Liitosjohto modeemista läppäriin

  • 29 October 2015
  • 5 kommenttia
  • 21 katselukertaa

Uuden läppärin takia on liitosjohto tullut ajankohtaisemmaksi.

Nykyinen modeemi Netgear (CG3300D) ei kuulu edes Soneran avustusohjelmaan.

Uusien modeemien kanssa tulisi liitosjohto, jos olen oikein käsittänyt.

 


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kaupungista kirjoitti:

Uuden läppärin takia on liitosjohto tullut ajankohtaisemmaksi.

Nykyinen modeemi Netgear (CG3300D) ei kuulu edes Soneran avustusohjelmaan.

Uusien modeemien kanssa tulisi liitosjohto, jos olen oikein käsittänyt.

 


Hei! Jos oikein ymmärsin, tarvitset ethernet-kaapelia reitittimesi ja läppärin välille. Kaapeleita on eri mittaisia ja tyyppisiä, peruskäyttöön riittää varmasti https://m.verkkokauppa.com/fi/product/1237/vq/Fuj-tech-2-0-m-U-UTP-verkkokaapeli-harmaa kaapeli. Tuossa linkissä edullinen 2m kaapeli, tilaa laadukkaampi ja pidempi jos tarvitset. Toki voihan laadukkaampaa cat6 myös ostaa, mutta siitä tuskin on hyötyä peruskäytössä pl. jos tarvitsee gigabitin sisäverkon. On olemassa myös suojattua kaapelia, tuskin peruskäyttäjä siitäkään hyötyy erityisemmin. Asentamisen kannalta suojaamaton helpompaa käsitellä, kun ei ole yhtä jäykkää.

Vastauksesi mukaan johto löytyisi paikallisesta tietokaupasta kympillä.

Se pitäisi saada ovikynnyksen ohi ja pituutena tarvitaan 3m luokkaa.

Modeemin ikä tekee minulle epäselväksi yhteysmahdollisuuden. En muista saaneeni johtoa aikanaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kaupungista kirjoitti:

Vastauksesi mukaan johto löytyisi paikallisesta tietokaupasta kympillä.

Se pitäisi saada ovikynnyksen ohi ja pituutena tarvitaan 3m luokkaa.

Modeemin ikä tekee minulle epäselväksi yhteysmahdollisuuden. En muista saaneeni johtoa aikanaan.


Jos tarkoituksesi on ostaa noin kolmemetrinen ethernet-kaapeli, on tuo 10€ aika paljon. Toki paikallisia palveluita on kiva tukea, mutta esim. eräästä kaapeleita myyvästä erikoisliikkeestä laadukkaan Cat6 -kaapelin metrihinnaksi muodostuu 1€/m, sisältäen kaapelin saattaminen käyttökuntoon(RJ45 urosliittimet kumpaankin päähän). Toki, muodostuuhan verkkokauppatilauksiinkin vielä lisäksi toimituskulut.

 

Noita kaapeleita on tarkemmin montaa eri sorttia, minkähän tyyppistä tuolta tietoliikkeestä ollaan tarjottu? Se on varmasti hyvä, mutta jos haluaa säästää muutaman euron, kannattaa vertailla hieman eri liikkeitä.

Halvimmalla sen saa jostain ulkomaisesta verkkokaupasta, mutta sen voi myös ostaa vaikka Prismasta ruokaostosten yhteydessä. Kauheasti ei kannata muutaman €:n säästämiseksi nähdä vaivaa.

Tuo muutaman euron hintaero voi mennä bensakuluihin. Kannattaa tehdä vertailuja kotona.

Vastaa