Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

Apple uutuudet 2019 Telia.jpg

 

Tästä ketjusta löydät tietoa Applen tämän vuoden uutuuslaitteiden saatavuuksista ja toimituksista Telialla. Päivitämme tietoa tähän aloituspostaukseen sitä mukaa, kun uutta tietoa tulee. Lue ja seuraa ketjua, kysy halutessasi lisätietoa.

 

Tsekkaa myös nämä:

 

Apple iPhone 11 & iPhone 11 Pro & AirPods Pro

 

Alla olevasta taulukosta näet minkä päivän tilaukset ovat vanhimpia tilauksia, jotka odottavat vielä toimitusta. Toimitusjärjestykseen vaikuttaa se, milloin tilaus on mennyt kokonaisuudessaan järjestelmistämme läpi. Yleensä se tapahtuu aika lailla samantien, joskus se voi käydä erilaisissa tarkastuksissa jne. jolloin tilaus on jonossa vasta sitten siinä kohtaa, kun se on mennyt tilausprosessin läpi kokonaisuudessaan. Huomioithan myös, että saman päivän sisällä voi olla paljon tilauksia jolloin ne voivat olla toimituksessa eri aikaan. Toimitamme laitteet tilausjärjestyksessä, vanhimmasta alkaen sen mukaan, kun saamme Applelta laitteita varastoomme. Saamme uusia eriä toimitukseen viikottain.

 

Kuluttaja-asiakkaiden toimitusten tilanne 13.12. Alla listattuna ne mallit, joita ei saa vielä suoraan hyllystä.

 

Malli / vanhin toimittamaton tilaus

iPhone 11 64GB (PRODUCT)RED 11.12.

iPhone 11 128GB Black 12.12.

iPhone 11 128GB (PRODUCT)RED 12.12.

iPhone 11 256GB Black 12.12.

iPhone 11 256GB White 18.10.

iPhone 11 256GB Purple 12.12.

iPhone 11 Pro 512GB Gold 9.12.


Myyntiin tulevien laitteiden mallit ja hinnat

 

Apple iPhone 11 (Valkoinen / Musta / Vihreä / Keltainen / Violetti / Product Red)  

  • 64GB 829€
  • 128GB 879€
  • 256GB 999€

Apple iPhone 11 Pro (Tähtiharmaa / Hopea / Keskiyönvihreä / Kulta)

  • 64GB 1179€
  • 256GB 1349€
  • 512GB 1579€

Apple iPhone 11 Pro Max (Tähtiharmaa / Hopea / Keskiyönvihreä / Kulta)

  • 64GB 1279€
  • 256GB 1449€
  • 512GB 1679€

Tietoa toimituksista

 

  • Puhelimien ennakkomyynti käynnistyy pe 13.9. klo 15:00 Telian verkkokaupassa, myymälöissä sekä asiakaspalvelussa. Toimitukset käynnistyvät 20.9. jolloin myös ensimmäiset laitteet ovat perillä asiakkailla (postitoimipaikasta riippuen).
  • Lähetämme torstaina 19.9. tekstarin kaikille heille, jotka saavat laitteensa ensimmäisestä erästä. Jos et saa viestiä se tarkoittaa sitä, että toimitus tapahtuu seuraavista eristä.
  • Tuomme 20.9. myyntiin pienen erän laitteita myös seuraaviin Telian Kauppoihin: Vantaa/Jumbo (klo 0900 -->), Helsinki/Itäkeskus (klo 0900 -->), Raisio/Mylly (klo 1000 -->), Espoo/Sello (klo 0900 -->), Tampere/Ratina (klo 1000 -->), Jyväskylä/Seppälä (klo 0900 -->), Turku/Skanssi (klo 1000 -->), Espoo/Iso Omena (klo 1000 -->), Oulu/Limingantulli (klo 1000 -->).
  • 20.9. myymälöihin myyntiin saapuva erä sisältää seuraavat mallit:

     

    - Apple iPhone 11 64GB White / Black / RED

    - Apple iPhone 11 128GB White / Black / RED

    - Apple iPhone 11 Pro 64GB Gold
    - Apple iPhone 11 Pro 256GB Space Grey

    - Apple iPhone 11 Pro Max 256GB Gold

  • Kuten aikaisempinakin vuosina niin uusien puhelimien saatavuus on alkuvaiheessa totuttuun tapaan rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin Telia Kauppaan, asiakaspalveluun sekä verkkokauppaan. Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.
  • Käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa tarkoittaen sitä, että riippumatta missä tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina yhdessä ja samassa jonossa muiden tilausten kanssa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitemalleja (muistikokoa ja väriä) saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.
  • Tiedotamme saatavuuksista tässä keskustelussa sitä mukaa, kun toimitukset etenevät. Joten seuraa tätä keskustelua niin tiedät, missä mennään. Jos haluat kysyä lisätietoja heitä kysymys tähän ketjuun.

 

Apple Watch Series 5 GPS & GPS + Cellular -kellot

 

Myyntiin tulevien laitteiden mallit ja hinnat

 

12 eri väri- ja rannekevaihtoehtoa

  • Hinnat alkaen 459€

Tietoa toimituksista

 

  • Kellojen ennakkomyynti käynnistyy ensi yönä eli 11-12.9. välisenä yönä. Ihan kaikki mallit, varsinkin GPS-mallit eivät tule meille myyntiin. Series 5 -kellojen toimitukset käynnistyvät 20.9. alkaen. Series 5 Nike+ -kellojen toimitukset käynnistyvät 4.10. alkaen.
  • Lähetämme torstaina 19.9. tekstarin kaikille heille, jotka saavat kellon ensimmäisestä erästä. Jos et saa viestiä se tarkoittaa sitä, että toimitus tapahtuu seuraavista eristä.
  • Uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa totuttuun tapaan rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin Telia Kauppaan, asiakaspalveluun sekä verkkokauppaan. Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun niitä on saatavilla.
  • Käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa tarkoittaen sitä, että riippumatta missä tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina yhdessä ja samassa jonossa muiden tilausten kanssa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri malleja (väri- ja rannekevaihtoehtoja) saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.
  • Tiedotamme saatavuuksista tässä keskustelussa sitä mukaa, kun toimitukset etenevät. Joten seuraa tätä keskustelua niin tiedät, missä mennään. Jos haluat kysyä lisätietoja heitä kysymys tähän ketjuun.

 

Uusi Apple iPad

 

Myyntiin tulevien laitteiden mallit ja hinnat

 

Apple iPad (Tähtiharmaa / Hopea / Kulta)

  • 32GB Wi-Fi + Cellular 539€
  • 128GB W-iFi + Cellular 639€

Tietoa toimituksista

 

  • iPadien ennakkomyynti käynnistyy 16.9. kello 0900. Toimitukset käynnistyvät 30.9. alkaen. 
  • Uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa totuttuun tapaan rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin Telia Kauppaan, asiakaspalveluun sekä verkkokauppaan. Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun niitä on saatavilla.
  • Käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa tarkoittaen sitä, että riippumatta missä tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina yhdessä ja samassa jonossa muiden tilausten kanssa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri malleja (väri- ja muistivaihtoehtoja) saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.
  • Tiedotamme saatavuuksista tässä keskustelussa sitä mukaa, kun toimitukset etenevät. Joten seuraa tätä keskustelua niin tiedät, missä mennään. Jos haluat kysyä lisätietoja heitä kysymys tähän ketjuun.

