Liiga-passin toukokuun laskutus


Sain liiga-passista laskun Toukokuun ajalta, 4.5-31.5


Eikös laskutus pitänyt mennä automaattisesti tauolle, kun ei enää pelata?


 


Edit LiisaMn: muutettu otsikkoa


Edit EssiJn: siirretty Liigakeskusteluihin


66 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@MMALINEN@  kirjoitti:

Kävin irtisanomassa nyt tappara passin niin ei kai LIIGA PRESEASON -PASSIista  joudu maksaan missään vaiheessa   ei siis ole tarkotus katsoa kun tappara ei pelkaa siellä


 mutta sitä ei voi  irtisanoakkaan  koska  kuukauden  on   sivun mukaan minimi aika .


 


 




Preseason-passi tarjottiin maksutta kaikille, joilla oli Liiga/Joukkuepassi voimassa koko toukokuun ajan ja ymmärsin, että sinulla se oli tuolloin voimassa? Näin et joudu siitä maksamaan.

Olin täysin siinä käsityksessä, että laskutus loppuu kun pelit loppuu, eli 4.5. Kaipa tuo sitten jossain ehdoissa sanottiin (jo etukäteen), että koko kuukaudelta menee veloitus. Eli ei laskutusjaksolta tai siltä ajalta kuin on pelejä. No, *******uksen maku jäi suuhun joka tapauksessa. Pitäisi lukea ehdot mainoslauseiden takaa, "maksat vain siltä ajalta kuin joukkueesi pelaa".

 

Preseason... kuka sitä kuraa jaksaa katsoa? Harjoituspelit ovat harjoituspelejä, täyttä höntsää. CHL-matseissa on jo hivenen panostakin, mutta käytännössä samaa kuraa nekin. No, makuasia.

 

Telia näyttää ottaneen *******uslinjan, mikäs siinä. Hetken jo luulin, että kyse on henkilökohtaisesta ajojahdista, mutta onhan tässä kohtalotovereitakin. Vaihdoin vuosi sitten nettiliittymää. Telian 100 M valokuitu tuotti parhaillaan 60 M eikä lopulta ollut edes oikea valokuitu. Kilpailija tarjosi samaan hintaan 200 M liittymän, joka tosiaan toimii 200 M nopeudella. Palautin sitten kilkkeet Telialle tämän kilpailijan laatikossa...

 

Vastaisiko joku viisas vielä yhteen kysymykseen: Milloin pitää irtisanoa tämä joukkuepassi, ettei tarvitsisi enää maksaa mitään? 2 viikkoa ennen syyskuun alkua? Vai onko tuo "heti" tällä kertaa totta? Voinko tehdä irtisanomisen jo nyt siten, että palvelu katkeaa vasta elokuun lopussa? Viimeksi kun tätä yritin, se katkesi 2 viikon jälkeen.

 

Monikohan muukin vetää saman johtopäätöksen kuin minä: Palvelu kiinni heti kun "ilmaisjakso" loppuu, jos ei muuten niin protestiksi. Ja kuka niitä runkosarjan pelejä muutenkaan jaksaa. Vähän ennen playoffeja sitten taas kanavat auki.


@Clunssila@  kirjoitti:

Olin täysin siinä käsityksessä, että laskutus loppuu kun pelit loppuu, eli 4.5. Kaipa tuo sitten jossain ehdoissa sanottiin (jo etukäteen), että koko kuukaudelta menee veloitus. Eli ei laskutusjaksolta tai siltä ajalta kuin on pelejä. No, *******uksen maku jäi suuhun joka tapauksessa. Pitäisi lukea ehdot mainoslauseiden takaa, "maksat vain siltä ajalta kuin joukkueesi pelaa".

 

Preseason... kuka sitä kuraa jaksaa katsoa? Harjoituspelit ovat harjoituspelejä, täyttä höntsää. CHL-matseissa on jo hivenen panostakin, mutta käytännössä samaa kuraa nekin. No, makuasia.

