Selostaja

  • 18 October 2019
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Eikö SM-liigan tuotanto seuraa laisinkaan selostajien

toimintaa?

Alkio ja Waheeb on selostajien irvikuvia.

Selostus on heille sivuseikka, kunhan saa ladella

älyttömiä tilastoja ja pelaajien taustoja.

Alkio puhui tällä viikolla yhden pelaajan papasta,

joka pelasi jossain puulaakiseurassa ja teki tosi

paljon maaleja.

Waheeb selosti keskiviikkona Saipa-JYP - peliiä.

Otin sekuntaattorilla aikaa ja muuhuin kuin pelin

selostamiseen meni lähes puolet peliajasta.

 

Ja kukahan on keksinyt tuon kasvattaja-seura-

hokemisen - ei taida olla yläkerta kunnossa.

 

Juttelin erään entisen liigatason pelaajan kanssa

ja totesin, että pelaajille, tuotannolle, valmentajille

sekä eritoten selostajille pitäisi tehdä älykkyystestit

ennen sopimuksia.

Hän totesi, ettei sen jälkeen liigaa olisi, josta

olen samaa mieltä.

Kyllä tuota keltaista nestettä on yhdellä sun toisella

pipon alla.

 

Ottaa päähän.


3 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tämä on aika vahvasti makuasia. Tässä on nyt tullut seurattua selostuksiin liittyvää keskustelua pitkään ja väittäisin, että sellaista selostajaa ei olekaan joka olisi kaikkien mielestä priimaa. Meillä on kuitenkin tiimissä todellisia ammattilaisia ja kokonaisuutta ajatellen palaute on ollut erittäin positiivista.


 


Eilen katselin itsekin HIFK - Kärpät matsia ja siinä selostamassa Jani Alkio ja asiantuntijana Ari Vallin. Olihan se kokonaisuudessaan erittäin viihdyttävä kokemus, kun kentällä todella tiukka matsi ja selostamossa ammattilaiset vauhdissa.


 


Pakko vinkata myös mahdollisuudesta katsella matseja pelkillä halliäänillä. Tätä ominaisuutta toivottiin paljon ja se myös toteutettiin. Kannattaa siis tätä mahdollisuutta hyödyntää jos joku selostajista närästää liikaa.


 


Oletko muutoin viihtynyt Liigan parissa?

Makuasia. Itse pidän Alkiota parhaana selostajana. Hän on puolueeton, pysyy matsissa hyvin mukana, tietää säännöt hyvin ja myös ne sinun inhoamat knoppi-tiedot. Alkolle on tullut vähiten mielestäni virheitä selostuksessa, sillä hän ei lähde ennakkoon arvioimaan tilanteita.

Itse toivoisinkin Alkiota kaikkiin meidän matseihin ?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Stadi62@  kirjoitti:

Makuasia. Itse pidän Alkiota parhaana selostajana. Hän on puolueeton, pysyy matsissa hyvin mukana, tietää säännöt hyvin ja myös ne sinun inhoamat knoppi-tiedot. Alkolle on tullut vähiten mielestäni virheitä selostuksessa, sillä hän ei lähde ennakkoon arvioimaan tilanteita.


Itse toivoisinkin Alkiota kaikkiin meidän matseihin ?




Hyviä pointteja! Jantta on yksi meidän tuotannon neljästä pääselostajasta. Muut ovat Sebastian Waheeb, Oskari Saari ja Olli Eronen. Nämä mestarit siis tulkitsevat ison määrän matseja tälläkin kaudella ja Janttakin kiertää todella ahkerasti.


 


Sellainenkin hauska yksityiskohta tuli mieleen, että Telian Liigadiilin julkistuksen jälkeen saatiin paljon toiveita tv-tuotantoon ja myös selostajiin liittyen. Näissä toiveissa Jantta nousi eniten esille, joten mestarilla on aika laaja kannatus.


 


Ammattilaisia toki jokainen meidän selostajaporukasta!

Vastaa