Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
mikkooks
Vakiokalustoa ☆☆
  • 139 custom-general.kudos
  • 258 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Telia TV Android tv-boksilla

Terve! Olen nyt vastentahtoisesti hakemassa ratkaisua yli 70v henkilölle katsoa Liigaa helposti televisiosta. Olen täällä jo moneen kertaan haukkunut Telian ratkaisut asian suhteen, mutta nyt pisti silmään vielä sellainenkin, että mobiili Android käyttöjärjestelmällä varustetut tv-boksit/toistimet eivät ole tuettuja. AndroidTV käyttöjärjestelmän osalta tämä olikin jo valitettavan hyvin tiedossa, mutta ei siis edes "normi" roottaamaton Android kelpaa? Eikö sovellus siis toimi lainkaan ko. laitteilla vai eikö Telia vain tue näitä? Ja vastaan jo etukäteen, että teidän tv-boksia ei tulla ikinä hankkimaan, ellei ilmaiseksi saa.

13 vastausta
mikkooks
Vakiokalustoa ☆☆
  • 139 custom-general.kudos
  • 258 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ei ole tukea ei, mutta kun aiemmin kerrottiin ettei toimi lainkaan. Onko Telia TV sovelluksessa siis sallittu vain tietyt laitteet vai miten toteutettu? Ja jos näin, kehitysehdotuksena oli lyödä ruutuun teksti ei tuettu laite tms. mutta sovellus toimisi silti. Onko tähän nyt oikeasti niin vaikeaa antaa selvä vastaus? Enkä minä itselleni tätä hankkimassa ole...

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 499 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Androidin laajan laitekannan ongelmana on DRM-suojaus.
Jos ei ole varmuutta että laitteen DRM on kunnossa niin sillä ei ole pääsyä Telia tv sovellukseen.
Sisältösopimukset vaativat tutkitusti toimivan DRM:n, tämä tulee meidän ja sisällön omistajien välisistä sopimuksista.
Meille voi laittaa laitetietoja niin tutkitaan että onko jotakin tehtävissä, sitä ei voida kuitenkaan luvata että laite tulevaisuudessa sallitaan.

mikkooks
Vakiokalustoa ☆☆
  • 139 custom-general.kudos
  • 258 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions


@JuhoOlliLo  kirjoitti:

Androidin laajan laitekannan ongelmana on DRM-suojaus.
Jos ei ole varmuutta että laitteen DRM on kunnossa niin sillä ei ole pääsyä Telia tv sovellukseen.
Sisältösopimukset vaativat tutkitusti toimivan DRM:n, tämä tulee meidän ja sisällön omistajien välisistä sopimuksista.
Meille voi laittaa laitetietoja niin tutkitaan että onko jotakin tehtävissä, sitä ei voida kuitenkaan luvata että laite tulevaisuudessa sallitaan.


Kiitos asiallisesta vastauksesta. Mitä DRM:n osalta ihan tarkalleen vaaditaan? Ja tarkennuksena vielä, sovelluksessa on siis build.prop tiedostosta laitetunnuksen tarkistus?

Pekka_Koo
Telialainen
Telialainen
  • 126 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions


@mikkooks  kirjoitti:

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

Androidin laajan laitekannan ongelmana on DRM-suojaus.
Jos ei ole varmuutta että laitteen DRM on kunnossa niin sillä ei ole pääsyä Telia tv sovellukseen.
Sisältösopimukset vaativat tutkitusti toimivan DRM:n, tämä tulee meidän ja sisällön omistajien välisistä sopimuksista.
Meille voi laittaa laitetietoja niin tutkitaan että onko jotakin tehtävissä, sitä ei voida kuitenkaan luvata että laite tulevaisuudessa sallitaan.


Kiitos asiallisesta vastauksesta. Mitä DRM:n osalta ihan tarkalleen vaaditaan? Ja tarkennuksena vielä, sovelluksessa on siis build.prop tiedostosta laitetunnuksen tarkistus?


Tähän minulla ei ole yksityiskohtaista vastausta, mutta jos laitat tarkat laitetiedot vaikka tämän lomakkeen kautta "Häiriöilmoitus" -valinnalla, niin tutkitaan mahdollisuutta tukea laitetta.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7