 

Telia näyttää ottaneen *******uslinjan, mikäs siinä. Hetken jo luulin, että kyse on henkilökohtaisesta ajojahdista, mutta onhan tässä kohtalotovereitakin. Vaihdoin vuosi sitten nettiliittymää. Telian 100 M valokuitu tuotti parhaillaan 60 M eikä lopulta ollut edes oikea valokuitu. Kilpailija tarjosi samaan hintaan 200 M liittymän, joka tosiaan toimii 200 M nopeudella. Palautin sitten kilkkeet Telialle tämän kilpailijan laatikossa...

 

Vastaisiko joku viisas vielä yhteen kysymykseen: Milloin pitää irtisanoa tämä joukkuepassi, ettei tarvitsisi enää maksaa mitään? 2 viikkoa ennen syyskuun alkua? Vai onko tuo "heti" tällä kertaa totta? Voinko tehdä irtisanomisen jo nyt siten, että palvelu katkeaa vasta elokuun lopussa? Viimeksi kun tätä yritin, se katkesi 2 viikon jälkeen.

 

Monikohan muukin vetää saman johtopäätöksen kuin minä: Palvelu kiinni heti kun "ilmaisjakso" loppuu, jos ei muuten niin protestiksi. Ja kuka niitä runkosarjan pelejä muutenkaan jaksaa. Vähän ennen playoffeja sitten taas kanavat auki.


Tässä edellä vielä toisella tavalla Telian edustajille selitetty, miten järjetön tuo laskutuksenne on ja miltä se asiakkaista tuntuu. Kerran vielä: järjestelmänne olisi varmasti taipunut aivan samalla tapaa laskutuksen aloitus- ja lopetuspäivien osalta kauden ensimmäisen ja viimeisen liigapelin päivämääriin. Ko. päivämäärät eivät ole yhtään sen erikoisempia kuin kuukauden ensimmäinen ja kuukauden viimeinen päivä. Tämä on se asia, joka asiakkaita suututtaa. Kyse on pienestä summasta asiakasta kohti, mutta Telialle hieman suurempi potti tässä muodostuu.

 

Ongelma ei ole siis se, etteikö sitä olisi - ainakin jollain tapaa - kerrottu, miten laskutus menee. Ongelmana on se, että tässä ei ole kunnioitettu asiakasta edes vähää alusta, vaan heti pitää olla laskuttamassa pelien ulkopuolisestakin ajasta. Tässä ongelmana tulee päälle vielä se "ilmainen" preseason, joka maksaakin siis enempi, kuin kikkailemalla tilauksensa kanssa. Ei Teliallakaan kertakaikkiaan voi olla niin pölhöä väkeä, etteikö sitä ymmärrettäisi miten tämä vaikuttaa tunteisiin ja mikä sen kokonaisvaikutus on siihen miten paljon muita palveluja Telialta tällaisen jälkeen haluaa ostaa. Enkä tässä kohtaa viitsi edes aloittaa asiakaspalvelusta ja asiakaskohtaamisista...

 

Kuten olen jo pariin kertaan kirjoitellut, kun Telialla on tällaiseen "tomppelimoodiin" heittäydytty, toivottavasti yrityksen tulos jatkaa laskuaan, ja vaikka ihan reippaastikin.

 Kelle tämmönen sähköpostiosote menee  telia-email@telia.fi

 oli  telian nettisivuilla   meneekö pääkonttoriin   vai  onko  sinne vaan postiosote 

 ihan vaan siksi  haluan tietää  että haluan yhteyden  pääkonttoriin missä päätetään asioista kun   asiakaspalveluhan tekee vaan sen mitä niitten on käsketty tekeen  ei ne päätä asioista .

