peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58086 Jäsentä
161742 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Liiga-tuotteet ja kanavapaketit



Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2017
Kirjoituksia: 285
11/19

Vs: Liiga-tuotteet ja kanavapaketit


@mikkooks  kirjoitti:

"Joukkuepassista puolestaan laskutetaan vain niiltä kuukausilta, kuin oma joukkue pelaa. Jos siis käy niin, että oma tiimi ei pääsekään pleijareihin, loppuu laskutus siihen kuukauteen."

 

Eikö tätä ole vieläkään saatu ratkaistua (tai siis haluttu ratkaista) niin, että laskutus loppuu siihen päivään, kun joukkue pelaa viimeisen pelinsä?


Samalla kaavalla mennään kuin viime kaudella. Jos joukkue putoaa esimerkiksi maaliskuussa, veloitetaan Joukkuepassista maaliskuun loppuun.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎04-09-2018
Kirjoituksia: 95
12/19

Vs: Liiga-tuotteet ja kanavapaketit


@mikkooks  kirjoitti:

@IlariJR  kirjoitti:


Mitä noihin TV-sovelluksiin tulee, niin tutkimme toki eri vaihtoehtoja, mutta tässä vaiheessa en pysty lupaamaan mitään. Haasteena on yhteensopivuusongelmat ja eri TV-mallien ja järjestelmäversioiden määrä, joka vain kasvaa vuosi vuodelta.


Lyhyesti: Android TV


Töllöissä on kolme järjestelmää (Android, Tizen ja WebOs) ja puhelimissa kaksi (Android ja Apple). Lisäksi puhelimissa on moninkertainen määrä versioita verrattuna televisioihin niin perustelu ontuu ja pahasti. 

0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 177
13/19

Vs: Liiga-tuotteet ja kanavapaketit


@SaJoonas  kirjoitti:

@mikkooks  kirjoitti:

"Joukkuepassista puolestaan laskutetaan vain niiltä kuukausilta, kuin oma joukkue pelaa. Jos siis käy niin, että oma tiimi ei pääsekään pleijareihin, loppuu laskutus siihen kuukauteen."

 

Eikö tätä ole vieläkään saatu ratkaistua (tai siis haluttu ratkaista) niin, että laskutus loppuu siihen päivään, kun joukkue pelaa viimeisen pelinsä?


Samalla kaavalla mennään kuin viime kaudella. Jos joukkue putoaa esimerkiksi maaliskuussa, veloitetaan Joukkuepassista maaliskuun loppuun.


Kyllä, niinhän tuossa mainittiin. Olen turhaan yrittänyt kysellä syytä, miksi laskutus ei voisi katketa siihen päivään, kun joukkue pelaa viimeisen pelinsä.

 

Ymmärrän tämän osittain syystä, että keväällä voidaan katkaista usealta tilaukselta laskutus samalla ajolla, kun joukkueiden pelit ovat päättyneet. Olen silti edelleen sitä mieltä, että asiakas ei tässä ole ihan korkeimmalla prioriteetilla huomioituna. Eikä voi verrata aiempiin palveluntarjoajiin, tai ainakaan Ruutuun, koska sieltä tuli samalla maksulla muutakin sisältöä.

 

Pystyisikö joku ihan oikeasti kertomaan, miten laskutuksen lopettaminen jonkun kuun viimeiseen päivään eroaa sen lopettamisesta päivään, jolloin joukkueen pelit päättyvät? Eihän se todellisuudessa eroa kuin niin, että toisessa vaihtoehdossa Telian tassuun jää enempi taalereita.

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎29-06-2017
Kirjoituksia: 250
14/19

Vs: Liiga-tuotteet ja kanavapaketit

@Amatoori 

Nämä ovat toki yksittäisistä järjestelmistä suurimmat mutta eivät suinkaan ainoat markkinoilla löytyvät.

