Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63860
Kirjoituksia 173929

Telia TV Liiga paketin huono kuvan laatu



Highlighted

Telia TV Liiga paketin huono kuvan laatu

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

Telia TV Liiga paketin huono kuvan laatu

1/23

Hei, otin juuri Telia TV:n liigapaketin ja järkytyin, että kuvan laatu on aivan surkea. Kuva on ensin minuutin pari tosi hyvä, mutta menee sitten kokonaan puuroksi. Meillä taloon tulee kuitu ja nettisopimus on 60Mbps. Minkään muun striimauspalvelun kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Missä vika???

0 tykkäystä
22 vastausta
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

11/23

Kaksi ensimmäistä erää puuroa ja pätkimistä. Kolmannesta erästä alkaen aivan loistavaa HD kuvaa. Konfirguraatio koko ajan sama ja downlink tasaisesti 43 - 45 mbps. Outoa. Toivottavasti seuraava peli näkyy kokonaan,

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

12/23

Tilasin Liiga paketin juuri. Kärpät-Hifk pelissä jatkuvasti heikko kuvanlaatu Telia Tv sovelluksella streemaamalla Chromecastilla telkkuun. Nettiyhteys oli ok. 

 

Pitänee kokeilla seuraavaksi kannettava hdmi:llä telkkuun ja selaimen kautta. Ilmeisesti tuossa Telia Tv mobiilisovelluksessa oli jotain hitautta. 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

13/23

Nyt Telia on saanut systeemit paremmin pelaamaan. Pari viimeistä peliä on toiminut tosi hyvin. Läppärillä IE:n kautta Telia TV selaimella ja HDMI:llä telkkariin. Tähän saakka asiakaspalvelu meni sen taakse että tämä ei vastaa Telian järjestelmävaatimuksia. Mutta nyt on otettu lusikka kauniiseen käteen ja laitettu järjestelmää kuntoon.

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

14/23

"Tarkista että virkistystaajuus on 50 Hz." Tämä neuvo korjasi tilanteen omalta osalta. Kiitos!

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

15/23

Nyt viikonlopun molemmat pelit välillä huonolla kuvan laadulla, pätkimisellä ja hyvällä kuvan laadulla. Viime kaudella lähetykset toimi hyvät nyt heti alkukaudesta lähtien todella huonoa laatua ja pätkimistä. Koneena win10 ja telia tv sovellus, nettinä kaapelimodeemi ja tasainen 110 Megaa. Onko normaalia?

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 384 kpl

16/23

Hei @HenkkaSky ja tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Eihän tuo normaalia ole että kuvanlaatu pumppaa noinkin paljon. Alussa voi kuva olla epätarkka mutta sen tulisi yhteyden mukaan skaalautua tarkemmaksi.

 

Olitko jo kerennyt testata sovelluksen poistamista ja uudelleen asennusta? Katsothan peliä suoraan koneen näytöltä, eli kuvaa ei jaeta esim telkkarille erikseen?

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 243 kpl

17/23

@KaPetri  kirjoitti:

Hei @HenkkaSky ja tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Olitko jo kerennyt testata sovelluksen poistamista ja uudelleen asennusta? Katsothan peliä suoraan koneen näytöltä, eli kuvaa ei jaeta esim telkkarille erikseen?


Sovelluksen poistoa ja uudelleen asennusta... Kertokaahan nyt oikein mitä siinä sovelluksessa tapahtuu, minkä uudelleenasennus korjaa? Jos tällainen on tiedossa, se lienee helppo, tai ei ainakana mahdoton korjattava. Jos joku sovelluksessa, rekisterimerkinnöissä tms. muuttuu, niin sovellukseen voi helposti tehdä asetusten resetoinnin. Itseäni ärsyttää suuresti aina tällaiset käsittämättömät neuvot, joilla kenties yritetään kiertää ongelmaa sen sijaan, että korjattaisiin se.

 

Olen varsin tietoinen moninaisista tilanteista ja erilaisista lähtökohdista jo käyttöjärjestelmän osaltakin, mutta jos striimiä toistavassa sovelluksessa kuva ei pysy kunnossa, en ihan nopeasti keksi miten uudelleenasennus siihen vaikuttaa. Olettaen, että sovellus nyt alunperin on kunnossa, eikä tee mitään merkillistä. Ja sittenkin se sovellus pitäisi korjata. Asenna uudelleen on oikeastaan säälittävä neuvo, tai säälittävä neuvo johtuu säälittävästä tilanteesta sovelluksen suhteen.

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

18/23

😄 Juu asentelin uudestaan, mutta ei vaikutusta. Pöytäkoneella katson suoraan näytöltä ja kannettavalta testasin myös samoin tuloksin. Eli pumppaa tosiaan julmetusti ja pätkii. Laitoin pingin menemään DNS-palvelimeen ja oletusyhdyskäytävään ja molemmat pysyy 20-40ms rajoissa, joten ei ole kyse yhteys ongelmasta. Eniten ihmetyttää kun viime kaudella toimi tosi hyvin ja nyt tällä kaudella on ollut tosiaan tällaista.

0 tykkäystä
Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 065 kpl

19/23

VPN-palvelu kannattaa ottaa pois käytöstä mikäli sellaista käyttää samalla. Se on ainakin yksi syy mikä vaikuttaa kuvanlaatuun huomattavasti 🙂 

Highlighted

Telialainen
Viestejä 384 kpl

20/23

Hienoa että olet saanut toisellakin laitteella testattua toimivuutta. Toisella nettiyhteydellä voisi vielä testata palvelun toimivuutta jos suinkin mahdollista (esim puhelimesta jakaa mobiilidataa) tällöin saamme varmuudella suljettua laajakaistan vian piiristä. Vikailmoituksen meille voit jättää helpoiten telia.fi kautta.

 

@Sekuntituossa jo mainitsikin VPN yhteyden, jos sellainen on päällä kannattaa se sammuttaa katselun ajaksi.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.