Eiköhän sillä head of hockeyllakin ole ihan telia.fi päätteinen sähköpostiosoite, sinne vaan jos siltä tuntuu. Kaverihan tosin taisi äimistellä miten Liiga-tilauksia ei käydäkään tekemässä kivijalkakaupassa ja samalla mahdollisesti haksahtamassa muihin tyrkytyksiin, joten sähköpostikin saattaa olla hänelle vähän turhan moderni ja vieras viestintäkanava. Mutta yrittänyttä ei laiteta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Clunssila@  kirjoitti:

 


Vastaisiko joku viisas vielä yhteen kysymykseen: Milloin pitää irtisanoa tämä joukkuepassi, ettei tarvitsisi enää maksaa mitään? 2 viikkoa ennen syyskuun alkua? Vai onko tuo "heti" tällä kertaa totta? Voinko tehdä irtisanomisen jo nyt siten, että palvelu katkeaa vasta elokuun lopussa? Viimeksi kun tätä yritin, se katkesi 2 viikon jälkeen.


 




Toukokuulta veloitus oli tosiaan 13,90 euroa ja tämä kattaa myös elokuun preseason -pelit. Harmi kuulla että tämä ei ole ollut selkeä! Otamme näistä saamistamme palautteista ehdottomasti koppia, sillä tarkoitus ei ole millään muotoa viestiä epäselvästi.


 


Kanavapaketeissamme on 30vrk minimitilausjakso, ja jos tämä on jo täynnä, niin kanavalla ei ole erillistä irtisanomisaikaa. Näin ollen kun haluat irtisanoa kanavapaketin, se päättyy samantien. Asiakassivujen kautta irtisanominen onnistuu itsepalveluna, mutta irtisanomisen ajastaminen ei sieltä ole mahdollista. Eli kun irtisanominen tulee kohdallesi ajankohtaiseksi, voit asioida asiakassivujen kautta silloin kun sinulle parhaiten sopii, ja kanava irtisanoutuu muutamien minuuttien kuluessa. Ja toki asiakassivujen kautta chattimme on tavoitettavissa vuorokauden ympäri, eli jos mitä vain kysyttävää herää niin sielläkin autamme mielellämme!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@MMALINEN@  kirjoitti:

 Kelle tämmönen sähköpostiosote menee  telia-email@telia.fi


 oli  telian nettisivuilla   meneekö pääkonttoriin   vai  onko  sinne vaan postiosote 


 ihan vaan siksi  haluan tietää  että haluan yhteyden  pääkonttoriin missä päätetään asioista kun   asiakaspalveluhan tekee vaan sen mitä niitten on käsketty tekeen  ei ne päätä asioista .




Kyseiseen sähköpostiosoitteeseen lähetetyt viestit ohjautuvat asiakaspalveluumme. Suosittelen kuitenkin aina yhteydenottolomakkeella lähestymistä, koska tällöin saamme myös tarvittavat tiedot viestin lähettäjästä mahdollista vastausta, tai viestin muuta käsittelyä varten. 


 


Yhteydenottolomakkeen kautta saadut palautteet ohjaamme myös eteenpäin, eli sikäli tuota voi hyvin myös hyödyntää palautteen lähetykseen vaikka palautetta ei suoraan asiakaspalveluun halua kohdistaakaan. Pääkonttoriin ei siis erillistä suoraa sähköpostiosoitetta löydy lainkaan.

Eipä ole helppoa "asiakassivujen" kautta irtisanominen. Ei aivan riitä järki/kärsivällisyys tehdä sitä tuota kautta. Kumma kun ei kohdassa "omat palvelut" tai "omat tilaukset" ole mitään nappulaa josta palvelun voisi irtisanoa. Eikä siitä edes käy ilmi mitä on tilannut. No, eihän se tietenkään ole Telian etu, joten miksi laittaa sinne sellaista.

 

Nyt sitten pitäisi malttaa antaa suoraa asiallista palautetta sille asiakaspalvelijaparalle, joka puhelimitse pääsee ottamaan irtisanomiseni vastaan. Syytön kai hän siihen. Kiva työpaikka.

