Liigapelit suttua

  • 8 February 2019
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Yllätys yllätys....  koko illan / kaikki pelit jälleen aivan suttua.  Ihan muutamia minuutteja ollut kirkas kuva. Ihme homma tämä on !!


Digiboksilla siis katselen ja dna kautta tulee netti. Muut maksulliset kanavat näkyvät ( muut maksulliset tulee toistaiseksi ainakin vielä tuon dna kautta )  Eli nettiyhteyksissä ei mielestäni ole vikaa.  Telia ei nyt pelitä.


Alkukautena pelit näkyivät hyvin, olivat kirkaita lähetyksiä. Mitä pidemmälle menty, laatu huononee !!


 


Ja 12.1-19 piti tulla korvaus.... lasku tuli eilen, mutta mitään korvauksia ei näkynyt !!  Turhia lupauksia ilmeisesti ??   


Pettynyt Telian toimintaan !!!!!


 


Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa


9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@saiuk@  kirjoitti:

Yllätys yllätys....  koko illan / kaikki pelit jälleen aivan suttua.  Ihan muutamia minuutteja ollut kirkas kuva. Ihme homma tämä on !!


Digiboksilla siis katselen ja dna kautta tulee netti. Muut maksulliset kanavat näkyvät ( muut maksulliset tulee toistaiseksi ainakin vielä tuon dna kautta )  Eli nettiyhteyksissä ei mielestäni ole vikaa.  Telia ei nyt pelitä.


Alkukautena pelit näkyivät hyvin, olivat kirkaita lähetyksiä. Mitä pidemmälle menty, laatu huononee !!


 


Ja 12.1-19 piti tulla korvaus.... lasku tuli eilen, mutta mitään korvauksia ei näkynyt !!  Turhia lupauksia ilmeisesti ??   


Pettynyt Telian toimintaan !!!!!




Hyvitykset tulevat seuraavaan laskuun jos niitä ei ollut tässä laskulla. Hyvityksen kirjaaminen ei ole ehtinyt juuri laskunkatkeamisajankohdan takia. 


 


Onko digiboxi siis meidän kautta hankittuna - oletko kokeillut toista kaapelia väliin? Entä toimivatko tunnukset esim. TeliaTV-sovelluksen kautta? 


 

Juu, kyllä teidän kautta boxi tilattu / hankittu


USB kautta katselen, toisella en saanut toimimaan


 


Ainakin kännyllä toimii Telia palvelu, sieltä joskus katson hetken otteluita

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@saiuk@  kirjoitti:

Juu, kyllä teidän kautta boxi tilattu / hankittu


USB kautta katselen, toisella en saanut toimimaan


 


Ainakin kännyllä toimii Telia palvelu, sieltä joskus katson hetken otteluita




Olisikohan tässä mahdollisesti boxi hyytynyt eli mennyt rikki. Pystyisitkö ottamaan yhteyttä meidän Häiriöilmoituksien puolelle esim. Chatin kautta - olemme paikalla siellä tänään klo 19:30 asti, huomenna myös klo 9-19:30. Arkisin klo 8-20:30.

Boxi noin puoli vuotta ollut käytössä, joten jos NYT jo rikki, niin onpa huonoa laatua.... eikä edes ole joka päivä käytössä....


Yhteyttä voin tietenkin ottaa, mutta mitä se hyödyttää ??

Yhteydenotto on siksi tärkeä että voidaan selvittää että mikä siinä nyt ongelmia aiheuttaa. Itse lähetyspuolen ongelmia on ollut muutamia ja nämä näkyvät sitten yleensä kaikilla.


 


Selvitystä voidaan toki tehdä täällä myös yleisellä tasolla. 


 


Kerrotko vielä että miten se digiboksi on yhdistetty siihen reitittimeen/modeemiin, verkkokaapelilla vai langattomalla yhteydellä? USB:lla ei ole mahdollista viedä nettiä digiboksille.


 


Minkälaisia nopeuksia saat speedtest.net testillä ja pysyykö nopeudet tasaisina? 


 


 


 

Langaton yhteys siis, ja noista nopeuksista sun muista en ymmärrä mitään....   jonkun testin sivuilla tein ja joku lataus oli 7.6  ja lähetys 1.2   tiedä onko niitä mitä haluaisit tietää ???  Kahteen kertaan tein, ja suurinpiirtein samat lukemat molemmilla kerroilla. Ja eilenkin näkyi kaikki peruskanavat kirkkaasti , samoin kanavan 400  aloituskuva.  Ja kun alkaa liiga-pelit, niin melkein aina on suttua.   Selvää kuvasta saa, mutta epätarkka kuva,  


 


@saiuk@  kirjoitti:

Langaton yhteys siis, ja noista nopeuksista sun muista en ymmärrä mitään....   jonkun testin sivuilla tein ja joku lataus oli 7.6  ja lähetys 1.2   tiedä onko niitä mitä haluaisit tietää ? 

 


Nopeudet ovat hitaamman puoleiset. Käyttääkö samaa nettiä myös muutkin laitteet vai onko tämä pelkästään digiboksin käytössä? Mikäli samaa nettiä käyttävät myös muutkin laitteet niin tuo nopeus tulee jakaa myös niiden laitteiden kanssa. Hyvä kuvanlaatu tarvitsee 8 Mbit/s nopeuden. Mitä hitaammaksi netti menee niin sitä suttuisemmaksi kuvanlaatu muuttuu. Tämä johtuu siitä miten se lähetystekniikka on rakennettu. Ennen, jos netti oli huonolaatuinen tai pätkäsi niin, kuva muuttui mustaksi eikä mitään nähnyt. Nykyään tekniikka on muuttunut niin, että kuvanlaatua muutetaan, jotta pystyt seuraamaan peliä.

 

Onko sinulla mahdollista käyttää verkkokaapelia reitittimen ja digiboksin välillä? Se voisi auttaa tässä tilanteessa. Tuossa langattomassa verkossa voi itsessään olla erilaisia asioita, mitkä voi vaikuttaa tuohon nopeuteen. Verkkokaapelilla saat parhaimman yhteyden siihen digiboksin ja reitittimen välille.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Olen huomannut, että langattoman verkon yhteys on oltava sangen voimakas, että IPTV-kanavat toimivat kunnolla Arriksen boksin kanssa. Ilmeisesti multicast vaatii sen verran ymppää niin boksin kuin routerin päästä, että jossain kohdassa alkaa ahdistus käymään, jos yhteyden signaalinvoimakkuus ei ole aivan paras. Erikoista on kuitenkin se, että samassa paikassa tietokoneella ja matkapuhelimella mitattaessa yhteysnopeus on hyvä. Epäilenkin siis, että joko rauta tai ohjelmisto ei ole niin optimaalisinta, kuin voisi olla.

Nettiyhteyttä ei käytetä samaan aikaan muuhun kuin tv:n katseluun.

 

Nyt laitettu verkkokaapeli reitittimen ja boxin väliin... katsotaan miten näkyy  ...  :) 

 

Vastaa