Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63857
Kirjoituksia 173914

Liiga-passin irtisanomisen ehdot ovat epäselvät



Highlighted

Liiga-passin irtisanomisen ehdot ovat epäselvät

Kommentaattori
Viestejä 34 kpl

Liiga-passin irtisanomisen ehdot ovat epäselvät

1/41

Nyt kun sain lopulta irtisanottua Liiga-passini Omilta sivuilta... huomasinkin että liiga näkyi edelleen. Soitin tietty asiakaspalveluun, että jotain on vialla kun tein irtisanomisen päivää ennen seuraavan kuukauden alkua.

JA -sain tietää (tätä tietoa ei tarjottu tilausikkunassa...), että paketin irtisanomisaika on YKSI KUUKAUSI!!

Kaikissa nettipalveluissa (Netflix, HBO, Amazon Prime) irtisanominen tapahtuu tunneissa ilmoituksesta! Niin paitsi Telialla...

 

Tämä lähentelee jo huijausta ja lieneekö kuluttajansuojalain vastaista koska tietoa ei kerrota tilatessa.

Eli vaikken Elisasta niin pidäkään enää - sinne on matka nyt.

 

Edit AaTanja: muokattu otsikkoa

40 vastausta
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 466 kpl

11/41

@SaJoonas  kirjoitti:

Ennen muutosta irtisanomistilanteissa paketit päätettiin normaalia aiemmin asiakkaan eduksi, kun esimerkiksi Omien Sivujen kautta paketin irtisanoessa tilaus päättyi heti ilman erillistä irtisanomisaikaa.

Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. Lisäksi tilauksesta toimitetaan vahvistukset, josta näkee tarkemmat sopimusehdot. Laskutus loppuu, kun irtisanominen astuu voimaan eli samaan aikaan kuin kanavapaketin katseluoikeuskin päättyy.


 mun tilausvahvistus kyllä oli tosi vajaa 

 ei edes henkilötietoja  mistä voitais   päätellä tilaaja

 onko   tilaus kaavake  netissä  korjattu jos  pyydän  uuden korjatun vahvihtuksen 

 kun irtisanomisaikojen takia ei varmaan kannata irtisanoa ja  tilata  heti uudestaan ja mun tilausvahvistuksessa ei ole mainitaa irtisanomisajasta .

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 465 kpl

12/41

@MMALINEN  kirjoitti:


 mun tilausvahvistus kyllä oli tosi vajaa 

 ei edes henkilötietoja  mistä voitais   päätellä tilaaja

 onko   tilaus kaavake  netissä  korjattu jos  pyydän  uuden korjatun vahvihtuksen 

 kun irtisanomisaikojen takia ei varmaan kannata irtisanoa ja  tilata  heti uudestaan ja mun tilausvahvistuksessa ei ole mainitaa irtisanomisajasta .


 

Tilausvahvistuksessa pitäisi olla maininta, että "Palveluun sovelletaan palvelukuvauksessa mainittuja ehtoja ja rajoituksia sekä Telian palveluiden yleisiä toimitusehtoja kuluttaja- tai yritysasiakkaille".

Yleisissä toimitusehdoissa kerrotaan, että asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan muuta
palvelua koskevan sopimuksen yhden (1) kuukauden irtisanomisaikaa noudattaen, ellei toisin ole sovittu.

Liiga-passin tilaussivun lisätietokentästä löytyy maininta: "30 vuorokauden irtisanomisaika, pois lukien ilmaiset kokeilujaksot ja määräaikaistilaukset."

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 466 kpl

13/41

Pitää alkaa selvittää tätä alkuviikosta meinaan  kyllä oleelliset  asiat pitää näkyä tilausvahvistuksessakin  joihin kuuluu irtisanomis aika 

sitten mikäs on  irtisanomisajan  laskutusjakso 

 oonko se  laskutusväli vai kalenterikuukausi

tossa puhutaan 2 viikosta näköjään siis  liigan katsojien  kiusaksi laitettu kuukausi että voidaan  periä  katsojilta   max kuukausi  tyhjästä 

2 viikopn irtisanomisen hyväksyisin mutta  en kuukautta .

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 34 kpl

14/41

"Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. "

 

Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...

Ja jos nyt joku muu kun moderaattori Telialta tätä lukee, odottaisin hyvitystä tilauksestani josta minua ei OLE informoitu asianmukaisella ja hyvällä kauppatavalla.