 

Palataan taas keväällä asiaan, turha yrittää sitten enää selitellä, miksi tilaus kannattaa pitää kesän voimassa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Kanavapaketin irtisanominen hoituu siten, että valitaan ensin se palvelu johon kyseinen paketti on tilattu. Sen jälkeen valitaan tuo "Kanavapaketit". Laitetaan täppä kohtaan "Käytössäsi nyt", jolloin sivulle listautuu ne paketit jotka sinulla on aktiivisena. "Muokkaa" -napilla pääset muokkaamaan kyseistä pakettia ja sieltä löytyy sitten "Poista palvelu", jolla paketti irtisanoutuu. Nyt en tiedä onko tästä ohjeesta sinulle enää apua mutta tiedoksi siis muillekin jos irtisanominen tuntuu hankalalta.



@Merja_J@  kirjoitti:

Kanavapaketin irtisanominen hoituu siten, että valitaan ensin se palvelu johon kyseinen paketti on tilattu. Sen jälkeen valitaan tuo "Kanavapaketit". Laitetaan täppä kohtaan "Käytössäsi nyt", jolloin sivulle listautuu ne paketit jotka sinulla on aktiivisena. "Muokkaa" -napilla pääset muokkaamaan kyseistä pakettia ja sieltä löytyy sitten "Poista palvelu", jolla paketti irtisanoutuu. Nyt en tiedä onko tästä ohjeesta sinulle enää apua mutta tiedoksi siis muillekin jos irtisanominen tuntuu hankalalta.

 


Tämä ei sitten ainakaan kaikilla toimi. Toisin sanoen, itse joudun kanavapaketit irtisanomaan asiakaspalvelun kautta koska Omat Sivut eivät toimi. Chatissa yleensä annetaan sama ohje, mutta toiston jälkeen ymmärretään ettei poisto toimi. Ks. kuvat.

1.

2.

3.

 

Painamalla siis poista palvelu painiketta, sen väri muuttuu mutta palvelu ei häviä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Hei  ! 

 

Laitetaan tästä tietoa eteenpäin, että tarkistetaan toimivuus.

 

Oletko kokeillut toisella selaimella tai poistaa käytössä olevalta selaimelta välimuistin ja evästeet? 

@HenriLie 

 

Kyllä kaikki perusniksit on kokeiltu, eri selaimet, tyhjennykset ja laitteet. Jos jollain tulisi toimia niin Minun Telia sovelluksella, mutta siellä siis sama homma.

 

Lisättäköön, että kyllä asiakaspalvelu on tuntunut olevan tietoinen viasta kunhan ovat ensin ohjeistaneet ja sitten tarkistaneet *jotain* jolloin kertovat että voivat poistaa ne, koska ei poisto toimi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@  kirjoitti:

@HenriLie 

 

Kyllä kaikki perusniksit on kokeiltu, eri selaimet, tyhjennykset ja laitteet. Jos jollain tulisi toimia niin Minun Telia sovelluksella, mutta siellä siis sama homma.

 

Lisättäköön, että kyllä asiakaspalvelu on tuntunut olevan tietoinen viasta kunhan ovat ensin ohjeistaneet ja sitten tarkistaneet *jotain* jolloin kertovat että voivat poistaa ne, koska ei poisto toimi.


Todennäköisesti sinulle on jäänyt joku jumitilanne meidän järjestelmien osalta. Tähän tarvitsisimme sinulta apuja, että tulisit Häiriöilmoitusten puolelle asian kanssa, esim. Ajanvaraus Häiriöilmoituksiin , niin saisimme korjattua tilanteen kuntoon kohdaltasi. 

Eipä tosiaan tuolla tavalla toiminut, ei löytänyt mitään omia tilauksia.

 

Niinpä sitten soitin viime viikolla (elokuussa) asiakaspalveluun. Varmistin aluksi tilanteen kysymällä alkaako laskutus heti syyskuun alusta. Alkaa toki. Puolen kuukauden peleistä taas täysi hinta. Annoin tästä palautetta.

 

Sain sitten lopulta irtisanottua sen Kärppäpassin. Vai sainkohan?! Tyyppi lupasi laittaa vahvistuksen sähköpostiin. Sitä tässä vielä odottelen. Mielestäni olin harvinaisen selkeäsanainen tuossa irtisanomisessa ja kuulosti että tyyppikin sen ymmärsi.

