Telia TV apilla Apple TV:n kautta pätkii paljon

  • 29 November 2018
  • 14 kommenttia
  • 24 katselukertaa

SM-liiga pelien katselussa suuria ongelmia:

- Välillä hyppää takaisin pelin alkuun.

- Äänen ja kuvan aikaero voi olla useita minuutteja.

- Useita kertoja pelin aikana hyppää muutamia sekuntteja takaisin päin.

 

Laitteistona:

Elisan kaapelimodeemi (C2300) yhteys 100M.

Apple TV 4K uusin malli.


14 kommenttia

Hei @RiSee ja tervetuloa joukkoon värikkääseen!

 

@RiSee@  kirjoitti:

SM-liiga pelien katselussa suuria ongelmia:

- Välillä hyppää takaisin pelin alkuun.

- Äänen ja kuvan aikaero voi olla useita minuutteja.

- Useita kertoja pelin aikana hyppää muutamia sekuntteja takaisin päin.


Tarkoitatko tuolla äänen ja kuvan aikaerolla että ne tulevat eriaikaisestai (ei synkassa keskenään) vai että molemmat tulevat viiveellä useita minuutteja? Onko tuo AppleTV 4K internet yhteys liitettynä kaapelimodeemin Wifillä vai suoraan verkkokaapelilla?

 

Aika paljon tuossa on nyt erilaisia oireita joten lähtisin itse parilla testillä liikkeelle.

1. Toistuuko ongelmat esim. Puhelimella tai tabletilla?

2. Jos oireita ei näillä laitteilla esiinny, varmista AppleTvstä vielä nämä toimenpiteet:
- Järjestelmäversion päivitys AppleTvlle

- Sovelluksen poisto ja uudelleenasennus

- Testaus vielä tarvittaessa muilla sovelluksillta esim. Areena / katsomo että esiintyykö niissä samaa oiretta.

 


@LiAntti@  kirjoitti:

Hei @RiSee ja tervetuloa joukkoon värikkääseen!

 

@RiSee@  kirjoitti:

SM-liiga pelien katselussa suuria ongelmia:

- Välillä hyppää takaisin pelin alkuun.

- Äänen ja kuvan aikaero voi olla useita minuutteja.

- Useita kertoja pelin aikana hyppää muutamia sekuntteja takaisin päin.


Tarkoitatko tuolla äänen ja kuvan aikaerolla että ne tulevat eriaikaisestai (ei synkassa keskenään) vai että molemmat tulevat viiveellä useita minuutteja? Onko tuo AppleTV 4K internet yhteys liitettynä kaapelimodeemin Wifillä vai suoraan verkkokaapelilla?

 

Aika paljon tuossa on nyt erilaisia oireita joten lähtisin itse parilla testillä liikkeelle.

1. Toistuuko ongelmat esim. Puhelimella tai tabletilla?

2. Jos oireita ei näillä laitteilla esiinny, varmista AppleTvstä vielä nämä toimenpiteet:
- Järjestelmäversion päivitys AppleTvlle

- Sovelluksen poisto ja uudelleenasennus

- Testaus vielä tarvittaessa muilla sovelluksillta esim. Areena / katsomo että esiintyykö niissä samaa oiretta.


Ääni ja kuva eivät ole synkronissa keskenään.

Apple TV on liitetty kaapelilla verkkoon.

Apple TV on päivitetty viimeisimpään versioon.

@RiSee  Tekeekö se samaa noilla muilla sovelluksilla? (Areena/Katsomo) Voisitko kokeilla nollata sitä Apple Tv:n järjestelmää. Löytyy Asetukset - Järjestelmä - Nollaa. Voit tehdä siinä sen Nollaus ja päivitys joten hakee heti uusimman käyttöjärjestelmän. Toistuuko tuo äänihäiriö uudestaan? Testasin meidän Apple Tv:llä ja ääni sekä kuva oli synkronoituneita. Toki katselin tallenteilta eilistä peliä jos itse huomasit häiriön live pelissä.

Tein seuraavat "korjaukset":

- Poistin Apple TV:stä Telia TV apin ja asensin sitten sen uudestaan.

- Langallinen verkkoyhteys tuli aikaisemmin kaapelimodeemilta /tyhmälle kytkimelle ja siitä Apple TV:lle, nyt verkkoyhteys tulee kaapelimodeemilta johdolla suoraan Apple TV:lle.

- Nopeus ennen 60M/9M ja nyt 90M/9M. (ei kyllä pitäisi vaikuttaa)

 

Näiden muutosten jälkeen olen nyt katsonut kaksi peliä suorana lähetyksenä ja toimi moitteettomasti. Sitten katsoin yhden pelin tunnin viiveellä, niin kaksi erää toimi hyvin ja kolmannessa erässä alkoi tulemaan pätkimistä. Lähetys hyppää muutaman sekunnin taaksepäin ja kuva menee suttuiseksi muutamiksi sekunneiksi.


