Telia TV Liiga paketin huono kuvan laatu

  • 23 February 2019
  • 22 kommenttia
  • 112 katselukertaa

Hei, otin juuri Telia TV:n liigapaketin ja järkytyin, että kuvan laatu on aivan surkea. Kuva on ensin minuutin pari tosi hyvä, mutta menee sitten kokonaan puuroksi. Meillä taloon tulee kuitu ja nettisopimus on 60Mbps. Minkään muun striimauspalvelun kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Missä vika???


22 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Jari123456789@  kirjoitti:

Hei, otin juuri Telia TV:n liigapaketin ja järkytyin, että kuvan laatu on aivan surkea. Kuva on ensin minuutin pari tosi hyvä, mutta menee sitten kokonaan puuroksi. Meillä taloon tulee kuitu ja nettisopimus on 60Mbps. Minkään muun striimauspalvelun kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Missä vika???


Kertoisitko hieman, että millaiset laitteet sinulla on käytössä? Katsotko peliä suoraan puhelimesta vai koneen kautta? Jaatko yhteyttä Chromecastille tai AppleTV:lle wlan verkon kautta vai onko kone HDMI-kaapelilla telkkarissa kiinni? Onko mahdollisesti meidän TeliaTV boksia kotona käytössä?

Hei,

läppäriltä HDMI:n yli telkkarille. Läppärissä Telia TV sovellus. Läppäri kiinni langattomasti talon wifi tukarissa. Samalla setillä katsonut liigaa jo monta vuotta ennen telia aikakautta täysin ilman ongelmia.

Täällä on Telian puolelta todettukin, että heidän sovelluksensa on todella herkkä yhteyden laadun suhteen. Yksikin paketti jää matkalle niin laatu tippuu. Sanalla sanoen sovellus on siis huono.

 

Itse katselen puhelin + kiinteässä verkossa oleva chromecast built-in yhdistelmällä ja sillä useimmat pelit ovat näkyneet ongelmitta. Viive vaan on niin järkyttävä, ettei vedonlyöntiä voi harrastaa lainkaan peliä katsoessa. Yhteydet itselläni ovat sellaiset, että väittäisin puuroutumisen johtuvan Telian puolelta, mutta kuten todettua, niitä ei onneksi ole montaa kohdalle osunut.

 

Tälle kaudelle otin liiga-passin Tammikuussa. Aionko tulevalla kaudella ottaa? En, ellei tule Android TV sovellusta. Vaikka tämä puhelimen kautta käyttäminen ei itselleni ole mikään ongelma, pääasialliselle käyttäjälle se on, enkä itsekään siitä silti pidä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Jari123456789@  kirjoitti:

Hei,

läppäriltä HDMI:n yli telkkarille. Läppärissä Telia TV sovellus. Läppäri kiinni langattomasti talon wifi tukarissa. Samalla setillä katsonut liigaa jo monta vuotta ennen telia aikakautta täysin ilman ongelmia.


Tuolla yhdistelmällä on muillakin ollut ongelmia kuvanlaadun kanssa. Kannattaa ensimmäisenä tarkistaa, että koneelta lähtevä virkistystaajuus on 50Hz/50p. Jos telkkarin takaa löytyy Appletv boksi tai chromecast tikku kokeile jakaa yhteys tv:seen sitä kautta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@mikkooks@  kirjoitti:

Täällä on Telian puolelta todettukin, että heidän sovelluksensa on todella herkkä yhteyden laadun suhteen. Yksikin paketti jää matkalle niin laatu tippuu. Sanalla sanoen sovellus on siis huono.

 

Itse katselen puhelin + kiinteässä verkossa oleva chromecast built-in yhdistelmällä ja sillä useimmat pelit ovat näkyneet ongelmitta. Viive vaan on niin järkyttävä, ettei vedonlyöntiä voi harrastaa lainkaan peliä katsoessa. Yhteydet itselläni ovat sellaiset, että väittäisin puuroutumisen johtuvan Telian puolelta, mutta kuten todettua, niitä ei onneksi ole montaa kohdalle osunut.

 

Tälle kaudelle otin liiga-passin Tammikuussa. Aionko tulevalla kaudella ottaa? En, ellei tule Android TV sovellusta. Vaikka tämä puhelimen kautta käyttäminen ei itselleni ole mikään ongelma, pääasialliselle käyttäjälle se on, enkä itsekään siitä silti pidä.


