Copyright Telia Company 2020
Kirjoitettu
12-06-2019
06:26
Muokattu
14-06-2019
16:20
EssiJn
Sain liiga-passista laskun Toukokuun ajalta, 4.5-31.5
Eikös laskutus pitänyt mennä automaattisesti tauolle, kun ei enää pelata?
Edit LiisaMn: muutettu otsikkoa
Edit EssiJn: siirretty Liigakeskusteluihin
18-06-2019 11:50
@mikkooks kirjoitti:
Ja hieman tarkkuutta vastauksiin muutenkin, toukokuun voimassa ollut passi ei ymmärtääkseni kata kaikkia tulevan kauden televisioitavia preseason pelejä? Eikö se koske vaan Elokuun loppuun mennessä pelattavia? Syyskuussahan sitten pyörähtää normaalisti laskutus käyntiin.
Syyskuussa lähtee laskutus pyörimään, kuten mainitsit. Hyvä tarkennus
01-07-2019 13:54
Pitipä oikein itsekin laskea tätä kesäajan laskutusta ja preseasonin maksullisuutta. Jos olen ymmärtänyt oikein, vaihtoehtoja on kaksi:
Molemmilla näkee suorat liigapelit toukokuussa ja syyskuussa sekä preseasonin televisioitavat suorat pelit.
Vaihtoehto 1:
Vaihtoehto 2:
Eli, jos pärjää ilman Liiga-kirjastoja kesän ajan, niin katkaisemalla tilauksen kesäksi saa samat suorat lähetykset kuutisen euroa halvemmalla.
Joku voisi tarkistaa, meneekö nämä oikeasti näin?
01-07-2019 19:31
Noinhan se @ilcca pääpiirteittäin menee. Tuolla 1. vaihtoehdolla jää tosin Liigakauden ennakko näkemättä koska se tulee syyskuun alun ja runkosarjan alun väliin ja sitä ei tosiaan tuolla Preseason passilla näe. Ja onhan siinä toki ylimääräistä vaivaa kun paketteja irtisanoo ja tilailee taas uudelleen. Mutta jos näillä ei ole merkitystä niin sitten toki peruminen ja uudelleen tilaaminen onnistuu myös. Eli ihan oman maun ja viitseliäisyyden mukaan
01-07-2019 20:57
@Merja_J kirjoitti:Noinhan se @ilcca pääpiirteittäin menee. Tuolla 1. vaihtoehdolla jää tosin Liigakauden ennakko näkemättä koska se tulee syyskuun alun ja runkosarjan alun väliin ja sitä ei tosiaan tuolla Preseason passilla näe. Ja onhan siinä toki ylimääräistä vaivaa kun paketteja irtisanoo ja tilailee taas uudelleen. Mutta jos näillä ei ole merkitystä niin sitten toki peruminen ja uudelleen tilaaminen onnistuu myös. Eli ihan oman maun ja viitseliäisyyden mukaan
Tässä on sellainen ongelma, jota olen itsekin jo parissa ketjussa puinut, että tätä preseasonia on mainostettu ilmaisena passinsa kesäksi voimaan jättäville. Todellisuudessa se ei tule asiakkaalle ilmaiseksi. Mielestäni olisi vähintäänkin reilua tuoda tämä tosiasia selvästi esille. Itsellenikin tosiaan asiakaspalvelija yritti irtisanomistilanteessa valehdella, että passi kannattaisi jättää voimaan. Jos jotain näin mainostetaan, siitä pitäisi olla ihan konkreettista hyötyä, eikä vain olettamusta, että jotakin ehkä kiinnostaisi kesällä katsoa jotain uusintoja. Esim. omalla kohdallani ei voisi vähempää kiinnostaa katsella kesällä jääkiekkoa.
02-07-2019 08:20
Mainospuheissa mainitut "edut" vs. se, että ei mainita, että voimaan jättäminen on kalliimpaa toisistaan, että opin olemaan tarkkana Telia-tilausten ja lupausten kanssa jatkossakin.
@Merja_J kirjoitti:Ja onhan siinä toki ylimääräistä vaivaa kun paketteja irtisanoo ja tilailee taas uudelleen.
Tilauksen (=paketin, eipäs liioitella) katkaiseminen ei ainakaan ollut kuin minuutin homma viimeisen finaalin jälkeen. Saa nähdä, muuttuuko mieli, kun runkosarja alkaa ja tilausruuhkassa avaaminen ei onnistukaan sormia napsauttamalla, kuten viime kaudella.
Ihan periaatteesta en maksa "maksuttomasta" tai "ilmaisesta" yhtään enempää kuin normaalistikaan, vaikka hintaero olisi vain sen kuutisen euroa. Mutta, onhan tämä absurdia, että niiltä uskollisimmilta kanta-asiakkailta otetaan enemmän rahaa siitä ilosta, että he pysyvät asiakkaina.
28-07-2019 19:31
Telialta voisi joku muuten vastata siihen, miksi tilauksen alkamispäiväksi ei ole jo alunperin määritetty päivää, jolloin Liigan/joukkueen ensimmäinen peli pelataan ja päättymispäiväksi vastaavasti päivää, jolloin on Liigan/joukkueen viimeinen peli?
