Kirjoitettu
25-12-2019
23:55
Muokattu
24-01-2020
08:03
AaTanja
Nyt kun sain lopulta irtisanottua Liiga-passini Omilta sivuilta... huomasinkin että liiga näkyi edelleen. Soitin tietty asiakaspalveluun, että jotain on vialla kun tein irtisanomisen päivää ennen seuraavan kuukauden alkua.
JA -sain tietää (tätä tietoa ei tarjottu tilausikkunassa...), että paketin irtisanomisaika on YKSI KUUKAUSI!!
Kaikissa nettipalveluissa (Netflix, HBO, Amazon Prime) irtisanominen tapahtuu tunneissa ilmoituksesta! Niin paitsi Telialla...
Tämä lähentelee jo huijausta ja lieneekö kuluttajansuojalain vastaista koska tietoa ei kerrota tilatessa.
Eli vaikken Elisasta niin pidäkään enää - sinne on matka nyt.
Edit AaTanja: muokattu otsikkoa
Kirjoitettu
28-12-2019
17:04
Muokattu
05-02-2020
16:54
ReOlivia
@SaJoonas kirjoitti:
Ennen muutosta irtisanomistilanteissa paketit päätettiin normaalia aiemmin asiakkaan eduksi, kun esimerkiksi Omien Sivujen kautta paketin irtisanoessa tilaus päättyi heti ilman erillistä irtisanomisaikaa.
Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. Lisäksi tilauksesta toimitetaan vahvistukset, josta näkee tarkemmat sopimusehdot. Laskutus loppuu, kun irtisanominen astuu voimaan eli samaan aikaan kuin kanavapaketin katseluoikeuskin päättyy.
mun tilausvahvistus kyllä oli tosi vajaa
ei edes henkilötietoja mistä voitais päätellä tilaaja
onko tilaus kaavake netissä korjattu jos pyydän uuden korjatun vahvihtuksen
kun irtisanomisaikojen takia ei varmaan kannata irtisanoa ja tilata heti uudestaan ja mun tilausvahvistuksessa ei ole mainitaa irtisanomisajasta .
Kirjoitettu
28-12-2019
18:45
Muokattu
05-02-2020
16:55
ReOlivia
@MMALINEN kirjoitti:
mun tilausvahvistus kyllä oli tosi vajaa
ei edes henkilötietoja mistä voitais päätellä tilaaja
onko tilaus kaavake netissä korjattu jos pyydän uuden korjatun vahvihtuksen
kun irtisanomisaikojen takia ei varmaan kannata irtisanoa ja tilata heti uudestaan ja mun tilausvahvistuksessa ei ole mainitaa irtisanomisajasta .
Tilausvahvistuksessa pitäisi olla maininta, että "Palveluun sovelletaan palvelukuvauksessa mainittuja ehtoja ja rajoituksia sekä Telian palveluiden yleisiä toimitusehtoja kuluttaja- tai yritysasiakkaille".
Yleisissä toimitusehdoissa kerrotaan, että asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan muuta
palvelua koskevan sopimuksen yhden (1) kuukauden irtisanomisaikaa noudattaen, ellei toisin ole sovittu.
Liiga-passin tilaussivun lisätietokentästä löytyy maininta: "30 vuorokauden irtisanomisaika, pois lukien ilmaiset kokeilujaksot ja määräaikaistilaukset."
Kirjoitettu
28-12-2019
18:53
Muokattu
05-02-2020
16:55
ReOlivia
Pitää alkaa selvittää tätä alkuviikosta meinaan kyllä oleelliset asiat pitää näkyä tilausvahvistuksessakin joihin kuuluu irtisanomis aika
sitten mikäs on irtisanomisajan laskutusjakso
oonko se laskutusväli vai kalenterikuukausi
tossa puhutaan 2 viikosta näköjään siis liigan katsojien kiusaksi laitettu kuukausi että voidaan periä katsojilta max kuukausi tyhjästä
2 viikopn irtisanomisen hyväksyisin mutta en kuukautta .
Kirjoitettu
29-12-2019
00:53
Muokattu
05-02-2020
16:55
ReOlivia
"Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. "
Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...
Ja jos nyt joku muu kun moderaattori Telialta tätä lukee, odottaisin hyvitystä tilauksestani josta minua ei OLE informoitu asianmukaisella ja hyvällä kauppatavalla.
