Tästä ketjusta löydät tietoa Applen tämän vuoden uutuuslaitteiden saatavuuksista ja toimituksista Telialla. Päivitämme tietoa tähän aloituspostaukseen sitä mukaa, kun uutta tietoa tulee. Lue ja seuraa ketjua, kysy halutessasi lisätietoa.
Tsekkaa myös nämä:
Apple iPhone 11 & iPhone 11 Pro & AirPods Pro
Alla olevasta taulukosta näet minkä päivän tilaukset ovat vanhimpia tilauksia, jotka odottavat vielä toimitusta. Toimitusjärjestykseen vaikuttaa se, milloin tilaus on mennyt kokonaisuudessaan järjestelmistämme läpi. Yleensä se tapahtuu aika lailla samantien, joskus se voi käydä erilaisissa tarkastuksissa jne. jolloin tilaus on jonossa vasta sitten siinä kohtaa, kun se on mennyt tilausprosessin läpi kokonaisuudessaan. Huomioithan myös, että saman päivän sisällä voi olla paljon tilauksia jolloin ne voivat olla toimituksessa eri aikaan. Toimitamme laitteet tilausjärjestyksessä, vanhimmasta alkaen sen mukaan, kun saamme Applelta laitteita varastoomme. Saamme uusia eriä toimitukseen viikottain.
Kuluttaja-asiakkaiden toimitusten tilanne 13.12. Alla listattuna ne mallit, joita ei saa vielä suoraan hyllystä.
Malli / vanhin toimittamaton tilaus
iPhone 11 64GB (PRODUCT)RED 11.12.
iPhone 11 128GB Black 12.12.
iPhone 11 128GB (PRODUCT)RED 12.12.
iPhone 11 256GB Black 12.12.
iPhone 11 256GB White 18.10.
iPhone 11 256GB Purple 12.12.
iPhone 11 Pro 512GB Gold 9.12.
Myyntiin tulevien laitteiden mallit ja hinnat
Apple iPhone 11 (Valkoinen / Musta / Vihreä / Keltainen / Violetti / Product Red)
Apple iPhone 11 Pro (Tähtiharmaa / Hopea / Keskiyönvihreä / Kulta)
Apple iPhone 11 Pro Max (Tähtiharmaa / Hopea / Keskiyönvihreä / Kulta)
Tietoa toimituksista
- Apple iPhone 11 64GB White / Black / RED
- Apple iPhone 11 128GB White / Black / RED
- Apple iPhone 11 Pro 64GB Gold
- Apple iPhone 11 Pro 256GB Space Grey
- Apple iPhone 11 Pro Max 256GB Gold
Apple Watch Series 5 GPS & GPS + Cellular -kellot
Myyntiin tulevien laitteiden mallit ja hinnat
12 eri väri- ja rannekevaihtoehtoa
Tietoa toimituksista
Uusi Apple iPad
Myyntiin tulevien laitteiden mallit ja hinnat
Apple iPad (Tähtiharmaa / Hopea / Kulta)
Tietoa toimituksista
--
Tutustu Applen uutuuksiin:
@jjasmi@ kirjoitti:
Osaatko yhtään sanoa koska pro max 64 silver olisi kuormaan tulossa? Voiko se muka olla niin että sitä ei ole vielä kertaakaan missään kuormassa ollut??
Kyllä sitä on tullut mutta suhteessa pieniä määriä. Milloin tulee lisää, en ikävä kyllä osaa sanoa. Viikottain tulee eriä (eilen perjantaina tuli viimeisin erä) ja kun seuraava lähtee Applelta tulemaan meille niin näemme sen sisällön ja kerron myös sitten täällä kun se saapuu varastoomme.
Onko tietoa milloin tuota iPhone 11 128GB Green mallia tulee ? Tilattu 16.09 ja mitään vielä ei ole kuulunut.
@LohiSoppa@ kirjoitti:
Onko tietoa milloin tuota iPhone 11 128GB Green mallia tulee ? Tilattu 16.09 ja mitään vielä ei ole kuulunut.
Aloituspostauksessa on taulukko josta ilmenee, että tuossa mallissa toimitukset menevät tällä hetkellä 14.9. päivän tilauksissa. Uusia eriä tulee viikottain, arviolta ensi viikolla tulee seuraava. Tässä vaiheessa en osaa vielä sanoa seuraavan erän sisältöä, se selviää kun erä saapuu tukkuumme.
