Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64920
Kirjoituksia 176535

Vaihtodiili on täällä – vaihda vanhat laitteesi uuteen



Highlighted

Vaihtodiili on täällä – vaihda vanhat laitteesi uuteen

Ex-telialainen
Viestejä 955 kpl

Vaihtodiili on täällä – vaihda vanhat laitteesi uuteen

1/44

SIMPLIFY_Handset.jpg

 

Kierrätys on tätä päivää, joten halusimme luoda ympäristöystävällisen ja näppärän tavan vaihtaa vanhat puhelimet ja tabletit uuteen. Tältä pohjalta syntyi Vaihtodiili, joka on käytössä kaikissa Telia Kaupoissa ja Telia Express palvelupisteissämme 10.10. lähtien.

 

Vaihtodiilin periaate on simppeli: saat vanhasta puhelimesta tai tabletista hyvityksen ostaessasi uuden ja säästät samalla sekä rahavarantojasi, että luonnonvaroja. Saat hyvityksen maksimissaan kymmenestä laitteesta kerrallaan eli voit kierrättää esimerkiksi kaikki pöytälaatikoista löytyvät vanhat luurisi samalla kertaa.

Hyvitysarvoon vaikuttaa luonnollisesti paitsi laitteen merkki ja malli, myös sen toimivuus ja kunto. Alkuperäispakkauksella tai mukana tulleilla tarvikkeilla, kuten laturilla, ei ole vaikutusta hyvitysarvoon, vaan pelkkä laite ratkaisee. Sivuiltamme löytyy myös laskuri, jolla voit laskea hyvitysarvon itse.

 

Kierrätämme vanhat laitteesi turvallisesti ja ympäristöä säästäen. Laitteiden tiedot ja muisti tyhjennetään, joten nappaa kaikki tärkeät tiedot talteen ennen vaihtoa. Telia Helppi auttaa tässä tarvittaessa.

Uutta laitetta hankkiessasi muista myös Laitevakuutuksemme, joka korvaa sattuneen vahingon ja saat rikkoutunutta vastaavan laitteen käyttöösi jopa heti seuraavana päivänä.

Kuulemme mielellänne mielipiteitänne ja ajatuksianne Vaihtodiilistä. Onko tällainen palvelu tarpeellinen ja kierrättäisitkö vanhan laitteesi meidän kautta?

Vastaa
43 vastausta

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

31/44

Noniin olipa käsittämättömän kurja kokemus tämä vaihtodiili. Irtisanoin yhden telian varaliittymän ja sieltä koitettiin saada perumaan irtisanouminen mm. vähän paremmalla hyvityksellä vanhasta laitteesta. Ajattelin käydä Telian liikkeessä asiaa pohtimassa, mutta haluamaani puhelinta ei ollut hyllyssä ja vaihtodiili ei kuulemma onnistu, jos tilataan laite liikkeeseen noudettavaksi. No ei se mitään, myös tabletti kelpaisi mutta oih ja voih, tabletin ostoon kelpaa vain toinen tabletti, ei puhelin.

 

Noniin pitäkääpä siis tunkkinne. Mitään tällaisia ehtoja en löytänyt saamastani voucherista, enkä myöskään Telian sivuilta, turha reissu ja pidän tätä asiakkaan harhaanjohtamisena. Lienee sanomattakin selvää, että liittymäasioissa muut operaattorit ovat jatkossa etusijalla.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 955 kpl

32/44

Moi @jarjp! Ikävä kuulla, että vaihto ei onnistunut ja hommasta jäi näinkin huono fiilis. Se ei tokikaan ole tarkoitus. Laitoin viestisi eteenpäin Vaihtodiilistä vastaaville henkilöille ja pyysin perusteluita sille, miksi näin on toimittu. Palataan asiaan kunhan saan lisätietoja.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

33/44

Palvelu on toki hyvä ja kiinnostava, mutta toteutus vaikuttaa olevan harmittavan kirjavaa. 

 

Entäpä jos ostin puhelimen Telia kaupasta, mutta en halunnut luovuttaa vanhaani vielä tuossa vaiheessa? Voinko kiikuttaa vanhan puhelimeni Telia kauppaan (30 päivän kuluessa) ja saada voucherin?

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

34/44

Hei @Jarska70 ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön! Hymiö Onnellinen

 

Ostaessasi verkkokaupasta voit hyödyntää Vaihtodiilin vielä 35 päivää uuden puhelimen saapumisen jälkeen jos tuot vanhan puhelimesi + uuden puhelimen tilausvahvistuksen Telia Kauppaan. Tällöin saat hyvityksen juurikin tuotehyvityksenä tai lahjakorttina Telia Kauppaan. Telia Kaupasta puhelinta ostaessasi vanha puhelin tulisi jättää samalla sinne myymälään!

 

Esimerkiksi tietojen siirto vanhasta puhelimesta uuteen onnistuu Telia Kauppojen Helppi-pisteillä, jos tämä on se mikä mietityttää. 

