Spotify Premium tilausta ei löydy


Olen jo pitkään - useita kuukausia - tilannut Spotify Premiumia. Vasta jonkin aikaa sitten satuin tarkistamaan asiaa Omilta sivuilta - ja hämmästyin: minkäänlaista merkintää tilauksestani sivuilla ei ollut. Tiedustellessani asiaa chatin asiakaspalvelija mainitsi, että merkinnän tulisi löytyä kohdasta "Yhteys kotiin L" > "Lisäpalvelut", ja lupasi tehdä puutteesta vikailmoituksen. Tiedustelustani on jo aikaa, ja ehdin kysyä asiasta jo toistamiseen, mutta mitään ei ole tapahtunut. Käsittääkseni asiakkaalla on oikeus nähdä Omilla sivuilla tilaamansa palvelut, ja Telialla on siis ollut ainakin puoli vuotta aikaa merkitä tilaukseni. Saattaisinpa joskus ehkä haluta lopettaa tuon tilaukseni sivujen kautta. Miksi Telian on mahdoton tehdä asianmukainen merkintä? Maksu kylläkin peritään.


 


Edit ReOlivia: Täsmennetty otsikkoa


14 kommenttia

Kirjautuessasi Omille sivuille pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella, täytyisi tulla näkyviin kaikki liittymät ja palvelut mitä sinulla on meiltä on. Mikäli kirjaudut laajakaistatunnuksilla Omille Sivuille, et saa kaikkia tietojasi esille.


 


On harvinaista, mutta ei toki mahdotonta, että Omilta sivuilta uupuu jokin tieto, joka siellä kuuluu olla. Vikatilanteesta tehdään meidän puolesta ilmoitus eteenpäin, jonka perusteella aloitetaan korjausprosessi. Tässä vian korjauksessa voi mennä tovi, mutta ei nyt kuitenkaan ihan mahdottomia aikoja. Mikäli asia venyy, jätä meille vielä häiriöilmoitus ongelmasta. Toki asian kuin asian tulee meillä selvitä sillä ensimmäisellä yhteydenotolla. Jos asian hoitamisen suhteen ilmenee puutteita, laitetaan palautetta eteenpäin.

Kiitos vastauksesta! On kylläkin todettava, että Spotify-tilaus EI näy edes pankkitunnuksilla. Ja, kuten kirjoitin, kaksi asiakaspalvelijaa on todennut asian ja ensimmäinen heistä laittanut vikailmoituksen vireille. En oikein ymmärrä, montako viikkoa näin yksinkertaiseen asiaan on lupa kulua. Tilauksenhan olisi pitänyt näkyä sivuilla jo heti sen alettua, kuukausia sitten.

Aivan, eli kyllä siellä sitten vikaa on. Joskus näinkin vähäpätöiseltä vaikuttavan asian korjauksessa voi mennä kauankin, riippuen millainen mutka siellä on matkassa. Pahoittelut puolestani aiheutuneesta vaivasta.

On syytä ihmetellä, miksi Spotify-tilaukseni merkitseminen Omille sivuille edelleen viivästyy. Telia on itse ilmoittanut vikailmoituksen päivämääräksi 22/6, josta on nyt yli kaksi viikkoa, puhumattakaan itse tilauksen alkamisesta - useita kuukausia sitten. 

Telian omilla sivuilla (https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/asiakkuus/asiakkuuden-hallinta) lukee mm.: 

 

LAAJAKAISTA
Avautuvalla sivulla näet koosteen kaikista liittymistäsi. Voit tarkastella liittymäkohtaisia tietoja sekä tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.

Liittymätiedot -osiossa näet tarkemmat liittymän tiedot sekä käytössä olevat lisäpalvelut. Voit hallinnoida liittymän lisäpalveluita, kuten sähköpostia ja kotisivuja. Voit tehdä myös muuttoilmoituksen sekä vikailmoituksen liittymästäsi.