 

--

 

Tutustu Applen uutuuksiin:

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

Jaa artikkeli

https://yhteiso.telia.fi/t5/Laiteuutiset/Apple-iPhone-11-amp-AirPods-Pro-Saatavuudet-ja-toimitukset/ba-p/193129
Linkki kopioitu
896 kommenttia 👇
klausma
Uusi keskustelija

@Purnipsi@  kirjoitti:

Niin, oli ainakin, että ei Apple Suomi. Tuskin toimitusketjua enempää avataan, mutta ainakin yksi toinen toimija myös toimittaa kaiken ulkomailla olevan päävaraston kautta koko konserniin. Sehän voi olla myös ihan puhdasta sattumaa, että mitä ja miten paljon mihinkin riittää.

 


Jep. Toisaalta opetus on se, että ensi vuonna (tai sitä seuraavana) kun on aika jälleen päivittää iPhonet, tilaus tehdään kotimaisten "yksinkertaisempien" organisaatioiden kautta, jotka kykenevät viestimään toimitusajasta. Nopeampi toimitus ei välttämättä ole se pointti: pointti on tietää, onko toimitus ensi viikolla, kahden  viikon päästä vai marraskuussa. Sen mukaan voi tehdä päätöksiä. Kädessä olevan iPhone X:n arvo laskee joka viikko.

 

Teliassa on paljon hyviä puolia (olen ollut asiakas yli 20 vuotta, enkä hevillä vaihda). Organisaation suuruuden ja mitä ilmeisemmin sisäisen viestintäketjun vuoksi tavarantoimituksia ei voida arvioida eteenpäin, toisin kuin puhtaasti kotimaisilla toimittajilla, joilla on organisaatiossa yksi (se pohjoismainen) kerros vähemmän.

 

Yhteisömanagerin @TeroRe rooli on tässä ketjussa epäkiitollinen. Sympatiat hänelle. Korvanappiin tulee viestejä sitä mukaa kun konsernin sisäänostajat tavaraa jakavat Pohjolassa.

 

Tämä(kin) rakentavana palautteena Telialle. 

Purnipsi
Kunniajäsen

Kävin kurkkaamassa Elisan palstaa, ja ainakin siellä ihan yhtäläinen epätietoisuus toimitusajoista vallitsee. Varsinkin tuon Pro Maxin osalta Elisan moderaattorit ovat kirjoittaneet, että viivästyksiä tuotteen varastoon tulossa heilläkin on ollut.


@Isokoo@  kirjoitti:

@Purnipsi@  kirjoitti:

@Isokoo@  kirjoitti:

@Purnipsi@  kirjoitti:

Applen tuotteiden toimitusten osalta uskoisin kaikista tarkimman tiedon löytyvän tästä ketjusta kuin mistään muualta Telialta.

 

Telia on koko konsernina todella iso tekijä Pohjolassa, joten en ihmettelisi, jos tuotteiden toimitusketjut ja tavarantoimittajat ohittavat esim. Applen Suomen sivuliikkeen.


No ainakin kun tänään soitin Telialle, niin kertoivat että täällä oleva taulukko on virheellinen.

Taulukossa lukee yhä edelleen että IPhone 11 Pro Max 512GB vihreän vanhimmat toimittamattomat tilaukset on 16.9, asiakas palvelija kertoi minulle että eivät ole saaneet vielä ainuttakaan luuria ja eivät edes tiedä koska saavat niitä. Tiedä sit mikä on totuus...jos joku on saanut kyseisen luurin Telialta niin vois laittaa viestiä.


 Ping @TeroRe , hän tietänee parhaiten tämän sivun taulukon oikeellisuudesta.


No hän on jo lauantaina luvannut selvittää asiaa, tänään kysyin uudestaan, ei vielä tiennyt, lupasi palata asiaan...


Uskoisin, että kyllä tuohon vastaus saadaan.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@Isokoo@  kirjoitti:

@TeroRe@  kirjoitti:

@Isokoo@  kirjoitti:

@TeroRe@  kirjoitti:
Pahoittelut, hän ei olisi saanut luvata juuri sinulle tiettyä toimitusaikaa kun emme ole tehneet sitä muillekaan. Viestimme on ollut koko ajan, että toimitukset alkavat 20.9. ja että jos toimitus on ensimmäisestä erästä niin edeltävänä päivänä torstaina tulee puhelimeen tekstari.

Kuten sanoin niin varmistan tuon mallin osalta tilanteen, että mistä ristiriita johtuu. Palaan juttuun.

Onko saatu selvyyttä asiaan?


Ei vielä, jatkan selvittelyä. Palaan kun tiedän jotain.


No kun ei teiltä alkanut kuulumaan luvattua yhteydenottoa mitä chatin kaveri lauantaina lupasi niin jälleen kerran jouduin itse olemaan yhteydessä teihin ja lähdin selvittämään asiaa. Uusin kertomus oli että ette kuulemma olekaan saanut kyseistä puhelinta (IPhone 11 Pro Max 512GB vihreä) yhtään kappaletta, vaikka niin lukee täällä? Ja että ette tiedä koska saatte edes tätä kyseistä puhelinta? Usko on mennyt teidän toimintaan, jatkuvasti jokainen kertoo ihan eri juttuja ja selityksiä asiasta. Uskomattominta oli että syytitte Applea että eivät pysty toimittamaan puhelimia. Totuus kuitenkin paljastui kun itse selvitin asiaa, ette edes ole tilanneet puhelimia Suomen Applen kautta vaan käytätte jotain muuta välikättä puhelimien hankkimiseen ja ongelma on teidän tavarantoimittajassa ja Teliassa.

Tämä asia selittää sen että mm. Elisa on jo toimittanut aika päiviä sitten kyseisiä puhelimia asiakkailleen. Lisäksi jos nyt tilaisi puhelimen Suomen Applen verkkokaupasta toimitus olisi maksimissaan 2 viikkoa ja Dna kertoo vastaavasti 1-2 viikon toimitusajoista jos nyt tekisi uuden tilauksen. Ja Telia toistaa vaan samaa virttä, että emme tiedä koska saamme kyseistä puhelinta. (Jännä juttu kun muut osaavat kertoa koska saavat)

 

Lisäksi tapauksen tekee vielä erikoisemmaksi kun tiedustelen asiakaspalvelusta sähköpostiosoitetta johon voisin Telialle osoittaa kirjallisen reklamaation tapauksesta. Semmoista ei kuulemma ole? 


