Spotify Premium ilmaiseksi 3kk ajan


Näytti ilmestyneen tuollainen ilmoitus omille sivuille:

 

"Tiesitkö, että sinulla on käyttämättä rahanarvoinen etu? Tarjoamme kaikille liittymäasiakkaillemme Spotify Premium -musiikkipalvelun kolmeksi kuukaudeksi veloituksetta."

 

Noh, otin palvelun käyttööni. Miten on, katkeaako palvelu automaattisesti 3kk:n jälkeen, vai pitääkö se itse irtisanoa? Ei ainakaan missään mainittu että se jatkuisi 3kk:n jälkeen maksullisena palveluna.


17 kommenttia

Kyllä se ainakin silloin, kun sen sai 6 kk:ksi piti itse irtisanoa tai muuten muuttui maksulliseksi.

Ei tosiaan ollut missään mitään mainintaa, että palvelu pitää itse katkaista 3kk:n jälkeen, jos ei halua maksaa palvelusta. Yritin tosiaan etsiä tilausta tehdessäni. Jos tosiaan pitää itse olla aktiivinen, ja irtisanoa palvelu 3kk:n jälkeen, niin sama tehdä se sitten saman tien, kun se kuitenkin unohtuu, ja joutuu maksamaan kympin ylimääräistä.

Spotify 3kk etu ei katkea automaattisesti, vaan jatkuu toistaiseksi voimassaollen ihan listahinnalla.


 


Toisaalta se olis vähän hassua jos se katkeis automaattisesti, moni kuitenkin käyttää palvelua ihan maksullisena tuon tarjousajan jälkeenkin. :)


 


Spotifyn voi kätevänä tosiaan irtisanoa Omien Sivujen kautta itsepalveluna.

Omat sivut näyttää jo nyt varoittelevan että Spotify tarjouksesi on loppumassa, ja kyselee haluanko jatkaa, vai lopettaa palvelun? Vaikka tarjousaika kestää aina 25.8 asti? Siis onko tässä jokin irtisanomisaika, vai voinko lopettaa palvelun vaikkpa päivää ennenkuin määräaika tulee täyteen?

Voit lopettaa palvelun tarjouksen päättymispäivänä halutessasi. Itse olen tuohon Spotifyyn niin tottunut, etten enää osaisi ilman olla ollenkaan!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@jannyman kirjoitti:

Omat sivut näyttää jo nyt varoittelevan että Spotify tarjouksesi on loppumassa, ja kyselee haluanko jatkaa, vai lopettaa palvelun? Vaikka tarjousaika kestää aina 25.8 asti? Siis onko tässä jokin irtisanomisaika, vai voinko lopettaa palvelun vaikkpa päivää ennenkuin määräaika tulee täyteen?




Spotify ei lopu heti vaan kuukauden loppuessa. Netflix toimii samalla tavallla. Ei voi maksaa esim puoli kuukauksia yms... Eli jos peruutat niin ei se Spotify katkea. Spotify maksetaan etukäteen aina niin kuin Netflix, eli se kuukausimaksu on jo maksettu.

Näyttää olevan Spotify jo lisätty laskulle, vaikka ilmainen koeaika päättyy vasta 25.8? Eli saldona on nyt 29.85, vaikka pitäisi olla 19,90. Peruin juuri palvelun, joten ei kait tuota tarvitse maksaa?

Se täytyy nyt kyllä tarkistaa, ota yhteyttä Omien Sivujen chatin kautta, selvitellään miksi laskussa on kk-maksua Spotifysta vaikka ilmainen kausi on vielä menossa.


 


Sen verran tarkennan vielä laskutusasiaa, eli laskutetaanko päiväkohtaisesti vai koko kuukaudelta, riippuu siitä, onko palvelu otettu kiinteään kaistaan vai mobiililiittymään.


Kiinteässä kaistassa Spotifyn laskutus toimii kuten muukin laajakaistan ja laajakaistan lisäpalveluiden laskutus, eli vajailta kuukausilta laskutetaan päiväkohtaisesti.