Mistä johtuu että Telia ei saa tavaraa? Ihmettelen että miten on mahdollista että Suomen suurin puhelinoperaattori ei saa tavaraa hyllyyn esimerkiksi Elisa on saanut jo kaikkia malleja toimitetuksi asiakkailleen. Teltalla osassa malleissa lukee että toimitukset eivät vielä alkaneet ja eivät edes osaa kertoa koska ne alkavat. Esimerkiksi IPhone 11 Pro Max 512GB vihreässä mallissa Elisalla on jono menossa 16.9 mitkä vanhimpia tilauksia mitä on toimittamatta, kyseistä mallia ei ole Telialle tullut vielä yhtään kappaletta!
Mistä joutuu että elektoniikkaliikkeissä on ollut myynnissä jo kyseistä mallia ja useampi muu operaattori on saanut niitä mutta Telia ei ole saanut ainuttakaan Kappaletta? Aika huijattu olo kun on tilannut kyseisen puhelimen heti ensimmäisten minuuttien aikana ja ei mitään tietoa koska edes saa puhelinta.
Edit Tero: poistin pitkän ja tarpeettoman lainauksen
@TeroRe@ kirjoitti:
@BULI77@ kirjoitti:
Joo kyllä taitaa olla niin että luuria ei tuu valovuosiin....14.9 tilaus rekistöröity ja asiakaspalvelusta tarkistettu että mennyt läpi. Ei vaan näy luuria. Voiko se haitata lähetystä kun samaan syssyyn tilasin suojakuoret ja jos niitä ei ole saatavilla? En kyllä nyt ymmärrä. Kysymys siis 11pro max 64gb gold.🤔
Ei pitäisi haitata, toimitamme puuttuvat tuotteet sitten kun niitä on, puhelimen toimitus ei bendaa sen takia. Tuplavarmistan tämän kuitenkin vielä, menee maanantaille mutta palaan sitten.
Kyllä se näin on - halusin kuitenkin varmistaa - että toimitus ei odota mahdollisesti puuttuvia laitteita tai tarvikkeita vaan ne toimitetaan myöhemmin omassa toimituksessa sitten, kun niitä on saatavissa.
Mutta, kurkkasin vielä taulukkomme ja sen mukaan tilanne on tämä:
iPhone 11 Pro Max 64GB Gold | 13.9. |
Joten sinänsä kaikki on ok, toimitukset menevät vielä edeltävän päivän tilauksissa.
@Isokoo@ kirjoitti:
Mistä johtuu että Telia ei saa tavaraa? Ihmettelen että miten on mahdollista että Suomen suurin puhelinoperaattori ei saa tavaraa hyllyyn esimerkiksi Elisa on saanut jo kaikkia malleja toimitetuksi asiakkailleen. Teltalla osassa malleissa lukee että toimitukset eivät vielä alkaneet ja eivät edes osaa kertoa koska ne alkavat. Esimerkiksi IPhone 11 Pro Max 512GB vihreässä mallissa Elisalla on jono menossa 16.9 mitkä vanhimpia tilauksia mitä on toimittamatta, kyseistä mallia ei ole Telialle tullut vielä yhtään kappaletta!
Mistä joutuu että elektoniikkaliikkeissä on ollut myynnissä jo kyseistä mallia ja useampi muu operaattori on saanut niitä mutta Telia ei ole saanut ainuttakaan Kappaletta? Aika huijattu olo kun on tilannut kyseisen puhelimen heti ensimmäisten minuuttien aikana ja ei mitään tietoa koska edes saa puhelinta.
Edit Tero: poistin pitkän ja tarpeettoman lainauksen
Emme kommentoi koskaan muiden tekemisiä mutta sen verran kuitenkin, että jos katsotaan tilannetta kokonaisuutena niin monessa mallissa meillä on toimitukset pidemmällä kuin muilla ja toisinpäin. Joten kokonaisuutena tilanne on aikalailla sama. Kuten kirjoitin aikaisemmin niin pitäisi tietää, että minkä verran laitteita on myyty, pelkästään toimitusten vertaaminen ei kuitenkaan anna kokonaiskuvaa tilanteesta. Toki ymmärrän, että se on ainoa tieto jonka näemme eri myyjien osalta ja siksi tilannetta verrataan myyjien välillä juurikin noin. Ja ymmärrän myös, että ainoa joka kiinnostaa on se että milloin se oma puhelin saapuu.
Kaikki puhelimet kuitenkin toimitamme matkaan, mitä Applelta meille tulee 🍏
Tsau,
Iphone 11 pro max 64 gb mallin olen laittanut varaillen viime viikolla. Näyttää edelleen olevan ennakkovarattujakin toimituksessa. Onko tähän odotettavissa tällä viikolla muutosta?