 

Korostamiani toimintoja on siis mahdotonta tehdä, koska Telia ei viitsi merkitä Spotify-tilaustani. Olisivathan koko Suomen Telia-yhteydet pysähdyksissä, mikäli kaikki vikailmoitukset käsiteltäisiin näin hitaasti. Haluan yksityiskohtaisen tiedon, miksi tämä vikailmoitus on heitetty mappi Ö:hön tai mistä muuten välipitämättömyys johtuu. On todella omituista, että asiakas tekee useita yhteydenottoja omiin oikeuksiinsa kuuluvasta asiasta, ja häntä kohdellaan kuin lasta: äläpäs nyt kitise, kyllä se vielä järjestyy, älä sure... ASIA KUNTOON, JA VÄHÄN ÄKKIÄ!

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@ericrose@  kirjoitti:

On syytä ihmetellä, miksi Spotify-tilaukseni merkitseminen Omille sivuille edelleen viivästyy. Telia on itse ilmoittanut vikailmoituksen päivämääräksi 22/6, josta on nyt yli kaksi viikkoa, puhumattakaan itse tilauksen alkamisesta - useita kuukausia sitten. 


Telian omilla sivuilla (https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/asiakkuus/asiakkuuden-hallinta) lukee mm.: 


 


LAAJAKAISTA
Avautuvalla sivulla näet koosteen kaikista liittymistäsi. Voit tarkastella liittymäkohtaisia tietoja sekä tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.


Liittymätiedot -osiossa näet tarkemmat liittymän tiedot sekä käytössä olevat lisäpalvelut. Voit hallinnoida liittymän lisäpalveluita, kuten sähköpostia ja kotisivuja. Voit tehdä myös muuttoilmoituksen sekä vikailmoituksen liittymästäsi.


 


Korostamiani toimintoja on siis mahdotonta tehdä, koska Telia ei viitsi merkitä Spotify-tilaustani. Olisivathan koko Suomen Telia-yhteydet pysähdyksissä, mikäli kaikki vikailmoitukset käsiteltäisiin näin hitaasti. Haluan yksityiskohtaisen tiedon, miksi tämä vikailmoitus on heitetty mappi Ö:hön tai mistä muuten välipitämättömyys johtuu. On todella omituista, että asiakas tekee useita yhteydenottoja omiin oikeuksiinsa kuuluvasta asiasta, ja häntä kohdellaan kuin lasta: äläpäs nyt kitise, kyllä se vielä järjestyy, älä sure... ASIA KUNTOON, JA VÄHÄN ÄKKIÄ!


 


 




Ikävä kyllä emme näe täällä Telia Yhteisössä asiakastietojasi tai tietoja tekemästäsi häiriöilmoituksesta. Kuten olet kirjoittanutkin, Omilla sivuilla voi näitä lisäpalveluitakin hallinnoida, mutta häiriön ollessa päällä se ei tietenkään ole mahdollista. Ymmärrän, että asia turhauttaa, mutta hyvä, että siitä on häiriöilmoitus meillä hoidettu eteenpäin korjaukseen, vaikka en korjauksen kestoon voikaan kommentoida täältä käsin. 


Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, josta voidaan tarkistaa tekemäsi häiriöilmoituksen tilanne.

Nyt viimein voin todeta, ettei Telia välitä asiakkaistaan höykäsen pöläystä. Viestiketjussani mainitusta Spotify Premium - tilauksesta olen tehnyt häiriöilmoituksen, keskustellut useasti chatissa, ja minulle on kerrottu vikailmoitus asiasta tehdyksi TASAN KUUKAUSI SITTEN! EIKÄ MITÄÄN OLE TAPAHTUNUT! Tilausta ei vieläkään näy Omilla sivuilla. Puhutaan vain ihmeellisestä "bugista". Mikäli näin vähäpätöisen asian oikealle tolalle saattaminen vie yli vuoden - laskien tilauksen alkamisesta - kauankohan varsinaisten vikojen korjaaminen mahtaa kestää? Vaikuttaa vakavalta asiakkaan oikeuksien loukkaamiselta. Tarvitaanko kuluttaja- tms. asiamiestä? MIKÄ TELIASSA MÄTTÄÄ???

