Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 61044
Kirjoituksia 167439

Liiga kanavapaketit, tekniikat ja sisällöt Q&A

Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎09-08-2018
Kirjoituksia: 20
171/262

Vs: Liiga kanavapaketit, tekniikat ja sisällöt Q&A

@AaTanja@  kirjoitti:

@Heponi58@  kirjoitti:

Teliahan lupasi, että tulemme hämmästymään uudesta tekniikasta.

Toistaiseksi olenkin hyvin hämmästynyt.

Valitettavan hämmentävää ollut, kieltämättä. Eilistä häiriötä tosin ei voida täysin pistää täysin uuden tekniikan piikkiin, kun kaivuutöiden yhteydessä oli kuitu mennyt poikki. Tänään lähetysteknisistä syistä emme saaneet tuotua kuvaa ja ääntä ulos. Olen tosi pahoillani tilanteesta.

Tästä pääset vielä katsomaan halutessasi häiriöilmoituksen tilanteesta. 

Kyllä on niin selityksen makua. Seuraako se kaivuri teliaa joka paikkaan. .? Miten kehtaatte pyytää järkyttäviä summia "täysin uudesta tekniikasta" asiakkailta.

Naurattavuuden huippu tässä ketjussa on se että "pääsee katsomaan vielä häiriöilmoituksen tilanteesta". Ai että uskottavuus Telian osaamiseen nousi huippuunsa.

Edit Tero: korjasin lainauksen

0 tykkäystä
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 703
172/262

Eihän Tanja tuossa sen kummemmin selitellyt, kertoi kuten asia on. Eilen probleema tosiaan johtui kaapelista joka meni poikki + varayhteysongelmista, tänään oli jotain muuta ongelmaa jonka selvitys on vielä kesken.

Tähän mennessä Liigasta ei ole tarvinnut maksaa, nyt harjoitellaan myös täällä kentän ulkopuolella. Ollaan sitten valmiita kun kausi alkaa 🙂

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎02-10-2017
Kirjoituksia: 81
173/262

Telia ei osaa mitää tv puolella kaikki niiten touhut ihan kuralla omatallennuksiikin piti tulla uutta mut mikää muu ei toimi kun hinnan nousu verkkohd tallennuskin ollu muilla jo 3 vuotta telia ei vaa osaa 

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎09-08-2018
Kirjoituksia: 20
174/262

@TeroRe@  kirjoitti:

Eihän Tanja tuossa sen kummemmin selitellyt, kertoi kuten asia on. Eilen probleema tosiaan johtui kaapelista joka meni poikki + varayhteysongelmista, tänään oli jotain muuta ongelmaa jonka selvitys on vielä kesken.

Tähän mennessä Liigasta ei ole tarvinnut maksaa, nyt harjoitellaan myös täällä kentän ulkopuolella. Ollaan sitten valmiita kun kausi alkaa 🙂

Niin, vielä on kaksi preseason -peliä aikaa harjoitella oikeaa lähetystä. Kuten sanoin, uskottavuus tällä hetkellä on nolla. Jatkoaika -palstalla moni on kertonut irtisanoneensa tilauksen.  Miten ja milloin Telia aikoo saada uskottavuuden lähetysten onnistumiseen, jää nähtäväksi.

Itse en aio tällä hetkellä tilata rampaa ja näin epävarmaa maksullista Liiga -palvelua. 

0 tykkäystä
Highlighted
Yhteisömanageri
175/262

@McHook  kirjoitti:

Niin, vielä on kaksi preseason -peliä aikaa harjoitella oikeaa lähetystä. Kuten sanoin, uskottavuus tällä hetkellä on nolla. Jatkoaika -palstalla moni on kertonut irtisanoneensa tilauksen.  Miten ja milloin Telia aikoo saada uskottavuuden lähetysten onnistumiseen, jää nähtäväksi.

Ymmärrän täysin, olisihan tämä startti voinut toki parempikin olla, ei voi kyllä kiistää. Vielä on kolme viikkoa aikaa, toisaalta se on vähän mutta toisaalta myös paljon.

Me uskomme täysin siihen, että homma lähtee rullaamaan kuten pitää.

Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎10-08-2018
Kirjoituksia: 4
176/262

@Purnipsi  

Minun mielestäni hyvin selkeästi tuossa lukee, että  ongelma on päällänsä ja sitä selvitetään. Mitä muuta tarvitsee tietää? Mielestäni ketään ei aliarvioida. Vai kaivertaako jokin muu asia Liigaan liittyen mieltäsi? Toki häiriöt aina harmittavat, siitä ei mihinkään pääse.

Hei Purnipsi

Ei minua vaivaa liigassa tai liigaan liittyen mitään. Kiitos kysymästä. 

Toivon vain palvelun myyjältä lisätiedotetta tlimituskatkon pituudesta. Olen ostanut koko liigapaketin ja ajattelen sitä kokonaisuuteena, jos minulle myydään liigan kaikki pelit mukaan lukien harjoituspelit niin sellaisen toivon saavani.

Jos huomaan, että ostamani asia ei ole kurantti niin valitan. Näin minä toimin. Minulle ei riitä että ilmoitetaan että se nyt ei toimi.

Sinun tarkoitusperät ja toiveet ostamiasi tuotteita kohtaan on ilmeisen erilaiset. Ei siinä mitään, pidä omasi jos se sinulle riittää.

Highlighted
Velho
Velho
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 247
177/262

Aivan, kiitos vastauksesta. Jos jotain hyvää tilanteessa on, niin nyt järjestelmät tullee perinpohjin testatuiksi. Mutta silti kyllä toivoisi pelien näkyvän, olkoot ilmainen peli tai sitten varsinaisen kauden maksullinen peli.

Highlighted
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎28-12-2014
Kirjoituksia: 660
178/262

Minua ei oikeastaan näiden harjoituspelien ongelmat vielä hirveästi haittaa. Ehkäpä se johtuun siitäkin, että juuri minua kiinnostavan joukkeen harjoitupelit olen jo nähnyt.

Tilanne kyllä muuttuu sitten aivan toiseksi kun varsinainen liigan runkosarja alkaa. Silloin homman on toimittava tai minä tulen irtosanomaan sopimuksen. Siihen minulla on oikeus, kun tuote ei toimi.

Olen seurannut liigaa jo UrhoTV ajoilta ja viime vuosien Nelosen toimivaan televisiointiin tottuneena en voi sallia nykyiseltä Telialta mitään epäonnistumista. En muista ainakaan viimeisen 4-5 vuoden ajalta yhtään peliä, että se olisi jäänyt näkymättä Nelosen ongelmien vuoksi.

Harjoitelkaa vain nyt, ei siinä mitään, mutta pistäkää sellaiset selvitykset ja "selvitysmiehet" asialle, että perinpohjin nyt olleet ongemat selvitetään ja estetään varmasti ne jatkossa.

Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2018
Kirjoituksia: 213
179/262

Rakennamme vielä ennen runkosarjan käynnistymistä varayhteyksien varayhteydet, jotta viime viikkoinen ei pääse toistumaan, kun runkosarja alkaa. Käytämmekin nyt tulevissa harjoituspeleissä perinteistä ulkotuotantoautoon perustuvaa tekniikkaa, joka oli käytössä mm. Pitsiturnauksen aikaan. Samalla hiomme uutta etätuotantomallia kuntoon, jotta voimme sitä hyödyntää sitten viimeistään kauden alkaessa. 

Highlighted
Yhteisömanageri
180/262

Tilannekuva on nyt muodostettu, tässä hyvä tiivistys tapahtuneesta jonka lainaan tähän suoraan:

Viime viikolla torstain ja perjantain televisioinnit eivät menneet tuubiin, sen varmasti jokainen näki. Tässä tarkempaa infoa siitä mitä tapahtui ja kuinka varmistamme tulevien otteluiden televisioinnit.

Torstain häiriön syyksi epäiltiin ensin kaivinkoneen katkaisemaa kuituyhteyttä. Keskityimme tuolloin varayhteyden käynnistämiseen siinä onnistumatta. Perjantaiaamuun mennessä kaikki näytti hyvältä eikä edellisen päivän kaapelikatkon pitänyt vaikuttaa enää Mikkelistä tulevaan kuvasignaaliin.

Ongelmat kuitenkin uusiutuivat perjantaina Jukurit-HIFK -ottelun kynnyksellä, mikä paljasti, että vika olikin uudessa etätuotantomallissa – ei katkenneessa kaapelissa. Parhaat verkkoasiantuntijamme selvittävät parhaillaan vian syytä, ja kerromme asiasta välittömästi, kun vika on löydetty.”