Tilasin iPhone 11 pro 64Gt kullan värisenä, mutta sitä ei näy taulukossa? Onko tietoa milloin tulee uusi erä?
Edit ReOlivia: Siirretty toiseen ketjuun
@TeroRe@ kirjoitti:
Kuluttaja-asiakkaiden toimitusten tilanne 30.9.
Malli Vanhin toimittamaton tilaus iPhone 11 64GB Black 22.9. iPhone 11 64GB White 27.9. iPhone 11 64GB (PRODUCT)RED 27.9. iPhone 11 64GB Yellow 23.9. iPhone 11 64GB Purple 20.9. iPhone 11 64GB Green 19.9. iPhone 11 128GB Black 27.9. iPhone 11 128GB White 26.9. iPhone 11 128GB (PRODUCT)RED 27.9. iPhone 11 128GB Yellow 27.9. iPhone 11 128GB Purple 17.9. iPhone 11 128GB Green 14.9. iPhone 11 256GB Black 25.9. iPhone 11 256GB White 30.9. iPhone 11 256GB (PRODUCT)RED 25.9. iPhone 11 256GB Yellow Toimitukset eivät ole vielä alkaneet iPhone 11 256GB Purple Toimitukset eivät ole vielä alkaneet iPhone 11 256GB Green Toimitukset eivät ole vielä alkaneet iPhone 11 Pro 64GB Space Gray 13.9. iPhone 11 Pro 64GB Silver 13.9. iPhone 11 Pro 64GB Gold 15.9. iPhone 11 Pro 64GB Midnight Green 19.9. iPhone 11 Pro 256GB Space Gray 21.9. iPhone 11 Pro 256GB Silver 17.9. iPhone 11 Pro 256GB Gold 24.9. iPhone 11 Pro 256GB Midnight Green 17.9. iPhone 11 Pro 512GB Space Gray 18.9. iPhone 11 Pro 512GB Silver Toimitukset eivät ole vielä alkaneet iPhone 11 Pro 512GB Gold 27.9. iPhone 11 Pro 512GB Midnight Green Toimitukset eivät ole vielä alkaneet iPhone 11 Pro Max 64GB Space Grey 13.9. iPhone 11 Pro Max 64GB Silver 13.9. iPhone 11 Pro Max 64GB Gold 13.9. iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green 16.9. iPhone 11 Pro Max 256GB Space Gray 13.9. iPhone 11 Pro Max 256GB Silver 20.9. iPhone 11 Pro Max 256GB Gold 13.9. iPhone 11 Pro Max 256GB Midnight Green 20.9. iPhone 11 Pro Max 512GB Space Gray Toimitukset eivät ole vielä alkaneet iPhone 11 Pro Max 512GB Silver Toimitukset eivät ole vielä alkaneet iPhone 11 Pro Max 512GB Gold 24.9. iPhone 11 Pro Max 512GB Midnight Green Toimitukset eivät ole vielä alkaneet
Yllä päivitetty tuore tilannetieto jossa on huomioitu viime viikon perjantaina tullut erä sekä tänään tullut erä jossa oli mukana Apple iPhone 11 256GB White -puhelimia. Nämä tänään tulleet ovat vielä pakkaamossa joten niistä tipahtelee viestejä vielä puhelimiin 🍏
@Laurimatiasleht@ kirjoitti:
Tsau,
Iphone 11 pro max 64 gb mallin olen laittanut varaillen viime viikolla. Näyttää edelleen olevan ennakkovarattujakin toimituksessa. Onko tähän odotettavissa tällä viikolla muutosta?
En ikävä kyllä lähde arvioimaan milloin juuri tuota mallia tulee lisää. Viikottain saamme uusia eriä tukkuun ja välissä tipotellen kuten tänään joka sisälsi vain iPhone 11 256GB White -puhelimia.
@paukeee@ kirjoitti:
Tilasin iPhone 11 pro 64Gt kullan värisenä, mutta sitä ei näy taulukossa? Onko tietoa milloin tulee uusi erä?
Hmm, kyllä se taulukosta löytyy:
iPhone 11 Pro 64GB Gold | 15.9. |
Näyttääpä, ettei iPhone 11 Pro Max 256GB Space Gray jono etene. Saatko paljastaa esim. montako prosenttia 13.9 kyseisen mallin tilatuista puhelimista on tullut? Itse vähän jälkijunassa sain tilauksen sisälle (16.9), joten huolettaa toimituksen venähdys.