 

Nyt sitten palasin tänne omille sivuille tsekkaamaan... ja kappas: Nyt näkyy omat tilaukset. "Käsittelyssä"! Ja sitä kun klikkasin niin siinä näkyy sekä pre-season-passi, että Kärppäpassi, tilaukset mukamas voimassa. Jopas jotakin! Laittakaahan laskua vielä tästä! ___________________________ (tuohon voi itsekukin lisätä suosikkinsa rumien sanojen valikoimastaan).

 

No, onneksi Telia nauhoittaa nuo asiakaspalvelutapahtumansa, voivat sieltä tarkistaa. Kuunnelkaa oikein porukalla! Itsellänikin on äppi, joka nauhoittaa puhelut. Telian kanssa asioidessa sellainen kannattaa olla. Saapa nähdä mitä seuravaksi...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Tilaus käsittelyssä voi tarkoittaa tässä tapauksessa juuri tuota irtisanomista, mutta se ole mennyt jostain syystä järjestelmästä läpi, kun olet tilannetta tarkistanut itsepalvelussa. "Tilaus käsittelyssä" -teksti viittaa siis käynnissä olevaan muutokseen. Täällä Yhteisössä emme pääse asiakastietoihin käsiksi, jotta voisin tarkistaa tilauksen tilannetta tarkemmin. Laittaisitko meille viestiä esimerkiksi Telia.fi -chatissa, niin saadaan homma maaliin? 

Tilasin tänään  tappara passin 

   söhköpostiin tulleessa  tilausvahvistuksessa luki että  laskutus alkaa   syyskuun alusta

 mulle kyll väitettiin viime keväänä että  laskutusta olisi muutettu  että laskutus alkaisi  vasta sitten kun tilauksen tekee

 viikkoa samaten  lukee   pelien päättymisen osalta sopimusvahvistuksessa että laskutus sen kuun loppuun  kun pelit päättyvät 

eli joudunko maksaan nyt jokatapauksessa   kukauden  ylimäärästä  keväältä  2 viikkoa ja nyt saman 2 .

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Liigan laskutus starttasi syyskuun alussa niillä joilla on passit olleet voimassa koko kesän. Jos passi on ollut irtisanottuna ja tilaa sen nyt uudelleen, laskutus menee tokikin päiväkohtaisesti eli laskutus alkaa vasta siitä päivästä kun passin on tilannut. 

Tinausvahviatuksessani on väärää tietoo

Pitää varmaan pyytää uus

https://www.telia.fi/liiga/faq


@MMALINEN@  kirjoitti:

Tinausvahviatuksessani on väärää tietoo


Pitää varmaan pyytää uus


https://www.telia.fi/liiga/faq




Tosiaan syyskuun laskutus alkaa siitä hetkestä, kun passin tilaa. Tilauksen ja sen tiedot voidaan katsoa vielä tarkemmin asiakaspalvelun kautta, johon saat yhteyden esimerkiksi chatissa kellon ympäri. :smileyhappy:

chatissä äsken sanottiin  että    eivät pysty  uutta tilausvahvistusta lähettään  mutta   viestit tallennetaan 

 uskon kyllä että viestit tallennetaan 

mutta kyllä asiakkaan  kuuluu  saada korjattu tilausvahvistus 

missä laskutusjaksot on oikein 

 pitänee  varmaan lähettää kirje telian pääkonttoriin 

asian suhteen .


@MMALINEN@  kirjoitti:

chatissä äsken sanottiin  että    eivät pysty  uutta tilausvahvistusta lähettään  mutta   viestit tallennetaan 


 uskon kyllä että viestit tallennetaan 


mutta kyllä asiakkaan  kuuluu  saada korjattu tilausvahvistus 


missä laskutusjaksot on oikein 


 pitänee  varmaan lähettää kirje telian pääkonttoriin 


asian suhteen .




