Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TiiaHy
Moderaattori
Moderaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Palveluiden hallinta uudistuu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

palveluiden hallinta.jpg

 

 

Kehitämme jatkuvasti toimintaamme, jotta voimme palvella asiakkaitamme mahdollisimman laadukkaasti ja nykyaikaisesti. Tämä tarkoittaa vaiheittain tehtäviä, perusteellisia uudistuksia toimintamallien ja prosessien sekä teknologioiden ja työkalujen osalta. Matka kohti entistä asiakasystävällisempää Teliaa on alkanut, ja kerromme muutoksista lisää syksyn mittaan aina, kun se on ajankohtaista. Lue alta, mikä kaikki tulee muuttumaan.

 

Aloitimme Telia ONE -matkan vuonna 2018, kun yhdistimme monta eri yritystä saman katon alle. Siitä lähtien asiantuntijamme ovat tehneet päivittäin töitä sen eteen, että pystyisimme lunastamaan lupauksemme ”Yksi kumppani riittää” asiakkaidemme arjessa.

 

Mitä hyötyä muutoksista on?

 

Tavoitteenamme on tarjota yhtenäinen kokemus digitaalisissa kanavissamme niin, että telia.fi-sivuston kautta pääset helposti tutustumaan ja ostamaan palveluitamme, saamaan tukea palveluiden käyttöön sekä kirjautumaan hallinnoimaan omia tuotteitasi sekä käyttäjätietojasi. Tulemme rakentamaan lisää joustavuutta toimintoihimme ja lisäämme automatisoinnin määrää, jotta asiakaskokemus on laadukasta ja katkeamatonta. Lisäksi haluamme muuttaa toimintamallimme ja käsitteistömme nojaamaan ITIL-viitekehykseen, jota monet asiakkaammekin käyttävät. Olemme myös siirtyneet käyttämään laajasti maailmankuulua Salesforcen ohjelmistoa.

 

Mikä kaikki muuttuu?

 

Kaikissa muutoksissa taustalla on asiakkaidemme toiveet ja tarpeet. Kehittämällä palveluhallintaamme haluamme varmistaa, että palvelut toimivat sovitulla tavalla. Tästä syystä olemme luoneet kolme Telia ONE -palvelumallia, joista asiakkaamme voivat valita kuhunkin tarpeeseen sopivimman.

 

Standardimalli sisältää peruspalvelut, kuten selkeät yhteydenottokanavat, jotka ovat asiakkaan käytettävissä ilman lisäkustannuksia. Standardipalvelut sopivat kaikenkokoisille yrityksille, mutta etenkin pienille yrityksille ja suuremmille yrityksille, joille on tärkeintä toiminnan helppous ja sujuvuus arjessa. Tarpeeseen sovitettu palvelumalli on suunnattu keskisuurille ja suurille asiakkaille, joilla on tarve nimetyille asiantuntijoille, kuten palvelupäällikölle, sekä yhteiselle palvelun seuranta- ja kehitysmallille. Kun kriteerinä on vaativan palveluekosysteemin johtaminen sisältäen järjestelmäintegraation joko asiakkaan ja Telian tai kolmannen osapuolen ja Telian kanssa, paras valinta on Integroitu malli.

 

Palvelunhallintamallit näkyvät erityisesti kykynä reagoida sekä vastata nopeasti ja täsmällisesti niin häiriötilanteissa kuin tukipyynnöissäkin. Asiakastarpeiden mukaiset toimintatavat tuovat ennakoitavuutta ja vahvistavat liiketoiminnan jatkuvuutta niin teknisissä kuin liiketoimintalähtöisissä muutostilanteissa, joita jokaisessa ICT-ympäristössä kohdataan.

 

Parannamme myös digitaalista asiointia siten, että jatkossa asiakkaamme voivat kirjautua kaikkiin yrityspalveluihin ja portaaleihin yksillä tunnuksilla. Tämä tapahtuu ottamalla käyttöön Telia Tili -tunnukset. Telia Tili on maksuton palvelu henkilöllisyyden varmistamiseen, käyttäjätietojen ylläpitämiseen sekä yrityksen käyttöoikeuksien ja palveluiden hallintaan. Telia Tilin kautta asiakkaamme saavat käyttöön myös vahvan tunnistautumisen, mikä tekee asioinnista turvallisempaa. Aluksi Telia Tilin kautta avautuu pääsy Yritysportaaliin. Yritysportaalissa asiakas saa kokonaisnäkymän kaikkiin palveluihin ajasta ja paikasta riippumatta. Maksuttomassa, palveluiden hallintaan tarkoitetussa portaalissa voi tilata muun muassa uusia liittymiä ja laitteita, muokata palveluita, selata laskuja ja raportteja sekä kysyä neuvoja asiakaspalvelusta chatin kautta. Yritysportaali uudistuu syksyllä 2021.

 

Olemme siis rakentamassa paljon uutta ja parempaa asiakkaitamme varten. Kerromme asiakaskohtaisista muutoksista tarkemmin syksyn edetessä.

 

Vi förnyar vår hantering av tjänster

 

Vi utvecklar vår verksamhet fortlöpande för att kunna erbjuda en så bra och modern kundbetjäning som möjligt. Det här innebär gradvisa, genomgripande reformer av våra handlingsmodeller och processer samt av tekniken och verktygen. Vi har inlett vårt arbete mot ett även mer kundvänligt Telia och berättar mer om förändringarna när de blir aktuella under höstens lopp. Läs nedan om vad som kommer att förändras.

 

Telia ONE startade 2018, då vi slog samman många olika företag under ett och samma tak. Sedan dess har våra experter arbetat varje dag för att vårt löfte "Du behöver bara en partner" ska bli verklighet i våra kunders vardag.

