Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64839
Kirjoituksia 176350


Highlighted

Kuvanlaatu

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

Kuvanlaatu

1/13

Toi liigan kuvanlaatu on kyllä luvattamon huono. Telialta kun seliteltiin että on huono nettiliittymä niin hommasin senkin sellaisen että tulee yli 100 megaa keskimääräisesti mutta ei silti näy. Seuraava selitys oli että kun katson sitä apple tv:n kautta niin kun mulla on vielä toi canal digitalin boxi joka tulee satelliitistä niin otin liigan sieltä vertailun vuoksi kokeiluun. *******at kuva on yhtä huono. Säälittävää että tälläistä asiaa ei saada kuntoon ottaen huomioon että ihminen kävi kuussa jo 60 luvulta

Vastaa
12 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 475 kpl

2/13

Moikk @Jussih1977 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Käytätkö nettiyhteyttä AppleTV:lle langattomasti vai verkkokaapelin avulla? Suosittelen kokeilemaan verkkokaapelilla, koska langaton verkko on herkkä häiriölle, jonka vuoksi nopeus voi hetkellisesti laskea paljonkin. Koska sovellus mukauttaa kuvanlaadun aina yhteysnopeuden mukaan, aiheuttaa tälläinen häiriö kuvanlaadun heikentymistä.

Canal Digitalin lähetystekniikasta en osaa tarkemmin sanoa. Käytätkö televisiossa samaa lähtöä ja HDMI johtoa Canal Digital ja AppleTV.n kanssa? Oletko kokeillut eri HDMI porttia tai johtoa televisioon?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 250 kpl

3/13

@HenriLie  kirjoitti:

Moikk @Jussih1977 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Käytätkö nettiyhteyttä AppleTV:lle langattomasti vai verkkokaapelin avulla? Suosittelen kokeilemaan verkkokaapelilla, koska langaton verkko on herkkä häiriölle, jonka vuoksi nopeus voi hetkellisesti laskea paljonkin. Koska sovellus mukauttaa kuvanlaadun aina yhteysnopeuden mukaan, aiheuttaa tälläinen häiriö kuvanlaadun heikentymistä.

Canal Digitalin lähetystekniikasta en osaa tarkemmin sanoa. Käytätkö televisiossa samaa lähtöä ja HDMI johtoa Canal Digital ja AppleTV.n kanssa? Oletko kokeillut eri HDMI porttia tai johtoa televisioon?


Tässä kohtaa on hyvä aina muistaa mainita, että Telian sovellus on oikein huomattavan paljon muita vastaavia herkempi tuolle yhteyden laadulle. Käsittämättömämpi asia on, ettei Telialla ole osaamista tehdä asialle mitään.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

4/13

MIkään alla olevista ei ratkaissut ongelmaa.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 743 kpl

5/13

@Jussih1977  kirjoitti:

MIkään alla olevista ei ratkaissut ongelmaa.


Mitä saat yhteysnopeutena ja miten mitattuna? Onko sinulla AppleTV 4.sukupolven versio eli sinulla on TeliaTV-sovellus siinä AppleTV:ssä? Onko se päivitetty viimeisimpään ohjelmistoversioon? 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

6/13

Hei. 

Piti ihan tänne kirjautua, jotta voi esittää kysymyksiä. Näihin kaikkiin allaoleviin liittyen, käytössä on Dna 4G, joka toimii kokoajan 18-50M (mittaus: fast.com ja dnan as.palvelun kertoma data) välillä ja muilla palveluilla (netflix/amazon prime 4K ohjelmat) toimii laatua vaihtamatta. Eli: 

 

1.Ensin katsoin liigaa Chromecastilla ja kuvanlaatu vaihteli hyvästä huonoon säännöllisin väliajoin. Neuvottiin ostamaan Ultra versio, jotta saa piuhalla kiinni.

 

2. Ostin Chromecast Ultran, piuhalla kiinni ja sama homma jatkui. Mutta vain TeliaTv:llä. As.palvelija suositteli TeliaTv boxia ja päätin ostaan sellaisen, kun tykkään enemmän käyttää vanhanaikasesti digiboxin kautta kanavia.