Järjestelmä taipuisi tähän aivan yhtä varmasti, kun se taipuu kuukauden ensimmäiseen ja viimeiseen päivään. Tämä nyt on taas tietysti sellainen vaikea ja ikävä kysymys, johon jätetään vaan vastaamatta. Telia on kyllä viestinnän osalta kiertelyllä ja osittain jopa peittelyllä tehnyt aika paljon hallaa paitsi tuottelleen, myös imagolleen kokonaisuutena. Tähän päälle vielä digiboksin tyrkyttämiset ym. Melko negatiiviset ovat ainakin omat tuntemukset Teliaa kohtaan.
28-07-2019 20:10
@mikkooks kirjoitti:
Telialta voisi joku muuten vastata siihen, miksi tilauksen alkamispäiväksi ei ole jo alunperin määritetty päivää, jolloin Liigan/joukkueen ensimmäinen peli pelataan ja päättymispäiväksi vastaavasti päivää, jolloin on Liigan/joukkueen viimeinen peli?
Passit laskutetaan päiväkohtaisesti, joten tilaus on tarpeentullen mahdollista aloittaa tai päättää itselleen parhaiten sopivana päivänä. Voimassaolevasta Liigapassista laskutetaan niiltä kuukausilta, kun peleja pelataan. Kuukausihinta on automaattisesti 0 €/kk niiltä kuukausilta, kun joukkueesi ei pelaa tai koko Liiga on kesätauolla.
28-07-2019
20:29
Muokattu
28-07-2019
20:30
@EssiJn kirjoitti:
@mikkooks kirjoitti:Telialta voisi joku muuten vastata siihen, miksi tilauksen alkamispäiväksi ei ole jo alunperin määritetty päivää, jolloin Liigan/joukkueen ensimmäinen peli pelataan ja päättymispäiväksi vastaavasti päivää, jolloin on Liigan/joukkueen viimeinen peli?
Passit laskutetaan päiväkohtaisesti, joten tilaus on tarpeentullen mahdollista aloittaa tai päättää itselleen parhaiten sopivana päivänä. Voimassaolevasta Liigapassista laskutetaan niiltä kuukausilta, kun peleja pelataan. Kuukausihinta on automaattisesti 0 €/kk niiltä kuukausilta, kun joukkueesi ei pelaa tai koko Liiga on kesätauolla.
Mihin mahdoit vastata? Selvennetään vielä, että tilausajankohdasta riippumatta LASKUTUS voisi juosta vain ajalta, jolloin oikeasti pelataan, ei kuulökausilta, joina pelataan. Tähän järjestelmänne taipuisi varmasti aivan samoin kuin siihen, että laskutus päättyy toukokuun viimeiseen päivään.
Siis automaattisesti voisi, ja vuonna 2019 pitäisikin, mennä em. tavalla.
29-07-2019 16:02
@EssiJn kirjoitti:
@mikkooks kirjoitti:Telialta voisi joku muuten vastata siihen, miksi tilauksen alkamispäiväksi ei ole jo alunperin määritetty päivää, jolloin Liigan/joukkueen ensimmäinen peli pelataan ja päättymispäiväksi vastaavasti päivää, jolloin on Liigan/joukkueen viimeinen peli?
Passit laskutetaan päiväkohtaisesti, joten tilaus on tarpeentullen mahdollista aloittaa tai päättää itselleen parhaiten sopivana päivänä. Voimassaolevasta Liigapassista laskutetaan niiltä kuukausilta, kun peleja pelataan. Kuukausihinta on automaattisesti 0 €/kk niiltä kuukausilta, kun joukkueesi ei pelaa tai koko Liiga on kesätauolla.
Kerros nyt tyhmälle mitä toi tarkoittaa että laskutetaan päiväkohtaisesti mutta kuitenkin kokokuukaudelta vaikka pelit loppuu aikasemmin .
29-07-2019 16:17
@MMALINEN kirjoitti:
@EssiJn kirjoitti:
@mikkooks kirjoitti:
Telialta voisi joku muuten vastata siihen, miksi tilauksen alkamispäiväksi ei ole jo alunperin määritetty päivää, jolloin Liigan/joukkueen ensimmäinen peli pelataan ja päättymispäiväksi vastaavasti päivää, jolloin on Liigan/joukkueen viimeinen peli?
Passit laskutetaan päiväkohtaisesti, joten tilaus on tarpeentullen mahdollista aloittaa tai päättää itselleen parhaiten sopivana päivänä. Voimassaolevasta Liigapassista laskutetaan niiltä kuukausilta, kun peleja pelataan. Kuukausihinta on automaattisesti 0 €/kk niiltä kuukausilta, kun joukkueesi ei pelaa tai koko Liiga on kesätauolla.
Kerros nyt tyhmälle
mitä toi tarkoittaa että laskutetaan päiväkohtaisesti mutta kuitenkin kokokuukaudelta vaikka pelit loppuu aikasemmin .
Jos pidät kauden lopussa esimerkiksi Joukkuepassin tilauksen normaalisti voimassa kun joukkueen pelit päättyvät, laskutus loppuu automaattisesti sen kuun loppuun mihin joukkueen pelitkin loppuvat.
Päiväkohtaisella laskutuksella tarkoitetaan sitä, että kanavapaketin laskutus alkaa tilauspäivästä ja päättyy myös irtisanomispäivään. Kanavapaketin tilaus on siis mahdollista lopettaa heti, jolloin laskutus päättyy myös samalle päivälle.