Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64425
Kirjoituksia 175219

Liiga - Kehitysideoita, toiveita ja palautteita



Highlighted

Liiga - Kehitysideoita, toiveita ja palautteita

Moderaattori
Viestejä 1 481 kpl

Liiga - Kehitysideoita, toiveita ja palautteita

1/95

Liiga faneilleLiiga faneille

Tähän ketjuun kerätään kaikki mahdolliset toiveet, kehitysideat ja palautteet Telian Liigatoteutukseen liittyen. Liigan tv-tuotanto toteutetaan jääkiekon ystäville ja faneille, joten kaikki ideointi ja kehitys halutaan tehdä myös yhdessä ihmisten kanssa. Paras mahdollinen katselukokemus saadaan kotisohville, kun yhdistetään viisaat päät ja ideoidaan yhdessä. Sana on siis vapaa, kerro mitä toivot Liigan ympärille toteutettavan tulevaisuudessa!

 

Tulossa olevat uudistukset:

- Enemmän kuvakulmia: Koko kuvauskalusto uusitaan ensi kaudeksi, joten sitä kautta myös uusia kuvakulmia tulee tarjolle.

- Kuvauskalustossa 4K valmius: Heti kauden alussa meidän kalustossa on 4K valmius, mutta aiheen ympärillä on vielä paljon muita ratkaistavia asioita. Ensimmäisiä 4K lähetyksiä päästään testailemaan alkavan kauden pleijareissa.

- Paremmat mikitykset: Alkavalla kaudella tolpan kilahdukset ja muut äänet kentältä, sekä hallilta kuuluvat huomattavasti paremmin kotikatsomoihin, kun mikkien määrää lisätään paljon. 

- Uusittu studiokonsepti: Ensi kaudella studiot toteutetaan uudenlaisella virtuaalistudio-konseptilla, joten myös studioiden määrä lisääntyy aiemmasta. 

- Etätuotantolaitos: Telia rakentaa alkavaa kautta varten Euroopan suurimman etätuotantolaitoksen jääkiekon lähetyksiä varten. Tämä mahdollistaa aiempaa nopeammin videoklippien jakelun eteenpäin ja myös videotuomarien työskentelyn yhdestä paikasta.

 

Näihin eniten toivottuihin asioihin on tartuttu ja nämä uudistukset siis toteutuvat. Nyt on mahdollisuus kuitenkin tuoda vielä uusia ajatuksia pöytään ja katsotaan mihin suuntaan tuote kehittyy näiden 6 vuoden aikana.

 

TILAA MYÖS LIIGAN UUTISKIRJE, NIIN SAAT ENSIMMÄISENÄ TIEDON AJANKOHTAISISTA ASIOISTA!

0 tykkäystä
94 vastausta
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 247 kpl

61/95

Laittamasi linkki ei toimi. Tekniikan eroavaisuuksista (HD vs. UHD) tulikin selvitystä toiselta yhteisön jäseneltä. En vaan muista Telian puolelta tulleen muuta infoa, kuin omaan verkkoon on saatavissa ja sitten noista nopeusvaatimuksista. Sen takia varmaan useampikin henkilö täällä kysellyt, miksei kilpailijoiden vaatimukset täyttävillä liittymillä toimi.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 733 kpl

62/95

Ultra-HD -lähetyksistä nyt taidat päästä tuota linkistä paremmin - pyritään tosiaan täällä auttamaan mahdollisuuksien mukaan.

 

Hienoa, että Telia Yhteisön jäsenet auttavat toinen toistaan Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

63/95

No ihan ensinnä toivoisin, että tuo selainkikkare korjataan (ja mielellään jo huomiseksi, kun finaalit alkavat), niin ettei tarvitse katkaista streamia ja avata sitä uudestaan useita kertoja erässä kuvan laadun tiputtua. En ainakaan keksi mistä muusta voisi olla kyse, kun speedtest näyttää yhteyden toimivan moitteetta ja hyvällä nopeudella (hitaimmillaankin testatessani vajaa 70mbps) ja tilanne korjaantuu aina heti, kun streamin vain käynnistää uudelleen. Odottamalla laatu vain heikkenee entisestään. Muutenkin jo ketuttaa, että pitää tietokoneella kökkiä katsomassa matsia, vaikka kaikki oikeat suoratoistopalvelut osaavat tehdä äly-tv- ja pleikka-sovelluksia (Netflix, HBO, Viaplay, SF, Ruutu ja YLE esimerkkeinä mainitakseni), mutta te ette.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 247 kpl

64/95

@SorronMies  kirjoitti:

No ihan ensinnä toivoisin, että tuo selainkikkare korjataan (ja mielellään jo huomiseksi, kun finaalit alkavat), niin ettei tarvitse katkaista streamia ja avata sitä uudestaan useita kertoja erässä kuvan laadun tiputtua. En ainakaan keksi mistä muusta voisi olla kyse, kun speedtest näyttää yhteyden toimivan moitteetta ja hyvällä nopeudella (hitaimmillaankin testatessani vajaa 70mbps) ja tilanne korjaantuu aina heti, kun streamin vain käynnistää uudelleen. Odottamalla laatu vain heikkenee entisestään. Muutenkin jo ketuttaa, että pitää tietokoneella kökkiä katsomassa matsia, vaikka kaikki oikeat suoratoistopalvelut osaavat tehdä äly-tv- ja pleikka-sovelluksia (Netflix, HBO, Viaplay, SF, Ruutu ja YLE esimerkkeinä mainitakseni), mutta te ette.