@RiSee@  kirjoitti:

Tein seuraavat "korjaukset":

- Poistin Apple TV:stä Telia TV apin ja asensin sitten sen uudestaan.

- Langallinen verkkoyhteys tuli aikaisemmin kaapelimodeemilta /tyhmälle kytkimelle ja siitä Apple TV:lle, nyt verkkoyhteys tulee kaapelimodeemilta johdolla suoraan Apple TV:lle.

- Nopeus ennen 60M/9M ja nyt 90M/9M. (ei kyllä pitäisi vaikuttaa)

 

Näiden muutosten jälkeen olen nyt katsonut kaksi peliä suorana lähetyksenä ja toimi moitteettomasti. Sitten katsoin yhden pelin tunnin viiveellä, niin kaksi erää toimi hyvin ja kolmannessa erässä alkoi tulemaan pätkimistä. Lähetys hyppää muutaman sekunnin taaksepäin ja kuva menee suttuiseksi muutamiksi sekunneiksi.


Tuo nopeus ei varmasti ole ollut ongelma mutta jotain selvästi on tuossa kytkimen kautta kierrätettäessä ollut hidasteena. Nyt tarvittaisiin vielä tuo tieto että miten muut sovellukset toimii. Jos ongelmia on muidenkin sovellusten (suoratoistopalveluiden kanssa) niin ongelma on edelleen siellä AppleTVn ja modeemin välissä. Muussa tapauksessa asiaa tulisi lähteä tutkimaan häiriöilmoituksen kautta.


@LiAntti@  kirjoitti:

@RiSee@  kirjoitti:

Tein seuraavat "korjaukset":

- Poistin Apple TV:stä Telia TV apin ja asensin sitten sen uudestaan.

- Langallinen verkkoyhteys tuli aikaisemmin kaapelimodeemilta /tyhmälle kytkimelle ja siitä Apple TV:lle, nyt verkkoyhteys tulee kaapelimodeemilta johdolla suoraan Apple TV:lle.

- Nopeus ennen 60M/9M ja nyt 90M/9M. (ei kyllä pitäisi vaikuttaa)

 

Näiden muutosten jälkeen olen nyt katsonut kaksi peliä suorana lähetyksenä ja toimi moitteettomasti. Sitten katsoin yhden pelin tunnin viiveellä, niin kaksi erää toimi hyvin ja kolmannessa erässä alkoi tulemaan pätkimistä. Lähetys hyppää muutaman sekunnin taaksepäin ja kuva menee suttuiseksi muutamiksi sekunneiksi.


Tuo nopeus ei varmasti ole ollut ongelma mutta jotain selvästi on tuossa kytkimen kautta kierrätettäessä ollut hidasteena. Nyt tarvittaisiin vielä tuo tieto että miten muut sovellukset toimii. Jos ongelmia on muidenkin sovellusten (suoratoistopalveluiden kanssa) niin ongelma on edelleen siellä AppleTVn ja modeemin välissä. Muussa tapauksessa asiaa tulisi lähteä tutkimaan häiriöilmoituksen kautta.


Areenasta katsoin yhden ohjelman eikä ollut mitään ongelmaa.


@RiSee@  kirjoitti:

@LiAntti@  kirjoitti:

@RiSee@  kirjoitti:

Tein seuraavat "korjaukset":

- Poistin Apple TV:stä Telia TV apin ja asensin sitten sen uudestaan.

- Langallinen verkkoyhteys tuli aikaisemmin kaapelimodeemilta /tyhmälle kytkimelle ja siitä Apple TV:lle, nyt verkkoyhteys tulee kaapelimodeemilta johdolla suoraan Apple TV:lle.

- Nopeus ennen 60M/9M ja nyt 90M/9M. (ei kyllä pitäisi vaikuttaa)

 

Näiden muutosten jälkeen olen nyt katsonut kaksi peliä suorana lähetyksenä ja toimi moitteettomasti. Sitten katsoin yhden pelin tunnin viiveellä, niin kaksi erää toimi hyvin ja kolmannessa erässä alkoi tulemaan pätkimistä. Lähetys hyppää muutaman sekunnin taaksepäin ja kuva menee suttuiseksi muutamiksi sekunneiksi.