 

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 466 kpl

15/41

Sanonmpa vielä sen että   nykyään  monesti  sopimusehdot  pystyy lukeen  vasta kaupan teon jälkeen  SIIS KAIKKKI ne pitäis lukee samalla siinä voi mennä aikaa kun asiakas ne lukee  mutta asiakkan oikeusturvan kannalta  ne pitää  antaa lukea  rauhassa AINA 

jos  ihmisille annettais  sopimuspaperit luettavaksi  joka kerta  niin asiakas teki aina valinnan haluaako asiakas lukea  ja  vastuu menis kuluttajalle

nykykäytännöllä  asiakas osta sian säkissä  ehtojen kannalta  se ei ole oikein .

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 465 kpl

16/41

@yarskiss  kirjoitti:

"Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. "

 

Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...

Ja jos nyt joku muu kun moderaattori Telialta tätä lukee, odottaisin hyvitystä tilauksestani josta minua ei OLE informoitu asianmukaisella ja hyvällä kauppatavalla.

 


Viittasin nykyhetkeen tuossa tekstissä, kun oli puhetta tilauskaavakkeesta ja sen korjaamisesta. Yhteisön kautta emme pääse asiakastietoihin käsiksi, emmekä voi tehdä hyvityspäätöksiä. Halutessasi voit laittaa meille kirjallisen palautteen yhteydenottolomakkeen kautta. Tilauksen yhteydessä on toimitettu tilausvahvistus ja kerrottu toimitusehdoista, mitä tilauksessa noudatetaan. Muutoksen myötä paketin irtisanominen on selkeämpää, kun kaikissa kanavissa noudatetaan 30 vrk irtisanomisaikaa. Etäkaupassa on myös 14 vrk peruutusoikeus, joten tilaus on mahdollista peruuttaa, mikäli tulee toisiin aatoksiin.

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 686 kpl

17/41

@yarskiss  kirjoitti:

Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...


Tämä on oikeasti ongelma. Jos asiakas on tilanut palvelun silloin, kun irtisanomisaika on ollut heti, Telia joutuu ilmoittamaan irtisanomisajan muutoksesta kirjallisesti kuukausi ja seitsemän päivää etukäteen. Asiakkaalla on tällöin myös mahdollisuus olla hyväksymättä uusia sopimusehtoja ja irtisanoa palvelu.

 

Mikäli irtisanomisajan muutoksesta ei ole ilmoitettu asianmukaisesti, uutta irtisanomisaikaa ei voida soveltaa vanhoihin sopimuksiin.

Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 243 kpl

18/41

@irritus  kirjoitti:

@yarskiss  kirjoitti:

Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...


Tämä on oikeasti ongelma. Jos asiakas on tilanut palvelun silloin, kun irtisanomisaika on ollut heti, Telia joutuu ilmoittamaan irtisanomisajan muutoksesta kirjallisesti kuukausi ja seitsemän päivää etukäteen. Asiakkaalla on tällöin myös mahdollisuus olla hyväksymättä uusia sopimusehtoja ja irtisanoa palvelu.

 

Mikäli irtisanomisajan muutoksesta ei ole ilmoitettu asianmukaisesti, uutta irtisanomisaikaa ei voida soveltaa vanhoihin sopimuksiin.


Tähän ei Telialta taida tulla kommenttia?

 

@SaJoonas @NikoNo @IlariJR @AnneAn  ja mitä näitä nyt on.

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

19/41

@SaJoonas  kirjoitti:

Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. Lisäksi tilauksesta toimitetaan vahvistukset, josta näkee tarkemmat sopimusehdot. Laskutus loppuu, kun irtisanominen astuu voimaan eli samaan aikaan kuin kanavapaketin katseluoikeuskin päättyy.



Ei pidä paikkaansa. Tilatessa tulee ilmoitus jossa lukee "Kanavapaketilla on 30vrk minimitilausjakso", eli tuon mukaan irtisanoessa 31vrk tilauksesta tilaus katkeaa heti.

 

 

telia tilaus1.png

 

Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 466 kpl

20/41

Kysyn nyt hyvissä ajoin    kun  tappara nyt näyttää pelaavan niin  surkeeesti tällähetkellä ja kokonaisuutena tälläkaudella  vaikka kakkosena onkin 

 niin  onko nyt niin et jos haluan  päättää   tappara-passini  runkosarjan loppuun  niin se on irtisanottava kuukautta ennen eli joskus  helmikuun puolessa välissä

 ja kai saan  myymälässä kun irtisanon niin irtisanomis vahvistuksen heti käteen .

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.