Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
ericrose
Vakiokalustoa ☆
  • 93 custom-general.kudos
  • 181 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Spotify Premium tilausta ei löydy

Olen jo pitkään - useita kuukausia - tilannut Spotify Premiumia. Vasta jonkin aikaa sitten satuin tarkistamaan asiaa Omilta sivuilta - ja hämmästyin: minkäänlaista merkintää tilauksestani sivuilla ei ollut. Tiedustellessani asiaa chatin asiakaspalvelija mainitsi, että merkinnän tulisi löytyä kohdasta "Yhteys kotiin L" > "Lisäpalvelut", ja lupasi tehdä puutteesta vikailmoituksen. Tiedustelustani on jo aikaa, ja ehdin kysyä asiasta jo toistamiseen, mutta mitään ei ole tapahtunut. Käsittääkseni asiakkaalla on oikeus nähdä Omilla sivuilla tilaamansa palvelut, ja Telialla on siis ollut ainakin puoli vuotta aikaa merkitä tilaukseni. Saattaisinpa joskus ehkä haluta lopettaa tuon tilaukseni sivujen kautta. Miksi Telian on mahdoton tehdä asianmukainen merkintä? Maksu kylläkin peritään.

 

Edit ReOlivia: Täsmennetty otsikkoa

14 vastausta
MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 111 custom-general.kudos
  • 397 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Kirjautuessasi Omille sivuille pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella, täytyisi tulla näkyviin kaikki liittymät ja palvelut mitä sinulla on meiltä on. Mikäli kirjaudut laajakaistatunnuksilla Omille Sivuille, et saa kaikkia tietojasi esille.

 

On harvinaista, mutta ei toki mahdotonta, että Omilta sivuilta uupuu jokin tieto, joka siellä kuuluu olla. Vikatilanteesta tehdään meidän puolesta ilmoitus eteenpäin, jonka perusteella aloitetaan korjausprosessi. Tässä vian korjauksessa voi mennä tovi, mutta ei nyt kuitenkaan ihan mahdottomia aikoja. Mikäli asia venyy, jätä meille vielä häiriöilmoitus ongelmasta. Toki asian kuin asian tulee meillä selvitä sillä ensimmäisellä yhteydenotolla. Jos asian hoitamisen suhteen ilmenee puutteita, laitetaan palautetta eteenpäin.

Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Apple Watch Series 5 | PC | Nintendo Switch | PS4 | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ericrose
Vakiokalustoa ☆
  • 93 custom-general.kudos
  • 181 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos vastauksesta! On kylläkin todettava, että Spotify-tilaus EI näy edes pankkitunnuksilla. Ja, kuten kirjoitin, kaksi asiakaspalvelijaa on todennut asian ja ensimmäinen heistä laittanut vikailmoituksen vireille. En oikein ymmärrä, montako viikkoa näin yksinkertaiseen asiaan on lupa kulua. Tilauksenhan olisi pitänyt näkyä sivuilla jo heti sen alettua, kuukausia sitten.

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 111 custom-general.kudos
  • 397 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Aivan, eli kyllä siellä sitten vikaa on. Joskus näinkin vähäpätöiseltä vaikuttavan asian korjauksessa voi mennä kauankin, riippuen millainen mutka siellä on matkassa. Pahoittelut puolestani aiheutuneesta vaivasta.

Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Apple Watch Series 5 | PC | Nintendo Switch | PS4 | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ericrose
Vakiokalustoa ☆
  • 93 custom-general.kudos
  • 181 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

On syytä ihmetellä, miksi Spotify-tilaukseni merkitseminen Omille sivuille edelleen viivästyy. Telia on itse ilmoittanut vikailmoituksen päivämääräksi 22/6, josta on nyt yli kaksi viikkoa, puhumattakaan itse tilauksen alkamisesta - useita kuukausia sitten. 

Telian omilla sivuilla (https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/asiakkuus/asiakkuuden-hallinta) lukee mm.: 

 

LAAJAKAISTA
Avautuvalla sivulla näet koosteen kaikista liittymistäsi. Voit tarkastella liittymäkohtaisia tietoja sekä tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.

Liittymätiedot -osiossa näet tarkemmat liittymän tiedot sekä käytössä olevat lisäpalvelut. Voit hallinnoida liittymän lisäpalveluita, kuten sähköpostia ja kotisivuja. Voit tehdä myös muuttoilmoituksen sekä vikailmoituksen liittymästäsi.

 

Korostamiani toimintoja on siis mahdotonta tehdä, koska Telia ei viitsi merkitä Spotify-tilaustani. Olisivathan koko Suomen Telia-yhteydet pysähdyksissä, mikäli kaikki vikailmoitukset käsiteltäisiin näin hitaasti. Haluan yksityiskohtaisen tiedon, miksi tämä vikailmoitus on heitetty mappi Ö:hön tai mistä muuten välipitämättömyys johtuu. On todella omituista, että asiakas tekee useita yhteydenottoja omiin oikeuksiinsa kuuluvasta asiasta, ja häntä kohdellaan kuin lasta: äläpäs nyt kitise, kyllä se vielä järjestyy, älä sure... ASIA KUNTOON, JA VÄHÄN ÄKKIÄ!

 

 

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 257 custom-general.kudos
  • 556 custom-general.replies
  • 31 custom-general.solutions


@ericrose  kirjoitti:

On syytä ihmetellä, miksi Spotify-tilaukseni merkitseminen Omille sivuille edelleen viivästyy. Telia on itse ilmoittanut vikailmoituksen päivämääräksi 22/6, josta on nyt yli kaksi viikkoa, puhumattakaan itse tilauksen alkamisesta - useita kuukausia sitten. 