Esimerkiksi Sony ja Philips käyttävät osassa televisioita Android TV:tä, mutta heillä on myös useita malleja jotka ovat älytelevisioita mutta eivät ole Android käyttöjärjestelmällä.

Panasonic taas käyttää omaa My Home Screen järjestelmää joka ilmeisesti pohjautuu Firefox OS:ään.

Näiden lisäksi on vielä kirjo muita valmistajia ja käyttöjärjestelmiä.

 

Mutta kuten aiemmin kerrottu niin älytv sovellus ei ole pois suljettu mutta lupauksia siitä ei ole antaa.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎04-09-2018
Kirjoituksia: 95
15/19

Vs: Liiga-tuotteet ja kanavapaketit


@JuhoOlliLo  kirjoitti:

@Amatoori 

Nämä ovat toki yksittäisistä järjestelmistä suurimmat mutta eivät suinkaan ainoat markkinoilla löytyvät.

Esimerkiksi Sony ja Philips käyttävät osassa televisioita Android TV:tä, mutta heillä on myös useita malleja jotka ovat älytelevisioita mutta eivät ole Android käyttöjärjestelmällä.

Panasonic taas käyttää omaa My Home Screen järjestelmää joka ilmeisesti pohjautuu Firefox OS:ään.

Näiden lisäksi on vielä kirjo muita valmistajia ja käyttöjärjestelmiä.


Minusta tuo kuulostaa lähinnä pilkunviilaukselta koska noiden markkinaosuudet ovat todella pieniä ja vähintään yhtä paljon on puhelimia joissa on jokin muu kuin tuettu versio. Ja Android TV ja tavallinen Android ei eroa niin paljoa että se vaatisi vuosien kehitystä. Itse asiassa Telian-TV sovelluksen asennus televisioon on estetty Telian puolelta jota pidän merkkinä siitä ettei sitä haluta televisiossa toimivan edes vahingossa (koska digiboxi). 

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 125
16/19

Vs: Liiga-tuotteet ja kanavapaketit


@mikkooks  kirjoitti:

@SaJoonas  kirjoitti:

@mikkooks  kirjoitti:

"Joukkuepassista puolestaan laskutetaan vain niiltä kuukausilta, kuin oma joukkue pelaa. Jos siis käy niin, että oma tiimi ei pääsekään pleijareihin, loppuu laskutus siihen kuukauteen."

 

Eikö tätä ole vieläkään saatu ratkaistua (tai siis haluttu ratkaista) niin, että laskutus loppuu siihen päivään, kun joukkue pelaa viimeisen pelinsä?


Samalla kaavalla mennään kuin viime kaudella. Jos joukkue putoaa esimerkiksi maaliskuussa, veloitetaan Joukkuepassista maaliskuun loppuun.


Kyllä, niinhän tuossa mainittiin. Olen turhaan yrittänyt kysellä syytä, miksi laskutus ei voisi katketa siihen päivään, kun joukkue pelaa viimeisen pelinsä.

 

Ymmärrän tämän osittain syystä, että keväällä voidaan katkaista usealta tilaukselta laskutus samalla ajolla, kun joukkueiden pelit ovat päättyneet. Olen silti edelleen sitä mieltä, että asiakas ei tässä ole ihan korkeimmalla prioriteetilla huomioituna. Eikä voi verrata aiempiin palveluntarjoajiin, tai ainakaan Ruutuun, koska sieltä tuli samalla maksulla muutakin sisältöä.

 

Pystyisikö joku ihan oikeasti kertomaan, miten laskutuksen lopettaminen jonkun kuun viimeiseen päivään eroaa sen lopettamisesta päivään, jolloin joukkueen pelit päättyvät? Eihän se todellisuudessa eroa kuin niin, että toisessa vaihtoehdossa Telian tassuun jää enempi taalereita.