Viikonloppuna tosiaan lupasin, että palaan asiaan maanantaina. Tämä siksi koska viikonloppuna ei ole tämän asian selvittelyn suhteen oleelliset ihmiset töissä. Tänään kuittasin sinulle, että vielä en ollut saanut lisätietoa ja että palaan kun tiedän. Tämä näkyy tuossa ylhäällä. En ole vieläkään lisätietoa tuon ko. mallin osalta mutta se ei tarkoita, että asia olisi unohdettu. Minä palaan asiaan kyllä.

 

Mitä tulee tuohon kysymykseen Suomen Applesta ja toimituksista niin kysymyksesi oli:

 


@Isokoo@  kirjoitti:
Saisiko vielä vahvistuksen asiaan myös teiltä, että kyseistä puhelinta ette ole tilanneet suoraan Suomen Applen kautta? Vaan se tulee jonkun toisen välikäden kautta teille.

Ja ilmeisesti ymmärsimme kysymyksesi väärin, tulkitsimme että tarkoitit että Applella olisi Suomessa oma varasto josta laitteet tulevat meille. Näin ei tosiaan ole. Tilaamme puhelimet kuitenkin Applelta itseltään.

 

Mitä tulee siihen, että emme osaa kertoa milloin laitteita tulee. Tästä olen viestinyt, että emme halua lähteä heittämään arvioita koska ne on nimensämukaisesti arvioita ja voivat heittää suuntaan ja toiseen. Se, että jos toimitus onkin aikaisemmin on toki vain positiivinen asia mutta jos toimitus tapahtuukin arviota myöhemmin niin se on monelle yhtä kuin petetty lupaus. Vaikka kyseessä onkin nimensä mukaisesti arvio niin silti se usein koetaan lupauksena. Mitä tulee muihin jälleenmyyjiin niin mitä taannoin asiaa tarkastelin niin hekin toisaalta esittävät vain arvioita, ei tarkkoja päivämääriä.

 

Reklamaatiosta. Se on ihan totta, että sähköpostiosoitetta meillä ei ole sitä varten. Reklamaation voit halutessasi jättää meille kuten @kiisseli67 neuvoi, netin kautta omalla lomakkeella.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@Isokoo@  kirjoitti:

@Purnipsi@  kirjoitti:
Ping @TeroRe , hän tietänee parhaiten tämän sivun taulukon oikeellisuudesta.

No hän on jo lauantaina luvannut selvittää asiaa, tänään kysyin uudestaan, ei vielä tiennyt, lupasi palata asiaan...

Taulukko on minun tietojeni mukaan ajan tasalla ja koska en ole vielä saanut tästä nyt puheissa olleelle asialle vahvistusta niin en tietenkään ole mennyt taulukkoa muuttamaan. Kunhan asia varmistuu niin sitten asia varmistuu 🙂

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@klausma@  kirjoitti:
Nopeampi toimitus ei välttämättä ole se pointti: pointti on tietää, onko toimitus ensi viikolla, kahden  viikon päästä vai marraskuussa. Sen mukaan voi tehdä päätöksiä.

Kiitos rakentavasta palautteesta. Yritän ajaa tähän asiaan muutosta tähän jo vielä tämän vuoden ompputoimituksiin, vielä on tilauksia toimittamatta 🍏

Isokoo
Kommentaattori

@TeroRe@  kirjoitti:

@Isokoo@  kirjoitti:

@TeroRe@  kirjoitti:

@Isokoo@  kirjoitti:

@TeroRe@  kirjoitti:
Pahoittelut, hän ei olisi saanut luvata juuri sinulle tiettyä toimitusaikaa kun emme ole tehneet sitä muillekaan. Viestimme on ollut koko ajan, että toimitukset alkavat 20.9. ja että jos toimitus on ensimmäisestä erästä niin edeltävänä päivänä torstaina tulee puhelimeen tekstari.

Kuten sanoin niin varmistan tuon mallin osalta tilanteen, että mistä ristiriita johtuu. Palaan juttuun.

Onko saatu selvyyttä asiaan?


Ei vielä, jatkan selvittelyä. Palaan kun tiedän jotain.


No kun ei teiltä alkanut kuulumaan luvattua yhteydenottoa mitä chatin kaveri lauantaina lupasi niin jälleen kerran jouduin itse olemaan yhteydessä teihin ja lähdin selvittämään asiaa. Uusin kertomus oli että ette kuulemma olekaan saanut kyseistä puhelinta (IPhone 11 Pro Max 512GB vihreä) yhtään kappaletta, vaikka niin lukee täällä? Ja että ette tiedä koska saatte edes tätä kyseistä puhelinta? Usko on mennyt teidän toimintaan, jatkuvasti jokainen kertoo ihan eri juttuja ja selityksiä asiasta. Uskomattominta oli että syytitte Applea että eivät pysty toimittamaan puhelimia. Totuus kuitenkin paljastui kun itse selvitin asiaa, ette edes ole tilanneet puhelimia Suomen Applen kautta vaan käytätte jotain muuta välikättä puhelimien hankkimiseen ja ongelma on teidän tavarantoimittajassa ja Teliassa.

Tämä asia selittää sen että mm. Elisa on jo toimittanut aika päiviä sitten kyseisiä puhelimia asiakkailleen. Lisäksi jos nyt tilaisi puhelimen Suomen Applen verkkokaupasta toimitus olisi maksimissaan 2 viikkoa ja Dna kertoo vastaavasti 1-2 viikon toimitusajoista jos nyt tekisi uuden tilauksen. Ja Telia toistaa vaan samaa virttä, että emme tiedä koska saamme kyseistä puhelinta. (Jännä juttu kun muut osaavat kertoa koska saavat)

 

Lisäksi tapauksen tekee vielä erikoisemmaksi kun tiedustelen asiakaspalvelusta sähköpostiosoitetta johon voisin Telialle osoittaa kirjallisen reklamaation tapauksesta. Semmoista ei kuulemma ole? 


Viikonloppuna tosiaan lupasin, että palaan asiaan maanantaina. Tämä siksi koska viikonloppuna ei ole tämän asian selvittelyn suhteen oleelliset ihmiset töissä. Tänään kuittasin sinulle, että vielä en ollut saanut lisätietoa ja että palaan kun tiedän. Tämä näkyy tuossa ylhäällä. En ole vieläkään lisätietoa tuon ko. mallin osalta mutta se ei tarkoita, että asia olisi unohdettu. Minä palaan asiaan kyllä.

 

Mitä tulee tuohon kysymykseen Suomen Applesta ja toimituksista niin kysymyksesi oli:

 


@Isokoo@  kirjoitti:
Saisiko vielä vahvistuksen asiaan myös teiltä, että kyseistä puhelinta ette ole tilanneet suoraan Suomen Applen kautta? Vaan se tulee jonkun toisen välikäden kautta teille.