Kirjoitettu
29-12-2019
09:52
Muokattu
05-02-2020
16:55
ReOlivia
Sanonmpa vielä sen että nykyään monesti sopimusehdot pystyy lukeen vasta kaupan teon jälkeen SIIS KAIKKKI ne pitäis lukee samalla siinä voi mennä aikaa kun asiakas ne lukee mutta asiakkan oikeusturvan kannalta ne pitää antaa lukea rauhassa AINA
jos ihmisille annettais sopimuspaperit luettavaksi joka kerta niin asiakas teki aina valinnan haluaako asiakas lukea ja vastuu menis kuluttajalle
nykykäytännöllä asiakas osta sian säkissä ehtojen kannalta se ei ole oikein .
Kirjoitettu
29-12-2019
12:47
Muokattu
05-02-2020
16:55
ReOlivia
@yarskiss kirjoitti:
"Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. "
Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...
Ja jos nyt joku muu kun moderaattori Telialta tätä lukee, odottaisin hyvitystä tilauksestani josta minua ei OLE informoitu asianmukaisella ja hyvällä kauppatavalla.
Viittasin nykyhetkeen tuossa tekstissä, kun oli puhetta tilauskaavakkeesta ja sen korjaamisesta. Yhteisön kautta emme pääse asiakastietoihin käsiksi, emmekä voi tehdä hyvityspäätöksiä. Halutessasi voit laittaa meille kirjallisen palautteen yhteydenottolomakkeen kautta. Tilauksen yhteydessä on toimitettu tilausvahvistus ja kerrottu toimitusehdoista, mitä tilauksessa noudatetaan. Muutoksen myötä paketin irtisanominen on selkeämpää, kun kaikissa kanavissa noudatetaan 30 vrk irtisanomisaikaa. Etäkaupassa on myös 14 vrk peruutusoikeus, joten tilaus on mahdollista peruuttaa, mikäli tulee toisiin aatoksiin.
Kirjoitettu
29-12-2019
14:41
Muokattu
05-02-2020
16:56
ReOlivia
@yarskiss kirjoitti:
Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...
Tämä on oikeasti ongelma. Jos asiakas on tilanut palvelun silloin, kun irtisanomisaika on ollut heti, Telia joutuu ilmoittamaan irtisanomisajan muutoksesta kirjallisesti kuukausi ja seitsemän päivää etukäteen. Asiakkaalla on tällöin myös mahdollisuus olla hyväksymättä uusia sopimusehtoja ja irtisanoa palvelu.
Mikäli irtisanomisajan muutoksesta ei ole ilmoitettu asianmukaisesti, uutta irtisanomisaikaa ei voida soveltaa vanhoihin sopimuksiin.
Kirjoitettu
30-12-2019
21:05
Muokattu
05-02-2020
16:56
ReOlivia
@irritus kirjoitti:
@yarskiss kirjoitti:
Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...
Tämä on oikeasti ongelma. Jos asiakas on tilanut palvelun silloin, kun irtisanomisaika on ollut heti, Telia joutuu ilmoittamaan irtisanomisajan muutoksesta kirjallisesti kuukausi ja seitsemän päivää etukäteen. Asiakkaalla on tällöin myös mahdollisuus olla hyväksymättä uusia sopimusehtoja ja irtisanoa palvelu.
Mikäli irtisanomisajan muutoksesta ei ole ilmoitettu asianmukaisesti, uutta irtisanomisaikaa ei voida soveltaa vanhoihin sopimuksiin.
Tähän ei Telialta taida tulla kommenttia?
Kirjoitettu
22-01-2020
15:31
Muokattu
05-02-2020
16:57
ReOlivia
@SaJoonas kirjoitti:
Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. Lisäksi tilauksesta toimitetaan vahvistukset, josta näkee tarkemmat sopimusehdot. Laskutus loppuu, kun irtisanominen astuu voimaan eli samaan aikaan kuin kanavapaketin katseluoikeuskin päättyy.
Ei pidä paikkaansa. Tilatessa tulee ilmoitus jossa lukee "Kanavapaketilla on 30vrk minimitilausjakso", eli tuon mukaan irtisanoessa 31vrk tilauksesta tilaus katkeaa heti.
Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin
Kirjoitettu
22-01-2020
20:16
Muokattu
05-02-2020
16:57
ReOlivia
Kysyn nyt hyvissä ajoin kun tappara nyt näyttää pelaavan niin surkeeesti tällähetkellä ja kokonaisuutena tälläkaudella vaikka kakkosena onkin
niin onko nyt niin et jos haluan päättää tappara-passini runkosarjan loppuun niin se on irtisanottava kuukautta ennen eli joskus helmikuun puolessa välissä
ja kai saan myymälässä kun irtisanon niin irtisanomis vahvistuksen heti käteen .