Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 65035
Kirjoituksia 176741

Chromecast virhekoodi: Cv19:81092



Highlighted

Chromecast virhekoodi: Cv19:81092

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

Chromecast virhekoodi: Cv19:81092

1/30

Moi

 

Ostin eilen Chromecastin ja yritin peilata iPhoneltani Telia TV:n kuvaa Samsungin telkkariini, mutta ei toiminut. Sain kyllä yhteyden itse Chromecastiin (Telia TV -sovelluksen etusivulta), mutta kun jotain live-kuvaa yritti peilata telkkariin, tuli virheilmoitus:

 

”Tuli odottamaton virhe. Tarkista laitteesi internet-yhteys ja yritä lähetystä uudelleen.

(Virhekoodi: Cv19:81092)”

6E48CA8C-8521-4AB4-B559-EE781BE3309E.png

 

Edit EssiJn: Kuva upotettu

Samanaikaisesti muiden sovellusten kuvan peilaaminen onnistui (Areena, Katsomo,k Ruutu, DNA TV).

 

Telia TV -sovelluksen uudelleen asentaminen ei auttanut, vaan sama jatkui myös tänään.

 

Viikkoa aiemmin sain peilattua kuvan vamhempieni luona, kun leikkimielessä koitin sitä yhden kanavan kohdalla. Missähän vika?

Vastaa
0 tykkäystä
29 vastausta
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

21/30

Niin ja resetoin Chromecastin useamman kerran, ei auttanut.


@VeikkoMikko  kirjoitti:

Telian nettiyhteys ja reitittimenä on ollut Huawei ja TP-Link, tarkempia malleja en muista. Kiitos kun selvittelet haastetta. Hyvää Pääsiäistä toivottelen. Veikko


 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 443 kpl

22/30

Vielä sen verran haluan tarkentaa että onko chromecast kytketty huawein wlan verkkoon? Jos ei ole niin testaa siihen yhdistämistä. Tarkista myös että laitteesi jota käytät kauko-ohjaimena on yhdistetty samaan wlan verkkoon kuin chromecast.

 

Kiitos tiedoista, palailen tähän ketjuun kunhan saadaan testaukset tehtyä.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 443 kpl

23/30

@VeikkoMikkoOnhan sinulla muuten tabletissa TeliaTV sovellus asennettuna? Läppärin/tietokoneen kautta peilausta ei meidän sovellus tue, hoksasin sen vasta nyt tässä vaiheessa. Tabletilla ei myöskään saa olla mikään VPN palvelu päällä (esim freedome)

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

24/30

Samassa verkossa olivat. Myös Telia TV on asennettu. Mutta mutta se viimeisin huomiosi: VPN eli Freedom on ollut päällä kaikissa laitteissa. Ja sen sulkeminen tuonee ratkaisun tähän ongelmaan, näin uskon. Kokeilen sitä ensi tilassa. Kiitos, asiantuntijameininkiä 🙂

Vastaa
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

25/30

Freedom esti yhteyden. Nyt toimii, kiitos

Vastaa
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

26/30

Täälläkin ollut sama ongelma koko kauden. Kaikki muu toimii, telia ei. Hinta ei ehkä ollut ihan kohdillaan pyhelinseurantaan. 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

27/30

@Akute  kirjoitti:

Täälläkin ollut sama ongelma koko kauden. Kaikki muu toimii, telia ei. Hinta ei ehkä ollut ihan kohdillaan pyhelinseurantaan. 


Onko sinulla myös käytössäsi television ulkoinen Chromecast jonka kautta koitat saada pelit castattua televisioosi? Tuleeko sinulle tuo sama virhekoodi, vai mihin katselu sinulla tyssää?

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

28/30

Ulkoinen ja sama virhekoodi. 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 476 kpl

29/30

Olethan tarkistanut jo aiempien kommenttien kohdat, esim. ottanut VPN -palvelu pois päältä?

 

Paras ensinmäinen toimenpide on käynnistää kaikki verkon laitteet uudelleen ja yhdistää ne keskenään uudelleen samaan langattomaan verkkoon.

 

Onko Chromecast yhdistettynä reitittimen Wi-Fi verkkoon? Siinä tapauksessa on hyvä kokeilla myös taajuuden vaihtoa reitittimen asetuksista. Lisätietoa verkon taajuuden vaihtamisesta täältä.

 

Toivottavasti näillä ratkeaa, mutta jatketaan toki tarvittaessa!

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 251 kpl

30/30

@HenriLie  kirjoitti:

Olethan tarkistanut jo aiempien kommenttien kohdat, esim. ottanut VPN -palvelu pois päältä?

 

Paras ensinmäinen toimenpide on käynnistää kaikki verkon laitteet uudelleen ja yhdistää ne keskenään uudelleen samaan langattomaan verkkoon.

 

Onko Chromecast yhdistettynä reitittimen Wi-Fi verkkoon? Siinä tapauksessa on hyvä kokeilla myös taajuuden vaihtoa reitittimen asetuksista. Lisätietoa verkon taajuuden vaihtamisesta täältä.

 

Toivottavasti näillä ratkeaa, mutta jatketaan toki tarvittaessa!

 


Olen tätä aiemminkin kysellyt, mutta jos "kaikki muut" paitsi Telia TV toimii, miksi "Asiantuntija" kehottaa vaihtelemaan taajuuksia? Pahimmillaan tuolla saattaa saada verkon huonompaan kuntoon ja kohta ei toimi ne muutkaan palvelut. Ja muutenkin, jos muut palvelut toimivat, mitä taajuuden vaihtamisella olisi tarkoitus saavuttaa?

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.