 

Jos haluamaasi puhelinmallia on saatavilla myymälässä, voit myös tehdä tilauksen ja oston verkkokaupan kautta ja valita noudon myymälästä. Tällöin uusi puhelimesi on noudettavissa liikkeestä muutaman tunnin kuluessa. Tällöin kyseessä on verkkokauppaosto, ja sillä on esimerkiksi myös 14vrk etämyynnin palautusoikeus. Tällöin myös tilausvahvistuksella onnistuu Vaihtodiilin hyödyntäminen myöhemmin. Tilausvahvistus tulee sähköpostiin aina verkkokauppaoston jälkeen Hymiö Onnellinen

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

35/44

Kiitos nopeasta vastauksesta @SannaMKoo 

Kävi nyt kuitenkin niin, että tuli kiire saada uusi puhelin ennen reissuun lähtoä, joten verkkokaupasta ostaminen ei tullut kysymykseen. Lisäksi haluamani puhelin sattui olemaan juurikin tarjouksessa. Liikkeessä sitä oli "vain muutama jäljellä" mikä kuulemma tarkoittaa 1-3 kappaletta. Tarjous kiinnosti siis muitakin 😉 Tällöin puhelinta ei voi ostaa verkkokaupasta ja noutaa myymälästä (kyseinen toimitustapa ei ole valitavissa verkkokaupassa).

Ostinkin puhelimen liikkeestä ja myyjä kertoi vaihtodiilin onnistuvan myöhemminkin (vanhalle puhelimelle oli käyttöä vielä mutamaksi päiväksi, liikkeeseen jättäminen ei tullut nyt kyseeseen).

Tällä palstalla on kuitenkin ollut vaihtelevia kokemuksia vaihtodiilin säännöistä, jotenka penään vielä varmistusta: kannattaako vanhaa laitetta lähteä kiikutamaan Telia kauppaan voucherin toivossa? Kauppa ei kuitenkaan ole ihan nurkan takana.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 69 kpl

36/44

@Jarska70 

 

Kiitos tiedosta! Jos myymälästä on sinulle noin kerrottu, niin sen mukaan mennään. Eli saat sen toki hyödynnettyä silloin. Laitetaan tästä toivetta eteenpäin, että saadaan yhtenäistä tietoa tännekin vaihtodiilin tiimoilta. Hymiö Onnellinen

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 127 kpl

37/44

Valitettavasti en voi vaihtaa matkapuhelintani Telialla, vaikka käytän muuten sen palveluja.

 

Ensimmäinen syy on olematon vaihtokorvaus. Laitteellani se on 1 euro. Siis sama kuin ei mitään. Tarkistin sen netissä.

 

Toinen on se käsittämätön puute, että suosittu senioreille sopiva laitemerkiki Doro puuttuu myyntilistalta. Tämänhetkinen matkapuhelimeni on Doro PhoneEasy 530x.  Siinä ei ole älypuhelimen ominaisuuksia, mutta niitä en tarvitsekaan. Puhelimena se toimii erinomaisesti. Siksi ei ole kiirettä vaihtaa sitä.

 

Verratuna muihin operaattoreihin mainitsen, että Telian kilpailijalla (dna) oli tänään tarjottavana kuusi erilaista Doro-mallia.

 

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 251 kpl

38/44

@LauraWn  kirjoitti:

 

Laitetaan tästä toivetta eteenpäin, että saadaan yhtenäistä tietoa tännekin vaihtodiilin tiimoilta. Hymiö Onnellinen


Laitetaan toivetta, että saadaan yhtenäistä tietoa tännekin? Kai teillä nyt on selvästi kirjattuna tämän vaihtodiilin ehdot? On tämä Telian touhu omituista, ei voi muuta sanoa.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 306 kpl

39/44

@mikkooks Vaihtodiilistä todellakin tuntuu olevan hajanaista tietoa meidän eri kanavissa: asiakaspalvelun eri kanavissa, kaupoissa, pisteillä....Laitamme omalta osaltamme täältä somesta eteenpäin palautetta ja pyyntöä, jotta tieto välittyy kaikille kaikkiin palvelukanaviin yhtäläisesti. 

Vastaa
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 251 kpl

40/44

@AaTanja  kirjoitti:

@mikkooks Vaihtodiilistä todellakin tuntuu olevan hajanaista tietoa meidän eri kanavissa: asiakaspalvelun eri kanavissa, kaupoissa, pisteillä....Laitamme omalta osaltamme täältä somesta eteenpäin palautetta ja pyyntöä, jotta tieto välittyy kaikille kaikkiin palvelukanaviin yhtäläisesti. 


No sitähän juuri ihmettelinkin. Enkä ihan totta puhuen usko, että organisaatiossanne samasta palvelusta lähetettäisiin toisistaan poikkeavaa infoa asiakaspalveluun, myyntiin ja ties minne. Sehän olisi ensinnäkin täysin turhaa työtä ja toiseksi muutenkin täysin järjetöntä. Se on sitten kokonaan toinen - ja todennäköisempi - vaihtoehto, että kaikki tahot eivät saadusta informaatiosta huolimatta ole asiasta perillä ja kertoilevat asiakkaalle mitä sattuu.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.