Paketin voi toki irtisanoa itse milloin tahansa, kanavapaketeissa ei ole irtisanomisaikaa ja siinä tapauksessa laskutus menee päiväkohtaisesti. Me hoidamme joka tapauksessa laskutuksen automaattisesti nollille sen kuun loppuun, kun oma joukkue putoaa. Ja tässä tapauksessa ei tarvitse tehdä edestakaisin irtisanomista ja uudelleen tilausta.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 177
17/19

Vs: Liiga-tuotteet ja kanavapaketit


@Katjane  kirjoitti:

@mikkooks  kirjoitti:

@SaJoonas  kirjoitti:

@mikkooks  kirjoitti:

"Joukkuepassista puolestaan laskutetaan vain niiltä kuukausilta, kuin oma joukkue pelaa. Jos siis käy niin, että oma tiimi ei pääsekään pleijareihin, loppuu laskutus siihen kuukauteen."

 

Eikö tätä ole vieläkään saatu ratkaistua (tai siis haluttu ratkaista) niin, että laskutus loppuu siihen päivään, kun joukkue pelaa viimeisen pelinsä?


Samalla kaavalla mennään kuin viime kaudella. Jos joukkue putoaa esimerkiksi maaliskuussa, veloitetaan Joukkuepassista maaliskuun loppuun.


Kyllä, niinhän tuossa mainittiin. Olen turhaan yrittänyt kysellä syytä, miksi laskutus ei voisi katketa siihen päivään, kun joukkue pelaa viimeisen pelinsä.

 

Ymmärrän tämän osittain syystä, että keväällä voidaan katkaista usealta tilaukselta laskutus samalla ajolla, kun joukkueiden pelit ovat päättyneet. Olen silti edelleen sitä mieltä, että asiakas ei tässä ole ihan korkeimmalla prioriteetilla huomioituna. Eikä voi verrata aiempiin palveluntarjoajiin, tai ainakaan Ruutuun, koska sieltä tuli samalla maksulla muutakin sisältöä.

 

Pystyisikö joku ihan oikeasti kertomaan, miten laskutuksen lopettaminen jonkun kuun viimeiseen päivään eroaa sen lopettamisesta päivään, jolloin joukkueen pelit päättyvät? Eihän se todellisuudessa eroa kuin niin, että toisessa vaihtoehdossa Telian tassuun jää enempi taalereita.


Paketin voi toki irtisanoa itse milloin tahansa, kanavapaketeissa ei ole irtisanomisaikaa ja siinä tapauksessa laskutus menee päiväkohtaisesti. Me hoidamme joka tapauksessa laskutuksen automaattisesti nollille sen kuun loppuun, kun oma joukkue putoaa. Ja tässä tapauksessa ei tarvitse tehdä edestakaisin irtisanomista ja uudelleen tilausta.


Kiitos vastauksesta, mutta se nyt ei vastannut esittämääni kysymykseen. Paketin irtisanomisen pystyy tekemään, mutta kun olette mainostaneet, että sitä ei kannata tehdä. Olisi hyvä tietää syy, miksi laskutus ei lopu siihen päivään, kun joukkueen pelit loppuvat. Eli ihan oikeasti maksettaisiin vaan, kun pelataan. Tällöin taloudellisessa mielessäkin paketti olisi kannattavaa jättää voimaan. Nykyisellä käytännöllä kannattavuutta en löydä.

 

Hieman enempi työtä tuosta aiheutuisi, mutta se oikea syy on varmasti, että saadaan vähän lisää rahaa sisään.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 125
18/19

Vs: Liiga-tuotteet ja kanavapaketit


@mikkooks  kirjoitti:


Olisi hyvä tietää syy, miksi laskutus ei lopu siihen päivään, kun joukkueen pelit loppuvat. Eli ihan oikeasti maksettaisiin vaan, kun pelataan. Tällöin taloudellisessa mielessäkin paketti olisi kannattavaa jättää voimaan. Nykyisellä käytännöllä kannattavuutta en löydä.