Teliatv sovelluksen kautta katsoessa korkea viive on tunnistettu sovelluskehityksen puolelta, vaikea on toistaiseksi sanoa miten viive tulee muuttumaan ja millä aikataululla. Lähetyksen viive on kuitenkin tiedostettu ja on selvityksessä.

Chromecast on itselläkin käytössä ollut jo vuosia ja sitä kautta on harvakseltaan tullut liigaa katsottua, eihän se monimutkaista ole, mutta suora TV sovellus olisi toki vielä parempi vaihtoehto. Tuota Tv sovellusta on varmasti miettitty tuotekehityksen puolella, siitäkään en valitettavasti toistaiseksi voi vahvistusta tai aikataulua antaa.

Nyt täytyy oikein erikseen kiittää fiksusta vastauksesta. Valitettavan usein Telian puolelta on vain tyydytty ylistämään palvelua ja valittuja jakelukanavia. Löytyy sieltä näemmä joku aidosti asiakaspalveluhenkinenkin. Kiitos.

Kyllä on taas "mukava" katsoa Liigaa, kun kuva on sen verran puuroa ettei meinaa kiekkoa erottaa.

 

Eikä ole eka kerta. Telian 4g yhteys ja televiossa telian digiboxi.

 

 

 

TPS - Lukko pelissäkin välillä ärsyttävää nykimistä kuvassa.

Kärpät - Ilves puuroa taas yritetään katsella. Kyllä on ikävä aikaa ennen Teliaa.....

Kaksi ensimmäistä erää puuroa ja pätkimistä. Kolmannesta erästä alkaen aivan loistavaa HD kuvaa. Konfirguraatio koko ajan sama ja downlink tasaisesti 43 - 45 mbps. Outoa. Toivottavasti seuraava peli näkyy kokonaan,

Tilasin Liiga paketin juuri. Kärpät-Hifk pelissä jatkuvasti heikko kuvanlaatu Telia Tv sovelluksella streemaamalla Chromecastilla telkkuun. Nettiyhteys oli ok. 

 

Pitänee kokeilla seuraavaksi kannettava hdmi:llä telkkuun ja selaimen kautta. Ilmeisesti tuossa Telia Tv mobiilisovelluksessa oli jotain hitautta. 

Nyt Telia on saanut systeemit paremmin pelaamaan. Pari viimeistä peliä on toiminut tosi hyvin. Läppärillä IE:n kautta Telia TV selaimella ja HDMI:llä telkkariin. Tähän saakka asiakaspalvelu meni sen taakse että tämä ei vastaa Telian järjestelmävaatimuksia. Mutta nyt on otettu lusikka kauniiseen käteen ja laitettu järjestelmää kuntoon.

"Tarkista että virkistystaajuus on 50 Hz." Tämä neuvo korjasi tilanteen omalta osalta. Kiitos!

Nyt viikonlopun molemmat pelit välillä huonolla kuvan laadulla, pätkimisellä ja hyvällä kuvan laadulla. Viime kaudella lähetykset toimi hyvät nyt heti alkukaudesta lähtien todella huonoa laatua ja pätkimistä. Koneena win10 ja telia tv sovellus, nettinä kaapelimodeemi ja tasainen 110 Megaa. Onko normaalia?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @HenkkaSky ja tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Eihän tuo normaalia ole että kuvanlaatu pumppaa noinkin paljon. Alussa voi kuva olla epätarkka mutta sen tulisi yhteyden mukaan skaalautua tarkemmaksi.

 

Olitko jo kerennyt testata sovelluksen poistamista ja uudelleen asennusta? Katsothan peliä suoraan koneen näytöltä, eli kuvaa ei jaeta esim telkkarille erikseen?


@KaPetri@  kirjoitti:

Hei @HenkkaSky ja tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Olitko jo kerennyt testata sovelluksen poistamista ja uudelleen asennusta? Katsothan peliä suoraan koneen näytöltä, eli kuvaa ei jaeta esim telkkarille erikseen?