Tuo nopeus ei varmasti ole ollut ongelma mutta jotain selvästi on tuossa kytkimen kautta kierrätettäessä ollut hidasteena. Nyt tarvittaisiin vielä tuo tieto että miten muut sovellukset toimii. Jos ongelmia on muidenkin sovellusten (suoratoistopalveluiden kanssa) niin ongelma on edelleen siellä AppleTVn ja modeemin välissä. Muussa tapauksessa asiaa tulisi lähteä tutkimaan häiriöilmoituksen kautta.


Areenasta katsoin yhden ohjelman eikä ollut mitään ongelmaa.


Katsoin myös AppleTV/TeliaTV kautta Haloo Helsingin Tallinnan keikan eikä mitään häiriöitä.

@RiSee  Häiriö rajoittuu siihen yhteen Liiga peliin? Muuten toimii sekä muut sovellukset sekä tuo Haloo Helsingin keikka sieltä Telia Tv:n puolelta?

Hei.

 

Meillä on sama ongelma edelleen. TeliaTV sovellus pätkii AppleTV:ssä todella paljon ja häiritsee käytettävyyttä. Lisäksi olen huomannut samaa ongelmaa tapahtuvaksi TeliaTV sovelluksella iphone6:llakin.

 

Internet yhteys on 90M/90M symmetrinen valokaapeli ja AppleTV:seen se tulee ethernet kaapelia pitkin. Apple TV on 4:n generaation versio. Nopeuden puutteesta ei siis pitäisi olla kiinni.

 

Kun katson tallennetta, niin tallenteen striimaus pysähtyy ja pomppaa taaksepäin, niin että sama asiaa pitää katsoa uusintana.

 

Onko/onhan Telian sovelluskehitystiimi tutkimassa asiaa, sillä tämä vaikuttaa todennäköisesti useamman tulevan appletv-käyttäjän ostopäätökseen teliatv:n suhteen. 

 

Sovellus itsessään on hyvä ja käytettävä, joten mielellään sitä käyttäisi lisää mikäli ongelma voidaan korjata.

 

Kiitos.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @SnowGrains , tallenteen pomppiminen AppleTV:llä katsottaessa on tiedossamme. Tuohon on korjaus kehitteillä, eikä pitäisi pitkään enää kestää että se on ulkona. Olitko juurikin Liigan pelejä katsoessa huomannut tämän?

Pian ulkona? Meille saapunut tänään postiin Apple Tv 4K juurikin liigan katselua varten livenä ja tallenteena. Ei kyllä huvita noutaa, jos päätarkoitukseen hankittuna on jo vikaa päällänsä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@AirVa@  kirjoitti:

Pian ulkona? Meille saapunut tänään postiin Apple Tv 4K juurikin liigan katselua varten livenä ja tallenteena. Ei kyllä huvita noutaa, jos päätarkoitukseen hankittuna on jo vikaa päällänsä.


Tiedossa kyseinen häiriö on, mutta tarkkaa aikataulua ei ole tähän tilanteeseen antaa. Nyt syksyllä, syksyn aikana - mahdollisimman pian kuitenkin. Olemme tietoisia tästä ja korjauksen alla. 

Ilmoitelkaa, kun tähän on korjaus saatavilla.

 

Katselen ottelut viivästettynä AppleTV 4K. Välillä saattaa toimia täysin moitteetta pidemmän ajan. Välillä katselu menee täysin mahdottomaksi. Väittäisin, että tilanne on huonompi kuin viime vuonna.

 

Virhetilanteessa oikeastaan ainoa vaihtoehto on lopettaa katselu joksikin aikaa ja palata katselemaan jonkin ajan kuluttua. Yleensä homma alkaa toimimaan, kun ottelun loppumisesta on kulunut tarpeeksi pitkä aika.

 

Onko teillä mitään mahdollisuutta saada yksittäistä käyttäjää tarkempaan seurantaan ja sitä kautta jäljittää mistä ongelmat johtuvat?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@zimmer@  kirjoitti:

Ilmoitelkaa, kun tähän on korjaus saatavilla.

 

Katselen ottelut viivästettynä AppleTV 4K. Välillä saattaa toimia täysin moitteetta pidemmän ajan. Välillä katselu menee täysin mahdottomaksi. Väittäisin, että tilanne on huonompi kuin viime vuonna.

 

Virhetilanteessa oikeastaan ainoa vaihtoehto on lopettaa katselu joksikin aikaa ja palata katselemaan jonkin ajan kuluttua. Yleensä homma alkaa toimimaan, kun ottelun loppumisesta on kulunut tarpeeksi pitkä aika.

 

Onko teillä mitään mahdollisuutta saada yksittäistä käyttäjää tarkempaan seurantaan ja sitä kautta jäljittää mistä ongelmat johtuvat?


Oletko kokeillut asentaa sovellusta uudelleen? Kannattaa se kokeilla, niin se poistaa muut häiriötekijät. 

Vastaa