Uusi OnePlus 8T julkaistaan 14. lokakuuta

  • 16 November 2021
  • 8 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14


 


OnePlus ilmoitti hiljattain, että uusi OnePlus 8T -älypuhelin on tulossa markkinoille lähiaikoina. Esittelytilaisuuden päiväkin on jo vahvistettu, kun OnePlus 8T Launch Event järjestetään 14. lokakuuta klo 17 Suomen aikaa. Samalla julkaistaan myös erikoisversio edullisemman hintaluokan OnePlus Nord -puhelimesta. 

Nähdäänkö uudessa OnePlus 8T -puhelimessa neloiskamera? Onko 8T-mallissa vieläkin tehokkaampi järjestelmäpiiri? OnePlussan nettisivuilla käytetty "Ultra Stops at Nothing" -lause viittaisi jonkinlaiseen Ultra-malliin, miten tämä eroaa aiemmista OnePlus-puhelimista? 
 
Odotan itse erityisesti OnePlus 8T -puhelimen julkaisua, koska OnePlus 8 ja 8 Pro -mallit nostivat riman melko korkealle. Minkälaisia odotuksia sinulla on uuden OnePlus -puhelimen osalta? Mitä ajatuksia uusi OnePlus herättää laitelähettiläissä @JoonasPNieminen ja @Heidihelene?


8 kommenttia

Alkuvuonna julkaistu OnePlus 8 (ja Pro) sarja on tälläkin hetkellä erittäin kovassa liigassa! Se, mitä mullistavia uusia ominaisuuksia OnePlus 8T:n eri mallit pitävät sisällään on vielä arvoitus mitä odotan innolla! Never Settle -asenne varmasti tulee näkymään näissä 🙂>

 

OnePlus 8T markkinoinnissa tosiaan käytetään Ultra -termiä, kuten @SaJoonas mainitsikin ylempänä. Muillakin puhelinvalmistajilla on tullut Ultra versioita omista puhelimistaan, niin voisi olettaa että 8T:n kohdalla voi tulla julki myös Ultra malli. Tässä alempana omia veikkauksia tulevista 8T malleista:

 

OnePlus 8T
OnePlus 8T Pro
OnePlus 8T Ultra
OnePlus 8T Pro/Ultra McLaren Edition

 

Saa nähdä tuleeko molempia Pro ja UItra malleja - vai pelkästään toinen näistä (onko markkinoita näin monelle eri versiolle uudesta lippulaivasta?) Hintakin on ison pohdinnan alla, sillä lippulaivapuhelimien hinnat ovat jo nyt mielestäni aika korkealla ja oletus on että hinnat nousevat uuden lippulaivan kohdalla... ellei olla tehty järkeviä ratkaisuja komponenttien suhteen kuten tasainen näyttö kaarevan sijaan. Tämä olisi mielestäni virkistävä muutos mikä mielestäni parantaisi käytettävyyttä sekä laskisi puhelimen hintaa sekä puhelimen tuotannossa, että myös lisävarusteiden kohdalla (suojakuoret & panssarilasit edullisempia valmistaa tasanäytöillä oleviin luureihin).

 

Toki, kaareva näyttö saa puhelimen näyttämään hienommalta (miltein reunattomalta) ja että pystyt scrollaamaan reunoja pitkin (näet samalla näytön paremmin). Mutta itse en näe paljon muuta lisäarvoa kaarevalla näytöllä, joten näistä voisi pikkuhiljaa siirtyä takaisin tasaisiin näytöihin.

 

Uusi versio Nord -puhelimesta julkaistaan myös samalla. Oletan, että kyseessä olisi tämä vieläkin edullisempi ja kevyempi 6 / 64 gigainen malli mistä onkin ollut puhetta aiemmin Intian suunnalla - toivotaan että tämä näkisi päivänvalon myös muuallakin. Tämä kevyempi malli sopisi varmasti monen käyttäjän tarpeisiin vallan mainiosti.

 

Mysteeri esine OnePlus 8T Pop-up tapahtuman taustakuvassa myös pisti omaan silmään OnePlussan kotisivuilla. Yleensä Pop-up laatikoissa on mukana lisävarusteita: suojakuoria, kuulokkeita, juomapullo yms. ja muotoilultaan tämä esine (ympyröitynä punaisella alla olevassa kuvassa) muistuttaa OnePlus Budsien koteloa, mutta Budsien kotelo ei ole näin pitkä kuten tässä. Onko siis tulossa uudet kuulokkeet?! Toivon että nämä olisivat silikonitapeilla varustetut Budsit (Buds 2.0?) tai Bean malliset (kuten Samsung Buds Livet) korvanapit.

 

Tai urheiluranneke / kello?!