Ja ilmeisesti ymmärsimme kysymyksesi väärin, tulkitsimme että tarkoitit että Applella olisi Suomessa oma varasto josta laitteet tulevat meille. Näin ei tosiaan ole. Tilaamme puhelimet kuitenkin Applelta itseltään.

 

Mitä tulee siihen, että emme osaa kertoa milloin laitteita tulee. Tästä olen viestinyt, että emme halua lähteä heittämään arvioita koska ne on nimensämukaisesti arvioita ja voivat heittää suuntaan ja toiseen. Se, että jos toimitus onkin aikaisemmin on toki vain positiivinen asia mutta jos toimitus tapahtuukin arviota myöhemmin niin se on monelle yhtä kuin petetty lupaus. Vaikka kyseessä onkin nimensä mukaisesti arvio niin silti se usein koetaan lupauksena. Mitä tulee muihin jälleenmyyjiin niin mitä taannoin asiaa tarkastelin niin hekin toisaalta esittävät vain arvioita, ei tarkkoja päivämääriä.

 

Reklamaatiosta. Se on ihan totta, että sähköpostiosoitetta meillä ei ole sitä varten. Reklamaation voit halutessasi jättää meille kuten @kiisseli67 neuvoi, netin kautta omalla lomakkeella.


Sain asiakaspalvelusta aiemmin puhelimitse, teiltä Applelle tehdyn tilaustunnuksen juuri minun puhelimestani. Olin yhteydessä Suomen Appleen josta ei löytynyt kyseisellä tunnuksella tilausta. Lisäksi kertoivat että kaikki 13.9 ennakkotilatut puhelimet ovat jo aikoja sitten toimitettu asiakkaille. Lisäksi kertoivat että kaikkiin Applen puhelintilauksiin tulee aina tarkka toimitusaika arvio joka yleensä alitetaan muutamalla päivällä. Lisäksi kertoivat että jos tilaisin heiltä nyt luurin se olisi 2 viikon päästä minulla kotona. 

 

Jos olette APPLELTA tilannut tuotteet niin he pystyvät kyllä auttamaan teitä, jotta pystytte kertomaan asiakkaille koska saatte kyseisiä tuotteita.

klausma
Uusi keskustelija

@TeroRe@  kirjoitti:

@klausma@  kirjoitti:
Nopeampi toimitus ei välttämättä ole se pointti: pointti on tietää, onko toimitus ensi viikolla, kahden  viikon päästä vai marraskuussa. Sen mukaan voi tehdä päätöksiä.

Kiitos rakentavasta palautteesta. Yritän ajaa tähän asiaan muutosta tähän jo vielä tämän vuoden ompputoimituksiin, vielä on tilauksia toimittamatta 🍏


Hieno juttu!

 

Jos NYT tilaisi Applelta iPhone 11 Pro 256 GB Silverin, toimitus olisi 23.-30.10. Yleensä Apple yllättää toimitusajassa positiivisesti. Teiltä 17.9. (jolta ovat viimeisimmät toimittamattomat tilaukset ko. mallista taulukon mukaan) tilatun puhelimen olettaisin tulevaksi nopeammin. Applella toimitusaika oli tuolloin (17.9.) 2-3 viikkoa. Siihen nähden – huomioiden että iPhonet tulevat teille Applelta – tilauksen toimitusaika on kypsä 🙂  

ijeba
Uusi keskustelija

Vaikka asia ei koskekkaan minua, niin pakko sen verran kommentoida (Mitä Elisan yhteisön juttuja olen seurannut) että esim. Elisa lähettää asiakkaille tekstarit viikkoa aikasemmin kenelle lähtee seuraavalla viikolla iPhonet. He myös saavat tiedon toimitusmääristä viikkoa etukäteen Applelta. (Mitä mallia, väriä ja muistikokoa sekä kappalemäärät)

He myös tekstarilla ilmoittavat mikäli toimitus siirtyy seuraavalle viikolle. Kyseinen skenaario ei ole se parhain, mutta parempi että "Ei osata sanoa koska tulee"

klausma
Uusi keskustelija

@ijeba@  kirjoitti:

Vaikka asia ei koskekkaan minua, niin pakko sen verran kommentoida (Mitä Elisan yhteisön juttuja olen seurannut) että esim. Elisa lähettää asiakkaille tekstarit viikkoa aikasemmin kenelle lähtee seuraavalla viikolla iPhonet. He myös saavat tiedon toimitusmääristä viikkoa etukäteen Applelta. (Mitä mallia, väriä ja muistikokoa sekä kappalemäärät)

He myös tekstarilla ilmoittavat mikäli toimitus siirtyy seuraavalle viikolle. Kyseinen skenaario ei ole se parhain, mutta parempi että "Ei osata sanoa koska tulee"


Tämä on huomattavasti parempi kuin se, että iPhonejen saatavuus ja toimitusaika tuntuu olevan selittämättömien korkeampien voimien hallussa ilman mitään arviota 🙂

Zamii
Uusi jäsen

Itseltä lähti nyt eurot naapurille, täältä 13.9 klo. 15:16 tilattua iPhone 11 Pro Maxia kun ei parin viikon odotteluista huolimatta alkanut kuulua, niin laitoi eilen aamulla luurin tilaukseen DNA:lta klo. 7:35 ja klo. 14:35 kilahti seurantakoodi puhelimeen. Tänään saa hakea postista. Kyseistä 256gb mallia näyttää olevan niillä edelleen vapaana, joten jossei huvita viikkoja täälä odotella niin kannattaa vilkaista sieltä. Jos vielä Tero kertoo, mikä olis mutkattomin tapa peruuttaa tuo Telian tilaus, jottei sitten hamassa tulevaisuudessa luuri tee turhaa lenkkiä postitse?

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@Zamii@  kirjoitti:

Itseltä lähti nyt eurot naapurille, täältä 13.9 klo. 15:16 tilattua iPhone 11 Pro Maxia kun ei parin viikon odotteluista huolimatta alkanut kuulua, niin laitoi eilen aamulla luurin tilaukseen DNA:lta klo. 7:35 ja klo. 14:35 kilahti seurantakoodi puhelimeen. Tänään saa hakea postista. Kyseistä 256gb mallia näyttää olevan niillä edelleen vapaana, joten jossei huvita viikkoja täälä odotella niin kannattaa vilkaista sieltä. Jos vielä Tero kertoo, mikä olis mutkattomin tapa peruuttaa tuo Telian tilaus, jottei sitten hamassa tulevaisuudessa luuri tee turhaa lenkkiä postitse?


Harmi kuulla, että päädyit perumaan ja tilaamaan muualta. Toki sinun kannalta hienoa, että sinulla on pian uusi omppu hyppysissäsi. Sinänsä vähän oudon kuuloinen tilanne, heillä on näkynyt viime päivät statuksena että arvioitu toimitus 2-3 viikkoa ja näin näyttäisi lukevan edelleen.