 

Vilka fördelar innebär ändringarna?

 

Vårt mål är att bjuda på en enhetlig upplevelse i våra digitala kanaler så att tjänsterna är enkla att köpa, använda och hantera, samt att det är enkelt att få support. Det här gäller såväl vår hemsida, vår webbutik, behandlingen av felanmälningar och servicebegäran, beställningar och hanteringen av användaruppgifter i Företagsportalen. Vi kommer att göra våra funktioner mer flexibla och öka automatiseringen så att kundupplevelsen innebär förstklassiga tjänster utan avbrott. Dessutom vill vi ändra vår handlingsmodell och våra begrepp utifrån referensramen ITIL som många av våra kunder använder. Vi har också övergått till att använda den världskända programvaran Salesforce.

 

Vad kommer att förändras?

 

Alla ändringar grundar sig på våra kunders önskemål och behov. Genom att utveckla hanteringen av våra tjänster vill vi försäkra oss om att tjänsterna fungerar på överenskommet sätt. Vi har tagit fram tre olika Telia ONE-servicemodeller så att våra kunder kan välja den som passar bäst för varje behov.

 

Standardmodellen innehåller de grundläggande tjänsterna, såsom tydliga kontaktkanalerna, som är tillgängliga för kunden utan extra kostnad. Standardtjänsterna lämpar sig för företag i alla storlekar, men särskilt för små företag, och även större företag för vilka lätthet och smidighet i vardagen är viktigast. Den anpassade servicemodellen är avsedd för medelstora och stora kunder, som har behov av utsedda exporter, till exempel en servicechef, och gemensam modell för överakning och utveckling av tjänsten. Den integrerade modellen är det bästa valet om det behövs integration antingen mellan kunden och Telia eller mellan en tredje part och Telia.

 

Våra tjänstehanteringsmodeller gör det möjligt för oss att reagera och svara snabbt och exakt på både störningar och servicebegäran. Driftsätt enligt kundens behov ger förutsägbarhet och stärker affärsverksamhetens kontinuitet vid förändringssituationer till följd av såväl tekniska som affärsrelaterade orsaker och som uppstår i varje IKT-miljö.

 

Vi förbättrar också vår digitala kommunikation så att våra kunder ska kunna logga in på alla företagstjänster och portaler med ett och samma Telia Konto-användarnamn. Telia Konto är en kostnadsfri tjänst för att identifiera användaren, upprätthålla användaruppgifterna samt hantera företagets användarrättigheter och tjänster. Genom Telia Konto kan våra kunder kräva stark autentisering, vilket gör användningen säkrare. Via Telia Konto kommer kunden i första skedet in i Företagsportalen, där kunden kan se alla sina tjänster, oavsett tid och plats. I den kostnadsfria portalen kan kunden bland annat beställa nya abonnemang och enheter, ändra tjänster, bläddra igenom fakturor och rapporter samt kontakta kundtjänsten via chatten. Företagsportalen förnyas under hösten 2021.

 

Vi har således många nyheter och förbättringar på gång för våra kunder. Vi kommer att informera om kundspecifika ändringar senare i höst.

 

Changes to service management

 

We are continuously developing our operations to provide our customers with the highest-quality, modern services. This means fundamental changes to operating models and processes that we will implement in phases, affecting both technologies and tools alike. The journey towards an even more customer-friendly Telia has also started, and we will be providing more information about the changes as needed during the autumn. Below you can read about what all will change.

 

We started our Telia ONE journey in 2018 with the merging of several companies under one roof. Since then, our specialists have been working every day to make good on our promise “One partner is all you need” in our customers’ everyday lives.

 

What is the benefit from the changes?

 

We strive to provide a unified experience across our digital channels so that on telia.fi it is easy to find and buy services, get help and support and to manage your products and user information by signing in. We will build more flexibility in our operations and increase the level of automation for a high-quality, seamless customer experience. In addition, we want to revise our operating model and concepts to rely on the ITIL framework, that many of our customers also use. We have also started extensively using the world-renowned Salesforce software.

 

What all is going to change?

 

All changes are based on the requests and needs of our customers. By developing our service management, we strive to ensure that the services work as agreed. For this reason, we have created three Telia ONE service models for our customers to choose the one that best suits each need.

 

The standard model includes basic services, such as clear contact channels available to the customer for no additional cost. Standard services are suitable for companies of all sizes, but especially for small and larger companies that value ease and fluency in everyday life. The service model adapted to needs is aimed at medium and large customers who have a need for named experts, such as a service manager, and a common model for monitoring and developing services. If integrations are needed with either the customer and Telia or with a third party and Telia, the best choice is the integrated model.

 

Service management models are reflected especially in the ability to react and respond quickly and accurately to disruptions and support requests. Operating methods based on customer needs provide predictability and strengthen business continuity in both technical and business-oriented changes that every ICT environment encounters.

 

We are also improving digital communication so that, in the future, our customers will be able to log in to all corporate services and portals with one account. This is done by enabling Telia Account credentials. Telia Account is a free service intended for verifying identity, managing user data and managing the access rights and services of a company. Through Telia Account, our customers also have access to strong authentication, which makes communication safer. Initially, Telia Account will provide access to Corporate Portal, a place where the customer gets an overview of all services regardless of time and place. In the free portal, customers can order new subscriptions and devices, manage services, browse invoices and reports, and ask customer service for advice via chat. Corporate Portal will be renewed in autumn 2021.

 

In other words, we are building a lot of new and improved features for our customers. We will provide more information about customer-specific changes later in the autumn.

0 vastausta