Youtube - kanava tietokoneissa ?

  • 24 March 2019
  • 4 kommenttia
  • 11 katselukertaa

Kunniamerkki +9

Hei.


En tyrkytä mielipidettäni muille, mutta olen kokeillut yotube-kanavaa.  Käytin sitä jonkin aikaa ja siedin aika päällekäyvää mainontaa jonkin aikaa. Sain tarpeekseni, kun pidempiä videoita ja musiikkia keskeytettiin vähän väliä puhuvilla mainoksilla.


 


Sitten annoin periksi ja tilasin mainoksettoman YouTuben siihen kuuluvine muine etuineen. Toistaiseksi näyttää hyvältä. Mainoskatkot loppuivat välittömästi.


 


Syynä asian kertomiselle on kanavan maksullisuus. Se kilpailee Telian kaapelikanavien kanssa. Mitä mieltä olette. En halua sitä televisioon. Se on verkkojen ja tietokoneiden puolella toimiva. Siellä se kannettavien Telia TV-kanavien kilpailija (ja Elisan ja Dna:n vastaavien tuotteiden).


 


edit Merja_J: otsikkoa korjattu


4 kommenttia

Kunniamerkki +9

Hei

Kun olen nyt tutustunut YouTuben ominaisuuksiin enemmän, kiinnostukseni siihen on lisääntynyt. Tässä on sen mukavia piirteitä:

 

 - Kirjaa lukiessa tai keittiössä puuhatessani kuuntelen mielelläni haluamaani musiikkia (ei radion toimittajien valitsemaa). Cd- ja LP-levyjen kuuntelua vastaa yotubelta itse valitsemani musiikki. En käytä Spotify-kanavaa kuten useimmat tuttavani. Minulla on lisäksi vuosikymmenien levykokoelma.

 

 - Olen kiinnostunut matkailusta. Tänä kesänä olen lähdössä ja jo varannut seuraavat matkat: Lontoo, Tallinna ja Tukholma. Kaikista näistä voin katsoa matkafilmejä etukäteen helposti oikealla hakusanalla.

 

 - Minua kiinnostaa saksankieliset elokuvat saksaksi tekstitettynä. MIX tarjoaa Das Erste- ja 3Sat-kanavat ja olen niistä kiitollinen Telialle. Yotube tarjoaa saksankielisiä elokuvia tekstitettynä tai ilman tekstejä. Suomeksi niitä ei tekstitetty, joten se ei kilpaile Telian kaapelikanavapakettien c more ja Viasat kanssa elokuvia katsoessa.

 

 - Ajankohtaisten tapahtumien näyttö tapahtuu tuoreeltaan. Suositavien listallle ilmestyi monen tunnin ohjelma Notte Damen kirkon palosta, jos se kiinnostaisi. Ei kiinnostanut, mutta oli kuitenkin tarjolla. Samaa näkee myös Telia kaapelikanavilta: BBC World News, Al Azeera int, Espanjan televisio, Viron televisio, Saksan televisiot ja Ruotsin televisiot.

 

 - Telian kaapelikanavat RT ja France24 ovat ilmaisia englanninkielisiä kaikkien nähtävissä olevia uutiskanavia. Yöllä Fox-kanava näyttää SKY News-lähetystä täyteohjelmana, mikä kiinnosti minua.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@soittajaeino@  kirjoitti:

Hei


Kun olen nyt tutustunut YouTuben ominaisuuksiin enemmän, kiinnostukseni siihen on lisääntynyt. Tässä on sen mukavia piirteitä:


 




Youtubesta löytyy kyllä todella laaja kirjo mielenkiintoista sisältöä, kiitos @soittajaeino kun kävit jakamassa nämä! :smileyhappy: Itse jään välillä oikein tuijottamaan musiikkivideoita, jos olen laittanut Youtuben puolelta kappaleita pyörimään. Spotify on myös itselläni käytössä, mutta välillä on kivaa vaihtelua musiikin kuuntelun lisäksi nähdä myös kappaleen visuaalista toteutusta juuri sille tehdyn musiikkivideon kautta. Ja niistä henkii myös sen ajan muu fiilis ja elämäntyyli. Esimerkiksi 80-luvun musiikkivideot ovat nimittäin aivan erilaisia tyyliltääkin, kuin vaikka verrattaessa 2000-luvulla tehtyihin! 


 


Itse olen myös matkavideoita välillä katsellut ja hakenut niitä Youtuben kautta :smileyhappy: Sieltä löytyy hyvin erilaisia nähtävyyksiä, ja into kasvaa nähdä ne ihan omin silminkin.


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Parasta antia on uutiskanavat, kuten Sky News, joka Youtubessa ilman maksua näkyy. Se on monissa kanavapaketeissa muuten maksullista.

Kunniamerkki +9

Musiikkiuutisia

 

Tilastokeskus on mitannut yli 14 vuotiaiden musiikin kuuntelua. Tässä on saatuja tuloksia:

 

65 %.  Poppia ja rockia

60 %.  Viihde- ja iskelmämusiikki

25 %.  Räppi, hevi ja hip hop

20 %.  Klassinen

15 %.  Jazz, reggae ja latinal.

10 %.  Hengellinen musiikki

10 %.  Kansanmusiikki

 

Mielenkiintoista! Uutisen julkaisi Verkkouutisten 23.5. Siinä kerrotaan myös musiikin kuuntelun tottumusten muuttumisesta, esimerkiksi radiosta ja YouTubesta.

Vastaa