Minun Telia -sovellukseen kirjautuminen ei onnistu viimeisen päivityksen jälkeen

  • 20 December 2021
  • 14 kommenttia
  • 215 katselukertaa

Kunniamerkki +2

Puhelimeni Minun telia -sovellus päivitettiin kolme päivää sitten ja päivityksen jälkeen sinne pitäisi nyt kirjautua. Aiemmin tällaista kirjautumista ei ollut. Sormenjälki riitti. Nyt sinne ei onnistu kirjautuminen millään keinoin olemassa olevista tavoista. Netissä kyllä kirjautuminen onnistuu. Puhelimeni on Android-puhelin. Android on viimeisin päivitys. Sovelluksen poistaminen ja uudelleen asentaminen ei auta.

 

Puhelimessani on Telia tietoturvapalvelu +Freedom.

 

Sovelluksen päivityksessä on joku mennyt vikaan.

 


14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Feodor !

Itse kokeilin juuri kirjautua Minun Telia -sovellukseen mobiilivarmenteella ja se ainakin toimi. Sitten lisäsin asetuksista biometriikalla kirjautumisen (sormenjälki) uudelleen.

Minulla on myös Android puhelin ja Telia tietoturva käytössä siinä.

Oli tullut ihan uusi ulkoasu sovellukseen ja siitä löytyi myös sovellukset : Telia TV, AR by Telia ja Turvapaketti lisää kohdasta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Samaa mieltä @kiisseli67 kanssa. Isot päivitykset joskus tuuppaavat lopettamaan sovelluksen istunnot, mutta riittää uudelleen sisäänkirjautuminen ja biometriikan kytkeminen päälle takaisin.🙂>


@Feodor  kirjoitti:

Puhelimeni Minun telia -sovellus päivitettiin kolme päivää sitten ja päivityksen jälkeen sinne pitäisi nyt kirjautua. Aiemmin tällaista kirjautumista ei ollut. Sormenjälki riitti. Nyt sinne ei onnistu kirjautuminen millään keinoin olemassa olevista tavoista. Netissä kyllä kirjautuminen onnistuu. Puhelimeni on Android-puhelin. Android on viimeisin päivitys. Sovelluksen poistaminen ja uudelleen asentaminen ei auta.




Sovellukseen tehtiin iso päivitys ja tästä syystä se pyytää kirjautumaan uudestaan.


 


Kokeiletko vielä seuraavan  toimenpiteen että onko siitä apua: Asetukset-> Sovellukset-> Minun Telia-> Tallennustila-> Poista tiedot.


Vaikka sovelluksen poistaa niin siitä jää tietoja puhelimeen muistiin, mutta edellä mainitun toimenpiteen pitäisi poistaa kaikki sovelluksella olevat tiedot. Se ei siis poista itse sovellusta. Tämän jälkeen kokeile kirjautua sovellukseen pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai Telia Tunnuksella.

Kunniamerkki +2

Ei onnistu sittenkään, ei edes ohjelman poiston jälkeisen puhelimen uudelleen käynnistämisen jälkeenkään.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Feodor  kirjoitti:

Ei onnistu sittenkään, ei edes ohjelman poiston jälkeisen puhelimen uudelleen käynnistämisen jälkeenkään.




Vastaan ei ole yleistä häiriötä tullut, että olisi ollut isompaa häiriötä päivityksen jälkeen. Mitä se ilmoittaa, kun yrittää kirjautua vai eikö se anna ollenkaan kirjautua? Oletko kokeillut uudelleen vielä poistaa ja asentaa sovellusta? Minkämerkkinen puhelin sinulla on käytössäsi? 

Kunniamerkki +2

Ilmoittaa että: "Kirjautumisessa meni jotain pieleen. Yritä uudestaan.  Olen kokeillut monta kerta ja kaikilla kirjautumistavoilla. Puhelin on Samsung Galaxy A70. Liittyneekö jotenkin mainosten estoon?  En kyllä muista olenko asettanut. Mutta on asennettuna ainakin ohjelma Free Ad Blocker.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Feodor  kirjoitti:

Ilmoittaa että: "Kirjautumisessa meni jotain pieleen. Yritä uudestaan.  Olen kokeillut monta kerta ja kaikilla kirjautumistavoilla. Puhelin on Samsung Galaxy A70. Liittyneekö jotenkin mainosten estoon?  En kyllä muista olenko asettanut. Mutta on asennettuna ainakin ohjelma Free Ad Blocker.