Sovelluksen poistoa ja uudelleen asennusta... Kertokaahan nyt oikein mitä siinä sovelluksessa tapahtuu, minkä uudelleenasennus korjaa? Jos tällainen on tiedossa, se lienee helppo, tai ei ainakana mahdoton korjattava. Jos joku sovelluksessa, rekisterimerkinnöissä tms. muuttuu, niin sovellukseen voi helposti tehdä asetusten resetoinnin. Itseäni ärsyttää suuresti aina tällaiset käsittämättömät neuvot, joilla kenties yritetään kiertää ongelmaa sen sijaan, että korjattaisiin se.

 

Olen varsin tietoinen moninaisista tilanteista ja erilaisista lähtökohdista jo käyttöjärjestelmän osaltakin, mutta jos striimiä toistavassa sovelluksessa kuva ei pysy kunnossa, en ihan nopeasti keksi miten uudelleenasennus siihen vaikuttaa. Olettaen, että sovellus nyt alunperin on kunnossa, eikä tee mitään merkillistä. Ja sittenkin se sovellus pitäisi korjata. Asenna uudelleen on oikeastaan säälittävä neuvo, tai säälittävä neuvo johtuu säälittävästä tilanteesta sovelluksen suhteen.

:D Juu asentelin uudestaan, mutta ei vaikutusta. Pöytäkoneella katson suoraan näytöltä ja kannettavalta testasin myös samoin tuloksin. Eli pumppaa tosiaan julmetusti ja pätkii. Laitoin pingin menemään DNS-palvelimeen ja oletusyhdyskäytävään ja molemmat pysyy 20-40ms rajoissa, joten ei ole kyse yhteys ongelmasta. Eniten ihmetyttää kun viime kaudella toimi tosi hyvin ja nyt tällä kaudella on ollut tosiaan tällaista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

VPN-palvelu kannattaa ottaa pois käytöstä mikäli sellaista käyttää samalla. Se on ainakin yksi syy mikä vaikuttaa kuvanlaatuun huomattavasti :) 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hienoa että olet saanut toisellakin laitteella testattua toimivuutta. Toisella nettiyhteydellä voisi vielä testata palvelun toimivuutta jos suinkin mahdollista (esim puhelimesta jakaa mobiilidataa) tällöin saamme varmuudella suljettua laajakaistan vian piiristä. Vikailmoituksen meille voit jättää helpoiten telia.fi kautta.

 

@Sekuntituossa jo mainitsikin VPN yhteyden, jos sellainen on päällä kannattaa se sammuttaa katselun ajaksi.

Hei,


 


on se omituista, että Telia ei saa tätä kuntoon vaikka nyt jo yli vuosi ollut aikaa harjoitella.


 


Pitäisikö ottaa konsultointia joiltakin muilta streaming palveluilta, jotka osaa homman?


 


Edit SannaMKoo: Poistettu nimitieto lopusta, voit halutessasi lisätä automaattisen allekirjoituksen oman profiilisi asetuksista

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Jari123456789@  kirjoitti:

Hei,

 

on se omituista, että Telia ei saa tätä kuntoon vaikka nyt jo yli vuosi ollut aikaa harjoitella.

 

Pitäisikö ottaa konsultointia joiltakin muilta streaming palveluilta, jotka osaa homman?

 

Edit SannaMKoo: Poistettu nimitieto lopusta, voit halutessasi lisätä automaattisen allekirjoituksen oman profiilisi asetuksista


Katsomme kaikilta tuetuilta alustoilta Liigan lähetykset joka pelissä ja niistä informoidaan heti, jos tulee vastaan jotain mikä ei siihen ole kuuluvaa.

 

Meillä on olemassa laitevaatimukset, mihin annetaan tuki ja mitkä eivät ole listattuna, niin saattavat toimia mutta emme takaa sen toimivuutta. 

 

 

Hei @PiaJo 

 

Meni ohi silmien vastaus siihen miksi se sovellus pitää asentaa uudelleen ja uudelleen? 

Onko siinä sovelluksen koodissa jotain vikaa? 

 

Sinne loputtomaan toivomusten tynnyriin laittaisin toiveen, että avoimesti Liiga-tuotetta kaupatessanne kertoisitte, että jossain kohtaa tuotteessanne on sellaisia ominaisuuksia, joiden takia tuote saattaa hyvinkin vaatia toimiakseen muista suoratoistopalveluista poikkeavat yhteys- ja laitevaatimukset.

 

Miltäs kuullostaisi tällainen avoimuus? Ping @Olli-Pekka Takanen

Vastaa