 

Hieman enempi työtä tuosta aiheutuisi, mutta se oikea syy on varmasti, että saadaan vähän lisää rahaa sisään.


Tällä ratkaisulla saamme kuukausihinnan asettumaan järkevälle tasolle. Kun laskutetaan kokonaisuudessaan ne kuukaudet kun pelataan, voimme sitten pitää kauden ajan kuukausihinnan fiksulla tasolla ilman hinnantarkistuksen painetta.

Käytössä oleva laskutusmalli on kuitenkin toivottu ja asiakkaalle helpompi, niinkuin ketjussa jo on todettukin.



Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 177
19/19

Vs: Liiga-tuotteet ja kanavapaketit


@Katjane  kirjoitti:

@mikkooks  kirjoitti:


Olisi hyvä tietää syy, miksi laskutus ei lopu siihen päivään, kun joukkueen pelit loppuvat. Eli ihan oikeasti maksettaisiin vaan, kun pelataan. Tällöin taloudellisessa mielessäkin paketti olisi kannattavaa jättää voimaan. Nykyisellä käytännöllä kannattavuutta en löydä.

 

Hieman enempi työtä tuosta aiheutuisi, mutta se oikea syy on varmasti, että saadaan vähän lisää rahaa sisään.


Tällä ratkaisulla saamme kuukausihinnan asettumaan järkevälle tasolle. Kun laskutetaan kokonaisuudessaan ne kuukaudet kun pelataan, voimme sitten pitää kauden ajan kuukausihinnan fiksulla tasolla ilman hinnantarkistuksen painetta.

Käytössä oleva laskutusmalli on kuitenkin toivottu ja asiakkaalle helpompi, niinkuin ketjussa jo on todettukin.




No niin, eli tällä mallilla nyhdetään hieman lisää rahaa. Sitä tuskin voi tuota selvemmin sanoa. Kiitos viimeinkin asiallisesta vastauksesta.

 

Rohkenen kyllä esittää täysin eriävän mielipiteen siitä, että juuri tällaista laskutusmallia olisi toivottu. Todella paljon tämä on myös herättänyt hämmennystä eri forumeilla. Aika paljon on ollut sellaista käsitystä, että "maksat vain kun pelataan" tarkoittaisi sitä itseään ihan kirjaimellisesti. Nythän näin ei ole, koska asiakas jättäessään tilauksen voimaan maksaa myös ajalta, jolloin ei pelata, sekä kauden alussa, että lopussa. Siitä olen yrittänyt tässä vääntää, kun itsellenikin pakettia irtisanoessa asiakaspalvelija kertoi, "tiesithän, että pakettia ei missään tapauksessa kannata irtisanoa kesäksi", että miksi ei kannata? Telian puolellako se päätös osataan tehdä, minkä asiakas kokee kannattavaksi? Ei tuo irtisanominen nyt niin hankalaa ole, etteikö sillä pienen summan säästäisi. Kun on tosiaan sanottu "maksat vain kun pelataan", "kannattaa ehdottomasti jättää tilaus voimaan kesäksi" ym. niin kyllä siitä pitäisi jotain ihan konkreettista hyötyäkin olla. Mielestäni tällaisella markkinoinnilla luodaan valheellista mielikuvaa, vaikka se asioiden todellinen laita tulisikin muualla esille - kuten on tullutkin.

 

Kokonaisuutena täytyy taas kerran todeta, että umpisurkeasti on Telialla Liigan mahdollisuudet hyödynnetty. *******eesti pitäisi vaan kaikkea muutakin kaupitella mukaan ja siinä se pieni asiakas äkkiä unohtuu. Kuin pisteenä i:n päälle vielä kaikki selittelyt miksei tehdä sovelluksia ja html5 kohdannut odottamattomia vaikeuksia... Ei voi kuin nauraa.

0 tykkäystä