 

 

Kuvien ja muiden vuodettujen tietojen perusteella voisi olettaa, että 8T:ssä on yksi selfie kamera. Olisin toivonut Nordin kaltaista kaksois selfie kameraa, sillä Nordia käytettäessä tykkäsin käyttää tätä laajempaa selfie kameraa enemmän - mitä olen kaivannut eniten nyt kun olen siirtynyt takaisin käyttämään OnePlus 8 Pro -puhelinta. Saa nähdä tuleeko Pro malliin Pop-up kameramoduulia ja tähän sitten myös laajempaa selfie vaihtoehtoa - tai jo oletuksellisesti selfie kamera olisi normaalia laajempi versio - tämäkin kävisi oikein mainiosti 🙂>

 

Entäs muut - mitä olette mieltä meikäläisen veikkauksista ja minkälaisia odotuksia/toiveita teillä on OnePlus 8T:n suhteen?

Pohdiskelin samaa kuin @JoonasPNieminen, että tuleekohan uudessa mallissa olemaan tasainen näyttö. Se näyttäisi toteutuvan nyt monessa uutuuslaitteessa. Henkkoht olen miettinyt, että tasainen näyttö sopii paremmin omaan käteen kun se ei luiskahda niin helposti lattialle 😀> Varsinkin yhdistettynä mattapintaan! 


 


Mysteeriesine onkin mielenkiintoinen. Itse veikkaan kuulokkeita, jospa Budseja olisi päivitelty lisää tai jopa pistetty koko kuuloke uusiksi? Saas nähdä!

Mitäs tähän enää lisäisi, @JoonasPNieminen vastaus oli niin tyhjentävä ja en nyt ala tässä kuiteskaan toistamaaan. Mutta tosiaan itsellä on paljon samanlaisia odotuksia ja ehkä "toiveitakin". Jotka ovat...

 

Tasainen näyttö

Tää olis ehkä yks suurin toive, vaikka tykkäänkin paljon myös kaarevasta, se on todella näyttävä ja onhan tuo OnePlus 8 pro todella upea ja tuo kaarevuus tuo sitä jotain. Mutta silti, itsellä kun tulee niitä vahinko kosketuksia 8 prolla niin olisi se tasainen näyttö kiva. Nordista olen ainakin tykännyt myös sen takia että siinä tämä muotoilu on käytössä!

 

Pop-up -etukamera

Toinen suuri toiveeni. Joskus olin epäileväinen tällaisen kameran suhteen, mutta kun yhdellä ystävälläni on Oneplus 7 pro ja sitä sai kattella, niin eihän se yhtään sen hassumpi vaihtoehto olekaan! Oikeastaan aika näyttävä ominaisuus. Minusta olisi hienoa että Oneplus 8 puhelinsarjakin siis saisi tällaisen puhelimen perheeseensä!

 

Langaton lataus

Tähän mul ei oo sen enempää sanottavaa muuta kuin se, että mä vaan todella toivon tätä! Oneplus 8 prossa kun tämä on niin olen käyttänyt todella ahkerasti langatonta latausta ja tykkään siitä itse ihan mielettömästi. Se on niin vaivatonta.

 

Ja nyt jo tiedetään se, että 120Hz näyttö on ja pysyy, ja siitä jos jostain olen onnellinen. Lisäksi entistä nopeampi pikalataus. Luvataan että tällä 65 W pikalatauksella akun pitäisi täyttyä täyteen 39 minuutissa. Noh, sehän jää vain nähtäväksi kun sitä pääsee testaamaan!

 

Mitäs tähän enää sanoisi. Oneplus on jo paljastanut 8T:n muotoilun takaata, joten tiedossa on ainakin vihreä värivaihtoehto, mistä itse tykkään aivan hirmuisesti. Tuleeko värivaihtoehtoja olemaan kaksi niin kuin Nordissa vai kolme niin kuin Oneplus 8 ja 8 prossa? 

 

Mutta tosiaan, turha tässä enää alkaa toistelemaan. Kohtahan päästään näkemään mitä Oneplus on saanut aikaan! Ja itsehän odotan julkaisemista kuin kuuta nousevaa!

 

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Tuleeko Telialle 8t 12/256 versiota myyntiin. Voisi olla mielenkiintoinen versio. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Kuukkelinpuu@  kirjoitti:

Tuleeko Telialle 8t 12/256 versiota myyntiin. Voisi olla mielenkiintoinen versio. 




Pistetäänpä tästä mallista kyselyä eteenpäin 😁>

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Kuukkelinpuu@  kirjoitti:

Tuleeko Telialle 8t 12/256 versiota myyntiin. Voisi olla mielenkiintoinen versio. 




Saatiin varmistukset tähän eikä ole valitettavasti tuota mallia tulossa meille myyntiin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Näyttää Nord sarjakin saaneen myös päivitystä. 

Nord N100 

 

Harmi kun tuo 8T 256GB versiona ei tule Telialle. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Kuukkelinpuu@  kirjoitti:

Näyttää Nord sarjakin saaneen myös päivitystä. 


Nord N100 




 Jopas on hyvät ominaisuudet tuossa uutuusluurissa. Eikä ole hinnalla pilattu. Itse tykkään että etukamera ei vie tilaa näytöstä vaan on "upotettu" näytön kulmaan. Voisi olettaa että tämä tulee olemaan suosittu malli. 

Vastaa