Kehittäjätilasta herjaaminen

  • 30 December 2019
  • 3 kommenttia
  • 22 katselukertaa

Pivo sovellus herjaa kehittäjätilasta. Samsung s5 joka päivittynyt versioon 6.0.1- Puhelinta ei ole rootattu eikä ole kehittäjätilassa/usb viankorjaustilassa. Mistä moinen voi johtua? Ainoa vastaus minkä olen Pivon aspasta että jokin ladattu sovellus käyttää root oikeuksia. Puhelimessa valvontakamera sovellus, mobiilipankki, 112, kuvankäsittely jne. eli ei mitään ihmeellisiä.

 

Ihan tehdasasetuksiin ei huvittaisi mennä Pivon takia mutta hiukan harmittaa. Millaisia sovelluksia tai tyyppiset käyttävät root oikeuksia? Mitään  Greenifyn kaltaisia ei ole kun ei ole mitään hajua /tarvetta eikä pahemmin käyttöä kun juuri ja juuri osaan vastata puheluun ja säätää äänenvoimakkuutta. :D :D


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @s1era !


Pivo sovellus onkin aika tarkka noista root oikeuksista, riittää että jossain lukee root vaikka ei olisikaan puhelinta rootattu.


OP Mobiili sovellus toimi ainakin itsellä ennen Ulefone puhelimessa, tosin välillä näkyi varoitus root oikeuksista ja kehoitus poistaa se ?


 


Tämän varmaan jo kävit lukaisemassa : https://tuki.pivo.fi/fi/articles/655762-miksi-pivo-ilmoittaa-kehittajatilasta 


 


Tietenkin voisit katsoa yksittäin sovellusten käyttöoikeuksia ja koettaa poistaa niitä. Itsellä esim. on myös valvontakamera sovellus, jolta olen poistanut käyttöoikeuksia mm. Puhelin sovellukseen ( hälytystä varten olisi vaatinut sen käyttöoikeuden ). Käytössä oikeudet mikrofoniin, tallennustilaan ja sijaintiin. Ainoa haitta ollut että pitää kirjautua aina uudelleen sovellukseen, että voi katsoa livekuvaa valvontakamerasta puhelimella ?


 


Voit myös koettaa poistaa yksittäisiä sovelluksia, joiden arvioit estävän Pivon käytön ja kokeilla ladata sitten uusiksi puhelimeen herjaako taas samasta asiasta ?


 

Hei @kiisseli67 

Iso kiitos, näpräilin aikani eri sovelluksien käyttöoikeuksia ja vot, ongelma poistui. Toinen syypää juurikin mainitsemasi.

Olen yrittanyt epätoivoisesti kaivaa tietoa minkälainen sovellus joka aiheuttaa toimimattomuuden siitä asti kun Pivo uudistus tuli ja täällä ongelma ratkesi heti. :)

 

On tämä hyvä yhteisö, kiitos siitä. Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Todella mahtavaa että asia ratkesi @s1era ??

Vastaa