 

Suosittelen, että otat yhteyttä asiakaspalveluun chatin välityksellä. He tsekkaavat tilauksesi tilanteen ja saat ohjeet siitä miten toimia.

Aergia
Uusi keskustelija

My case was iPhone 11 Pro 64GB Silver ordered 9.16, heard nothing since then. Last week I ordered from DNA, should be have further notice yesterday but no so I placed another order from Elisa yesterday 11:33, 15:27 they have sent out package now its on the the way to me. So if you are looking for iPhone 11 Pro 64GB Silver go to Elisa 🙂

 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@Isokoo@  kirjoitti:
No ainakin kun tänään soitin Telialle, niin kertoivat että täällä oleva taulukko on virheellinen. Taulukossa lukee yhä edelleen että IPhone 11 Pro Max 512GB vihreän vanhimmat toimittamattomat tilaukset on 16.9, asiakas palvelija kertoi minulle että eivät ole saaneet vielä ainuttakaan luuria ja eivät edes tiedä koska saavat niitä. Tiedä sit mikä on totuus...jos joku on saanut kyseisen luurin Telialta niin vois laittaa viestiä.

No niin, tuplavarmistuksen tuplavarmistus. Toimitustilanne, joka taulukosta selviää kyseisen mallin osalta on ajan tasalla. Tuossa mallissa vanhin toimittamaton tilaus on 16.9. päivältä. Se mistä tämä hämäännys todennäköisesti johtuu on se, että taulukko näyttää tilanteen sen mukaan, kun tilaus on mennyt koko tilausputken läpi täällä meidän päässä:

 


@TeroRe  kirjoitti:

Alla olevasta taulukosta näet minkä päivän tilaukset ovat vanhimpia tilauksia, jotka odottavat vielä toimitusta. Huomioithan, että saman päivän sisällä voi olla paljon tilauksia jolloin ne voivat olla toimituksessa eri aikaan. Toimitamme laitteet kuitenkin tilausjärjestyksessä sen mukaan, miten tilaus on mennyt tilausjärjestelmämme läpi ja kuinka paljon saamme Applelta laitteita varastoomme. Saamme uusia eriä toimitukseen viikottain.


Kirjoitin aikaisemmin tässä ketjussa aiheeseen liittyen näin:

 


@TeroRe@  kirjoitti:
Tämä on pieni nyanssi mutta tiedoksi samalla kaikille - sama kuin aikaisempina vuosina - tilausvahvistuksen aikaleima ei se ole se aika kun tilaus on mennyt tilausprosessin läpi täällä meidän päässä. Yleensä tilaus menee läpi kuitenkin aika lailla samantien, joskus se voi käydä erilaisissa tarkastuksissa jne. jolloin tilaus on jonossa vasta sitten siinä kohtaa kun se on mennyt tilausprosessin läpi kokonaisuudessaan. Yleensä läpimeno kuitenkin tosiaan tapahtuu saman tien joten tällä ei ole käytännön merkitystä. Tiedoksi kuitenkin.

Ja tarkennan aloituspostauksen viestiä vielä tuolta osin, nyt se ei ole aivan täysin tyhjentävä tuo yllä oleva huomioiden.

 

Se on ihan totta, että yhtään iPhone 11 Pro Max 512GB Midnight Green -versiota ei ole tullut vielä tukkuun, mutta silti vanhin kokonaisuudessaan läpimennyt tilaus tuosta mallista on 16.9. päivältä. Tilauksia on tehty jo ennen tuota päivämäärää mutta läpimeno on tapahtunut myöhemmin.

TeeJL
Uusi keskustelija

Aamulla katsoin esim. Iphone 11 Pro Max Silver 256Gb oli saatavilla DNA:n parissa myymälässä ja verkkokaupassa. Ihmeellistä missä nämä Iphone Pro Max  mahtavat olla? Mobiili.fi sivustolla oli viime viikolla artikkeli: "Lähteiden mukaan Apple on kasvattanut tilauksia iPhone 11:stä ja iPhone 11 Prosta, kun taas suurikokoisemman iPhone 11 Pro Maxin tuotantoa on hieman puolestaan leikattu."

Kun näitä ennakkotilauksia ei ole vielä toimitettu ? Taisivat mennä "isoveljen"myymälään naapuriin vai jäikö ennakkotilaus kokonaan toimittamatta eteenpäin ja ajateltiin niitä saatavan riittävästi varsinaista ennakkotilausta ?

 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

Tänään saapui pieni erä iPhone 11 256GB White -puhelimia varastoomme. Pakkaaminen on käynnissä joten viestejä on odotettavissa tänään kyseisen mallin tilanneille 🍏

Anastassia02
Uusi keskustelija

Onko teillä vain yksi toimitus päivässä, vai onko todennäköistä, että tänään teille saapuu vielä jotain?

mvuorivirta
Uusi keskustelija

@Purnipsi@  kirjoitti:

Applen tuotteiden toimitusten osalta uskoisin kaikista tarkimman tiedon löytyvän tästä ketjusta kuin mistään muualta Telialta.

 

Telia on koko konsernina todella iso tekijä Pohjolassa, joten en ihmettelisi, jos tuotteiden toimitusketjut ja tavarantoimittajat ohittavat esim. Applen Suomen sivuliikkeen.


Tuo taitaa olla nimenomaan se ongelma. Telia tosiaan on iso _Ruotsalainen_ firma pohjoismaissa ja siten taitaa olla sellanen historiastakin tuttu ilmiö valloillaan, että nk bättra folk vei luurit nenän edestä ja jätettiin taas suomalaiset nuolemaan näppejään. Kuten tuossa ylempikin kirjoitti.

 

Hyvä tietää tulevaisuutta ajatellen 😉

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@Anastassia02@  kirjoitti:

Onko teillä vain yksi toimitus päivässä, vai onko todennäköistä, että tänään teille saapuu vielä jotain?


Mitä ilmeisimmin tämän päivän kuorma oli tässä. Seuraavaa odottelemme taas saapuvaksi noin viikon kuluessa 🙂

Purnipsi
Kunniajäsen

@mvuorivirta@  kirjoitti:

@Purnipsi@  kirjoitti:

Applen tuotteiden toimitusten osalta uskoisin kaikista tarkimman tiedon löytyvän tästä ketjusta kuin mistään muualta Telialta.

 

Telia on koko konsernina todella iso tekijä Pohjolassa, joten en ihmettelisi, jos tuotteiden toimitusketjut ja tavarantoimittajat ohittavat esim. Applen Suomen sivuliikkeen.


Tuo taitaa olla nimenomaan se ongelma. Telia tosiaan on iso _Ruotsalainen_ firma pohjoismaissa ja siten taitaa olla sellanen historiastakin tuttu ilmiö valloillaan, että nk bättra folk vei luurit nenän edestä ja jätettiin taas suomalaiset nuolemaan näppejään. Kuten tuossa ylempikin kirjoitti.