Tässä pitää nyt ymmärtää, että.Telian ensisijainen tavoite on myydä Liiga-paketin kylkeen omaa digiboksia, sekä mielellään vielä liittymiä. Tätä tavoitetta ei millään tapaa edesauttaisi julkaista sovellusta eri alustoille. Esim. Android sovelluksen porttaus AndroidTV:lle olisi suoritteena Telian kokoiselle organisaatiolle täysin marginaalinen, mutta kuten todettua, tässä painavat aivan muut asiat kuin asiakkaan käyttö- ja asiakaskokemukset.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

65/95

@SorronMies  kirjoitti:

No ihan ensinnä toivoisin, että tuo selainkikkare korjataan (ja mielellään jo huomiseksi, kun finaalit alkavat), niin ettei tarvitse katkaista streamia ja avata sitä uudestaan useita kertoja erässä kuvan laadun tiputtua. En ainakaan keksi mistä muusta voisi olla kyse, kun speedtest näyttää yhteyden toimivan moitteetta ja hyvällä nopeudella (hitaimmillaankin testatessani vajaa 70mbps) ja tilanne korjaantuu aina heti, kun streamin vain käynnistää uudelleen.


Millä selaimella peliä katselet? 

 

Ja onko sinulla käyttöjärjestelmänä Win10? Tällöin suosittelen lataamaan Telia TV -sovelluksen, ja katselemaan sen kautta. Selaimista HTML5 -tuki löytyy tällä hetkellä Internet Explorerista, sekä Edgestä. Selaintuki tulee vielä laajenemaan muihinkin selaimiin tämän vuoden aikana, mutta näillä olemme lähteneet liikkeelle.

 

Puhelimelta tai tabletilta Telia TV:n kuva on castattavissa telkkariin Chromecast -laitteella, oletko tähän vaihtoehtoon vielä tutustunut? 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 53 kpl

66/95

@NikoNo  kirjoitti:

Kuten @zirkoni mainitsitkin, niin tästä aiheesta on joitain kommentteja ja pientä keskustelua ollut täällä Yhteisössä aiemminkin. Mitään asiakkaiden kommentteja ei tietenkään pidetä turhana kitinänä, vaan kaikkiin suhtaudutaan vakavuudella. 

 

Tämä ottelun jälkeisen musiikin ja muun äänimaailman välinen ero tullaan fiksaamaan paremmalle tasolle. Tarkkaa aikataulua en valitettavasti uskalla lupailla, mutta muutoksia tähän on siis tulossa Hymiö Onnellinen


Liiga on loppuhuipennusta vailla ja pelin loputtua alkava *******in kova taustapimputus on samanlainen edelleen!! Montako liigakautta tämän asian korjaamiseen oikein menee?? Asiasta mitään tietämättömänä luulisin, että ei tuo niin kovin vaikeaa ole...?

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

67/95

@mikkooks  kirjoitti:

@SorronMies  kirjoitti:

No ihan ensinnä toivoisin, että tuo selainkikkare korjataan (ja mielellään jo huomiseksi, kun finaalit alkavat), niin ettei tarvitse katkaista streamia ja avata sitä uudestaan useita kertoja erässä kuvan laadun tiputtua. En ainakaan keksi mistä muusta voisi olla kyse, kun speedtest näyttää yhteyden toimivan moitteetta ja hyvällä nopeudella (hitaimmillaankin testatessani vajaa 70mbps) ja tilanne korjaantuu aina heti, kun streamin vain käynnistää uudelleen. Odottamalla laatu vain heikkenee entisestään. Muutenkin jo ketuttaa, että pitää tietokoneella kökkiä katsomassa matsia, vaikka kaikki oikeat suoratoistopalvelut osaavat tehdä äly-tv- ja pleikka-sovelluksia (Netflix, HBO, Viaplay, SF, Ruutu ja YLE esimerkkeinä mainitakseni), mutta te ette.


Tässä pitää nyt ymmärtää, että.Telian ensisijainen tavoite on myydä Liiga-paketin kylkeen omaa digiboksia, sekä mielellään vielä liittymiä. Tätä tavoitetta ei millään tapaa edesauttaisi julkaista sovellusta eri alustoille. Esim. Android sovelluksen porttaus AndroidTV:lle olisi suoritteena Telian kokoiselle organisaatiolle täysin marginaalinen, mutta kuten todettua, tässä painavat aivan muut asiat kuin asiakkaan käyttö- ja asiakaskokemukset.