@Nilperi@ kirjoitti:Näyttääpä, ettei iPhone 11 Pro Max 256GB Space Gray jono etene. Saatko paljastaa esim. montako prosenttia 13.9 kyseisen mallin tilatuista puhelimista on tullut? Itse vähän jälkijunassa sain tilauksen sisälle (16.9), joten huolettaa toimituksen venähdys.
Veikkasin myös väärää hevosta ja valitsin tämän mallin. En tiedä onko Telia tilannut alunperin liian vähän tätä mallia vai mistä johtuu. Kyllä tuolta maailmaltakin tosin kuuluu huhua viiveestä.
@Nilperi@ kirjoitti:
Näyttääpä, ettei iPhone 11 Pro Max 256GB Space Gray jono etene. Saatko paljastaa esim. montako prosenttia 13.9 kyseisen mallin tilatuista puhelimista on tullut? Itse vähän jälkijunassa sain tilauksen sisälle (16.9), joten huolettaa toimituksen venähdys.
En ikävä kyllä voi paljastaa mutta toisaalta vaikka voisinkin niin ei se kertoisi juuri sinun toimituksesta sinänsä sen kummemmin 🙂
--
Muutama sananen tämän vuoden omenasadon toimituksista:
Kaikkien iPhone 11 -mallien toimitukset ovat käynnistyneet suunnitellusti ja uusia omppukuormia tulee varastoomme aiempien vuosien tapaan viikottain. Tänä vuonna kysyntä oli selvästi edellisvuosia suurempaa heti myynnin aloituspäivänä ja tällä on merkitystä siihen, minkä päivän tilauksia toimitamme tälläkin hetkellä. Kaikkien mallien toimitusaikatietoa ei ollut myynninaloitushetkellä vahvistettuna ja tämän toki myös ilmoitimme heti tilaushetkellä, alkaen siis 13.9. Näiden toimitukset alkavat myöhemmin ja infoamme niistä heti kun mahdollista täällä Yhteisössä.
Joten seurailehan tilanteen etenemistä ja jos olet jäsen niin voit myös tilata sähköpostiisi ilmoituksen tästä ketjusta aina, kun jotain tapahtuu (tämänkin sivupalstan oikeassa yläreunassa näkyvästä isommasta hammasrattaasta).
When I was ordering the phone it said: 2-7 working days. And now it seems could be up to 4 weeks or more ( yes unfortunately I’m in the not-even-sending-for 9.13-line), hence I would like to know the policy for cancellation of online order. Thanks!
Ei löydy taulukosta, tilasin omani 24.9. Unohdin näköjään sen tuossa aiemmassa mainita 😅🤗
@paukeee@ kirjoitti:
Ei löydy taulukosta, tilasin omani 24.9. Unohdin näköjään sen tuossa aiemmassa mainita 😅🤗
Kyllä se sieltä löytyy: iPhone 11 Pro 64GB Gold 😎
Toimituksissa mennään 15.9. päivän tilauksissa.
Edit Tero: Pienensin kuvakokoa
@Aergia@ kirjoitti:
When I was ordering the phone it said: 2-7 working days. And now it seems could be up to 4 weeks or more ( yes unfortunately I’m in the not-even-sending-for 9.13-line), hence I would like to know the policy for cancellation of online order. Thanks!
I'm checking the info text from the confirmations. But anyways, if you want to cancel your order please contact the customer service. They can see status from your order and they can say how to proceed.
@TeroRe@ kirjoitti:
@Nilperi@ kirjoitti:Näyttääpä, ettei iPhone 11 Pro Max 256GB Space Gray jono etene. Saatko paljastaa esim. montako prosenttia 13.9 kyseisen mallin tilatuista puhelimista on tullut? Itse vähän jälkijunassa sain tilauksen sisälle (16.9), joten huolettaa toimituksen venähdys.
En ikävä kyllä voi paljastaa mutta toisaalta vaikka voisinkin niin ei se kertoisi juuri sinun toimituksesta sinänsä sen kummemmin 🙂
--
Muutama sananen tämän vuoden omenasadon toimituksista:
Kaikkien iPhone 11 -mallien toimitukset ovat käynnistyneet suunnitellusti ja uusia omppukuormia tulee varastoomme aiempien vuosien tapaan viikottain. Tänä vuonna kysyntä oli selvästi edellisvuosia suurempaa heti myynnin aloituspäivänä ja tällä on merkitystä siihen, minkä päivän tilauksia toimitamme tälläkin hetkellä. Kaikkien mallien toimitusaikatietoa ei ollut myynninaloitushetkellä vahvistettuna ja tämän toki myös ilmoitimme heti tilaushetkellä, alkaen siis 13.9. Näiden toimitukset alkavat myöhemmin ja infoamme niistä heti kun mahdollista täällä Yhteisössä.