Telian omilla sivuilla (https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/asiakkuus/asiakkuuden-hallinta) lukee mm.: 

 

LAAJAKAISTA
Avautuvalla sivulla näet koosteen kaikista liittymistäsi. Voit tarkastella liittymäkohtaisia tietoja sekä tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.

Liittymätiedot -osiossa näet tarkemmat liittymän tiedot sekä käytössä olevat lisäpalvelut. Voit hallinnoida liittymän lisäpalveluita, kuten sähköpostia ja kotisivuja. Voit tehdä myös muuttoilmoituksen sekä vikailmoituksen liittymästäsi.

 

Korostamiani toimintoja on siis mahdotonta tehdä, koska Telia ei viitsi merkitä Spotify-tilaustani. Olisivathan koko Suomen Telia-yhteydet pysähdyksissä, mikäli kaikki vikailmoitukset käsiteltäisiin näin hitaasti. Haluan yksityiskohtaisen tiedon, miksi tämä vikailmoitus on heitetty mappi Ö:hön tai mistä muuten välipitämättömyys johtuu. On todella omituista, että asiakas tekee useita yhteydenottoja omiin oikeuksiinsa kuuluvasta asiasta, ja häntä kohdellaan kuin lasta: äläpäs nyt kitise, kyllä se vielä järjestyy, älä sure... ASIA KUNTOON, JA VÄHÄN ÄKKIÄ!

 

 


Ikävä kyllä emme näe täällä Telia Yhteisössä asiakastietojasi tai tietoja tekemästäsi häiriöilmoituksesta. Kuten olet kirjoittanutkin, Omilla sivuilla voi näitä lisäpalveluitakin hallinnoida, mutta häiriön ollessa päällä se ei tietenkään ole mahdollista. Ymmärrän, että asia turhauttaa, mutta hyvä, että siitä on häiriöilmoitus meillä hoidettu eteenpäin korjaukseen, vaikka en korjauksen kestoon voikaan kommentoida täältä käsin. 

Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, josta voidaan tarkistaa tekemäsi häiriöilmoituksen tilanne.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

ericrose
Vakiokalustoa ☆
  • 93 custom-general.kudos
  • 181 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nyt viimein voin todeta, ettei Telia välitä asiakkaistaan höykäsen pöläystä. Viestiketjussani mainitusta Spotify Premium - tilauksesta olen tehnyt häiriöilmoituksen, keskustellut useasti chatissa, ja minulle on kerrottu vikailmoitus asiasta tehdyksi TASAN KUUKAUSI SITTEN! EIKÄ MITÄÄN OLE TAPAHTUNUT! Tilausta ei vieläkään näy Omilla sivuilla. Puhutaan vain ihmeellisestä "bugista". Mikäli näin vähäpätöisen asian oikealle tolalle saattaminen vie yli vuoden - laskien tilauksen alkamisesta - kauankohan varsinaisten vikojen korjaaminen mahtaa kestää? Vaikuttaa vakavalta asiakkaan oikeuksien loukkaamiselta. Tarvitaanko kuluttaja- tms. asiamiestä? MIKÄ TELIASSA MÄTTÄÄ???

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 113 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions

Moikka @ericrose,

 

Kuulostaa todella omituiselta, ettei tuo Spotify vieläkään näy Omilla sivuillasi. Tilauksen jälkeen Spotifyn pitäisi näkyä pienellä viiveellä heti omissa lisäpalveluissa. Valitettavasti emme täältä Yhteisöstä pääse katsomaan asiakastietoja ja selvittämään mikä on vikailmoituksen tilanne, joten tätä pitäisi vielä yrittää selvittää asiakaspalvelumme kautta. Pahoittelut asian hoidosta aiheutuneesta vaivasta! 

 

| Telia Yhteisön moderaattori |
ericrose
Vakiokalustoa ☆
  • 93 custom-general.kudos
  • 181 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos vastauksesta! En silti mitenkään ymmärrä, miksi asiakkaan on jatkuvasti itse hoidettava Telian omia vikoja. Kirjoitan chatiin ja saan aina saman vastauksen: "Vaikea tilanne, koeta jaksaa odottaa - on tavallista pahempi ongelma jne.." En vain jaksa jonottaa, kun siitä ei mitään uutta ilmene. Mitähän, jos itse lähettäisitte tämän viestiketjun vikatoimistoon - luulisi siellä asian olevan tuttu.

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 257 custom-general.kudos
  • 556 custom-general.replies
  • 31 custom-general.solutions


@ericrose  kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! En silti mitenkään ymmärrä, miksi asiakkaan on jatkuvasti itse hoidettava Telian omia vikoja. Kirjoitan chatiin ja saan aina saman vastauksen: "Vaikea tilanne, koeta jaksaa odottaa - on tavallista pahempi ongelma jne.." En vain jaksa jonottaa, kun siitä ei mitään uutta ilmene. Mitähän, jos itse lähettäisitte tämän viestiketjun vikatoimistoon - luulisi siellä asian olevan tuttu.


Tämä ongelma on sellainen johon tarvitaan asiakastietojasi emmekä täältä Yhteisön puolelta valitettavasti pääse pulmaa ratkomaan tarvittavin tiedoin. Sen vuoksi asiakaspalvelumme on oikea paikka tämän asian hoitamiseksi ja toivottavasti se on pian kunnossa. 

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*