Moikka @ericrose,


 


Kuulostaa todella omituiselta, ettei tuo Spotify vieläkään näy Omilla sivuillasi. Tilauksen jälkeen Spotifyn pitäisi näkyä pienellä viiveellä heti omissa lisäpalveluissa. Valitettavasti emme täältä Yhteisöstä pääse katsomaan asiakastietoja ja selvittämään mikä on vikailmoituksen tilanne, joten tätä pitäisi vielä yrittää selvittää asiakaspalvelumme kautta. Pahoittelut asian hoidosta aiheutuneesta vaivasta! 


 

Kiitos vastauksesta! En silti mitenkään ymmärrä, miksi asiakkaan on jatkuvasti itse hoidettava Telian omia vikoja. Kirjoitan chatiin ja saan aina saman vastauksen: "Vaikea tilanne, koeta jaksaa odottaa - on tavallista pahempi ongelma jne.." En vain jaksa jonottaa, kun siitä ei mitään uutta ilmene. Mitähän, jos itse lähettäisitte tämän viestiketjun vikatoimistoon - luulisi siellä asian olevan tuttu.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@ericrose@  kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! En silti mitenkään ymmärrä, miksi asiakkaan on jatkuvasti itse hoidettava Telian omia vikoja. Kirjoitan chatiin ja saan aina saman vastauksen: "Vaikea tilanne, koeta jaksaa odottaa - on tavallista pahempi ongelma jne.." En vain jaksa jonottaa, kun siitä ei mitään uutta ilmene. Mitähän, jos itse lähettäisitte tämän viestiketjun vikatoimistoon - luulisi siellä asian olevan tuttu.




Tämä ongelma on sellainen johon tarvitaan asiakastietojasi emmekä täältä Yhteisön puolelta valitettavasti pääse pulmaa ratkomaan tarvittavin tiedoin. Sen vuoksi asiakaspalvelumme on oikea paikka tämän asian hoitamiseksi ja toivottavasti se on pian kunnossa. 


@JoonasLam@  kirjoitti:

@ericrose@  kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! En silti mitenkään ymmärrä, miksi asiakkaan on jatkuvasti itse hoidettava Telian omia vikoja. Kirjoitan chatiin ja saan aina saman vastauksen: "Vaikea tilanne, koeta jaksaa odottaa - on tavallista pahempi ongelma jne.." En vain jaksa jonottaa, kun siitä ei mitään uutta ilmene. Mitähän, jos itse lähettäisitte tämän viestiketjun vikatoimistoon - luulisi siellä asian olevan tuttu.


Tämä ongelma on sellainen johon tarvitaan asiakastietojasi emmekä täältä Yhteisön puolelta valitettavasti pääse pulmaa ratkomaan tarvittavin tiedoin. Sen vuoksi asiakaspalvelumme on oikea paikka tämän asian hoitamiseksi ja toivottavasti se on pian kunnossa. 


Mahtoiko @JoonasLam edes lukea viestiä, johon vastasi? Asiakas kertoi, ettei ole saanut apua chatin kauttakaan. Onko teillä siellä valmiina vastauksia, jotka sitten copypastella laitetaan forumille?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@mikkooks@  kirjoitti:

Mahtoiko @JoonasLam edes lukea viestiä, johon vastasi? Asiakas kertoi, ettei ole saanut apua chatin kauttakaan. Onko teillä siellä valmiina vastauksia, jotka sitten copypastella laitetaan forumille?




