peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
57149 Jäsentä
159973 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Kerro haasteista Liigan katsomisessa



Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎02-10-2017
Kirjoituksia: 81
10/116

Vs: Kerro haasteista Liigan katsomisessa

Apple tv ihan kohtuu kuva ei pätkiny surkeeta ei ollu väliaika tietoja muista peleistä ja miks ei ollu studiota väliajoilla .Tps-Hpk ottelussa surkee kuvan laatu ei ole saanu telia hommaa pelaa ei sit millää 

 

0 tykkäystä
Konkari ☆
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 072
11/116

Vs: Kerro haasteista Liigan katsomisessa

Totta turiset, @KALKKUT Itsekin jäin odottamaan väliaikaohjelmaa tai edes yleiskuvaa hallista. Nyt väliajan tarjonta oli jokseenkin ankeaa. Toivotaan, että tuota jatkossa monipuolistetaan. Tps-HPK en katsonut, joten sen kuvanlaadusta en osaa sanoa. Tallennetta äsken katsoin, eikä siinä moitittavaa ollut.

 

 

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎14-09-2018
Kirjoituksia: 14
12/116

Vs: Kerro haasteista Liigan katsomisessa

Ei ollut ongelmat näistä syistä... Ruutu ja muut toimivat loistavasti. Miten voin perua tilaukseni? Kenelle on mitään hyötyä chattistä, ei mitään. Täyttä huijausta. Miten tämän "luokan" operaattori voi toimia asiaikkaatan kohtaan näin "reilusti".

 

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎14-09-2018
Kirjoituksia: 1
13/116

Vs: Kerro haasteista Liigan katsomisessa

Itse aloitin katselamaan liigan peliä android puhelimesta josta jakaa se Sonyn Android TV:seen (tv:ssä sisäänrakennettu Chromecast), tämä oli virhe! Peli pätkii kun mikä ja fiilis laski samassa tahdissa. Testasin toimiiko pelit edes puhelimen ruudulla ja nehän pyöri siinä vallan hyvin.

 

Ei auttanut, piti ehtiä läppäri naftaliinista ja laittaa HDMI kaapeli TV:seen kiinni ja katella sen kautta pelejä.

 

Myöhemmin testailin mitenkä pelit toimisi jos puhelimesta lähettää lähetyksen toiseen telkkariin jossa on erillinen Chromecast 2, ja sehän toimi Turhautunut-hymiö

 

Googlettelulla tuli vastaan https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-on-Liigan-uusi-koti/Chromecast-asetukset-kuntoon-Liigaa-varten/m-p... nettisivusto jossa on ohjeita joita voisi kokeilla, mutta nämä ohjeet eivät toimi ainakaan Sonyn telkkariin johon siis sisäänrakennettu Chromecast.... Joten olisiko jollakin vinkkejä?

 

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎14-09-2018
Kirjoituksia: 14
14/116

Vs: Kerro haasteista Liigan katsomisessa

Missä pitäisi katsoa? Pitäiskö chatin vastata? Tai kenenkään.

 

0 tykkäystä
Konkari ☆
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 072
15/116

Vs: Kerro haasteista Liigan katsomisessa

Harmi juttu. Minkä uskot syyn olevan? Pitäisihän tuo kuntoon saada, harmi, jos päädyt irtisanomaan palvelun. Voisitko hieman tarkemmin avata, miten koet palvelun olevan "täyttä huijausta"? Se on aika kova syytös. Se on sinun kokemuksesi - sinulla on tietenkin täysi oikeus siihen.

 

Palvelun voit irtisanoa kirjautumalla vaikkapa telia.fi -sivustolle ja menemällä omiin liittymiin ja palveluihin. Sieltä edelleen tulee valita tilaamasti viihdepalvelu, ja edelleen käytössä olevat kanavapaketit. Nyt voit valita kyseisen kanavapaketin, tässä tapauksessa Liiga-passin ja valita "muokkaa". Sieltä löydät napin "lähetä tilaus", jolla voit irtisanoa kanavapaketin.

 

Myös Minun Telia -mobiilisovelluksella kanavapakettien hallinnointi onnistuu 24/7.

 

Huomenna lauantaina on puhelinasiakaspalvelukin auki, mutta voisin oletaa, että siellä voi olla ruuhkaa, kuten chatissakin. Itsepalvelu on varmaankin nopein väylä asian ratkaisemiseen. Hymiö Onnellinen

 

--

 

Selvyyden nimissä mainittakoot, että itse olen vain kanssa-asiakas, en edusta Teliaa. Telian edustajat ovat täällä taas päivällä paikalla.

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎14-09-2018
Kirjoituksia: 14
16/116

Vs: Kerro haasteista Liigan katsomisessa

En halua irtisanoa sopimusta, päinvastoin haluan saada kunnollisen kuvan laadun. Olen yrittänyt eri laitteilla, mutta en muillakaan päässyt parempaan. Siis en erottanut kiekkoa, näössäni ei ole havaittu vikaa. Onko tulossa parannusta vai onko syy laitteissani?

