, ja nyt toimitetaan 24.9 tehtyjä tilauksia. Oma tilaus ei ole liikkunut mihinkään suuntaan "käsittelyssä" kohdasta. Ei sillä, että sillä niin kiirettä olisi, sillä sain eri firmalta puhelimen käteen 23.9 🙂 Ilmeisesti voin perua tuon teiltä tehdyn tilauksen vasta, kun se on saapunut postiin?

 

Luurista näin muuten, oon todella tyytyväinen laitteeseen ja ominaisuuksiin, eikä Samsungista siirtyminen ole tuottanut vaikeuksia 🙂

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5141 custom-general.kudos
  • 4495 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

@nikla82 iPhone X:n osalta ei ole vielä päätöksiä. iPhone 8 ja 8 Plus ovat nyt Upgraden piirissä, ja niiden kohdalla tilanne on se, että upgraden voi tehdä silloin tai niihin laitteisiin, joita on sillä hetkellä kaupan hyllyssä. Eli jos oma suosikkimalli ei ole hyllyssä niin sitten odotellaan siihen asti, että on. Onko iPhone X:n kohdalla, en tosiaan vielä tiedä.

 

@vilmaaaa onpa harmi homma! Toki sinun kannaltasi tämä päättyi kuitenkin hyvin ja olet tyytyväinen uuteen puhelimeen, se on tärkeintä 🙂 Ota yhteys asiakaspalveluun niin saat toimintaohjeet perumisen suhteen. Voi olla, että sen voi perua vielä tässä vaiheessa jolloin se ei lähde turhaan matkaan ollenkaan.

 

---

 

Uutta, päivitettyä tietoa ei ole tälle päivälle vielä saapunut. Jos tulee, päivitän ehdottomasti tilanteen myös tänne 🙂

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

latsi1
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@TeroRe Onko tosiaan näin, että jos kaupassa ei ole iPhone X, niin sitä ei voi vaihtaa vaan joutuu odottamaan mahdollisesti useamman kuukauden ja laskutus jatkuu normaalisti? Tässä tapauksessa harva tuo enää sitä vanhaa puhelinta kauppaan vaan myy sen, maksaa loppusumman pois ja jää vielä varmasti rahaa käteen.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5141 custom-general.kudos
  • 4495 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

@latsi1 en tosiaan tiedä vielä tässä vaiheessa miten kympin osalta menee. Mutta näin tilanne on kasin suhteen, että vaihto onnistuu siinä kohtaa, kun kyseistä mallia on suoraan hyllyssä.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

markusmyrsky
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Jes nyt tuli itselleni viesti, että laite lähetetty ja huomenna pitäisi olla smartpostissa ❤️

nikla82
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@TeroRe Teliahan varmaan tässä vajaassa kuukaudessa keksii nyt jonkun viisaan ratkaisun tähän, eikös? Otin kyseisen Upgrade sopimuksen sitä varten että voin aina vaihtaa vuoden välein uuteen malliin ja jos en kerkeä saamaan laitetta hyllystä niin tämähän tarkoittaa että maksan niin sanotusti vanhaa laitetta kuukauden turhaan ennen kuin saan uuden laitteen käyttöön. Jos alkaa miettimään, niin kuulostaako tämä sinusta kovinkaan järkevältä kaupalta..

Omenainen1
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Viime viikon alkupuolella tilasin iPhone 8 puhelimen asiakaspalvelun kautta. Kyseisessä chatissä tulee selvästi ilmi asiakaspalvelijan puolelta, että tilaus olisi tehty. Menin sitten aamulla kyselemään chatistä, että missä mahtaa puhelin mennä, kun ei mitään seuranta koodeja ollut tullut. No tämä kyseinen henkilö sitten chatissä ilmoitti, että mitään tilausta ei edes löydy. Lisäsi siihen vielä, että henkilö, joka oli "tilannut" tuotteen minulle palaa asiaan tänään myöhemmin. Nyt kuitenkaan mitään yhteydenottoa ei ole tullut. Kysymys siis herää, että miksi tilausta ei ole laitettu eteenpäin, vaikka se tuodaan keskustelussa ilmi ja miksi tämä kyseinen henkilö/joku muu ei ole ottanut yhteyttä? Olen jo odottanut useita viikkoja pelkästään tilaus mahdollisuutta ja nyt vielä 1,5 viikkoa turhaan. Kaunko tässä pitää vielä odotella?

aajiih
Kommentaattori
  • 1 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@latsi1 @nikla82 @TeroRe

 

Tätä Upgradea tosiaan itse valittelin täällä jo aikaisemmin, tosin 8 kyseessä. Fakta on sama eli Upgraden otin täysin sen takia, että voin vaivattomasti vaihtaa joka vuosi uuteen. Ensimmäinen vaihto tuli kohdalle ja toisin kävi... todella petetty fiilis jäi koko hommasta ja kauppa ei todellakaan ollut hyvä.

 

Mitään puhelimiahan ei missään Telialla näytä olevan saatavilla ja myynnistä on jo viikkoja aikaa. Itse tässä tapauksessa odotan tähän viikonloppuun asti kun Suomessa käyn ja jos ei mitään ole saatavilla (tuskinpa) niin myyn vanhani johonkin ja vaihdan firmaan, josta tälläistä ei asiakkaille tehdä. Se tosin ei ole enää silloin Suomessa.

 

Onnea vaan X:n odottamiseen, ehkä ensi kevääseen mennessä olette päässeet upgradea käyttämään... ehkä.

latsi1
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@aajiih

 

Ei sitä upgradea kannata enää käyttää, jos puhelinta ei saa 3.11. Olen miettinyt, että myisin puhelimen ja ennakkotilaisin 27.10. kun sen sillätavoin saa nopeammin. Tämä kyllä kuulostaa aika järjettömältä, että uudet tilaajat on etusijalla vanhoihin upgrade sopimuksiin nähden.

antt0
Kommentaattori
  • 3 custom-general.kudos
  • 38 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Miten X:n kanssa toimitaan. Tuleeko myös vain yksi jono, josta puhelimet toimitellaan asiakkaille?