Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
LLEHMA358
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

1play.online 8,06 euroa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Osaako kukaan sanoa, mitä palvelua olen mahtanut käyttää?

Muokkaus SannaMKoo: Siirretty toiseen keskustelualueeseen

31 vastausta
Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2042 custom-general.kudos
  • 3389 custom-general.replies
  • 136 custom-general.solutions

@LLEHMA358  kirjoitti:

Osaako kukaan sanoa, mitä palvelua olen mahtanut käyttää?

Tuo on jokin maksullisia pelejä tarjoava verkkosivu. Tunnistaa liittymänumerosi mobiilimaksun avulla ja jos painat "OK" jossain siellä sivulla, rupeaa laskutus pyörimään. Ainakin Xiaomin puhelimien järjestelmäsovellusten mainosten kautta tuonne päätyy. Minulla puhelin oli taskussa itse surffaillut tuonne, onneksk ei laskua ole tullut. Toisaalta on myös vahvimmat palveluestot päällä, sillä sen pitäisi estää mobiilimaksamisen kokonaan.

Screenshot_20220608-103517_Chrome.jpg

LLEHMA358
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos

Kiitos! Mitenkähän saan Sony Xperia 10 palveluestot, huh.

kustaa1967
Konkari
  • 441 custom-general.kudos
  • 980 custom-general.replies
  • 27 custom-general.solutions

@LLEHMA358  kirjoitti:

Kiitos! Mitenkähän saan Sony Xperia 10 palveluestot, huh.

Enpä tiedä miten puhelimessa voi aktivoida erilaisia maksuestoja.

Kyse on liittymään kuuluvista lisäpalveluista , joten kirjaudu Minun Teliaan ja siellä mene liittymäsi tiedoissa kohtaan "Lisäpalvelusi" ja valitse sieltä "Estot ja rajoitukset". Sieltä täppää aktiiviseksi Hyötyesto kohdassa "Palveluviestirajoitukset" , joka käsittääkseni estää mobiilimaksamisen puhelinlaskuun.

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2042 custom-general.kudos
  • 3389 custom-general.replies
  • 136 custom-general.solutions

Jep, Telian sivuston mukaan P1 tason palveluviestiesto estää mobiilimaksut.

Näistä yllättävistä maksuista löytyy monta ketjua täältä Yhteisöstäkin, palvelunumero 17115,  Dimoco yms. Jotenkin osasin odottaa, että ennen pitkää tästä 1Play-sivustosta tulee negatiivista palautetta.

Maksaminen on tehty liian helpoksi! Riittää, että luuri surffaa jollekin sivustolle, joita esimerkiksi mainosbannereissa on. He saavat puhelinnumeron ja laskutus alkaa. Xiaomin järjestelmäsovellukset sisältävät mainoksia ja ne linkittyvät tuolle kyseiselle palveluntarjoajalle. Pakko on pitää liittymissä vahvimpia estoja, että ei vahinkoja pääse tapahtumaan. Vaikka näppäinlukko puhelimessa on, niin on se pari kertaa omiaan taskussa tehnyt. Ilmeisesti ottanut taskuun laitettaessa sormenjäljen, koska lukija on oikeassa sivussa.

Mobiilimaksamisessa pitäisi tuon "maksa" napin lisäksi vahvistaa maksu vaikka operaattorin sovelluksessa, Minun Teliassa, ennen kuin sitä velotetaan.

Kun jokin häikkä tapahtuu, niin operaattori kantaa kovin niukasti vastuuta, koska "kuluttaja on vastuussa liittymän käytöstä" ja palveluntarjoaja "kyllä on nappi selkeästi esillä ollut". Ainakin itse loppuun asti taistelisin, jos PALVELUESTOJEN läpi tuollaisia laskutuksia tulisi, koska en niitä ole missään tilanteessa ollut halunut tai pyytänyt. Pelejä ja viihdettä saa muualtakin ja jopa ilman kuukausimaksuja.

peekotu
Vakiokalustoa ☆
  • 67 custom-general.kudos
  • 232 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Vahvasti samaa mieltä, että on tehty liika helpoksi maksaminen puhelimella. Palvelun tarjoajat ja operaattori eivät tähän halua tietenkään muutosta, mutta luulisi jossain vaiheessa tähän saatavan joku muutos aikaiseksi. Mihinkähän pystyisi valituksen tekemään ja ajamaan muutosta.