Näinhän se on nähtävä... Auttaisi kuitenkin huomattavasti enemmän asiakkaiden saantiin kun pistäisi esim. oman verkkonsa kuntoon 😄 Joskus oli tässäkin taloudessa Telian yhteys, mutta ei tule enään koskaan uudestaan. Luulisi kuitenkin Liigan puuttuvan moiseen *******ilyyn. Heidän intresseissään varmasti on, että pelit ovat helposti ja mahdollisimman laajasti katsottavissa.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

68/95

@SannaMKoo  kirjoitti:

Puhelimelta tai tabletilta Telia TV:n kuva on castattavissa telkkariin Chromecast -laitteella, oletko tähän vaihtoehtoon vielä tutustunut? 

Lähetäppä sellainen, niin tutustun. Yhden palvelun takia en ala ostelemaan mitään lisäpurkkeja.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 466 kpl

69/95

@SorronMies  kirjoitti:

Näinhän se on nähtävä... Auttaisi kuitenkin huomattavasti enemmän asiakkaiden saantiin kun pistäisi esim. oman verkkonsa kuntoon 😄 Joskus oli tässäkin taloudessa Telian yhteys, mutta ei tule enään koskaan uudestaan. Luulisi kuitenkin Liigan puuttuvan moiseen *******ilyyn. Heidän intresseissään varmasti on, että pelit ovat helposti ja mahdollisimman laajasti katsottavissa.


Tutkittiinko yhteytesi toimimattomuutta tuolloin ja oletko tämän jälkeen selvittänyt alueesi kuuluvuustilannetta tai laajakaistan saatavuutta? Investoimme joka vuosi suuria määriä rahaa niin kiinteään, kuin mobiiliverkkoonkin.

Chromecast on näppärä laite Telia TV:n katselun lisäksi myös muussa käytössä. Itseltäni ei esimerkiksi tällä hetkellä löydy kaikkia tarvitsemiani applikaatioita telkkarista, niin käytän niitä Chromecastin kautta. Chromecastilla voit myös esimerkiksi heijastaa valokuvia isolle ruudulle.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 247 kpl

70/95

@SaJoonas  kirjoitti:

@SorronMies  kirjoitti:

Näinhän se on nähtävä... Auttaisi kuitenkin huomattavasti enemmän asiakkaiden saantiin kun pistäisi esim. oman verkkonsa kuntoon 😄 Joskus oli tässäkin taloudessa Telian yhteys, mutta ei tule enään koskaan uudestaan. Luulisi kuitenkin Liigan puuttuvan moiseen *******ilyyn. Heidän intresseissään varmasti on, että pelit ovat helposti ja mahdollisimman laajasti katsottavissa.


Tutkittiinko yhteytesi toimimattomuutta tuolloin ja oletko tämän jälkeen selvittänyt alueesi kuuluvuustilannetta tai laajakaistan saatavuutta? Investoimme joka vuosi suuria määriä rahaa niin kiinteään, kuin mobiiliverkkoonkin.

Chromecast on näppärä laite Telia TV:n katselun lisäksi myös muussa käytössä. Itseltäni ei esimerkiksi tällä hetkellä löydy kaikkia tarvitsemiani applikaatioita telkkarista, niin käytän niitä Chromecastin kautta. Chromecastilla voit myös esimerkiksi heijastaa valokuvia isolle ruudulle.


On kyllä merkillistä, että erilaista roinaa ja laitteita pitäisi aina vaan olla lisäämässä. Esim. itselläni kaikki käyttämäni palvelut toimivat Android TV alustalla. Liiga-paketin tilauksen lopetin kesken playoffien, kun alkoi niin paljon sapettaa Telian puuhastelu.

 

Liigaa asia ja käyttäjäkokemukset eivät kiinnosta siitä yksinkertaisesta syystä, että ovat Telialta saaneet naurettavan summan rahaa. Jos tähän päälle vielä Telian toimittama palvelu on sellaista, että se ajaa väkeä halleille, mikä voisi olla Liigan kannalta parempi lopputulos?

 

Veikkauksen osalta olen ihmeissäni, jos Telian vastuuhenkilöt eivät ole olleet ripitettävänä suurista viiveistä. Omalta osaltani Live-vedon pelaaminen loppui aivan täysin. Eihän sitä kannata useamman minuutin jäljessä ollessaan pelata.

 

Kokonaisuutena Telian strategia käyttää Liigaa vain sisäänheittotuotteena on aivan liian läpinäkyvää. Tällä toiminnalla asiakas ei todellakaan voi kokea itseään millään tapaa kunnioitetuksi, vaan mieltää itsensä lähinnä lypsylehmäksi. Sehän liiketoiminnan perimmäinen ajatuskin on, mutta mustan ja valkoisen väliin mahtuu lukematon määrä harmaan sävyjä lähtien ihan siitä asiakkaan kunnioittamisesta palvelun muuhun sujuvuuteen. Kohdallani Telia on epäonnistunut uskomattomalla tavalla.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.