Liigan televisiointi ja selostus

  • 2 February 2019
  • 4 kommenttia
  • 23 katselukertaa

Onko joku löytänyt mitään ratkaisua liigan televisioinnin ongelmaan selostuksen suhteen, joka koskee äänen voimakkuutta. Minulla on Samsungin televisio ja otteluiden halliäänet tulevat niin voimakkaana läpi, että selostuksesta ei saa mitään selvää. Ongelmat esiintyvät maalien, rangaistuksien, hallimainoksien ja esim. pelitaukojen aikana esiintyvän paikallisen pellen jakaessa paitoja, karkkipusseja tai arpoessa istumapaikkanumeron voittaessa jotain "krääsää" etc. hallin katsojille. Tämä selostuksien sekoaminen ärsyttää todella paljon.

Olen yrittänyt television säädöistä löytää ratkaisua tähän asiaan onnistumatta. 1.2.2018 löysin ainoan ratkaisun ja ilmoitin Canal Digitalille, että lopetan Liigapassin omista kanavapaketeista.

Jos olette löytäneet ratkaisua, niin kertokaa ihmeessä.


4 kommenttia


@Isoaukko@  kirjoitti:

Onko joku löytänyt mitään ratkaisua liigan televisioinnin ongelmaan selostuksen suhteen, joka koskee äänen voimakkuutta. Minulla on Samsungin televisio ja otteluiden halliäänet tulevat niin voimakkaana läpi, että selostuksesta ei saa mitään selvää. Ongelmat esiintyvät maalien, rangaistuksien, hallimainoksien ja esim. pelitaukojen aikana esiintyvän paikallisen pellen jakaessa paitoja, karkkipusseja tai arpoessa istumapaikkanumeron voittaessa jotain "krääsää" etc. hallin katsojille. Tämä selostuksien sekoaminen ärsyttää todella paljon.

Olen yrittänyt television säädöistä löytää ratkaisua tähän asiaan onnistumatta. 1.2.2018 löysin ainoan ratkaisun ja ilmoitin Canal Digitalille, että lopetan Liigapassin omista kanavapaketeista.

Jos olette löytäneet ratkaisua, niin kertokaa ihmeessä.


Moi @Isoaukko ja tervetuloa yhteisöön!

- Oliko ongelmaa kaikissa peleissä eli kyseessä oli jatkuva häiriö äänien suhteen?

- Onko käytössäsi television omat kaiuttimet vai mahdollisesti jokin ulkoinen äänilähde (kotiteatteri / soundbar) ?

- Kyseessä on nyt ollut Canal Digitalilta tilattu palvelu joten ihan tarkkaan en osaa sanoa miten he lähetystekniikan hoitavat omalta puoleltaan. Kuitenkin palautetta halliäänistä / selostuksesta on meillekin tullut ja niitä on säädetty kauden mittaa mutta joka pelissä tämä ei ole häiriönä ollut.

 

Oletko testannut toistuuko sama ongelma jos Liigaa seuraa esim. Telia TV-sovellukesta ?

Kiitos tiedosta, että en ole ainoa, joka on kokenut näitä ongelmia. 

Kyllä, ongelmat ovat olleet kaikissa lähetyksissä, ei väliä jos HIFK:n peli tai Tapparan ottelu. Eli riippumatta hallista, ehkä Vaasasta ei tule niin paljon kuulutuksia ja mainoksia, mutta sehän on Sportin valinta.

Käytössä Samsungin omat kaiuttimet. Olen ollut Canalin väkeen yhteydessä ja sieltä on saatu vastaus, että ongelmat ovat Telian puolella (tämähän on tunnettu ratkaisu rakennusalalla, ei muurarin vika, vaan sähkömiehen, jne.) Saavat signaalin Telialta ja ei kuulemma tehdä mitään muutoksia, sanovat.

Olen ollut Telian kauppakeskusmainostajiinkin yhteydessä, ovat vain sanoneet, että he eivät voi tehdä mitään saatikka välittää viestiäkään.

Olen testannut ääniongelmaa siten, että olen vaihtanut toiseen otteluun ja sama ongelma. En ole kokeillut Telia-Tv:n kanssa, koska ei kai siihen pääse Canalin asiakas.

Samoja ongelmia ei ole ollut KHL:n tai NHL:n otteluissa, eli tuskin se on televisiostakaan kiinni, ja nuo otteluthan tulevat Canalin lautasen kautta kuten tuli myös Liiga-ottelut. Nythän liiga-ottelut ei enää tule.

 

 

mulla toimii äänet teliasovelluksen kautta mutta tänään kuvan laatu heikko. joka pelikatkolla pitää tehdä päivitys niin hetken näkyy hyvin.

Minulla ei ole ollut kuvan kanssa ongelmia Telian testilähetysten jälkeen kuin kerran-pari, mutta silloin oli ongelmia koko ohjelman kanssa.

Ääni- ja kuvaongelmat ovat nyt ohi, kun lopetin ja peruin suomalaisten liigaotteluiden seuraamisen. Odottelen seuraavaa operaattoria liigaotteluiden televisiointiin, KHL, NHL sekä futiksen parissa kuluu aikakin.

Vastaa