Copyright Telia Company 2020
Kirjoitettu
12-06-2019
06:26
Muokattu
14-06-2019
16:20
EssiJn
Sain liiga-passista laskun Toukokuun ajalta, 4.5-31.5
Eikös laskutus pitänyt mennä automaattisesti tauolle, kun ei enää pelata?
Edit LiisaMn: muutettu otsikkoa
Edit EssiJn: siirretty Liigakeskusteluihin
29-07-2019 16:46
Eli ymmärsinkö oikein että mun olisi pitänyt irtisanoa kanavapaketti siihen päivään kun tapparan pelit loppuu ja tietää vielä 2 viikkoa etukäteen se ajankohta koska irtisanomis aika on 2 viikkoa
jos haluaisin että en maksa ylimäärästä
nythän varmaan taas maksan 2 viikkoa ylimäärästä siittä kun liiga alkaa joskus syyskuun puolessa välissä
eli onko näin että jos irtisanon liiga paketin nyt ja tilaan sen sitten kun ligan pelit alkaa tapparan osalta alkaa 13 päivä niin maksan loppukuulta vain syyskuussa
teliahan ei näytä tapparan harjotus pelejä
jos näin on niin on kyllä tosi outo systeemi .
29-07-2019 17:03
@MMALINEN kirjoitti:
Eli ymmärsinkö oikein että mun olisi pitänyt irtisanoa kanavapaketti siihen päivään kun tapparan pelit loppuu ja tietää vielä 2 viikkoa etukäteen se ajankohta koska irtisanomis aika on 2 viikkoa
jos haluaisin että en maksa ylimäärästä
nythän varmaan taas maksan 2 viikkoa ylimäärästä siittä kun liiga alkaa joskus syyskuun puolessa välissä
eli onko näin että jos irtisanon liiga paketin nyt ja tilaan sen sitten kun ligan pelit alkaa tapparan osalta alkaa 13 päivä niin maksan loppukuulta vain syyskuussa
teliahan ei näytä tapparan harjotus pelejä
jos näin on niin on kyllä tosi outo systeemi .
Meidän kanavapaketeissa on nykyään 30vrk minimitilausjakso, kun tilaus aloitetaan. Tämän jälkeen kanavapaketin voi irtisanoa heti ilman 14vrk irtisanomisaikaa, joten etukäteen ei tarvitse tietää pelien päättymistä.
Toki on mahdollista lopettaa tilaus ja aloittaa vasta myöhemmin uudelleen, jos preseasonin sisältö ei kolahda tai haluaa muuten vain hypätä mukaan vasta tuonempana.
29-07-2019 17:16
Mutta siis edelleen laskutus on kokokuukaudelta vaikka pelit alkaa syyskuun puolessavälissä
Jos näin on niin irtisanominen välissä kannattaa
Varsinkin kun keväällä vielä maksoin muistaakseni 7 euroa siittä kun tappara ei pelannu.
29-07-2019 17:20
Laskutus starttaa voimassaoleville Liiga-paketeille 1.9. Tosiaan jos ennen kauden varsinaista starttia tuleva ohjelmisto ei innosta, niin aina se irtisanominen mahdollista on (mikäli ei ole määräaikaista sopimusta esteenä tms).
29-07-2019 18:24
Kysymys on alusta asti ollut, miksi laskutus ei ala sinä päivänä kun pelit alkavat ja pääty siihen päivään, kun pelit loppuvat? Näinkin voisi ihan samalla vaivalla tehdä, mutta kun jonkukymmentätuhatta asiakasta maksaa sen 6€, niin eihän yrityksen kannalta tietysti kannatakaan asiakaslähtöisesti asiaa hoitaa.
29-07-2019 18:56
Kävin irtisanomassa nyt tappara passin niin ei kai LIIGA PRESEASON -PASSIista joudu maksaan missään vaiheessa ei siis ole tarkotus katsoa kun tappara ei pelkaa siellä
mutta sitä ei voi irtisanoakkaan koska kuukauden on sivun mukaan minimi aika .
29-07-2019 19:04
@MMALINEN kirjoitti:
Kävin irtisanomassa nyt tappara passin niin ei kai LIIGA PRESEASON -PASSIista joudu maksaan missään vaiheessa ei siis ole tarkotus katsoa kun tappara ei pelkaa siellä
mutta sitä ei voi irtisanoakkaan koska kuukauden on sivun mukaan minimi aika .
Preseason-passi tarjottiin maksutta kaikille, joilla oli Liiga/Joukkuepassi voimassa koko toukokuun ajan ja ymmärsin, että sinulla se oli tuolloin voimassa? Näin et joudu siitä maksamaan.
29-07-2019 20:51
Olin täysin siinä käsityksessä, että laskutus loppuu kun pelit loppuu, eli 4.5. Kaipa tuo sitten jossain ehdoissa sanottiin (jo etukäteen), että koko kuukaudelta menee veloitus. Eli ei laskutusjaksolta tai siltä ajalta kuin on pelejä. No, *******uksen maku jäi suuhun joka tapauksessa. Pitäisi lukea ehdot mainoslauseiden takaa, "maksat vain siltä ajalta kuin joukkueesi pelaa".
Preseason... kuka sitä kuraa jaksaa katsoa? Harjoituspelit ovat harjoituspelejä, täyttä höntsää. CHL-matseissa on jo hivenen panostakin, mutta käytännössä samaa kuraa nekin. No, makuasia.
