Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
hpaju
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mobiilivarmenteen vian salailu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mobiilivarmenteeni ei toiminut ja otin yhteyttä chatin kanssa. Kävimme läpi kaikki asiat, uudellenkäynnistymiset ja muita mobiilivarmenteella kirjautumisella toimivia sivuja (Kanta.fi esim.). Mutta ei saatu toimimaan. Chatin Tiina sanoi, että laittaa vian selvityksen eteenpäin ja he ottavat yhteyttä, kun saavat vian korjattua. Tekstari tulikin ja mobiilivarmenne toimi taas.

Kysyin vastaustekstarilla mikä oli syy toimimattomuuteen. Vastauksena tuli "Vikailmoituksenne on käsitelty ja Mobiilivarmenne toimii. Se tieto riittänee tällä erää". Pyysin kuitenkin uudestaan tarkempaa tietoa, koska en haluaisi käydä koko prosessia seuraavalla kerralla läpi. Voisin sanoa chatille, että tämä oli vikana viimeksi, niin säästyisi aikaa seuraaville chattäilijöille. Vastausta ei ole tullut. Onko Telialla tämmöinen ohje, että vikojen syyt salataan, ettei imago kärsi? 

11 vastausta
tellunkana
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 27 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minullakin on mobiilivarmenne lakannut toimimasta. Onko mahdollista että se voisi johtua puhelimen Android-version vanhentumisesta? Tämän version tuki lakkasi vuodenvaihteessa.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 635 custom-general.replies
  • 54 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tellunkana@  kirjoitti:

Minullakin on mobiilivarmenne lakannut toimimasta. Onko mahdollista että se voisi johtua puhelimen Android-version vanhentumisesta? Tämän version tuki lakkasi vuodenvaihteessa.


Puhelimen käyttöjärjestelmän versiolla ei sinäänsä ole merkitystä koska mobiilivarmenne toimii tekstiviestien kautta. 

 

Käynnistele laite uudelleen ja kokeile varmenteen uudelleen rekisteröintiä https://www.telia.fi/mobiilivarmenne/reset.do kautta.

 

Ongelman jatkuessa olethan yhteydessä häiriöilmoituksiimme.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 635 custom-general.replies
  • 54 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@hpaju@  kirjoitti:

Mobiilivarmenteeni ei toiminut ja otin yhteyttä chatin kanssa. Kävimme läpi kaikki asiat, uudellenkäynnistymiset ja muita mobiilivarmenteella kirjautumisella toimivia sivuja (Kanta.fi esim.). Mutta ei saatu toimimaan. Chatin Tiina sanoi, että laittaa vian selvityksen eteenpäin ja he ottavat yhteyttä, kun saavat vian korjattua. Tekstari tulikin ja mobiilivarmenne toimi taas.

Kysyin vastaustekstarilla mikä oli syy toimimattomuuteen. Vastauksena tuli "Vikailmoituksenne on käsitelty ja Mobiilivarmenne toimii. Se tieto riittänee tällä erää". Pyysin kuitenkin uudestaan tarkempaa tietoa, koska en haluaisi käydä koko prosessia seuraavalla kerralla läpi. Voisin sanoa chatille, että tämä oli vikana viimeksi, niin säästyisi aikaa seuraaville chattäilijöille. Vastausta ei ole tullut. Onko Telialla tämmöinen ohje, että vikojen syyt salataan, ettei imago kärsi? 


Hyvä kuulla että mobiilivarmenteessa ollut häiriö on nyt korjaantunut. Kaikkea viankorjaukseen tai järjestelmiin liittyviä asioita emme kerro asiakkaalle. Pyrimme kuitenkin olemaan mahdollisimman avoimia vian syistä ja niiden korjauksesta aina kun se on mahdollista. Asiakkaalle monesti tärkein asia on se, että korjaus tapahtuu nopeasti ja tulee kerralla kuntoon. 

 

 

hpaju
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei!

Mobiilivarmenne ei taaskaan toimi. Herjasi ajan ylittymisestä pitkän odotuksen jälkeen. Olen kokeillut monella sivulla, myös kanta.fi ja Nordnet yms.