Joten seurailehan tilanteen etenemistä ja jos olet jäsen niin voit myös tilata sähköpostiisi ilmoituksen tästä ketjusta aina, kun jotain tapahtuu (tämänkin sivupalstan oikeassa yläreunassa näkyvästä isommasta hammasrattaasta).
Ihmetyttää että nyt kerrotte että kaikkien mallien toimitukset ovat käynnistyneet suunnitellusti kun osan mallien toimituksia ei ole edes vielä teillä aloitettu. Itse tilasin puhelimen heti ensimmäisillä minuuteilla puhelimitse teiltä, asiakas palvelija sanoi että tuskin ehdin saada puhelinta perjantaina 20.9, vaan toimitus menee seuraavalle viikolle. No nyt on se tilanne että odotan yhä puhelinta ja ette osaa kertoa koska saan sen ja kerrotte täällä että kaikkien mallin toimitukset ovat käynnistyneet suunnitellusti. Joku nyt ei täsmää tässä, nyt annatte ymmärtää että ette ole edes yrittäneet saada tilaamaani puhelinmallia sovitusti minulle?
@Isokoo@ kirjoitti:
Ihmetyttää että nyt kerrotte että kaikkien mallien toimitukset ovat käynnistyneet suunnitellusti kun osan mallien toimituksia ei ole edes vielä teillä aloitettu. Itse tilasin puhelimen heti ensimmäisillä minuuteilla puhelimitse teiltä, asiakas palvelija sanoi että tuskin ehdin saada puhelinta perjantaina 20.9, vaan toimitus menee seuraavalle viikolle. No nyt on se tilanne että odotan yhä puhelinta ja ette osaa kertoa koska saan sen ja kerrotte täällä että kaikkien mallin toimitukset ovat käynnistyneet suunnitellusti. Joku nyt ei täsmää tässä, nyt annatte ymmärtää että ette ole edes yrittäneet saada tilaamaani puhelinmallia sovitusti minulle?
Kyllä, suunnitellusti. Tarkoitan siis ennakkomyyntiä, pientä erää laitteita valikoiduissa myymälöissä sekä varsinaista myynnin aloitusta ja toimituksia asiakkaille. Kuten todettua niin kaikkien mallien toimitusaikatietoa ei ollut vahvistettuna myynnin alkaessa ja tästä syystä kerroimme tilauksen yhteydessä että toimitusaika vahvistuu myöhemmin. Kaikki laitteet, jotka Applelta meille tulevat lähtevät saman tien matkaan asiakkaille. Mielellämme toki lähettäisimme kaikki tilaukset jo heti ensimmäisestä päivästä lähtien.
Olen pahoillani, tiedän että tämä viesti ei helpota tuskaasi mutta muuta en pysty kirjoittamaan. En tosiaan lähde arvioimaan milloin juuri sinä saat uuden omppusi, joudumme vielä odottamaan.
@TeroRe@ kirjoitti:
@Aergia@ kirjoitti:
When I was ordering the phone it said: 2-7 working days. And now it seems could be up to 4 weeks or more ( yes unfortunately I’m in the not-even-sending-for 9.13-line), hence I would like to know the policy for cancellation of online order. Thanks!
I'm checking the info text from the confirmations. But anyways, if you want to cancel your order please contact the customer service. They can see status from your order and they can say how to proceed.
I checked this and we didn´t promise delivery "2-7 working days" in our online stores for the consumer customers. Or we shouldn't have promised. If you are not business customer is it possible to take screenshot from the confirmation or was it the online store that said 2-7 days?
(Be careful with your personal information when taking screenshot.)
I do wish I have saved the screenshot, but here I found same promise from: https://yrityskauppa1.telia.fi/kauppa/puhelimet/iphone-11-pro-64-gt/prodPRO_9074943_iPhone_11_Pro_64...
@Aergia@ kirjoitti:
I do wish I have saved the screenshot, but here I found same promise from: https://yrityskauppa1.telia.fi/kauppa/puhelimet/iphone-11-pro-64-gt/prodPRO_9074943_iPhone_11_Pro_64...
Toimitusaika:2–7 päivää
Thanks. Now I see. Here´s screenshot from there and yes there´s info what says that delivery is within 2-7 days. Because there´s limitations with iPhone deliveries we have added text top of the page (bold one): "Deliveries starting from 20.9.2019 in order of availability."
I understand that the situation can be confusing, and I'm sorry this conflicting info.