 

3. Digiboxi saapui ja sama homma on jatkunut. Laatu vaihtelee edelleen, niinkuin eilisessä tps-kalpa pelissä. Vähän väliä heittää laatua alemmaksi ja nostaa taas takaisin parhaaksi ( ja kuva myös pysähtyi aina hetkeksi, joten katsominen oli tuskaa) . Testasin myös UHD-lähetystä ja siinä sama homma myös. Nopeustestin mukaan (ja dnan as.palvelun), eilen netin nopeus ei laskenut kertaakaan alle 20M.

 

Joten mikä auttaisi? Voiko boxin palauttaa, jos ei rupea kuvanlaatu pysymään tasaisesti parhaalla mahdollisella? Pumppaavan kuvan katsominen tällähinnalla ei kiinnosta. 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 475 kpl

7/13

Moikka @digipekka ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Kokeilithan myös digiboksia verkkokaapelin kanssa? Testauksien perusteella tätä tulisi nyt tutkia tarkemmin asiakastietojen kanssa. Jos et vielä ole tehnyt häiriöilmoitusta, niin pyytäisin olemaan yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin joko chatissa tai puhelimitse, jotta saadaan häiriö tutkintaan ja selvitettyä.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

8/13

Nämä telian selittelyt on ihan naurettavia....asia on edennyt nyt niin että telia tv on minulla jatkuvasti vika tilassa enkä pysty enään pelejä katsomaan. Jollei asia huomenna selviä asiakaspalvelun kanssa niin lopetan koko palvelun tässä on nyt monta viikkoa tahkottu ton *******an kanssa. On se nyt *******e kun tämmöistä asiaa ei saada toimimaan nykypäivänä, 4k laadulla kyllä pystyy katsomaan vaikka kuusta käsin netflixiä muttei tampereelta jääkiekkoa

Vastaa
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

9/13

@Jussih1977  kirjoitti:

Nämä telian selittelyt on ihan naurettavia....asia on edennyt nyt niin että telia tv on minulla jatkuvasti vika tilassa enkä pysty enään pelejä katsomaan. Jollei asia huomenna selviä asiakaspalvelun kanssa niin lopetan koko palvelun tässä on nyt monta viikkoa tahkottu ton *******an kanssa. On se nyt *******e kun tämmöistä asiaa ei saada toimimaan nykypäivänä, 4k laadulla kyllä pystyy katsomaan vaikka kuusta käsin netflixiä muttei tampereelta jääkiekkoa


Kuulostaa tosiaan siltä, että kannattaa olla asiakaspalveluumme nyt tässä kohtaa yhteydessä. Näin pystymme paremmin alkaa kartoittamaan minkä vuoksi Telia TV ei sinulla toimi niin kuin pitäisi. Toivottavasti asia ratkeaa sitä kautta!

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 29 kpl

10/13

@digipekka  kirjoitti:

käytössä on Dna 4G, 

 


En tiedä oletko päätynyt Telian asiakkaaksi ihan omatoimisesti netin kautta vai henkilökohtaisesti asioimalla, mutta ilmeisesti sinulle ei ole kerrottu Telian tuotteiden olevan erityisen herkkiä nettiyhteyden laadulle eikä edes Telian omat partiolaiset kts Nikon blogi suosittele 4G yhteyttä ainoaksi yhteydeksi.

 

Enkä yhtään hämmästy, että sinulle on vuokrattu melkoiseen ylihintaan boksi, joka kuitenkaan ei ratkaise alkuperäistä ongelmaa eli sitä että Telian toimivuus minkä tahansa operaattorin 4G-verkon kautta on hyvin epävarmaa.

 

Olethan tähän mennessä pelkän Liiga-tuotteen lisäksi maksanut jokusen kympin uudesta CC:stä ja boksista maksanet sopimuskaudessa maltilliset 270 € ja siltikään et näe Liigaa kunnolla, mutta onhan siinä boksissa sentään Youtube ja Nelosen kanavia voi katsella kunhan ensin tallentaa.

 

Ehkä Telia vielä kokeilee myydä sinulle Telian 4G-yhteyttä tämän kaiken lisäksi ja siltikään et taida Liigaa kunnolla nähdä.

 

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.