Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TheMikkiz
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Liigakausi ohi, miten maksut menee?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

https://yle.fi/urheilu/3-11256513

 

Miten maksut menee maaliskuulta? Entä siitä eteenpäin?

22 vastausta
JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 268 custom-general.kudos
  • 623 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MMALINEN@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:

Tämmönen viesti tuli äsken kuluttajaneuvojalta

"Hei!

 

Otit sähköisesti yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien sopimusvahvistusta ja irtisanomisen vahvistamista.

 

Sopimusvahvistus: Monia sopimuksia on mahdollista tehdä esimerkiksi suullisesti ilman, että laaditaan mitään sopimusasiakirjoja. Kuitenkin esimerkiksi etämyynnissä ja kotimyynnissä kuluttajalle on lain mukaan annettava sopimusvahvistus, jossa pitää olla yritystä ja tuotetta tai palvelua sekä mahdollista peruuttamista koskevat tiedot. Laissa ei vaadita asiakkaan tietojen sisällyttämistä vahvistukseen, vaikka selvyyden vuoksi niitä usein käytetään vahvistuksissa.

 

Irtisanomisen vahvistaminen: Tiettyjä poikkeuksia kuten puhelinliittymiä lukuun ottamatta yrityksellä ei ole lakisääteistä velvollisuutta lähettää kirjallista vahvistusta siitä, että kuluttaja on irtisanonut sopimuksen. Kuluttajan tekemässä irtisanomisilmoituksessa täytyy käytännössä olla jokin yksilöivä tieto, kuten oma nimi ja asiakasnumero, jotta tiedetään, keneltä se on. Varmuuden vuoksi kuluttajan kannattaa lähettää irtisanomisilmoitus kirjallisesti esimerkiksi sähköpostilla tai sähköisessä asioinnissa ja säästää lähettämänsä viesti, tai erikseen pyytää yritykseltä vahvistus, jotta voi myöhemmin tarvittaessa todistaa irtisanoneensa sopimuksen."

 

eli telia varmaan toimii  lain  mukaan ainakin suurin piirtein 

 mutta  asiakaan etua  telia ei ajattele .

 


Tähän voisi joku telialainen sanoa jotain  koska  ymmärrän kirjotuksen niin  että laki ei kiellä   yksilöinti tietojen   laittamista   vaan telia on  vaan  tehty päätöksen että niitä ei  laiteta vaikka se on asiakkaan edun vastaista .


Tätä olikin käyty läpi aikaisemmin ainakin tässä ketjussa. Tuossa kerroitkin kuluttajaneuvonnan vastauksia asiasta, jossa kerrotaan, ettei laki kiellä laittamasta yksilöintitietoja sopimusvahvistuksiin eikä myöskään vaadi sitä. Tämä on siis Telian sisäinen linjaus, ettei , jonka tarkoituksena on parantaa asiakkaidemme tietosuojaa.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

T


@JoonasLam@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:

Tämmönen viesti tuli äsken kuluttajaneuvojalta

"Hei!

 

Otit sähköisesti yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien sopimusvahvistusta ja irtisanomisen vahvistamista.

 

Sopimusvahvistus: Monia sopimuksia on mahdollista tehdä esimerkiksi suullisesti ilman, että laaditaan mitään sopimusasiakirjoja. Kuitenkin esimerkiksi etämyynnissä ja kotimyynnissä kuluttajalle on lain mukaan annettava sopimusvahvistus, jossa pitää olla yritystä ja tuotetta tai palvelua sekä mahdollista peruuttamista koskevat tiedot. Laissa ei vaadita asiakkaan tietojen sisällyttämistä vahvistukseen, vaikka selvyyden vuoksi niitä usein käytetään vahvistuksissa.

 

Irtisanomisen vahvistaminen: Tiettyjä poikkeuksia kuten puhelinliittymiä lukuun ottamatta yrityksellä ei ole lakisääteistä velvollisuutta lähettää kirjallista vahvistusta siitä, että kuluttaja on irtisanonut sopimuksen. Kuluttajan tekemässä irtisanomisilmoituksessa täytyy käytännössä olla jokin yksilöivä tieto, kuten oma nimi ja asiakasnumero, jotta tiedetään, keneltä se on. Varmuuden vuoksi kuluttajan kannattaa lähettää irtisanomisilmoitus kirjallisesti esimerkiksi sähköpostilla tai sähköisessä asioinnissa ja säästää lähettämänsä viesti, tai erikseen pyytää yritykseltä vahvistus, jotta voi myöhemmin tarvittaessa todistaa irtisanoneensa sopimuksen."

 

eli telia varmaan toimii  lain  mukaan ainakin suurin piirtein 

 mutta  asiakaan etua  telia ei ajattele .

 


Tähän voisi joku telialainen sanoa jotain  koska  ymmärrän kirjotuksen niin  että laki ei kiellä   yksilöinti tietojen   laittamista   vaan telia on  vaan  tehty päätöksen että niitä ei  laiteta vaikka se on asiakkaan edun vastaista .


Tätä olikin käyty läpi aikaisemmin ainakin tässä ketjussa. Tuossa kerroitkin kuluttajaneuvonnan vastauksia asiasta, jossa kerrotaan, ettei laki kiellä laittamasta yksilöintitietoja sopimusvahvistuksiin eikä myöskään vaadi sitä. Tämä on siis Telian sisäinen linjaus, ettei , jonka tarkoituksena on parantaa asiakkaidemme tietosuojaa.


Tää on mun  osalta loppuun käsitelty  ja teen siittä omat johtopäätökseni  tiedän telian kannan asiaan  ja tiedän että se ei perustu lakiin vaan telian omaan päätökseen 

 toi mun toisessa ketjussa  antama vastaus oli  kuluttajaliiton vastaus ei  kuluttajaneuvojan  tää nyt on kuluttajaneuvojan .

Bisse84
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Pakko antaa tunnustusta, että MMalinen on tekijämies! Itsekin näistä samoista asioista ja liigan laskutuksesta vääntänyt turhaan asiakaspalvelussa ja ja chatissä, mutta keskustelu on pyörinyt samojen ympäripyöreyksien ympärillä. Tajusit ottaa ulkopuolisen lausunnon asiaan