Kirjoitettu
20-05-2019
14:07
Muokattu
30-11-2021
09:01
TiiaHy
Työntekijöiden siirtyminen työnantajalta toiselle on varsinkin isoissa yrityksissä yhtä arkista kuin kahvikupponen aamulla. Usein lähtevän työntekijän käytössä oleva puhelinliittymä halutaan siirtää uuden työnantajan omistukseen tai työntekijälle itselleen. Joissakin tapauksissa liittymä halutaan irtisanoa kun työntekijä lähtee.
Uuden työntekijän henkilökohtaisessa käytössä oleva liittymä halutaan usein siirtää yrityksen omistukseen ja maksettavaksi henkilön saapuessa palvelukseen. Usein liittymät siirtyvät myös suoraan yritykseltä toiselle.
Liittymän siirto yritykselle tai yritykseltä onnistuu helposti Minun Telia Yrityksille -palvelussa muutamalla klikkauksella. Liittymän siirtopyyntö on tehtävissä portaalissa vuorokauden ympäri muiden liittymämuutosten tapaan. Tässä kirjoituksessa kerron, kuinka se tapahtuu. Tekstin loppupuolella on myös pieni osio termeistä, joihin liittymiä siirrettäessä ja asiakaspalvelun kanssa jutellessa usein kohtaa.
Lähtevä työntekijä
Kun yrityksen työntekijä on lähdössä voi hänen käytössä olevan liittymän siirtää käyttäjälle itselleen, käyttäjän tulevalle työnantajalle tai irtisanoa.
Tämän jälkeen voit nostaa jalat pöydälle – me soitamme uudelle omistajalle ja sovimme liittymän siirrosta. Jos uutta sopimusta ei jostain syystä synny, niin liittymä irtisanotaan määrittelemänäsi päivämääränä.
Jos liittymä on tarkoitus irtisanoa, niin seuraa yllä mainittuja ohjeita kohtaan 3) asti. Tämän jälkeen klikkaa oikealta kohtaa Irtisano liittymä, täytä tiedot ja vahvista.
Tuleva työntekijä
Uuden työntekijän liittymän siirto yritykselle onnistuu Minun Telia Yrityksille -palvelun kautta olipa hänen liittymänsä millä operaattorilla tahansa.
Liittymän siirtoaikaan vaikuttaa se, että vaihtuuko operaattori välissä. Siirtoaika on muutaman arkipäivän jos liittymä siirretään Telian sisällä omistajalta toiselle. Siirtoaika on minimissään viikon mikäli liittymä siirtyy toiselta operaattorilta Telialle. Siirtopyyntö kannattaa tehdä ajoissa, jotta siirto saadaan ajastettua toivotulle päivälle.
Valmista! Siirtopyynnöstä muodostuu palvelupyyntö jonka käsittelemme pikapuoliin. Näet palvelupyynnön ja sen tilan myös itse palvelun viestintäkeskuksesta.
Liittymän siirtoon liittyviä termejä
Kertoisitko liittymän numeron?
Rakkaalla lapsella on monta nimeä ja sama pätee liittymänumeroon. Tai puhelinnumeroon, liittymään, numeroon.. Miksi ikinä sitä haluaakaan kutsua. Näistä puhuttaessa usein tarkoitetaan samaa asiaa.
Millainen liittymä mulla on?
Liittymä-sana yhdistetään usein myös liittymäpakettiin, eli puhe- viesti- ja nettiominaisuuksiin, joita numerolla on käytössä. Telian yritysasiakkaille liittymäpaketti on yhtä kuin Telia Pro EU.
Omistussuhteen muutos ja numeronsiirto
Omistussuhteen muutoksessa liittymän omistaja vaihtuu esimerkiksi henkilöasiakkaalta yritykselle. Numeronsiirrosta puhutaan yleensä silloin, kun liittymä siirtyy operaattorilta toiselle. Samalla myös omistussuhde voi muuttua.
Minun Telia Yrityksille -palvelussa onnistuu moni muutos maksutta vuorokauden ympäri. Kurkkaa aiempi saman aiheinen kirjoitus Minun Telia Yrityksille -palvelun vinkit - Liittymämuutoksen tekeminen netissä säästää aikaa ja raha... jossa kerrotaan palvelun mahdollisuuksista lisää!
Edit: Päivitetty ajantasalle 29.11.2021