Konkari ☆
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 072
17/116

Vs: Kerro haasteista Liigan katsomisessa


@zirkoni@  kirjoitti:

Sama vika täällä. IPadilla yritän katsoa. 10 minuutin aikana pätkäisi sovelluksen 5 kertaa. Enpä tuota jaksanut uudelleen käynnistellä sen jälkeen...


Lähtisin epäilemään joko mobiiliverkon tai sitten langattoman lähiverkon yhteyden laatua ja vakautta. Erityisesti, jos ollaan kaukana Wifi-tukiasemasta/reitittimestä/modeemista. Ainakin minulla pari Android-tablettia pätkivät suoratoistoa muissa palveluissa, jos ollaan langattoman verkon kantaman rajamailla.

 

Lisäksi sitten laitteen ylikuumeneminen (jokin paksu suojakotelo) voi laskea hetkellisesti laitteen suoritustehoa = vaativa tehtävä, eli videon toisto katkeaa. Applen tuotteista minulla ei valitettavasti ole kokemusta, joten en tiedä, voiko tuollaista päästä tapahtumaan.

 

Kannattaa myös aika-ajoin käynnistää laite uudelleen, jos vaikka jokin on jäänyt taustalle jumittamaan. Uudelleenkäynnistys kun korjaa usein monet häiriöt.

 

@holaa  kirjoitti: 

Googlettelulla tuli vastaan https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-on-Liigan-uusi-koti/Chromecast-asetukset-kuntoon-Liigaa-varten/m-p... nettisivusto jossa on ohjeita joita voisi kokeilla, mutta nämä ohjeet eivät toimi ainakaan Sonyn telkkariin johon siis sisäänrakennettu Chromecast.... Joten olisiko jollakin vinkkejä?

 

 Itse en valitettavasti tiedä, että onko tuohon oikein muuta keinoa olemassa, kuin sisäänrakennetun chromecastin käytön välttäminen. Pyörittääkö tuo muuten esim. 720p50fps -videoita ongelmitta, vaikkapa youtubessa? Monesti tuo 50/60fps on sellainen "killeri" laitteille, kun tulee enemmän dataa käsiteltäväksi, niin ymppä loppuu kesken ja pätkintää ilmenee. Mut justiin Sonyn laitteesta en osaa enkä edes uskalla mennä arvaamaan, että mikä pätkinnän syy on. Itse ottaisin käyttöön tuon erillisen Chromecastin, mutta viestisi antaa ymmärtää, että sillä on nykyisellään jo käyttöä toisen telkkarin kanssa, eli se ei ole kunnon ratkaisu. Harmillista todeta, mutta ainoa ratkaisu voi olla tuo Arriksen boksi tai sitten toisen Chromecastin hommaaminen.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎14-09-2018
Kirjoituksia: 14
18/116

Vs: Kerro haasteista Liigan katsomisessa

Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Minulla vain keitti.

Konkari ☆
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 072
19/116

Vs: Kerro haasteista Liigan katsomisessa


@Ceausescu@  kirjoitti:

En halua irtisanoa sopimusta, päinvastoin haluan saada kunnollisen kuvan laadun. Olen yrittänyt eri laitteilla, mutta en muillakaan päässyt parempaan. Siis en erottanut kiekkoa, näössäni ei ole havaittu vikaa. Onko tulossa parannusta vai onko syy laitteissani?


Aivan, ymmärsin tuosta viestistäsi, kun kirjoitit: "Miten voin peruta tilaukseni?" , että olet tosiaan irtisanomassa sitä. Ja tietenkin meillä kaikilla aina joskus keittää - it's just human.

 

Ongelman ratkaisuksi olisi tärkeää kertoa, että: 

 

  • Millä laitteilla kuvanlaatu on heikko? Laitteiden merkki+malli. Ja jos tietokone, niin mikä käyttöjärjestelmä, selain?
  • Mitä olet yrittänyt tähän asti ratkaisuksi tehdä
  • Mikä on nettiyhteytesi tyyppi ja nopeus. Ja hetkellinen nopeus, testaa vaikka: speedtest.net

Näillä nyt voi hieman rajata ongelman aiheuttajaa. Ilman näitä lisätietoja ei voi kuin arvata, missä heikon laadun syy on.

 

Täällä yhteisössä ongelman ratkaisu rajoittuu yleiseen tasoon, täällä valitettavasti Telialaiset eivätkä muutkaan (kuten minä) päästä asiakastietoihin käsiksi ja tutkimaan juuri sinun palvelusi toimintaa. Siksi, jos tarve vaatii, olisikin tärkeää tehdä ongelmista häiriöilmoitus. Mutta yritetään ensin katsoa, jos keksitään ongelman aiheuttaja yhdessä.

 

EDIT:

Telian puolesta en osaa sanoa, että onko parannusta juuri sinun laitteillesi luvassa, mutta jos kerrot, mitä laitteita käytössäsi on, niin voidaan yrittää keksiä, olisiko tässä jokin yleisesti tiedossa oleva ongelma. Tietenkin palvelua koko ajan kehitetään eteenpäin - esimerkiksi talven aikana on kuulemani mukaan tarkoitus päästä eroon Silverlightistä, joka osaltaan vie palvelua parempaan suuntaan -> todennäköisesti suorituskyky paranee palvelua selaimen kautta käytettäessä.

0 tykkäystä