Menetetyt tiedostot!


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Digiboxi kerkesi alustaa ulkoisen  kiintolevyn,  kun en kerinnyt peruuttaa. Windows ei enää tuntenut sitä kiintolevyä,  joten se käski alustaa,  jotta voidaan käyttää sitä, mutta menetin kaikki tärkeät tiedostot.

 

 Ulkoisella oli Varmuuskopiointi ja paljon kuvia ja videoita,  joita olen ulkomailla ottanut. 

 

Recuva professional ei löytänyt,  vaikka käskin tarkistaa oikein syvältä. Yli 7 tuntia tarkisti. 

Active  Undelete 11 ei löytänyt. 

 

Kaikkea  sovelluksia olen kokeillut, mutta ei vain onnistu. 

 

Nyt Recuva tarkistaa syvällisesti roskakorin. 

 

Muistikortitkin on tarkistettu,  mutta ei löydy. 

 

Netistäkään en saanut apua. Maksulliset palvelut maksaa liikaa,  jos en saakaan tiedostot takaisin. 

 

Resussienhallintaa olen tutkinut monta tuntia,  jos mahdollisesti sieltä löytyisi, mutta turhaan. 

 

Palautepistettä ei ole,  koska järjestelmä on päivitetty uuteen versioon. 

 

En pysty edes itkemään,  kun tympäsee niin paljon  oma moka!

 


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Voi eih! Tiedän niin miltä tuo tuntuu. Itsekin taannoin menetin todella tärkeitä kuvia, hävisivät kuin tuhka tuuleen kesken siirron kamerasta koneelle. Oletko kokeillut nyt vielä jollain erityisellä ohjelmalla etsiä noita tiedostoja vai onko peli menetetty?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Jos on tarpeeksi arvokasta kyllä tiedostot voi vielä palauttaa. Jos Windows ei tunnistanut kiintolevyä olisiko tiedostojärjestelmässä joku pielessä. Alustaminen tarkoittaa tosiaan sitä että tyhjennetään kiintolevy. Totuus on kuitenkin että kiintolevy merkitään nolliksi ja tiedostot ovat sielä ellet ole pistänyt juuri nyt sinne jotakin...


 


Oikea formatointi on se että se kirjoitetaan oikeasti täyteen joka kestää jo kauan. Sitten vasta tulee jo kalliiksi. Verkosta kai joku ohjelman tähän tarkoitukseen löytyy jos on oikeasti tärkeitä niin vielä maksullisia palveluitakin on jos oma osaaminen ei riitä.


 


Älä luota ulkoisiin kiintolevyihin pelkästään! Tallenna tärkeät tiedostot moneen paikkaan niin että vaikka talo palaisi tai kryptoware iskisi että saat palautettua!

Kunniamerkki +14

Onhan noita palveluntarjoajiakin tähän asiaan jos kotikonstein ei homma onnistunut.


Itse olen vastaavassa tilanteessa palauttanut yhdeltä koneelta tiedostot eräällä recovery-softalla, joka buuttas korruptoituneen koneen muistitikulta pyörineeseen Linux-versioon ja sieltä se vian alkoi palautussoftalla kaivaa dataa esiin vaikka levy näytti vain unformatted-statusta kun kytkin sen toiseen koneeseen kiinni.


 


Monet palveluntarjoajat eivät veloita maksua, jos tietoa ei pystytä palauttamaan. Jopa noissa gigateissa, joissa on se "pc-piste" tarjotaan palautuspalvelua. Sitten on vaikkapa Hammardata, joka myös lupaa ilmaisen analysoinnin ja maksu menee vain jos tiedot saadaan palautettua. Alan vanha toimija ja de-facto spesialisti Ibas tarjoaa myös palvelua kuluttajille. Gigantin palautus taitaa olla yhteistyössä Ibasin kanssa.

Minä latasin PhotoRec 7.1-WIP ohjelman ja nyt haen sillä muistikorteista kuvat.  Hyvin näyttää löytävän videot ja joitakin kuvia. Hieman ovat kärsineet. 

 

Tuo ohjelma on ilmainen. 

Sentään ihan kaikkia vanhempia kuvia ja videoita ei löytynyt.

Vastaa