Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5129 custom-general.kudos
  • 4484 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy

 

iPhone_8_8Plus_X_Apple_Watch_Series_3_Apple_TV_1260x720.jpg

 

Täältä löydät tietoa Telian saatavuuksista ja toimituksista Apple iPhone X ja 8 sekä 8 Plus -puhelimien sekä Apple TV 4K -laitteiden osalta. Seuraa tätä blogia ja tiedät missä mennään. Kysy ja kommentoi.

 

Tietoa iPhone 8 / 8 Plus / X toimituksista:

 

- Päivitetty tilannetieto 18.12. Tänään on tullut uusi erä laitteita joita juuri pakkaamme toimituksiin. Tästä erästä saamme toimitettua kaikki sisässä olevat tilaukset, joten tämän erän jälkeen taulukko näyttää tältä:

 

Laite Toimitamme tällä hetkellä laitteita, jotka on tilattu:
Apple iPhone X 64GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 64GB Silver Varastossa heti toimituksiin
   
Apple iPhone X 256GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 256GB Silver Varastossa heti toimituksiin

 

Tietoa iPhone X:n myynnin aloituksesta:

 

- Tilannetieto 2.11. klo 16:20. Kaikki ensimmäisestä ennakkoerästä tilatut puhelimet on nyt lähetetty matkaan ja niistä on mennyt tilaajalle myös tekstari. Laitteet ovat perillä huomisesta alkaen. Jos et saanut tekstaria niin se tarkoittaa sitä, että toimitus on tämänhetkisen tiedon mukaan myöhemmin marraskuun aikana.

 

- 27.10. avasimme myyntiin ensimmäisen erän iPhone X –puhelimia. Toimitamme näistä laitteista suurimman osan 3.11, postitoimipaikasta riippuen. Jos tilauksesi on tästä ensimmäisestä erästä, laite pakataan toimituksiin 2.11. ja tässä yhteydessä lähetämme sinulle tekstarina toimitusvahvistuksen, joka sisältää Postin seurantatunnuksen. Jos et saa toimitusvahvistusta torstain 2.11. aikana se tarkoittaa, että tilauksesi on toimituksessa marraskuun aikana.
 
- Ensimmäisen erän jälkeen, 29.10. mennessä tilatut laitteet toimitamme tämänhetkisen tiedon mukaan marraskuun aikana. Toimitusvahvistus on merkki siitä, että laitteesi on matkalla sinulle.

- iPhone X:n ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 27.10. klo 10.01. Pyrimme siihen, että laitteet ovat perillä asiakkailla 3.11. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).

 

- Kun ensimmäinen erä on myyty loppuun tai viimeistään 30.10. käynnistyy toisen erän myynti myös asiakaspalvelussa sekä kaikissa Telia Kaupoissa. Näiden tilausten toimitusaika riippuu tilausmääristä sekä meille tukkuun saapuvista toimituseristä.

 

- 3.11. klo 09.00 alkaen on seuraavista Telia Kaupoista on saatavissa erä laitteita suoraan myös hyllystä:

  • Helsinki – Kamppi ja Itäkeskus
  • Espoo - Iso-omena
  • Vantaa – Jumbo
  • Tampere – Koskikeskus
  • Raisio – Mylly
  • Oulu – Limingantulli

- Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

 

iPhone X 256GB Space Grey -mallia ei tule saataville suoraan hyllystä myynninaloituspäivänä 3.11, muita malleja kyllä. Kyseistä mallia kuitenkin tulee meille tukkuun joten niitä on toimituksissa 3.11. jos/kun sellaisen tilasi ensimmäistä ennakkoerästä 27.10.

 

- Laitteissa on totuttuun Applemaiseen tapaan rajallinen saatavuus. Saamme Applelta laitteita pieniä eriä viikoittain, joita jaamme myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

 

- iPhone X on hyödynnettävissä myös Upgrade-sopimuksen kanssa.

 

- Demolaitteita tulee esille kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 3.11. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

 

Yleistä tietoa myynnin aloituksesta iPhone 8 ja 8 Plus:

 

- iPhone 8 ja 8+ -puhelimien ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 15.9. klo 10.01. Laitteita tulee myyntiin rajallinen määrä laitteita. Pyrimme siihen, että ne ovat perillä asiakkailla 22.9. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).
- Kun ensimmäinen erä on myyty tai viimeistään 18.9. käynnistyy toisen erän myynti sekä asiakaspalvelussa että seuraavissa Telia Kaupoissa:

  • Kamppi
  • Itäkeskus
  • Jumbo
  • Sello
  • Tampere Koskikeskus
  • Hansa
  • Prisma Seppälä
  • Oulu Limingantulli

Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

- Uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

- Nykyinen Telia Upgrade -sopimuksella oleva laite on mahdollista vaihtaa uuteen iPhoneen. Uutta iPhonea ei saa kuitenkaan enää Upgrade-sopimuksella. 

- Demolaitteita tulee kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 22.9. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

  

Apple julkaisi 12.9. seuraavat tuotteet:

 

Apple 2017 telia.fi:ssä:

 

- Tilaa oma uusi Apple-laitteesi Telian verkkokaupasta ja löydä tietoa uusien toimitusten etenemisestä https://www.telia.fi/kauppa/apple/iphone

 

Apple 2017 juttuja Yhteisössä:

 

- Käyttökokemukset iPhone X

- Käyttökokemukset iPhone 8 ja 8 Plus

- Lanseerausillan Apple-valvojaiset täällä.

- Blogi: Lyhyt esittely uutuuslaitteista.

- Blogi: Esittelyssä iOS11.

