Liitännäinen ei vastaa

  • 6 October 2015
  • 6 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Kaksi päivää on fb:ssä ollut pelitilanne, että AdobeFlash liitännäinen ei vastaa.

Koneen mukaan olisi kuitenkin vielä käytössä.

Mitä edes tuollainen liitännäinen meinaa?


6 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Liitännäinen eli selaimen lisäosa. Adobe Flash on siis kolmannenosapuolen lisäosa selaimeen. Lisäosat voivat kaatua vaikka koko selain ei kaadu. Syitä taas sitten on monia.

Kone meinaa kannettavaa läppäriä. Ikää jo on ja ohjelma Vindows Vista.

Vaihto on kahdesti kumoutunut kun suojaksi otin F-Securen.

Epäselvin asia on nopeus pelejä varten. Videot näkyy tyydyttävästi.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Flash on aika raskas varsinkin peleissä että koneesi vain ei jaksa pyörittää sitä todennäköisesti.

Voiko uusissakin koneissa tulla sama vaikeus?

Tämän koneen nopeus on joskus testattu tarpeeksi hyväksi.

Tiedostoja tässä olen pannut vain tikulle muistiin.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Voi olla uusissakin... Nykyisin Flash elementit sivuilla voi olla todella raskaita koneelle. Itse siksi kytken aina Flash elementit oletuksena sivulta pois päältä. Näin sivustot latautuvat reilusti nopeammin. 


 


Kiintolevyn tilanpuute ei ole se että Flash ei toimi kunnolla. Liikkuvat elementit rasittavat näytönohjainta ja jos se on integroitu tietokoneen prosessoriin niin vaikuttaa se prosessorin tehoon suoraan...


 


Todella monta syytä siis mikä vaikuttaa tähän eikä ole yksinkertaista ratkaisua. Vaikka kone on testattu hyväksi niin mihin tarkoitukseen. Nykyisin verkkosivut ovat todella raskaita esimerkiksi Flash ja scripti elementtien takia, yksi syy keventää on Adblock (mainosten estäjä) sillä se vähentää paljon verkkosivujen kuormitusta poistamalla Flash mainoksia verkkosivuilta.

ABP minulla on koneessa mutta Flash-elementti on epäselvä.

Mieleen ei nouse käyttökeinoja sen suhteen. Löytyykö nimen perusteella koneesta?

Vastaa