Telia näyttää ottaneen *******uslinjan, mikäs siinä. Hetken jo luulin, että kyse on henkilökohtaisesta ajojahdista, mutta onhan tässä kohtalotovereitakin. Vaihdoin vuosi sitten nettiliittymää. Telian 100 M valokuitu tuotti parhaillaan 60 M eikä lopulta ollut edes oikea valokuitu. Kilpailija tarjosi samaan hintaan 200 M liittymän, joka tosiaan toimii 200 M nopeudella. Palautin sitten kilkkeet Telialle tämän kilpailijan laatikossa...
Vastaisiko joku viisas vielä yhteen kysymykseen: Milloin pitää irtisanoa tämä joukkuepassi, ettei tarvitsisi enää maksaa mitään? 2 viikkoa ennen syyskuun alkua? Vai onko tuo "heti" tällä kertaa totta? Voinko tehdä irtisanomisen jo nyt siten, että palvelu katkeaa vasta elokuun lopussa? Viimeksi kun tätä yritin, se katkesi 2 viikon jälkeen.
Monikohan muukin vetää saman johtopäätöksen kuin minä: Palvelu kiinni heti kun "ilmaisjakso" loppuu, jos ei muuten niin protestiksi. Ja kuka niitä runkosarjan pelejä muutenkaan jaksaa. Vähän ennen playoffeja sitten taas kanavat auki.
29-07-2019 21:11
@Clunssila kirjoitti:Olin täysin siinä käsityksessä, että laskutus loppuu kun pelit loppuu, eli 4.5. Kaipa tuo sitten jossain ehdoissa sanottiin (jo etukäteen), että koko kuukaudelta menee veloitus. Eli ei laskutusjaksolta tai siltä ajalta kuin on pelejä. No, *******uksen maku jäi suuhun joka tapauksessa. Pitäisi lukea ehdot mainoslauseiden takaa, "maksat vain siltä ajalta kuin joukkueesi pelaa".
Preseason... kuka sitä kuraa jaksaa katsoa? Harjoituspelit ovat harjoituspelejä, täyttä höntsää. CHL-matseissa on jo hivenen panostakin, mutta käytännössä samaa kuraa nekin. No, makuasia.
Telia näyttää ottaneen *******uslinjan, mikäs siinä. Hetken jo luulin, että kyse on henkilökohtaisesta ajojahdista, mutta onhan tässä kohtalotovereitakin. Vaihdoin vuosi sitten nettiliittymää. Telian 100 M valokuitu tuotti parhaillaan 60 M eikä lopulta ollut edes oikea valokuitu. Kilpailija tarjosi samaan hintaan 200 M liittymän, joka tosiaan toimii 200 M nopeudella. Palautin sitten kilkkeet Telialle tämän kilpailijan laatikossa...
Vastaisiko joku viisas vielä yhteen kysymykseen: Milloin pitää irtisanoa tämä joukkuepassi, ettei tarvitsisi enää maksaa mitään? 2 viikkoa ennen syyskuun alkua? Vai onko tuo "heti" tällä kertaa totta? Voinko tehdä irtisanomisen jo nyt siten, että palvelu katkeaa vasta elokuun lopussa? Viimeksi kun tätä yritin, se katkesi 2 viikon jälkeen.
Monikohan muukin vetää saman johtopäätöksen kuin minä: Palvelu kiinni heti kun "ilmaisjakso" loppuu, jos ei muuten niin protestiksi. Ja kuka niitä runkosarjan pelejä muutenkaan jaksaa. Vähän ennen playoffeja sitten taas kanavat auki.
Tässä edellä vielä toisella tavalla Telian edustajille selitetty, miten järjetön tuo laskutuksenne on ja miltä se asiakkaista tuntuu. Kerran vielä: järjestelmänne olisi varmasti taipunut aivan samalla tapaa laskutuksen aloitus- ja lopetuspäivien osalta kauden ensimmäisen ja viimeisen liigapelin päivämääriin. Ko. päivämäärät eivät ole yhtään sen erikoisempia kuin kuukauden ensimmäinen ja kuukauden viimeinen päivä. Tämä on se asia, joka asiakkaita suututtaa. Kyse on pienestä summasta asiakasta kohti, mutta Telialle hieman suurempi potti tässä muodostuu.
Ongelma ei ole siis se, etteikö sitä olisi - ainakin jollain tapaa - kerrottu, miten laskutus menee. Ongelmana on se, että tässä ei ole kunnioitettu asiakasta edes vähää alusta, vaan heti pitää olla laskuttamassa pelien ulkopuolisestakin ajasta. Tässä ongelmana tulee päälle vielä se "ilmainen" preseason, joka maksaakin siis enempi, kuin kikkailemalla tilauksensa kanssa. Ei Teliallakaan kertakaikkiaan voi olla niin pölhöä väkeä, etteikö sitä ymmärrettäisi miten tämä vaikuttaa tunteisiin ja mikä sen kokonaisvaikutus on siihen miten paljon muita palveluja Telialta tällaisen jälkeen haluaa ostaa. Enkä tässä kohtaa viitsi edes aloittaa asiakaspalvelusta ja asiakaskohtaamisista...
Kuten olen jo pariin kertaan kirjoitellut, kun Telialla on tällaiseen "tomppelimoodiin" heittäydytty, toivottavasti yrityksen tulos jatkaa laskuaan, ja vaikka ihan reippaastikin.
29-07-2019
21:22
Muokattu
29-07-2019
21:23
Kelle tämmönen sähköpostiosote menee telia-email@telia.fi
oli telian nettisivuilla meneekö pääkonttoriin vai onko sinne vaan postiosote
ihan vaan siksi haluan tietää että haluan yhteyden pääkonttoriin missä päätetään asioista kun asiakaspalveluhan tekee vaan sen mitä niitten on käsketty tekeen ei ne päätä asioista .