Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Hifk65
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kerro haasteista Liigan katsomisessa

Miten lähetys voi pätkiä jopa kahdeksan kertaa yhden erän aikana?

Tästäkö maksan?

 

Edit SannaMKoo: Otsikko muutettu ja yhdistetään muita samasta aiheesta avattuja keskusteluja tähän ketjuun.

115 vastausta
Ceausescu
Uusi keskustelija
  • 9 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sama tunkkainen kuva taas tänään. Hyvä kun tilannemonitorista näkyi tilannetiedot, pelaajia ei voinut tunnistaa kasvoista eikä selkäteksteistä. Huonompaa kuin UrhoTV:llä, he antoivat reilusti korvauksia.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1786 custom-general.kudos
  • 2743 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions

Pätkinnän syitä voi olla:

 

  • Epävakaa internet-yhteys, yhteys liian hidas
  • Heikkolaatuinen ja häiriöllinen Wifi tai jokin lähiverkon laite rikki
  • Epävakaa päätelaite, päivittämättä jätetty, tai muuten vaan heikko suorituskyky, ettei jaksa videoa pyörittää

 

Millä laitteella olet peliä yrittänyt katsella? Ja mitä peliä? 

 

Itse olen katsellut puhelimella ja sitten Arris-boksilla eri otteluita, eikä pätkintää ole esiintynyt. Vaikuttaisi siis, että pätkintä ei ole yleistä.

Cockeri
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Katson ipadillä ja pätkii ainakin 50 kertaa Jukurit-HIFK ottelussa. Katsoin ennen ottelu jalkapalloa dnatv:ssä

eikä pätkinyt ollenkaan , latausnopeus näitti olevan noin 40 eli internetistä se ei ole kiinni. Myös HBO, katsomo ym toimii moitettomasti. Eli ongelma kyllä Telian lähtyksien puolella

zirkoni
Kommentaattori
  • 25 custom-general.kudos
  • 53 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Purnipsi@  kirjoitti:

@zirkoni@  kirjoitti:

@Purnipsi@  kirjoitti:

@zirkoni@  kirjoitti:

Sama vika täällä. IPadilla yritän katsoa. 10 minuutin aikana pätkäisi sovelluksen 5 kertaa. Enpä tuota jaksanut uudelleen käynnistellä sen jälkeen...


Lähtisin epäilemään joko mobiiliverkon tai sitten langattoman lähiverkon yhteyden laatua ja vakautta. Erityisesti, jos ollaan kaukana Wifi-tukiasemasta/reitittimestä/modeemista.


Mobiiliverkkona Telian 4G, nopeus Nettitutkan mukaan 41667 kbit/s......


Okei, pikaisella arviolla tuo nopeus kyllä pitäisi riittää toistamiseen. Elikkäs siis iPadissa on suoraan Telian SIM ? Ei ole mitään mokkulaa tai reititintä välissä? Jos nyt kokeilet Telian kirjastosta toistaa jotain ottelua, niin katkeaako sekin samalla tavalla? Jossain tapauksessa Telia TV -sovelluksen uudelleenasennus voi auttaa.


Juuri palasimme mökiltä ja koska iPad unohtui kotiin, en ole päässyt testaamaan eilisten pelien aikana, joko toimisi... Ja kyllä, iPadissa on Telian SIM ilman mitään välissä olevia vehkeitä. Kirjastosta kokeilin kahta ottelua katsoa iPadilla ja molemmat toistuivat normaalisti ilman pätkimisiä. Telia TV:kin on nyt asennettu uudelleen, joten seuraavat pelit pitäisi näkyä kunnolla (ehkä)?

LiAntti
Telialainen
Telialainen
  • 144 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Katsoitko pelin nyt tuon Telia TV-sovelluksen kautta windows 10 laitteellasi? Jos kuva oli edelleen tunkkainen, kannattaa vielä varmistua internet-yhteyden nopeudesta vaikka Speedtestillä. Nopeus olisi hyvä olla vähintään 6-8Mbit luokkaa.


Jos ongelma edelleen jatkuu niin vielä on vaihtoehtona testata Internet Explorer selain tuon tv.telia.fi - sivuston kautta. Näitä kuvanlaatu /nykimisongelmia on pyritty ratkomaan myös tässä toisessa ketjussa jos sieltä löytyisi apua.

LiAntti
Telialainen
Telialainen
  • 144 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Moi @Cockeri ja tervetuloa yhteisöön!

iPadilla oli ilmennyt muillakin käyttäjillä ongelmia mutta nyt ongelmaa rajataan johtuuko se uudesta iOS-järjestelmäpäivityksesta vai onko ongelmaa pelkästään vanhemmilla Applen laitteilla. Oliko sinulla mikä laite nyt käytössä (Malli, iOS-järjestelmäversio) ?

 

Kannattaa muistaa että mikäli lähetys pätkisi, näkyisi ongelma ihan millä tahansa laitteella / alustalla käytettäessä, kannattaa siis testata aina mahdollisuuksien mukaan toiminta myös toisella laitteella / tehdä tarkka vianmääritys omalle kokoonpanolle.

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 381 custom-general.kudos
  • 601 custom-general.replies
  • 74 custom-general.solutions

Hei! 

Millä laitteella koitit Liigaa katsella? Pätkikö kuva vai häviääkö se kokonaan?

Kannattaa täältä ainakin heti tarkistaa selainyhteensopivuudet jos katselit peliä sovelluksen / selaimen kautta.

 

Mutta kerro tosiaan ihmeessä lisätietoa näistä häiriöistä, niin mietitään mitä niihin on tehtävissä Hymiö Onnellinen

 

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Vivomove | Lukutoukka | TV-sarjat

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 381 custom-general.kudos
  • 601 custom-general.replies
  • 74 custom-general.solutions

Olen yhdistellyt muutamia samasta aiheesta tulleita keskustelun aloituksia tähän yhteen ketjuun, jotta mahdollinen apu löytyy helposti yhdestä paikkaa Hymiö Onnellinen 

 

Tänne ketjuun voi siis jatkossakin laitella mahdollisista haasteista Liiga-lähetyksien näkymisessä; mikäli kuva pätkii, on epäselvä, ei näy, äänet ei kuulu, yms. 

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Vivomove | Lukutoukka | TV-sarjat

Cockeri
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei

Minulla on ipad air 64 gb ja ios 11.4.1, sekä testattu myös ipad pro 128gb ios 11.4.1 .

Kuvanlaatu on ihan ok kunhan se ei heittäsi ulos jatkuvastl. Olin mukana testaamassa silloin aikoinaan silloin sen toiminta oli ok, myös cromecastin toiminta oli ok. En ole edes vielä viittinyt testata jos cromecast toimii.

 

AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 163 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions


@Cockeri@  kirjoitti:

Hei

Minulla on ipad air 64 gb ja ios 11.4.1, sekä testattu myös ipad pro 128gb ios 11.4.1 .

Kuvanlaatu on ihan ok kunhan se ei heittäsi ulos jatkuvastl. Olin mukana testaamassa silloin aikoinaan silloin sen toiminta oli ok, myös cromecastin toiminta oli ok. En ole edes vielä viittinyt testata jos cromecast toimii.

 


Heittääkö Telia TV -sovellus ulos vähän väliä? Jos näin on, niin kenties sovelluksen poisto ja uudelleen lataaminen voisi auttaa. Kerrotko vielä vähän tarkemmin, niin voidaan kenties olla avuksiHymiö Onnellinen

Yhteisön moderaattori