Copyright Telia Company 2020
Kirjoitettu
15-09-2018
19:41
Muokattu
17-09-2018
12:42
SannaMKoo
Miten lähetys voi pätkiä jopa kahdeksan kertaa yhden erän aikana?
Tästäkö maksan?
Edit SannaMKoo: Otsikko muutettu ja yhdistetään muita samasta aiheesta avattuja keskusteluja tähän ketjuun.
Kirjoitettu
22-09-2018
13:30
Muokattu
24-09-2018
17:16
NikoNo
Hieno juttu @Ceausescu , että ongelma ratkesi, vaikkei ihan niin suoraviivaisesti, kuin olisi odottanut. Merkillistä, ettei kuvanlaatu tolla Win10 -sovelluksella parantunut. Mitkähän mahtavat olla tietokoneesi speksit eli laitteiston tiedot? Katso ne vaikka tällä tavalla:
Paina windows-painike+r
Kirjoita dxdiag ja paina enter
Katso, mitä Suoritin -rivillä lukee ja myös Muisti-rivillä
katso myös, mitä Näyttö 1 - välilehdellä olevalla Nimi: -rivillä lukee.
Ja kerrothan nuo tänne.
Kirjoitettu
22-09-2018
19:17
Muokattu
24-09-2018
17:17
NikoNo
KooKoo-KalPa pelissä tänään huono bittivirran ulosanti. Laatu vaihtelee maksimin ja 25fps-oletetun välillä toistuvasti. Liitteenä kaksi kuvaa.
1.kuva Oranssi datavirta indikoi vastaanottajalle tulevaa bittivirtaa noin viiden minuutin ajalta. Chromecast ultra kytkettynä ethernetillä lähiverkkoon. Normaalilla laadulla bittivirta ~700kB/s. 25fps-oletetulla videolla järkeenkäypäisesti tuo noin puolet pienempi kaistan kulutus.
Kuva 2. samoja aikoja Speedtest-kuvakaappaus Telian verkkoon. Kuvasta käy ilmi, että käytössä on DNA:n yhteys, 350MB valokuitu/ethernet, joka toimii. (toki tiedän ettei samalta palvelimelta tule videovirta kuin speedtest on, mutta näin viitteellisenä todistusaineistona)
Edit: Ajankohdallisesti siis kolmannessa erässä 19:02-19:08 välisen ajan ja lisätietona, että omat laitteet oli kokeiltu käynnistää uudelleen.
Edit 2: Mainitun ottelun jälkeen Liigalive 360 toimii täydellisesti parhaalla kuvanlaadulla sitä pumppaamatta.
24-09-2018 18:20
@JuiceLaeskinen, nyt on tarkkaa analyysiä! Oliko tosiaan näin, että klo 19:02-19:08 välisenä aikana tuota "pumppausta" tapahtui, mutta ei missään vaiheessa ennen tai jälkeen?
24-09-2018 18:35
@Pekka_Koo@ kirjoitti:@JuiceLaeskinen, nyt on tarkkaa analyysiä! Oliko tosiaan näin, että klo 19:02-19:08 välisenä aikana tuota "pumppausta" tapahtui, mutta ei missään vaiheessa ennen tai jälkeen?
Itse kerkesin kotiareenalle vasta kolmanteen erään, mistä omat havainnot ovat peräisin. Kuvanlaadun heittely jatkui koko lähetyksen loppuun saakka.
Tuo aikaväli oli vaan viitteellisenä timestamppina, jos siitä olisi apua ongelman määrittämisessä. Seurasin reitittimen liikennettä jo hieman aikaisemminkin, mutta piti aloittaa alusta, koska tuo aivan samanaikainen speedtestin download-piikki "hieman" tasasi graafissa tuota videon käyttämää kaistaa
Jatkoajalla tästä kuvanlaadun heittelystä oli muutama muukin henkilö myös raportoinut, nimenomaan KooKoo-KalPa ottelusta, todeten ettei aikaisemmissa otteluissa ollut ongelmia. Nämä palautteet taisivat koskea koko ottelua alusta asti.
24-09-2018 20:08
@JuiceLaeskinen, jes, kiitoksia lisätiedoista! Yritetään selvittää mistä moinen laadun vaihtelu johtui. Jos ongelma nyt toistuu vielä, niin laita vaan uutta ilmoitusta tänne, tai voit myös tehdä suoraan häiriöilmoituksenkin täältä.
27-09-2018 20:14
Kapakoitsija maksaa 300+€/kk ja me asiakkaat saamme nauttia huonosta kuvan laadusta. Meniköhän niin kuin suunniteltiin? Tänne en enää tule pelejä katsomaan.
28-09-2018 09:44
@aarteinen Lähetyksessä ei ole todettu vikatilannetta, joten vikatilanne liittyy siihen miten kapakassa on käytännössä teknisesti toteutettu Liigan näyttäminen. Toivomme, että kapakoitsija olisi meihin tarvittaessa suoraan yhteydessä esim. tekemällä vikailmoituksen
Kirjoitettu
28-09-2018
19:40
Muokattu
22-10-2018
14:29
EssiJn
Ei toimi telia-tv vieläkään, prkl, yhtään maalii en oo viel onnistunu näkee, ku pätkii ja kuva pysähtelee, hitto ku ottaa päähän.
Kirjoitettu
29-09-2018
14:21
Muokattu
22-10-2018
14:30
EssiJn
@Piipa62@ kirjoitti:
Ei toimi telia-tv vieläkään, prkl, yhtään maalii en oo viel onnistunu näkee, ku pätkii ja kuva pysähtelee, hitto ku ottaa päähän.
Millaisella yhdistelmällä yrität otteluita katsoa? Selaimen kautta katsottaessa suosittelemme lataamaan Telia TV sovelluksen laitteen sovelluskaupasta mikäli käytössä on Windows 10. Jos taas siirrät kuvan mobiililaitteelta chromecastin avulla telkkarille, kannattaa tarkistaa että asetukset ovat kunnossa. Ohjeet Chromecast asetusten tarkistamiseksi löydät tästä.
Kirjoitettu
30-09-2018
16:33
Muokattu
22-10-2018
14:30
EssiJn
Kuvanlaatu tosiaankin ala-arvoinen. Eikä se ole kiinni mobiiliyhteyden nopeudesta. Ruutu toimii tasokkaasti tarkalla kuvanlaadulla edelleen, mutta Telia-TV ei. Liigan kuvanlaatu on surkea, hyvä kun erottaa missä kiekko kulkee. Miksi mitään ei tehdä TELIA? Onko tämä Telia-laatua? Tosi huonoa mainosta Telialla ja Telian palveluille ja yhteyksille. Vähintä mitä voitte tehdä on hyvittää huono kuvan laatu ja antaa alennusta loppukauden maksuista, eikä mikään 10% alennus riitä! Tärkeintä on kuitenkin, että parannatte kuvanlaatua. Aikaa on jo ollut, mutta parannusta ei ole tullut. Vastauksia kaivataan ja toimenpiteitä!