 

Hyvä tietää tulevaisuutta ajatellen 😉


En jaksa uskoa, että tässä olisi tuosta kyse. Juttelin erään henkilön kanssa, joka on Euroopan suurimmista markkinoista hyvin tietoinen, ja sama homma 3-4 viikon jono on Teliaa (matkapuhelinbisnes) monta kertaa suuremmalla toimijalla. Eli jäitä hattuun, sama homma joka puolella. Laitteita tippuu sieltä sun täältä toimituksiin, mutta saatavuus hyvin rajallista.

Tonzah90
Uusi keskustelija

Juurikin näin, eipä ne toimitusajat ruotsissa taida olla suomea edellä. Katsoin äsken Telia.se -verkkokauppaa, ja siellä esimerkiksi iPhone 11 Pro Max -malleissa on saatavuustiedon kohdalla, että niitä tulisi varastoon vasta 05.12.2019. 🙂 Jos jäi epäilyttämään niin kurkatkaa ihmeessä täältä.

Isokoo
Kommentaattori

@TeroRe@  kirjoitti:

@Isokoo@  kirjoitti:
No ainakin kun tänään soitin Telialle, niin kertoivat että täällä oleva taulukko on virheellinen. Taulukossa lukee yhä edelleen että IPhone 11 Pro Max 512GB vihreän vanhimmat toimittamattomat tilaukset on 16.9, asiakas palvelija kertoi minulle että eivät ole saaneet vielä ainuttakaan luuria ja eivät edes tiedä koska saavat niitä. Tiedä sit mikä on totuus...jos joku on saanut kyseisen luurin Telialta niin vois laittaa viestiä.

No niin, tuplavarmistuksen tuplavarmistus. Toimitustilanne, joka taulukosta selviää kyseisen mallin osalta on ajan tasalla. Tuossa mallissa vanhin toimittamaton tilaus on 16.9. päivältä. Se mistä tämä hämäännys todennäköisesti johtuu on se, että taulukko näyttää tilanteen sen mukaan, kun tilaus on mennyt koko tilausputken läpi täällä meidän päässä:

 


@TeroRe@  kirjoitti:

Alla olevasta taulukosta näet minkä päivän tilaukset ovat vanhimpia tilauksia, jotka odottavat vielä toimitusta. Huomioithan, että saman päivän sisällä voi olla paljon tilauksia jolloin ne voivat olla toimituksessa eri aikaan. Toimitamme laitteet kuitenkin tilausjärjestyksessä sen mukaan, miten tilaus on mennyt tilausjärjestelmämme läpi ja kuinka paljon saamme Applelta laitteita varastoomme. Saamme uusia eriä toimitukseen viikottain.


Kirjoitin aikaisemmin tässä ketjussa aiheeseen liittyen näin:

 


@TeroRe@  kirjoitti:
Tämä on pieni nyanssi mutta tiedoksi samalla kaikille - sama kuin aikaisempina vuosina - tilausvahvistuksen aikaleima ei se ole se aika kun tilaus on mennyt tilausprosessin läpi täällä meidän päässä. Yleensä tilaus menee läpi kuitenkin aika lailla samantien, joskus se voi käydä erilaisissa tarkastuksissa jne. jolloin tilaus on jonossa vasta sitten siinä kohtaa kun se on mennyt tilausprosessin läpi kokonaisuudessaan. Yleensä läpimeno kuitenkin tosiaan tapahtuu saman tien joten tällä ei ole käytännön merkitystä. Tiedoksi kuitenkin.

Ja tarkennan aloituspostauksen viestiä vielä tuolta osin, nyt se ei ole aivan täysin tyhjentävä tuo yllä oleva huomioiden.

 

Se on ihan totta, että yhtään iPhone 11 Pro Max 512GB Midnight Green -versiota ei ole tullut vielä tukkuun, mutta silti vanhin kokonaisuudessaan läpimennyt tilaus tuosta mallista on 16.9. päivältä. Tilauksia on tehty jo ennen tuota päivämäärää mutta läpimeno on tapahtunut myöhemmin.


Ymmärsinkö oikein että kun olen 13.9 klo 15.00 puhelimitse tehnyt teidän asiakaspalvelijan kanssa tilauksen ja siitä on minulle tullut kyseisenä päivä sähköpostiin tilausvahvistus klo 15.16 ja siitä ilmenee että klo 15.18 tilaus käsitelyssä. Niin minun tilaus on maannut teillä siellä monta päivää ettekä ole sille tehneet mitään ja siksi se on nyt lisää viivästynyt, kun en ole ensimmäisstä erästä puhelinta saanut?

Ja nyt teidän mielestä kaikki kunnossa ja odotellaan vaan koska mun saapuu, johon ette osaa edes aikataulua sanoa?

Timppuli
Kommentaattori

Jos ei jaksa odotella niin gigantissa olis taas 256gb pro maxia varastossa harmaana ja vihreänä. Sekä jopa muutamat 512gb, harmaana.  😉

joujoujou
Uusi jäsen

Tää teidän tilausjärjestelmä kyllä pissii aika pahasti. Oon saanut saman identtisen "Tilauksesi Telian verkkokaupasta" - sähköpostin kolme kertaa. Siinä on myös linkki https://www.telia.fi/asiakastuki/tilauksen-seuranta -sivulle jossa tilausta pitäisi muka pystyä seuraamaan: Chromella sivu ei näytä mitään tietoja ja muila selaimilla vain tilatun tuotteen nimen(ei mitään statusta, päivämäriä, tms) ei mitään hyödyllistä. 

Ilmeisesti puhelimeni on lähtenyt toimitukseen, mutta näiden Telialta tulleiden viestien perusteella ei kyllä sitä tietäisi. 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@Isokoo@  kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein että kun olen 13.9 klo 15.00 puhelimitse tehnyt teidän asiakaspalvelijan kanssa tilauksen ja siitä on minulle tullut kyseisenä päivä sähköpostiin tilausvahvistus klo 15.16 ja siitä ilmenee että klo 15.18 tilaus käsitelyssä. Niin minun tilaus on maannut teillä siellä monta päivää ettekä ole sille tehneet mitään ja siksi se on nyt lisää viivästynyt, kun en ole ensimmäisstä erästä puhelinta saanut?

Ja nyt teidän mielestä kaikki kunnossa ja odotellaan vaan koska mun saapuu, johon ette osaa edes aikataulua sanoa?


En osaa sanoa juuri sinun tilauksesi tilannetta, että mitä sille on tapahtunut ja miten asiat ovat edenneet. Tarkempi kommentointi vaatisi asiakastietojasi ja niitä meillä täällä Yhteisössä ei ole käytettävissä.

 

Mutta, yleisesti ottaen asia menee kuten kerroin.

 

 

klausma
Uusi keskustelija

Mitkähän ovat Telian tilausseurannan kaikki vaiheet? Siellä näkyy nyt kaksi aikaleimaa tilauspäivälle:

 

- Tilaus on vastaanotettu

- Tilaus on käsittelyssä

 

Mitä seurannassa näkyy seuraavaksi? Tarkoittaako "Tilaus on käsittelyssä", että tilaus on mennyt toimitusjonoon ko. aikaleimalla?