Chat-keskustelut jäävät talteen Omien sivujen Laskut ja viestit -osioon. Tässä en voi tarkemmin kommentoida, mitä tilausvahvistuksessasi lukee, mutta yleensä samasta palvelusta tulee sama vahvistus. Eli siinä voi lukea myös päiväkohtaisen laskutuksen mahdollisuudesta. Eri palveluiden laskutusjaksot näkyvät sitten aina laskuilla oikeassa reunassa.

näin mulla lukee

laitan tän kokonaisuudessaan kun  ei ole minkäänlaisia  henkilötietoja  mikäö on todella outoa

 

"Moikka,

ja kiitos tilauksestasi. Kanavapakettisi on katsottavissa hetken kuluttua. Tilauksesi

Tappara-passi 19.90 e/kk, Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, Kuukausihinta on aina automaattisesti 0 e/kk niiltä kuukausilta, kun valitsemasi joukkue ei pelaa tai koko Liiga on kesätauolla. Muuna aikana kuukausihinta on 19,90 e/kk tai voimassa olevan hinnaston mukainen. Laskutus alkaa syyskuun alussa ja päättyy sen kuukauden loppuun kun joukkueesi pelaa kauden viimeisen pelin.

Sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana hinnaston mukaan, ellei tässä vahvistuksessa ilmoiteta erillistä päättymispäivää.

Lisätietoja kanavatarjonnasta löydät osoitteesta telia.fi/kanavapaketit   . Ohjeita ja vinkkejä tv-palvelujen käytöstä saat osoitteesta telia.fi/asiakastuki/tv

Palveluun sovelletaan palvelukuvauksessa mainittuja ehtoja ja rajoituksia sekä Telian palveluiden yleisiä toimitusehtoja kuluttaja- tai yritysasiakkaille. Voit peruuttaa tilauksen osoitteessa telia.fi/peruutus

Tilauksen voi peruuttaa 14 vuorokauden kuluessa sopimuksen tekemisestä, jos palvelu on tilattu etäviestimellä, kuten puhelimella tai internetistä. Jos palvelu on pyynnöstäsi otettu käyttöön ennen peruttamisajan päättymistä, käytetystä palvelusta peritään kohtuullinen korvaus

Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 020 690 400 (mpm/pvm).

Ollaan yhteydessä,
Telia

Telian palveluiden yleiset toimitusehdot ja palvelukuvauksen löydät osoitteesta telia.fi/ehdot"

 

 

 

 

 


@MMALINEN@  kirjoitti:

näin mulla lukee


 



Tappara-passi 19.90 e/kk, Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, Kuukausihinta on aina automaattisesti 0 e/kk niiltä kuukausilta, kun valitsemasi joukkue ei pelaa tai koko Liiga on kesätauolla. Muuna aikana kuukausihinta on 19,90 e/kk tai voimassa olevan hinnaston mukainen. Laskutus alkaa syyskuun alussa ja päättyy sen kuukauden loppuun kun joukkueesi pelaa kauden viimeisen pelin.


Sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana hinnaston mukaan, ellei tässä vahvistuksessa ilmoiteta erillistä päättymispäivää




 


Okei. Eli tuossa puhutaan nyt passin kesätauosta, jonka jälkeen laskutus alkaa aina syyskuun alusta. Eli jos pidät passia voimassa ensi kesän yli, toimii laskutus tuolla tavoin. Palvelusta ei tietenkään laskuteta niiltä päiviltä, kun tilaus ei ole ollut voimassa. 

Tein kyllä  uuden tilauksen  eli  irtisanoin tiulauksen  keväällä kun en ilmasilla peleillä tehny mitään kun tappara ei pelannu

eli kyse ei olly kesätauosta mun kohdalla .

Tuun mä kysyyn kuluttajaneuvonkin  mielipidettä asian  että  riittääkö  tilausvahvistus  missä ei näy   mitään asiakastietoja  ja  saako tilausvahvistuksessa olla  vääriä tietoja ilman että niitä korjataan   jos liittyy gdrppään

 niin sekin  olis hyvä sanoa

ja  kai  tilausvahvistuksen   voi laittaa   omillesivuillekin missä näkyis    henkilötiedot   mistä sen haluttaessa voi  tallentaa omalle koneelleen 

  vai estääkö senkin   gdrpr .

Vastaa