Screenshot of a business customer online store
@Klazoo@ kirjoitti:
@Nilperi@ kirjoitti:Näyttääpä, ettei iPhone 11 Pro Max 256GB Space Gray jono etene. Saatko paljastaa esim. montako prosenttia 13.9 kyseisen mallin tilatuista puhelimista on tullut? Itse vähän jälkijunassa sain tilauksen sisälle (16.9), joten huolettaa toimituksen venähdys.
Veikkasin myös väärää hevosta ja valitsin tämän mallin. En tiedä onko Telia tilannut alunperin liian vähän tätä mallia vai mistä johtuu. Kyllä tuolta maailmaltakin tosin kuuluu huhua viiveestä.
Joo, mullaki oli sama malli tilauksessa mutta eilenpä pamahtikin Gigantin verkkokauppaan muutama harmaa ja sieltä on nyt tulossa to-pe luuri kouraan.🤗
Jostain saa jo tiskiltäkin, vaikka tosiaan ei kaikkialla muuallakaan paljoa laitteita vielä. Saa nähdä minkä aikaa jaksaa odotella. https://hopeinenomena.fi/viewtopic.php?f=71&t=271269&start=200
onko käsitystä millä tahdilla tulee tuota iphone 11 Pro 256 Silver mallia?
joutuuko odottamaan viikon, 2vk tai kuukauden
Voisitteko päivittää rämän päivän toimitus tilanteen? Kiitos!
@Timppuli kirjoitti:Joo, mullaki oli sama malli tilauksessa mutta eilenpä pamahtikin Gigantin verkkokauppaan muutama harmaa ja sieltä on nyt tulossa to-pe luuri kouraan.🤗
Tämä on tosi harmi, mielellämme olisimme sinulle uuden ompun myyneet 🙂 Sinä olet toki tärkein ja hyvä, että olet kohta uuden iPhonen omistaja 🍏
@vesihiisi2@ kirjoitti:
onko käsitystä millä tahdilla tulee tuota iphone 11 Pro 256 Silver mallia?
joutuuko odottamaan viikon, 2vk tai kuukauden
En lähde ainakaan tässä vaiheessa arvioimaan tai arvuuttelemaan, pahoittelut tästä. Viikottain tulee uusia eriä, edellinen (yhtä laitetta tosin) erä tuli eilen ja seuraavaa odotellaan niin näemme sen sisällön.
@Laurimatiasleht@ kirjoitti:
Voisitteko päivittää rämän päivän toimitus tilanteen? Kiitos!
Aloituspostauksen taulukko on ajan tasalla, se sisältää myös eilen saapuneen erän 🍏
Ok, tänään ei siis tullut täydennystä?
@Laurimatiasleht@ kirjoitti:
Ok, tänään ei siis tullut täydennystä?
Ei. Odottelemme seuraavaa lähetystä saapuvaksi ja kun se saapuu niin kerron, että mitä malleja se sisältää.
Onko yritysten DaaS laitteiden toimitusajoista mitään tietoa?? iPhone 11 Pro 64gb Silver kyseessä.
@Johnny12@ kirjoitti:Onko yritysten DaaS laitteiden toimitusajoista mitään tietoa?? iPhone 11 Pro 64gb Silver kyseessä.
Tämä tieto kiinnostaisi myös täällä. Menee ainakin ihan eri tahtia kuin kuluttajapuolen tilaukset.
+1 11 Pro 64gb Silver had ZERO updates since 9.13
This is like playing loto, you dont know what you got/odered until you receive it in the warehouse?
Kiitos vinkistä. 😄 Kävin itsekin hakemassa eilen Gigantista luurin tiskiltä, varasin netistä ja tunnissa oli iPhone 11 Pro Max Silver valmis noudettavaksi. Tilasin alun perin täältä harmaana, mutta ei sillä värillä niin väliä, nyt ei ainakaan tarvitse odotella viikkoja, kun tuo jono näyttäisi menevän edelleen ennakotilausten alkamispäivässä.
Gigantilta saa myymälästä ihan samanlaisen korottoman ja kuluttoman osamaksumahdollisuuden kuin Telialla, ja laitevakuutuskin maksaa saman verran. Erona se, että luurin saa nopeammin. Gigantti on kuitenkin Suomen suurin laitteiden jälleenmyyjä ja niin kuin myyjä eilen kertoi, Gigantille tulee myös suuremmat erät. 🙂
Tilasin alun perin Telialta, koska olen aina ollut todella tyytyväinen Telian asiakaspalveluun ja toimituksiin, mutta tämä oli suuri pettymys. Ennakkotilauksessa annettu tieto oli selkeästi harhaan johtava, sillä toimitukset toki alkoivat 20.9, mutta se ei todellakaan tarkoita, että luurin saisi silloin. Hyviin tapoihin kuuluu yleensä tiedottaa ja varoittaa asiakkaita siitä, että toimitukseen saattaisi tosiaan mennä viikkoja. Sen sijaan tämä asia käännettiin niin päin, että Applella kestää toimitusten kanssa ja erät ovat liian pieniä.