Asiakaspalveluun ohjaaminen saattaa kuulostaa toistolta, mutta Yhteisön puolella emme voi tarkistaa häiriöilmoituksen tilannetta tai asiakastietoja, jotka ovat oleellisessa osassa tällaisen asian selvittämisessä. Ymmärrän tottakai, että ensimmäisestä yhteydenotosta on @ericrose:n kirjoittaman tekstin perusteella kulunut jo aikaa, ja asia ei ole vielä tullut kuntoon, mikä harmittaa. Asia saadaan kuitenkin ihan varmasti ratkaistua.

Spotify Premium -kysymys on edelleen ratkaisematta. Olen useita päiviä sitten lähettänyt yhteydenottopyynnön, johon kirjasin ko. aiheen. Sain myös emailiin kuitin viestin vastaanotosta. Kukaan ei vain ole tietenkään välittänyt vastata. Tämän jälkeen en enää tiedä, mihin instanssiin pitäisi ottaa yhteyttä, jotta Telia vaivautuisi kiinnittämään huomiota asiaan. Chat --> vikailmoitus (yli 1 kk sitten), Yhteisö, yhteydenottopyyntö. Mikään ei tehoa Teliaan. Asiakkaat ovat vain välttämätön paha rahojen keruuta varten.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@ericrose@  kirjoitti:

Spotify Premium -kysymys on edelleen ratkaisematta. Olen useita päiviä sitten lähettänyt yhteydenottopyynnön, johon kirjasin ko. aiheen. Sain myös emailiin kuitin viestin vastaanotosta. Kukaan ei vain ole tietenkään välittänyt vastata. Tämän jälkeen en enää tiedä, mihin instanssiin pitäisi ottaa yhteyttä, jotta Telia vaivautuisi kiinnittämään huomiota asiaan. Chat --> vikailmoitus (yli 1 kk sitten), Yhteisö, yhteydenottopyyntö. Mikään ei tehoa Teliaan. Asiakkaat ovat vain välttämätön paha rahojen keruuta varten.




On kyllä kurja kuulla, että ongelma on vielä olemassa tai ettet ole saanut vielä yhteydenottopyyntöösi vastausta. Näihin yhteydenottopyyntölomakkeella jätettyihin viesteihin vastaamme yleisesti noin viikossa, mutta monesti nopeammin. Viikonloppu tuossa on ollut välissä, joten voi olla ettei se ole tullut vielä käsittelyyn, sillä siitä olet ainakin kuittauksen saanut, että se on tullut perille.

Kyselimme hieman onko tällaista vastaavaa ongelmaa Spotify-palvelun näkymättömyydestä Omilla sivuilla tullut vastaan noin muuten meillä, mutta ei ollut, joten ei ole suoraan antaa arviota mistä se voisi johtua. Häiriöilmoituksen kerroitkin asiasta jättäneesi jo aiemmin, joten se on meillä asiakastietojesi kanssa mennyt eteenpäin selvitykseen, mutta harmillisesti emme tätä kautta pääse siihen käsiksi nähdäksemme sen tilannetta. Minun on siis pakko pahoitella häiriön kestoa ja todettava ettemme Yhteisöstä saa tätä korjattua, mutta uskon tähänkin asiaan vielä korjauksen löytyvän häiriöilmoituksen kautta.

On todella vaikeata ymmärtää, miksi niinkin yksinkertainen asia kuin tilauksen merkintä on Telialle ylivoimaista. Selaillessani postiani huomasin itse tilauksen alkaneen viime vuoden maaliskuussa, joten jo tuolloin merkintä olisi pitänyt tehdä, eikä asiaan olisi siis vieläkään kiinnitetty minkäänlaista huomiota, ellen olisi itse sitä havainnut. On valitettavan usein niin, että asiakkaan on itse tarkistettava Teliaan liittyvien asioidensa oikeellisuus eli siis Teliaan ei läheskään kaikissa asioissa voi luottaa.

Vastaa