Google tunnukset totaalisen hukassa, miten yhteys Googleen

  • 26 November 2015
  • 6 kommenttia
  • 253 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Minulla on YouTubessa eräs video, jonka vuoksi loin YouTubea varten jotkut tunnarit pari vuotta sitten.

Samoin loin Googlen AdSense palveluun tunnarit samoihin aikoihin liittyen mahdollisuuksiin ansaita suositulla videolla ja lähinnä palveluun tutustumista varten. En muista käytinkö samaa Google-tiliä edellämainituissa.

 

(Minulla on kyllä yksi Google-tili olemassa jollain anonyymitiedoilla, mutta se ei liity edellämainittuihin. Sen mailiosoitetta käytän aina joskus johonkin) Mutta tämänkään tilin kautta en löytänyt mitään konkreettista paikkaa tai mitään millä olisi oikeasti ollut mahdollisuus esim kirjoitella Googlelle vapaamuotoisesti avunpyyntöä ongelmaani.

 

Kysymys kuuluukin: Miten saan oikeasti yhteyden Googleen, että pystyvät selvittämään minulle tilini kirjautumistiedot? Siis, että voin vapaamuotoisesti edes jonkun mailin kirjoitella heidän asiakaspalveluun tai mihin tahansa tahoon, josta voisivat asian järjestellä kuntoon.

 

-Kaikki tiedot tileistä (En ole varma käytinkö YouTubeen ja AdSenseen samoja tunnareita)

ovat minulla nyt hukassa. En tiedä minkä sähköpostin loin tuota varten. En edes tiedä mitä nimeä käytin jne...

Hukkasin nimittäin paperin, jossa nuo olivat kirjoitettuna.

 

-Löydän videoni yhä YouTubesta ja näen siitä nimimerkkini kohdasta: Tekijä (Eli nimimerkkini muistan)

 

-AdSenseen ansaintapuolen käyttöönotto vaati muistaakseni oikeiden tietojen antamisia (esim pankkitilin ja oman oikean nimen muistaakseni) Eli siellä on varmaankin jotain todistetta, että olen oikea henkilö.

Samoin IP-osoitteeni on varmaankin sama vieläkin.

 

Olen käynyt kaikki polut läpi tottakai, mitkä avautuvat "unohditko salasanasi" jne perusteella, mutta mistään ei ole mitään hyötyä, kun en tiedä tarpeeksi tietoja ja en ole luultavasti luonut mitään varmuuskeinoja salasanan palauttamiseksi. Ja varsinkin, kun en tiedä edes sähköpostiosoitettani, jota olen käyttänyt.

 

En ole löytänyt mitään kanavaa ottaa yhteyttä Googleen paitsi jos haen sieltä töitä tai aion nostaa USA:ssa siviilikanteen heitä vastaan (Ei ole tarvetta kummallekaan)

Pakkohan niillä joku aspa on oltava jossain, johon voisi mailin laittaa. Palvelu voi olla Englanniksikin. Se ei minua haittaa.

 

Tietääkö joku?


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

 Kokeile onnistuisiko tuota kautti : https://www.google.fi/intl/fi/contact/

Valitse sieltä tutustu ohjekeskukseemme ja oma tili, etkö pääse käyttämään tiliäsi. Tai ota yhteyttä tuonne eka sivun päätoimistoon Google Inc.

Kunniamerkki +1

Tuo antamasi linkki on juuri niitä samoja: "Unohditko käyttäjätunnuksesi?/unohditko salasani? jne jne, joista ei ole nyt apua, koska en tiedä mitään muuta, kuin YouTuben käyttäjänimeni (Eli sen mikä näkyy julkisesti kaikille YouTubessa vieraileville.)

 

Ja tästä syystäkään tuskin löytyy sähköistä itsepalvelusysteemiä jolla eteenpäin pääsisin, koska silloinhan kuka tahansa pääsisi murtautumaan toisten tileille tietämällä ainoastaan - Ei mitään.

 

Eli ongelma on tässä se, että en oikeastaan tiedä mitään muutakuin, että tili on minun.

 

Eli yritän tavallaan "ulkopuolisena murtautua" tililleni.

Ja mikään itsepalvelulinkki, ohje tai "ota yhteyttä systeemi" ei näköjään johda mihinkään tahoon, johon voisi ottaa yhteyttä tai oikeastaan yhtään mihinkään muuhun, kuin ohjeisiin, jotka eivät sovellu tai umpikujaan.

 

Ja tästä syystä pitäisi tosiaan saada Googlelle yhteys johonkin ihmiseen, joka pystyisi mahdollisesti tekemään jotain.

 

Kuitenkin pystyisin jollain tavoin todistamaan, että olen tilini omistaja.

 

AdSensestä (jos tämä nyt oli yleensäkään sen palvelun nimi) tiedän sen, että siellä on minun oikea tilinumeroni ainakin tallennettuna.

 

Ja on todennäköistä, että IP-osoitteeni on yhä sama, josta tilini olen luonut.

 

Tuo toinen vaihtoehto on lähinnä Googlen pääkonttorin postiosoite tai vaihteen puhelinnumero. Aika kaukaa haettua, että sieltä saisi ikinä apua, mutta voipi olla, että kirjoittelen paperille kirjeen ja lähetän sinne.

 

Toisaalta ymmärrettävää, että niinkin isolla firmalla, kuin Google -ei ole ilmeisesti siis mitään asiakaspalvelua, mutta silti aika ihmeellistä. Onhan Microsoftillakin kuitenkin jonkinlainen asiakaspalvelu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

 Jos tuolta Googlen linkeistä ei löydy ratkaisua, niin voit ehkä kysyä neuvoa vaikka häneltä : https://mobile.twitter.com/jaananystrom

Hän on Google spealisti Suomesta.

Lisää linkkejä : https://plus.google.com/+JaanaNyström , https://m.facebook.com/jaana.nystrom

Kunniamerkki +14

Jos olet Googlen ilmaisten palveluiden käyttäjä, niin yhteyden saaminen on erittäin nihkeää, ja vastaus olisi luultavasti "sorry, no can do" vaikka saisitkin jonkun kiinni. Ilmaispalveluiden käyttäjät ovat enemmänkin hyödykkeitä kuin asiakkaita googlelle.


 


Jos haluat saada Googlen asiakaspalvelun kiinni, helpoin tapa siihen on ottaa maksullinen Google Apps tili. Maksavat asiakkaat saavat ihan oikeaa asiakaspalveluakin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tässä Googlen pääkonttorin osoite ja puhelinnumero : 

Yhdysvallat

Google Inc.
1600 Amphitheatre Parkway
Mountain View, CA 94043
Phone: +1 650-253-0000
 
 
 
Hide content

Hide content

:smileywink:

Kunniamerkki +1

Kiitos vastaajille. Löysin jostain jonkun Googlenpalautteluukun ja kirjoittelin sinne. Odottelen sitä.

Taidan kokeilla hypnoosia. Ehkä sillätavoin saadaan tilitiedot kaivettua aivoistani.

Vastaa