Mikähän vika siinä viimeksi oli, niin tietäisitte korjata vai otanko taas yhteyden chattiin? Toivottavasti Tiina vastaa, niin ei tarvitse kaikkea käydä uudestaan läpi.

Onko kyseessä yksittäisen liittymän vika vai Telian järjestelmävika esim. laitteiden vanhentumisen vuoksi.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@hpaju@  kirjoitti:

Hei!

Mobiilivarmenne ei taaskaan toimi. Herjasi ajan ylittymisestä pitkän odotuksen jälkeen.


Meillä oli hetkellinen häiriö mobiilivarmenteessa hiukan 11 jälkeen joka saatiin kuntoon. Tällä hetkellä mobiilivarmenne toimii normaalisti. 

hpaju
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei!

Kiitos vastauksesta. Olisi kiva, että nuo hetkelliset häiriöt näkyisivät viivytyksettä myös häiriötiedotteessa, koska sieltähän sitä ensiksi katsoo. Siis, kun oppii, että siellä on ajankohtaista tietoa eikä vaan ilmoitusta, että häiriö korjattu. 😁

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 134 custom-general.kudos
  • 753 custom-general.replies
  • 66 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@hpaju@  kirjoitti:

Hei!

Kiitos vastauksesta. Olisi kiva, että nuo hetkelliset häiriöt näkyisivät viivytyksettä myös häiriötiedotteessa, koska sieltähän sitä ensiksi katsoo. Siis, kun oppii, että siellä on ajankohtaista tietoa eikä vaan ilmoitusta, että häiriö korjattu. 😁


Kiitos palautteestasi tiedottamisen osalta. On totta, että häiriötiedotteiden tulee olla nopeasti esillä kun häiriötä on laajemmin. Joskus häiriön tunnistaminen, korjauksen käynnistäminen ja siitä tiedottaminen voi kestää, sillä häiriötä ei välttämättä heti tunnisteta, vaan tarvitsemme häiriöilmoituksia tutkittavaksi. Liian aikainen tiedottaminen voisi estää tälläisten tarvittavien tietojen saamisen.

Ymmärrän täysin pointtisi, tiedottaminen tulee olla aina mahd. nopeaa ja selkeää. 🙂

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
hpaju
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei! Sen ymmärtää helposti, että joskus häiriöiden kanssa on vaikeaa ja niiden korjaamiseen menevä aika ei aina ole selvillä etukäteen. Miksi ette laita häiriötiedotteen yhteyteen linkkiä, jolla asiakas voisi ilmoittaa häiriöstä, niin saisitte heti tietoja häiriöistä ja voisihan siinä olla tarkentavia kysymyksiä, siis samoja joita aspan chatti kyselee rutiininomaisesti. Nyt sensijaan asiakas käynnistelee laitteensa pari kertaa uudestaan ja kun sekään ei auta, niin jonottaa aspan chattiin 15-30 minuuttia, kun muutkin häiriölliset jonottavat sinne.

HannaSu
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 128 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@hpaju@  kirjoitti:

Hei! Sen ymmärtää helposti, että joskus häiriöiden kanssa on vaikeaa ja niiden korjaamiseen menevä aika ei aina ole selvillä etukäteen. Miksi ette laita häiriötiedotteen yhteyteen linkkiä, jolla asiakas voisi ilmoittaa häiriöstä, niin saisitte heti tietoja häiriöistä ja voisihan siinä olla tarkentavia kysymyksiä, siis samoja joita aspan chatti kyselee rutiininomaisesti. Nyt sensijaan asiakas käynnistelee laitteensa pari kertaa uudestaan ja kun sekään ei auta, niin jonottaa aspan chattiin 15-30 minuuttia, kun muutkin häiriölliset jonottavat sinne.


Kiitos kehitysehdotuksestasi liittyen häiriötiedottamiseen. Viedään tämä eteenpäin. 🙂 

| Telia Yhteisön moderaattori |