Onko tosiaan niin, että Telia laittaa Applelle pyynnön "Pist omena vähä kaikkii mallei tulee sopivasti" -tyylisesti, eikä osaa arvioida tilausten volyymeja? Vai onko tämä tyypillinen tilanne, jossa ensin otetaan tilaukset vastaan, katsotaan kuinka paljon puhelimia pitää ensimmäisen erän jälkeen tilata tilausten perusteella, sanotaan asiakkaille voi voi nyt joutuukin odottamaan, ja sitten vasta tilataan Applelta X määrä puhelimia, niin ollaan varmasti jonon perällä toimituksissa. Seurauksena on se, että uskollinenkin asiakas lähtee ostamaan tuotteensa muualta. Tämä ei ole hyvää asiakaspalvelua.
@Johnny12@ kirjoitti:
Onko yritysten DaaS laitteiden toimitusajoista mitään tietoa?? iPhone 11 Pro 64gb Silver kyseessä.
Tässä tilanne kyseisen mallin osalta: Apple iPhone 11 Pro 64GB Silver --> 13.9
@Tonzah90@ kirjoitti:
Tämä tieto kiinnostaisi myös täällä. Menee ainakin ihan eri tahtia kuin kuluttajapuolen tilaukset.
Sinulla oli tilauksessa tämä(?):
Apple iPhone 11 Pro Max 256GB Midnight Green --> 16.9
Ja kun sinulla oli tilaus tehtynä juurikin silloin 16.9. niin toimitus on todella lähellä 🍏
@TeroRe@ kirjoitti:
@Johnny12@ kirjoitti:Onko yritysten DaaS laitteiden toimitusajoista mitään tietoa?? iPhone 11 Pro 64gb Silver kyseessä.
Tässä tilanne kyseisen mallin osalta: Apple iPhone 11 Pro 64GB Silver --> 13.9
@Tonzah90@ kirjoitti:Tämä tieto kiinnostaisi myös täällä. Menee ainakin ihan eri tahtia kuin kuluttajapuolen tilaukset.
Sinulla oli tilauksessa tämä(?):
Apple iPhone 11 Pro Max 256GB Midnight Green --> 16.9
Ja kun sinulla oli tilaus tehtynä juurikin silloin 16.9. niin toimitus on todella lähellä 🍏
Jeps, juurikin tämä 😎 Kiitos tiedosta!
@Aergia@ kirjoitti:
+1 11 Pro 64gb Silver had ZERO updates since 9.13
This is like playing loto, you dont know what you got/odered until you receive it in the warehouse?
Business customers deliveries with that model, like I mentioned above:
Apple iPhone 11 Pro 64GB Silver --> oldest non delivered order is from 13.9
We have ordered lot´s of phones (all models) from Apple and we get new parcels weekly. When parcel leaves from Apple we see what it includes.
Aika paljon pidemmällä on elisan toimitukset😨
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Space Grey13.9.2019
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Silver 17.9.2019
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Gold 16.9.2019
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB M.Green 16.9.2019
@tuudiduu kirjoitti:Tilasin alun perin Telialta, koska olen aina ollut todella tyytyväinen Telian asiakaspalveluun ja toimituksiin, mutta tämä oli suuri pettymys. Ennakkotilauksessa annettu tieto oli selkeästi harhaan johtava, sillä toimitukset toki alkoivat 20.9, mutta se ei todellakaan tarkoita, että luurin saisi silloin. Hyviin tapoihin kuuluu yleensä tiedottaa ja varoittaa asiakkaita siitä, että toimitukseen saattaisi tosiaan mennä viikkoja. Sen sijaan tämä asia käännettiin niin päin, että Applella kestää toimitusten kanssa ja erät ovat liian pieniä.
Meiltä on lähtenyt ja lähtee jatkossakin viesti, viikon kuluttua tilauksesta jos toimitus viivästyy. Oletko saanut tätä viestiä?