Nythän olisi hyvä aika ottaa tämäkin esiin, koska nyt tapahtuu muutos mikä tulee syksyllä voimaan puhelinmyyntiin. Tätäkin odotettu pitkään( vaikka saisi koko puhelimyynti loppua ilman erillistä lupaa asiakkaalta saatua) eli syksystä asti pelkästään puhelmisessa tehtyä sopimusta ei voida hyväksyä ennen kuin on lähetetty asiakkaalle virallinen sopimus asiakirja minkä asiakkaan pitää vielä erikseen hyväksyä kirjallisena(tai tietenkin sähköisenä vastauksena takaisin päin) jolloin pelkästään puhelimessa sanottu kyllä tilaukselle ei enää riitä. Tälläinen pitäisi saada myös mobiili maksamiseen.

lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 98 custom-general.kudos
  • 250 custom-general.replies
  • 6 custom-general.solutions

joo estoja päälle, tekstiviestit estot estää mobiilimaksamista, tosin telialla pikkuisen erilailla kuin muilla.

lasselusse_0-1654680233991.pnglasselusse_1-1654680262655.png

lasselusse_2-1654680297813.png

hyötyesto tai palveluesto päälle. samalla voisi vilaista muitakin rajoituksia, esim. roaming data-esto.

ihme että tuo operaattori pohjainen mobiilimaksu ei ole aiheuttanut suurempaa kohua. nythän vain vieraillemalla jollain sivulla voi tulla puhelinlaskuun jotain maksuja, näitä on jotenkn hyväksikäytetty mainoksissa.

minun mielestä operaattorin mobiilimaksu pitäisi olla aina operaattorin vika jos pelkkä klikkaus on kriteeri. mobillimaksuun pitäisi tuoda joku lisävarmennus, esim 6-numeroinen koodi jonka saa omilta sivuilta. myöskään puh. numeron levittäminen tämän järjestelmän kautta ei kuulosta hyvältä.

Sekunti
Kunniajäsen
  • 1776 custom-general.kudos
  • 2328 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ei tämä ole ensimmäinen kerta, kun näin sukkelaan saa aikaiseksi laskua ellei ole tarkkana. Olen täysin samaa, että mobiilimaksaminen on turhan helppoa edelleen. Mielestäni hyvä ratkaisu olisi operaattoreilta:

1. Liittymässä olisi valmiina estot ja rajoitukset
  2.  Liittymää tilatessa on mahdollisuus kytkeä estoja ja rajoituksia tai vaihtoehtoisesti vähintään korostaa tätä palvelua
¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
peekotu
Vakiokalustoa ☆
  • 67 custom-general.kudos
  • 232 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Tuo estot on vaan paikkausta itse virheellisesti tehdylle päätökselle sallia tuollainen maksu mahdollisuus. En oikein tajua miten on tuollainen nykyään edes sallittua kun nyt vaaditaan jo pankkikortti maksuilla netissä vielä toinen tunnistus menetelmä eikä onnistu enää pelkällä kortin numerotiedoilla maksaa,mutta silti voi yhdellä napin painalluksella maksaa puhelimella.

Tuo estot olisi hyvä alku mutta siinäkin ongelma tuo viive. Jos sattuisi käymään, että jotain järkevää maksettavaa puhelin laskulla oikeasti toimivalla systeemillä niin ei pysty kun on estot, no ne saa pois ja takaisin kun itse laittaa tietenkin mutta nyt ongelma on tuo viive niiden laittamisesta ja sitä ei tiedä kukaan kuinka pitkä se on niin ei onnistu noin vaan käydä aina ottamassa pois ja päälle estot. Jos viive olisi saman tien niin silloin voisi aina ennen ostoa käydä poistamassa esto ja oston jälkeen takaisin. Joten estot olisi edes jollakin tavalla toimiva 1 sek viiveellä. Parempi alkaa vaatimaan tuollaisen poistamista saman tien tai lisätä varmennus maksuun mobiilivarmenne tai pankkitunnukset. Ei saisi olla enää kallista tuollainen maksu mahdollisuus.

Merila555
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos

Mulla oli kans alkanut tilaus ja lisämaksua 9.99e puhelin laskuun 8.6.22 alkaen vaikka en ole ko. Nettitilausta koskaan tehnyt. En käsitä mistä tämä on tullut.