 Apple iPhone XApple iPhone XApple iPhone 8+Apple iPhone 8+

Apple Watch Series 3Apple Watch Series 3Apple TV 4KApple TV 4K

 

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

657 vastausta
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5129 custom-general.kudos
  • 4484 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

@aajiih tilanne on tosiaan parantunut siinä mielessä, että osaa malleista saa jo suoraan hyllystä + uuden iPhone 8 / 8 Plussan saa nyt otettua Upgrade-sopimuksella. Mutta swappi Upgradesta Upgradeen onnistuu vain myymälässä ja vain tilanteissa, joissa sitä uutta laitetta on hyllyssä.

 

Yleisesti ottaen, kaikki uudet laitteet eivät välttämättä ainakaan heti tule Upgrade-sopimuksen piiriin, iPhone 8 ei ollut tässä mielessä poikkeus. En tiedä miksi näin on. Tätä voisi ehkä verrata tilanteeseen jossa tarjouksia tulee ja menee. Ostan tänään vaikka telkkarin ja ensi viikolla se on tarjouksessa.

 

Sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa, viimeksi taisi olla useampi:

 

1) Odotat, että haluamasi iPhonea on myymälässä varastossa ja bookkaat sen jälkeen matkan Suomeen. Näin saadaan hoidettua nykyisen Upgraden lunastus ja halutessasi uusi laite olisi sitten Upgradesopimuksella myös.

 

2) Hankit haluamasi iPhonen netistä ja jos haluat, niin uudella Upgrade-sopimuksella. Sitten myyt vanhan iPhonen vaikka nettikirppiksellä eteenpäin. Uskon, että menee kaupaksi. Kyllä, muistan, että näin et ainakaan aikaisemmin halunnut tehdä.

 

Ymmärrän hyvin harmistuksesi ja ihmettelysi, ei siinä mitään. Olen myös toimittanut kommenttejasi eteenpäin. Tilanne on hyvin siis meillä tiedossa.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5129 custom-general.kudos
  • 4484 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

@JJT85 tuon mallin osalta toimitukset menevät jo 2.10. -päiväyksen tilauksissa. Joten jos huomenna ei seurantakoodia ilmesty niin tsekkautahan tilaus asiakaspalvelusta.

 

@Juksuu en kerennyt tätä tänään varmistamaan, menee huomiselle. Palaan.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

JJT85
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@TeroRe tarkoitat varmaan, että tuon mallin plus-versiossa mennään 2.10. toimituksissa? Tai näin ainakin taulukon mukaan. Normiversiossa mennään 25.9. toimituksissa. Eilen asiakaspalvelusta kyselin ja heiltä tuli vain vastauksena, että "Tarkkaa toimitusaikaa ei osata antaa, kehotamme seuraamaan tästä oman mallisi toimitusta https://www.telia.fi/kauppa/apple/iphone"....eli yhtä tyhjän kanssa tuo asiakaspalvelun vastaus.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5129 custom-general.kudos
  • 4484 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

@Juksuu Nike-kellot ovat juuri niitä uusia Series 3 -kelloja 🙂 Tieto päivitetään myös verkkokauppaan, jostain syystä se on jäänyt puuttumaan.

 

@JJT85 juuri noin, pahoittelut, menin mallissa nyt sekaisin. Ajattelin tässä siis sitä, että jos tilaus on jossain jumissa tai muuta vastaavaa niin asiakaspalvelun on hyvä tsekata tilanne. Mutta koska sekoitin mallin ja siis sen toimitustilanteen niin nyt ei voi muuta kuin odottaa edelleen.

 

Yleisesti:

 

Esim. status "Toimitamme tällä hetkellä laitteita jotka on tilattu 25.9." tarkoittaa sitä, että riippuen ko. mallin tilausmääristä ja siitä, kuinka paljon sitä tulee toimituksissa meille, voi olla, että kaikki 25.9. tilatut laitteet eivät ole samana päivänä toimituksissa. Toisin sanoen, sisässä on esim. 100 kpl tilauksia tietystä mallista. Meille tulee erä, jossa on 50 kpl ko mallia. Toiset 50 kpl tilauksia jäävät odottamaan uusia eriä. Tästä syystä tilausstatus voi näyttää reilustikin aikaa taaksepäin ja silti osa kyseisenä päivänä tilatuista laitteista odottavat edelleen.

 

Toinen esimerkki, toimitustatus "Toimitamme tällä hetkellä laitteita jotka on tilattu 25.9." voi sisältää yllä mainituista syistä johtuen myös tilauksia jotka on tehty esim. 24.9.

 

(olipa monimutkaisesti selitetty 🙂 )

 

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5129 custom-general.kudos
  • 4484 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Tälle päivälle ei ole uutta päivitettävää statusta, mennään siis eilisellä tiedolla eli 5.10. klo 13:30.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

GrannySmith
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Moikka @TeroRe, mistähän mahtaisi voida päätellä että kumpi noista 42 mm space gray watcheista on mustalla rannekkeella? Oma, juurikin mustalla on tilattu 26.9.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5129 custom-general.kudos
  • 4484 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Hyvä kysymys @GrannySmith, en pääse enää tälle päivälle asiaa varmistamaan, menee maantaille. Oli sitten kumpi tahansa niin ollaan lähellä toimitusta, mutta kysyn joka tapauksessa tämän perään ja palaan asiaan 🙂

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

GrannySmith
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tänään ei vissiin uutisia?

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5129 custom-general.kudos
  • 4484 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

@GrannySmith pahoittelut, en saanut tälle päivälle tietoa. Tuosta kellosta tai itseasiassa muistakaan laitteista. Toivottavasti huomenna irtoaa tuore tilannetieto.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5129 custom-general.kudos
  • 4484 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Pitkästä aikaa päivitetty tilannetieto, 11.10. klo 10.00

 

Screen Shot 2017-10-11 at 10.30.27.png

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