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@joujoujou@  kirjoitti:

Tää teidän tilausjärjestelmä kyllä pissii aika pahasti. Oon saanut saman identtisen "Tilauksesi Telian verkkokaupasta" - sähköpostin kolme kertaa. Siinä on myös linkki https://www.telia.fi/asiakastuki/tilauksen-seuranta -sivulle jossa tilausta pitäisi muka pystyä seuraamaan: Chromella sivu ei näytä mitään tietoja ja muila selaimilla vain tilatun tuotteen nimen(ei mitään statusta, päivämäriä, tms) ei mitään hyödyllistä. 

Ilmeisesti puhelimeni on lähtenyt toimitukseen, mutta näiden Telialta tulleiden viestien perusteella ei kyllä sitä tietäisi. 


Olet siis saanut tekstarin siitä, että puhelin on matkalla? Testasin juuri Macbookilla kolmella eri selaimella (Safari + Chrome + Firefox) ja niillä toimi normaalisti, joten ainakaan isompaa yleistä vikaa tuolla sivulla ei ole.

klausma
Uusi keskustelija

@Timppuli@  kirjoitti:

Jos ei jaksa odotella niin gigantissa olis taas 256gb pro maxia varastossa harmaana ja vihreänä. Sekä jopa muutamat 512gb, harmaana.  😉


iPhone 11 Pro 256 GB:tä on DNA:n nettikaupassa Space Graynä, Midnight Greeninä ja Goldina, varastossa siis juuri nyt Hymiö Onnellinen Telialla Pro:t eivät juuri liiku.

joujoujou
Uusi jäsen

@TeroRe@  kirjoitti:

@joujoujou@  kirjoitti:

Tää teidän tilausjärjestelmä kyllä pissii aika pahasti. Oon saanut saman identtisen "Tilauksesi Telian verkkokaupasta" - sähköpostin kolme kertaa. Siinä on myös linkki https://www.telia.fi/asiakastuki/tilauksen-seuranta -sivulle jossa tilausta pitäisi muka pystyä seuraamaan: Chromella sivu ei näytä mitään tietoja ja muila selaimilla vain tilatun tuotteen nimen(ei mitään statusta, päivämäriä, tms) ei mitään hyödyllistä. 

Ilmeisesti puhelimeni on lähtenyt toimitukseen, mutta näiden Telialta tulleiden viestien perusteella ei kyllä sitä tietäisi. 


Olet siis saanut tekstarin siitä, että puhelin on matkalla? Testasin juuri Macbookilla kolmella eri selaimella (Safari + Chrome + Firefox) ja niillä toimi normaalisti, joten ainakaan isompaa yleistä vikaa tuolla sivulla ei ole.


En ole saanut tekstaria. Tein tilauksen 16.9 (PRO Max 64gb vihreä) ja täällä sivulla lukee 19.9 olevan vanhin toimittamaton tilaus. 

Olen kokeillut kolmella eri tietokoneella ja Chromella sivu ei näytä mitään tietoja, Edgellä ja Safarilla näkyy: 
Capture.PNG

 

Vain tämä. Ei mitään hyödyllistä tietoa. 

 

joujoujou
Uusi jäsen

@TeroRe@  kirjoitti:

@joujoujou@  kirjoitti:

Tää teidän tilausjärjestelmä kyllä pissii aika pahasti. Oon saanut saman identtisen "Tilauksesi Telian verkkokaupasta" - sähköpostin kolme kertaa. Siinä on myös linkki https://www.telia.fi/asiakastuki/tilauksen-seuranta -sivulle jossa tilausta pitäisi muka pystyä seuraamaan: Chromella sivu ei näytä mitään tietoja ja muila selaimilla vain tilatun tuotteen nimen(ei mitään statusta, päivämäriä, tms) ei mitään hyödyllistä. 

Ilmeisesti puhelimeni on lähtenyt toimitukseen, mutta näiden Telialta tulleiden viestien perusteella ei kyllä sitä tietäisi. 


Olet siis saanut tekstarin siitä, että puhelin on matkalla? Testasin juuri Macbookilla kolmella eri selaimella (Safari + Chrome + Firefox) ja niillä toimi normaalisti, joten ainakaan isompaa yleistä vikaa tuolla sivulla ei ole.


En ole saanut tekstaria: tilasin 16.9 ja tämän sivun mukaan vanhin toimittamaton tilaus on 19.9.

 

Tämä tilauksen seuranta sivu on täysin hyödytön:

Capture.PNG

LohiSoppa
Uusi jäsen

Hei ! Onko vieläkään tietoa milloin tuota iPhone 11 green 128GB tulee? 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@joujoujou@  kirjoitti:
En ole saanut tekstaria: tilasin 16.9 ja tämän sivun mukaan vanhin toimittamaton tilaus on 19.9.
Tämä tilauksen seuranta sivu on täysin hyödytön:

Laitoin viestiä eteenpäin tuosta Tilausseurantasivusta, kiitos kun kerroit.


Oletko tilannut puhelimen kuluttaja- vai yritysasiakkaana? Taulukko on tilanne kuluttaja-asiakkaiden toimituksista. Oletko tarkistanut asiakaspalvelun kautta, että onko tilauksesi on ok ja että milloin se on mennyt loppuun asti? Voi olla, että se on mennyt valmiiksi vasta esimerkiksi 19.9. tai sen jälkeen.

 

Koska et ole tekstaria saanut niin se kuitenkin viittaa siihen, että puhelin ei ole matkalla tällä hetkellä.


 

LohiSoppa
Uusi jäsen

Hei! Onko vieläkään tietoa milloin tuota iPhone 11 Green 128GB tulee ?

Anttii99
Uusi keskustelija

Täytyypä kohta alkaa harkitsemaan tilauksen peruuttamista ja luurin hakemista kilpailijalta.. kerkeää varmaan ensi vuoden mallitkin tulemaan ulos ennen kuin tuo 11 pro saapuu

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@LohiSoppa@  kirjoitti:

Hei! Onko vieläkään tietoa milloin tuota iPhone 11 Green 128GB tulee ?


Ei ikävä kyllä. Tänään tuli erä mutta siinä oli vain iPhone 11 256GB White -puhelimia. Odottelemme seuraavaa erää saapuvaksi.

Jhelin123
Uusi jäsen

Hei.

 

Onko tuosta 11 pro max 64gb, Midnight Green mallista vielä tietoa millon saapuu?

Tai edes suunnilleen kuinka kauan vielä joutuu odottamaan.


asaala
Uusi jäsen

Ostin tänään Gigantista uuden puhelin ja haluaisin perua tilaukseni. Mutta miten ihmeessä se onnistuu? Yritin chatin kautta, mutta sain semmosen ohjeen että en vaan hakisi paketin postista (sitten kun se joskus saapuu) silloin tilaus peruuntuu automaatisesti kun posti lähettää paketin takaisin!