Kokeile ilman tuota Ad Blockeria tai poista se ainakin Minun Telian kohdalta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Feodor  kirjoitti:

Ilmoittaa että: "Kirjautumisessa meni jotain pieleen. Yritä uudestaan.  Olen kokeillut monta kerta ja kaikilla kirjautumistavoilla. Puhelin on Samsung Galaxy A70. Liittyneekö jotenkin mainosten estoon?  En kyllä muista olenko asettanut. Mutta on asennettuna ainakin ohjelma Free Ad Blocker.




Pystytkö kokeilemaan siten, että otat tuon Free Ad Blockerin pois päältä? Ei kyseinen sovellus nyt mainoskaan ole, mutta jos siellä on jotain sellaista, minkä toinen sovellus katsoo sen olevan sellainen. 

Kunniamerkki +2

Poistin sekä Ad Blockerin että Minun Telian ja asensin Minun Telian uudelleen, mutta ei kirjautumiseen auttanut sekään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

@Feodor  kirjoitti:

Puhelimeni Minun telia -sovellus päivitettiin kolme päivää sitten ja päivityksen jälkeen sinne pitäisi nyt kirjautua. Aiemmin tällaista kirjautumista ei ollut. Sormenjälki riitti. Nyt sinne ei onnistu kirjautuminen millään keinoin olemassa olevista tavoista. Netissä kyllä kirjautuminen onnistuu. Puhelimeni on Android-puhelin. Android on viimeisin päivitys. Sovelluksen poistaminen ja uudelleen asentaminen ei auta.


Sovellukseen tehtiin iso päivitys ja tästä syystä se pyytää kirjautumaan uudestaan.

 

Kokeiletko vielä seuraavan  toimenpiteen että onko siitä apua: Asetukset-> Sovellukset-> Minun Telia-> Tallennustila-> Poista tiedot.

Vaikka sovelluksen poistaa niin siitä jää tietoja puhelimeen muistiin, mutta edellä mainitun toimenpiteen pitäisi poistaa kaikki sovelluksella olevat tiedot. Se ei siis poista itse sovellusta. Tämän jälkeen kokeile kirjautua sovellukseen pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai Telia Tunnuksella.


Kokeilitko myös tämän @Feodor ?

Aiemmin oli jotain häiriöitä kirjautumisessa mutta sen pitäisi olla jo kunnossa :

https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_364038334&lang=fi 

 

Käynnistä vielä tuon jälkeen puhelin uusiksi, jos rupeasi toimimaan kirjautuminen 🤔>

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Feodor  kirjoitti:

Poistin sekä Ad Blockerin että Minun Telian ja asensin Minun Telian uudelleen, mutta ei kirjautumiseen auttanut sekään.




Tarvitsisimme tästä tarkemmat tiedot, eli voisitko tehdä meille Häiriöilmoituksen, niin pääsisimme tutkimaan asiaa tarkemmin mikä syynä moiseen. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Feodor  kirjoitti:

Poistin sekä Ad Blockerin että Minun Telian ja asensin Minun Telian uudelleen, mutta ei kirjautumiseen auttanut sekään.




Teetko meille siitä Häiriöilmoituksen tutkittavaksi, niin päästäisiin katsomaan tarkemmin mikä bitti siellä on mennyt poikittain. 

Kunniamerkki +2

Nyt tänään kun parin päivän taon jälkeen kokeilin kirjautua niin kirjautuminen onnistui.  Kokeilin kaikki yllä esitetyt tavat, mutta ne eivät auttaneet.

Tuota häiriöilmoituksen tekemiskehoitusta en aiemmin huomannut.  Ilmeisesti siellä kuitenkin oli jotain häikkää sovelluksessa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Feodor  kirjoitti:

Nyt tänään kun parin päivän taon jälkeen kokeilin kirjautua niin kirjautuminen onnistui.  Kokeilin kaikki yllä esitetyt tavat, mutta ne eivät auttaneet.


Tuota häiriöilmoituksen tekemiskehoitusta en aiemmin huomannut.  Ilmeisesti siellä kuitenkin oli jotain häikkää sovelluksessa.




Kyllä, eli saimme tässä hetki sitten tiedon että ongelma oli paikallistettu ja korjattu. Nyt on siis kaikki kunnossa! 🙂>


 


Jos nyt tilanne jostain syystä joillain jatkuu, niin kannattaa herkästi ilmoittaa vaikka tähän ketjuun niin tiedämme viestiä eteenpäin. 

Vastaa