Matkapuhelinlaskulla kuukausimaksu laskutetaan normaalien laskutuskausien mukaan eli Spotify kk-maksu veloitetaan aina kokonaisina kuukausina.


 


 

Nyt on saldo korjaantunut oikeaksi, eli 19,90. Vielä aamulla oli 29,85. Tiedä miksi sitä yritettiin veloittaa, vaikka ilmaisaikaa oli vielä jäljellä. Noh, asia on nyt joka tapauksessa kunnossa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@jannyman kirjoitti:

Nyt on saldo korjaantunut oikeaksi, eli 19,90. Vielä aamulla oli 29,85. Tiedä miksi sitä yritettiin veloittaa, vaikka ilmaisaikaa oli vielä jäljellä. Noh, asia on nyt joka tapauksessa kunnossa.




Kannattaa odotella lopullista laskua joka tulee sillä siinä voi olla hyvityksinä... 

Miten tämän nyt saikaan toimimaan tämän 3kk ilmaisen Spotifyn? Ymmärsin että piti jotenkin käydä soneran sivujen kautta jotain aktivoimassa?

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@J00natan kirjoitti:

Miten tämän nyt saikaan toimimaan tämän 3kk ilmaisen Spotifyn? Ymmärsin että piti jotenkin käydä soneran sivujen kautta jotain aktivoimassa?


 




Saat sen Soneran omilta sivuilta. Jos liittymälläsi oikeus käyttää Spotify Premium 3kk kokeilujaksoa niin sieltä sen löydät tämän kyseisen liittymän lisäpalvelun alla. 


 


Huomaa että 3kk jälkeen jatkuu toistaiseksi voimassa olevana sopimuksena normaaleilla hinnoilla.

OK. Kiitän. Liekö sitten että vasta aukaistu liittymäni ei vielä ole aktiivinen kun en vielä löydä täältä sivuilta tuollaista osiota.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyllä se Spotify Premium 3kk pitäisi löytyä sieltä omilta sivuilta : http://klaani.sonera.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Spotify-premium-ei-lue-sopimuksessa/m-p/108070#M3182

Joo ei näy liittymää eikä muutakaan tuossa etusivulla. Tai siis näkyy "rahoitus" ja joku toinen kenttä missä lisäpalveluita. Veikkaisin että liittymä ei ole vaan voimassa koska myös "asiakkuuteni" kohdassa löytyy mm. yli vuoden vanha osoite kohdaltani, vaikka viime viikolla papereita tehdessäni sinne laitettiin uusi osoite. Kokeilin tuota sivujen opastuskierrosta ja siinä oli sellainen kohta jossa sanottiin että "tästä näet liittymäsi ja voit muokata sitä ja tätä". Osoitti tuossa kohden tyhjää se opastusikkuna, eli tuohon kohti ilmeisesti joskus ilmestyy se mun liittymä..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Siis sinun liittymä toimii, muttei näy omilla sivuilla? Näkyykö omilla sivuilla chattia ( ne puhekuplat siellä ylhäällä ) ? Ota yhteyttä Soneran asiakaspalveluun chatin kautta, facebookissa, twitterissä tai soittamalla. Ilmoita tuo liittymän näkymättömyys, sillä liittymän pitäisi kyllä näkyä heti omilla sivuilla kun se on kytketty. Tuossa vielä vinkkiä omien sivujen probleemiin : http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea/ohjeet/Omien-Sivujen-ongelmatilanteet?id=2278913d-1d03-473e-bdeb-b5a0624fbce0

Mulla on Soneran SIM-kortti uudessa puhelimessa, mutta menen vanhalla luurilla ja liittymällä vielä 17.9 asti. Tänään tuli viesti Soneralta, että tuolloin alkaa toimimaan. Mietin vain, että olisiko tämä nettipuoli jo toiminut kun sopimus kuitenkin tehty jo monta päivää sitten ja esimerkiksi Spotify olisi käytettävissä WLAN:in kautta ilman liittymääkin.

Vastaa