Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
yarskiss
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 34 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Liiga-passin irtisanomisen ehdot ovat epäselvät

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nyt kun sain lopulta irtisanottua Liiga-passini Omilta sivuilta... huomasinkin että liiga näkyi edelleen. Soitin tietty asiakaspalveluun, että jotain on vialla kun tein irtisanomisen päivää ennen seuraavan kuukauden alkua.

JA -sain tietää (tätä tietoa ei tarjottu tilausikkunassa...), että paketin irtisanomisaika on YKSI KUUKAUSI!!

Kaikissa nettipalveluissa (Netflix, HBO, Amazon Prime) irtisanominen tapahtuu tunneissa ilmoituksesta! Niin paitsi Telialla...

 

Tämä lähentelee jo huijausta ja lieneekö kuluttajansuojalain vastaista koska tietoa ei kerrota tilatessa.

Eli vaikken Elisasta niin pidäkään enää - sinne on matka nyt.

 

Edit AaTanja: muokattu otsikkoa

40 vastausta
AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 173 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Toistaiseksi voimassa olevissa kanavapaketeissa irtisanomisen voi tehdä milloin vaan katseluoikeuden vielä säilyessä 30 vuorokauden ajan, ts. irtisanomisen voi tehdä kuukauden päähän. Meidän yleisistä toimitusehdoista löytyy tarkemmin irtisanomiskuvioista tietoa. 

 

Noudatamme tällä 30 vuorokauden irtisanomisajalla varsin yleistä tapaa, mutta tokihan tuo tieto voisi olla entistä korostetummin esillä.

Yhteisön moderaattori | TV & dekkarit | Samsung |
Sheptak
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kauden alussa passin pystyi irtisanomaan alkaen heti kunhan tilausta oli takana vähintään 30pv, mutta nyt irtisanominen kestää 30pv.

Telia on muuttanut sopimusehtoja kesken sopimuskauden kertomatta/hyväksyttämättä niitä asiakkailla.

Tämäkin kertoo vain siitä että Telia ei välitä asiakkaistaan yhtään.....

mikkooks
Vakiokalustoa ☆☆
  • 139 custom-general.kudos
  • 259 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AaTanja@  kirjoitti:

Toistaiseksi voimassa olevissa kanavapaketeissa irtisanomisen voi tehdä milloin vaan katseluoikeuden vielä säilyessä 30 vuorokauden ajan, ts. irtisanomisen voi tehdä kuukauden päähän. Meidän yleisistä toimitusehdoista löytyy tarkemmin irtisanomiskuvioista tietoa. 

 

Noudatamme tällä 30 vuorokauden irtisanomisajalla varsin yleistä tapaa, mutta tokihan tuo tieto voisi olla entistä korostetummin esillä.


Nyt saatan olla väärässäkin, mutta mikä yleinen tapa on 30 vrk irtisanomisaika? Olen itsekin useaa suoratoistopalvelua käyttänyt ja kaikissa on kyllä tilaus irtisanottaessa päättynyt kuluvan laskutuskauden loppuun, ei 30 vrk kuluttua.

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 830 custom-general.kudos
  • 1159 custom-general.replies
  • 77 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Irtisanomisaika vaihtelee hieman riippuen siitä onko kyseessä ns. free trial, eli ilmainen "kanava maistiainen" tai toistaiseksi voimassaoleva tilaus. Maksuttoman kanava kokeilun voi irtisanoa päättyväksi heti eikä niissä ole varsinaista irtisanomisaikaa. Jos kyseessä on toistaiseksi voimassaoleva kanavapaketti, käytetään 30 päivän irtisanomisaikaa. 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
mikkooks
Vakiokalustoa ☆☆
  • 139 custom-general.kudos
  • 259 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Merja_J@  kirjoitti:

Irtisanomisaika vaihtelee hieman riippuen siitä onko kyseessä ns. free trial, eli ilmainen "kanava maistiainen" tai toistaiseksi voimassaoleva tilaus. Maksuttoman kanava kokeilun voi irtisanoa päättyväksi heti eikä niissä ole varsinaista irtisanomisaikaa. Jos kyseessä on toistaiseksi voimassaoleva kanavapaketti, käytetään 30 päivän irtisanomisaikaa. 


Missä muualla tällainen käytäntö on, kun Telian edustajan viestissä edellä kerrotaan, että noudatetaan yleistä tapaa?

zimmer
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tästä samaisesta asiasta kinasteltiin jo vuosi sitten, kun liiga alkoi Telian toimesta. Asiakaspalvelu sovelsi jossain määrin tuota tuota sopimusehdoissa lukevaa 30 -päivää, mutta Telian web-palvelu lopetti palvelun välittömästi.

 

Mielestäni Telia on tässä pahiten mokannut, kun on tiedottamatta ja salaa "korjannut" web-palvelun toimimaan "sopismusehtojen" -mukaisesti.

 

Tilaajalle pitää olla aina selvää, koska irtisanominen pitää tehdä, että palvelu katkeaa haluttuna ajankohtana.

 

 

yarskiss
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 34 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

No joo, tätähän sopi odottaa... Telialta siis, *******u sentään.

 

Nyt kun menet Liiga-*******aa tilaamaan: 

"30 vuorokauden irtisanomisaika, pois lukien ilmaiset kokeilujaksot ja määräaikaistilaukset."

 

Voi äiti.

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

TUOLLA SANOTAAN 

https://www.telia.fi/liiga/faq#liiga-faq

Liigapassi:
• Laskutus alkaa tilauspäivästä lähtien.
• Paketin hinta on 0 €/kk niiltä kuukausilta, jolloin Liiga-pelejä ei pelata.
• Laskutus päättyy siihen päivään, kun irtisanominen astuu voimaan.
• Mikäli sinulla on voimassa oleva tilaus viime kaudelta, sen laskutus jatkuu normaalisti syyskuusta lähtien.

 

eli eikös laskutuksen pitäis loppua irtisanomispäivään

jos  noissa on   30 vuorokauden irtisanomis aika  niin  kyllä se selkeemmin pitäis mainita 

eli   pitääkö  tässä  alkaa ennustaan  koska  oman joukkueenn pelit loppuu etukäteen 

 ettei joudu maksaan kuukautta tyhjästä

samat ehdot liiga ja joukkuepassissa .

toivottavasti  tilausvahvistuksiin on tehty  jo korjauksia  sitten syksyn 

 kun olivat todella puutteellisia

 kuluttajaliiton lakimiehen mukaan .

SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 293 custom-general.kudos
  • 636 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ennen muutosta irtisanomistilanteissa paketit päätettiin normaalia aiemmin asiakkaan eduksi, kun esimerkiksi Omien Sivujen kautta paketin irtisanoessa tilaus päättyi heti ilman erillistä irtisanomisaikaa.

Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. Lisäksi tilauksesta toimitetaan vahvistukset, josta näkee tarkemmat sopimusehdot. Laskutus loppuu, kun irtisanominen astuu voimaan eli samaan aikaan kuin kanavapaketin katseluoikeuskin päättyy.