@tuudiduu kirjoitti:Onko tosiaan niin, että Telia laittaa Applelle pyynnön "Pist omena vähä kaikkii mallei tulee sopivasti" -tyylisesti, eikä osaa arvioida tilausten volyymeja? Vai onko tämä tyypillinen tilanne, jossa ensin otetaan tilaukset vastaan, katsotaan kuinka paljon puhelimia pitää ensimmäisen erän jälkeen tilata tilausten perusteella, sanotaan asiakkaille voi voi nyt joutuukin odottamaan, ja sitten vasta tilataan Applelta X määrä puhelimia, niin ollaan varmasti jonon perällä toimituksissa. Seurauksena on se, että uskollinenkin asiakas lähtee ostamaan tuotteensa muualta. Tämä ei ole hyvää asiakaspalvelua.
Olemme Applen virallinen jälleenmyyjä, olemme olleet sitä jo vuosien ajan. Pystymme ennustamaan aikaisempien vuosen perusteella, että minkä verran tilauksia tulee kulloinkin sisään ja sen pohjalta tilaamme Applelta laitteet varastoomme. Joten kyllä, teemme ennusteemme ja kyllä, tilaamme reilusti laitteita jo etukäteen.
Jos heitän vastakysymyksen, jos ajatellaan busineksen kannalta niin mitä hyötyisimme siitä, että keräisimme ensin tilauksia sisään jonka jälkeen vasta tekisimme tilauksen valmistajalle? Omenat ovat kuitenkin sellaisia, että ne eivät ole mitään sesonkituotteita, päinvastoin. Tässä kuviossa toimitukset tapahtuvat hitaammin jolloin saamme myös rahaa kassaan hitaammin. Businestahan tämä on jolloin on meidänkin etu, että teemme heti reilun tilauksen sisään jolloin pääsemme myös lähettämään mahdollisemman monelle tilaajalle laitteen heti kun mahdollista. Ja kuten kirjoitit niin näin voimme palvella asiakastakin paremmin.
Olen pahoillani, kun joudut odottamaan toimitusta. Parhaamme teemme kuitenkin sen eteen, että odotusaika on mahdollisimman lyhyt 🍏
@Kultanen84@ kirjoitti:
Aika paljon pidemmällä on elisan toimitukset😨
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Space Grey13.9.2019
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Silver 17.9.2019
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Gold 16.9.2019
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB M.Green 16.9.2019
Yksittäisissä laitteissa on varmasti eroa eri myyjien osalta, suuntaan ja toiseen. Kokonaisuutena ei liene kuitenkaan suurta eroa. Toki, jokaisella kiinnostaa aina vain sen oman laitteen toimitus mutta tämä siis yleisesti ottaen.
Meillä nuo neljä mallia menee tällä hetkellä näin (kuluttaja-asiakkaiden toimitukset siis):
iPhone 11 Pro Max 64GB Space Grey | 13.9. |
iPhone 11 Pro Max 64GB Silver | 13.9. |
iPhone 11 Pro Max 64GB Gold | 13.9. |
iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green | 16.9. |
Gigantissa taas muutamia harmaita pro max malleja varastossa.😉
Kumma ettei telialle ole vieläkään noita harmaita tullut..
Eipä taida olla esim. 512 gigasia 🙂
Kokonaisuudesta en osaa sanoa, mutta lähtökohtaisesti Elisan sivuilta kun katsoo, on jokainen malli aikataulussa Teliaa edellä. Osa viikoillakin.
Kyllä tässä alkaa nyppii pikkuhiljaa. 14.9 tilattu 11pro max 64gb gold. Ei näy ei kuulu! 😡
@BULI77@ kirjoitti:Kyllä tässä alkaa nyppii pikkuhiljaa. 14.9 tilattu 11pro max 64gb gold. Ei näy ei kuulu! 😡
No mä olen tilannut 13.9 kello 16.56, eikä ole täälläkään näkynyt🤦♂️
eihän ois tänään uutta lähetystä tullut?
@BULI77@ kirjoitti:
Kyllä tässä alkaa nyppii pikkuhiljaa. 14.9 tilattu 11pro max 64gb gold. Ei näy ei kuulu! 😡
Tuon mallin osalta mennään tosiaan vielä edellisen päivän toimituksissa. Pahoittelut, mutta joudumme vielä odottamaan.
@Renkku99@ kirjoitti:
eihän ois tänään uutta lähetystä tullut?
Viimeisin erä tuli maanantaina ja seuraavaa odottelemme saapuvaksi 🍏
nii miten tuo on mahollista että monessa muussa liikkeessä puhelimia on jo varastossakin ja teillä ei ole vielä ykskään asiakas saanut kyseistä mallia??
Kirjaudu Yhteisöön ja kommentoi! Jos et vielä ole Yhteisön jäsen, rekisteröidy ja tule mukaan. Löydät kirjautumislinkit sivun oikeasta ylälaidasta.