Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
hpaju
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mobiilivarmenteen vian salailu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mobiilivarmenteeni ei toiminut ja otin yhteyttä chatin kanssa. Kävimme läpi kaikki asiat, uudellenkäynnistymiset ja muita mobiilivarmenteella kirjautumisella toimivia sivuja (Kanta.fi esim.). Mutta ei saatu toimimaan. Chatin Tiina sanoi, että laittaa vian selvityksen eteenpäin ja he ottavat yhteyttä, kun saavat vian korjattua. Tekstari tulikin ja mobiilivarmenne toimi taas.

Kysyin vastaustekstarilla mikä oli syy toimimattomuuteen. Vastauksena tuli "Vikailmoituksenne on käsitelty ja Mobiilivarmenne toimii. Se tieto riittänee tällä erää". Pyysin kuitenkin uudestaan tarkempaa tietoa, koska en haluaisi käydä koko prosessia seuraavalla kerralla läpi. Voisin sanoa chatille, että tämä oli vikana viimeksi, niin säästyisi aikaa seuraaville chattäilijöille. Vastausta ei ole tullut. Onko Telialla tämmöinen ohje, että vikojen syyt salataan, ettei imago kärsi? 

11 vastausta
hpaju
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei!

Vähän lisää häiriötiedotteista.

"Häiriön alkamisaika: 09.09.2021 09:00:00

Sähköpostipalveluun ei pääse kirjautumaan häiriötilanteen vuoksi. Häiriö on korjauksessa.

Pahoittelemme häiriötä."

Tämäkin häiriö tuli häiriösivulle vajaa pari tuntia häiriön alkamisen jälkeen ja säköposti toimi jo ennen häiriöilmoituksen tuloa sivulle. Ainakin minulle, koska päivitin (refresh) häiriösivun sähköpostin päivittämisen jälkeen.

Minulta meni aikaa oman koneeni ja modeemin varmistamiseksi, että vika ei ole niissä. Sitten katsoin Telian häiriötiedotteista, onko siellä mitään, ei ollut, joten chattiin. Jonottamista chatista ja kun sinne viimein pääsin, niin aspa sanoi, että häiriö on Telian päässä ja muiltakin on tullut vastaavia ilmoituksia. Luultavasti jonotuksen pituus johtui siitä, että tästä häiriöstä kyselevät kuormittivat chattia.

En pysty ymmärtämään, sitä että häiriötiedotetta ei laiteta heti, kun joku taho Teliassa saa siitä tiedon ja tietysti varmistaa, että häiriö on todellinen. Ainut syy minkä keksin, on että häiriötiedotteiden korjausajan halutaan olevan lyhyt ylimmälle johdolle lähetettävissä tilastoissa. Tämä pätee, jos kaikki häiriöt ilmoitetaan sivuilla, jos ei, niin lisäksi halutaan vähentää julkitulevien häiriöiden määrää.
Minulla on ollut Telian liittymä jo vuosia, mutta muistini mukaan myös Elisalla taisi olla sama käytäntö, kun minulla oli heidän kaapelimodeemi.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 633 custom-general.replies
  • 54 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@hpaju  kirjoitti:

Hei!

Vähän lisää häiriötiedotteista.

"Häiriön alkamisaika: 09.09.2021 09:00:00

Sähköpostipalveluun ei pääse kirjautumaan häiriötilanteen vuoksi. Häiriö on korjauksessa.

Pahoittelemme häiriötä."

Tämäkin häiriö tuli häiriösivulle vajaa pari tuntia häiriön alkamisen jälkeen ja säköposti toimi jo ennen häiriöilmoituksen tuloa sivulle. Ainakin minulle, koska päivitin (refresh) häiriösivun sähköpostin päivittämisen jälkeen.

Minulta meni aikaa oman koneeni ja modeemin varmistamiseksi, että vika ei ole niissä. Sitten katsoin Telian häiriötiedotteista, onko siellä mitään, ei ollut, joten chattiin. Jonottamista chatista ja kun sinne viimein pääsin, niin aspa sanoi, että häiriö on Telian päässä ja muiltakin on tullut vastaavia ilmoituksia. Luultavasti jonotuksen pituus johtui siitä, että tästä häiriöstä kyselevät kuormittivat chattia.

En pysty ymmärtämään, sitä että häiriötiedotetta ei laiteta heti, kun joku taho Teliassa saa siitä tiedon ja tietysti varmistaa, että häiriö on todellinen. Ainut syy minkä keksin, on että häiriötiedotteiden korjausajan halutaan olevan lyhyt ylimmälle johdolle lähetettävissä tilastoissa. Tämä pätee, jos kaikki häiriöt ilmoitetaan sivuilla, jos ei, niin lisäksi halutaan vähentää julkitulevien häiriöiden määrää.
Minulla on ollut Telian liittymä jo vuosia, mutta muistini mukaan myös Elisalla taisi olla sama käytäntö, kun minulla oli heidän kaapelimodeemi.


Valitettavasti häiriö vaikutti myös kykyymme tiedottaa tilanteesta verkkosivuillamme. Tiedotimme järjestelmähäiriöistä sekä sähköpostin häiriöstä chat kanavassa "Sähköpostin ja Minun Telian toiminnassa havaittu häiriöitä. Korjaus on käynnistynyt." 

 

Käymme nyt vielä häiriötä läpi ja etsimme keinon tiedottaa tilanteesta myös verkkosivuillamme jos vastaava häiriö toistuu.