Zamii
Uusi jäsen

@asaala@  kirjoitti:

Ostin tänään Gigantista uuden puhelin ja haluaisin perua tilaukseni. Mutta miten ihmeessä se onnistuu? Yritin chatin kautta, mutta sain semmosen ohjeen että en vaan hakisi paketin postista (sitten kun se joskus saapuu) silloin tilaus peruuntuu automaatisesti kun posti lähettää paketin takaisin!


Kyllä mulla ainakin onnistui peruminen chatin kautta mutkattomasti. Siitä pisteet Telialle. Varmistin vielä etteivät pistä puhelinta postiin turhalle reissulle, vaan saa seuraava jonossa olija 🙂

asaala
Uusi jäsen

Asiakaspelvelija Tuukka oli erimieltä...

Cooler
Uusi jäsen

@Anttii99@  kirjoitti:

Täytyypä kohta alkaa harkitsemaan tilauksen peruuttamista ja luurin hakemista kilpailijalta.. kerkeää varmaan ensi vuoden mallitkin tulemaan ulos ennen kuin tuo 11 pro saapuu


Kun tuntuu toimitukset venyvän pitkälle tuntemattomaan tulevaisuuteen niin tilasin tänään päivällä DNA:lta iPhone 11 Pro Max 256Gt silverin. Laittoivat jo postiin. Huomenna perillä.👍🏽 Eli tiettyjä malleja löytyy sieltä..

Klazoo
Uusi jäsen

Väsähdin odottamaan ja kävin tänään Gigantissa tilaamassa iPhone 11 Pro Max 256GB Space Grayn. Toimitus nyt torstaina 10.10 ja Telian jono jämähtänyt 13.9 tilausten kohdalle.

Timppuli
Kommentaattori

@asaala@  kirjoitti:

Asiakaspelvelija Tuukka oli erimieltä...


Saa sen siellä chatissa peruttua kun puhelinta ei ole lähetetty vielä. Mainitset vaan sen ettei sitä ole edes varastossa vielä.

LeaSchepers
Uusi jäsen

Missä vaiheessa se tekstari pitäisi tulla? Mulla iphone 11 pro 256gb tilauksessa, tilattu 23.09, ja tuli vahvistus sähköpostiin, mutta ei tekstaria

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@LeaSchepers@  kirjoitti:

Missä vaiheessa se tekstari pitäisi tulla? Mulla iphone 11 pro 256gb tilauksessa, tilattu 23.09, ja tuli vahvistus sähköpostiin, mutta ei tekstaria


Tekstari tulee, kun laite on pakattu ja matkalla sinulle. Minkä värin tilasit? Kurkkasitko kyseisen mallin tilanteen tämän ketjun aloituspostauksesta?

LeaSchepers
Uusi jäsen

@TeroRe@  kirjoitti:

@LeaSchepers@  kirjoitti:

Missä vaiheessa se tekstari pitäisi tulla? Mulla iphone 11 pro 256gb tilauksessa, tilattu 23.09, ja tuli vahvistus sähköpostiin, mutta ei tekstaria


Tekstari tulee, kun laite on pakattu ja matkalla sinulle. Minkä värin tilasit? Kurkkasitko kyseisen mallin tilanteen tämän ketjun aloituspostauksesta?



Joo, Midnight Green, ja nehän ei hirveesti oo liikkunut 😞

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@LeaSchepers  kirjoitti:

Joo, Midnight Green, ja nehän ei hirveesti oo liikkunut 😞


Seuraavaa erää odottelemme, josko siellä olisi tuota mallia lisää 🍏 Edellinen lähetys tuli eilen, seuraava tulee noin viikon kuluessa.

Riku111
Uusi keskustelija

Millonkohan 11 pro max 64gb tähtiharmaa vois olla tulossa? Tilattu 13.9. 15:14 ja alkaa pikkasen turhauttaa tämä teiän toimittaminen.. miten on mahdollista ettei jotku mallit liiku ollenkaan ja toisissa viimiset toimitukset viikko sitten tilattuna? 

hokksu
Uusi jäsen

Minulla meni kanssa "hermot" odotteluun ja soitin eilen dnalle. Iphone 11 pro max 256gb gold, tilasin eilen ja huomenna on luuri hyppysissä. Jännä on kyllä että eri tahoille tulee luureja eri tahtia. Uskon kyllä että telialla on varmasti paljon myös tilauksia ja siitä johtunee pitkä odotus. 3vkoa jaksoin odottaa ja onneksi vilkaisin kilpailijan sivuja. Telia on muuten kyllä jatkossakin käytössä mutta nyt laitteen sain nopeammin muualta.

VallatonVille
Uusi jäsen

Näin juuri! Älkää tuhlatko aikaanne lukemalla näitä yhteisön postauksia vaan altivoitukaa ja kyselkää kilpailijoilta. Muutaman päivän toimitusajoilla saatte varmasti luurinne käyttöön ilman näitä tyhjänpäiväisiä ”ilmoitamme kun tiedämme lisää” päivityksiä. NO hard feelings mutta tietää ettei jatkossa kannata jäädä vain odottelemaan jos tilanne on tämä.

klausma
Uusi keskustelija

Jaksaa kyllä ihmetyttää, kuinka yhä päivästä toiseen kilpailijalla on Pro ja Pro Max useissa eri väreissä ja muistikoolla koko ajan saman tien toimitettavaksi... Jokin meni Telialla näiden mallien osalta pieleen tänä vuonna Hymiö Surullinen Ikävä kokemus.

 

Asiakasuskollisuudesta vielä ensi viikon odotamme tässä huushollissa toimitusta Telialta, sitten hommataan muualta.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@klausma@  kirjoitti:

Jaksaa kyllä ihmetyttää, kuinka yhä päivästä toiseen kilpailijalla on Pro ja Pro Max useissa eri väreissä ja muistikoolla koko ajan saman tien toimitettavaksi... Jokin meni Telialla näiden mallien osalta pieleen tänä vuonna Hymiö Surullinen Ikävä kokemus.


Näissä on tosiaan ainakin se, että emme tiedä minkä verran kullakin myyjällä on tilauksia sisässä. Eipä se toki asiakasta kiinnosta, että paljon tilauksia on tehty mutta näkökulmaa tähän asiaan.

 

Olemme saaneet paljon kyselyitä siitä, että milloin laitteita tulee lisää ja milloin tilanne paranee. Kasaamme tietopakettia parhaillaan, palaan asiaan kun voin painaa Lähetä-nappia 🍏

Tietoa kirjoittajasta
Nimeni on Tero Revonmäki ja Yhteisömanagerina vastaan siitä, että Yhteisö on hyvä paikka etsiä ja löytää apua sekä jutella yhdessä muiden asiakkaiden ja ajoittain myös työntekijöidemme kanssa.