Symbian puhelimet - In memoriam

  • 15 October 2015
  • 7 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Vieläkö löytyy käytössä olevia Symbian puhelimia? Minulle tuli tänään viesti : Hei Fonecta Callerin käyttäjä, sovelluksen käyttö Symbian-puhelimissa loppuu 30.11. Lue lisää http://kampanja.fonecta.fi/symbian t. Caller-tiimi. Minulla oli vielä alkukeväästä tosiaan käytössä Nokia C7-00 Sonera Edition puhelin ja siinä oli tuo sovellus. Näin se vaan reilussa neljässä vuodessa käy puhelimet liian vanhoiksi... No, löytyypä minulta tuo sovellus nykyisestä puhelimesta ja ei pitäisi tuosta tuon sovelluksen käyttö loppua ( android ). Microsoftin myötä Symbian haudattiin...


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Mulla on hajanaisessa käytössä, lähinnä kamerana, 808 Pureview. Taannoin kyseisen mallin sai hyvin edullisesti DNA-kaupan poistomyynnistä, oli pakko noukkia talteen. Vuoden sitä ehdin käyttää jokapäiväisessä elämässä.

 

Onhan pöytälaatikossa myös 701, jossa simslot rikki, koska multisim-kortti olikin irronnut kehyksestään ja jäi sitten jumiin...

 

Ei ole vielä tullut vastaan puhelinta vastaavalla kameralla (S6 tosi lähellä jo hyvässä valaistuksessa), näytön luettavuudella auringossa ja akunkestolla. Eihän tuossa muuta ongelmaa oikeastaan ollut, kuin nettiselaimen kankeus ja tuen loppuminen, kun Efloppi meni lausumaan palavat lauttansa...

 

 

Ehjät C6-01 ja E51 löytyy, muttei käytössä.

Kunniamerkki +14

Itsellä on vielä 100% toimiva E71 jossa on mun kolmosliittymän kortti sisällä ja luuri palvelee myös erinomaisena herätyskellona.


 


Edelleenkin pidän tuota sangen mainiona laitteena, mutta aika kankeahan symbiania on käyttää etenkin netinselauksessa ja vastaavassa kun ei ole kosketusnäyttöäkään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Nyt täytyy kyllä lisätä yksi juttu : ihan toimeton ei minullakaan ole tuo C7-00, sillä siitä löytyy tosi hyvä fm-lähetin. Joskus kun on paljon kavereita kylässä viikonlopun saunaillassa, niin tulee laitettua "popit" soimaan puhelimesta käyttäen fm-lähetintä. Alussa kaverit ihmettelivät mistä musiikki tulee, kun vahvistimessa luki Nokia :smileyvery-happy: Olisi kiva juttu, jos vielä uusiinkin luureihin saisi tuon ominaisuuden ilman lisähärpäkkeitä... :smileywink:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Totta, FM lähetintä kaipaisin uusista puhelimista. Vissiin on mennen talven lumia, kun ei FM radiotakaan enää ympätä uusiin järjestelmäpiireihin?

 

Symbianissa mahtavaa oli laajat ominaisuudet ja monipuoliset asetukset (insinöörimäisyys), välillä tosin asetusvalikkojen läpi kahlaaminen kyllä puudutti.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +8

Mulla on päivittäispuhelimena E72. Sähköpostiin vastaaminen on yhtä juhlaa oikealla näppäimistöllä ja akkukin kestää. 808 kulkee mukana kamerana. Edes testikäytössä ollut Galaxy S6 ei pystynyt luomaan yhtä luonnollisia kuvia kuin tuo vanha monsteri.

 

Noksun E6:n hylkäsin viime vuonna, koska laite vaati tarkan, mutta olemattoman kokoisen näytön kosketusta Symbian Bellessä. Talvella taskusta otettuna kosketusnäyttö ei vaan ollut kovin responsiivinen.

 

Ajoittain mukana kulkee myös E7. Onneksi Fonecta Callerin poistumisesta huolimatta moni sovellus vielä toimii kuten Poddi (podcast), Gravity (Facebook & Twitter), QuasarMX (soitin), CacheMe (geokätköily), Sports Tracker sekä joukkoliikenteen aikatauluja tarjoava omat pysäkit. Nettiselailuun käytän kyllä edullista Lumiaa.

 

Jk. Vanhan kansan ihmisenä kuuntelen myös FM-radiota kuulokkeilla, enkä ymmärrä, miksi uudemmista piirisarjoista on ko. ominaisuus pudotettu pois. Säälittävän rajamailla oleva akunkesto lyhenee entisestään muzakkia striimaten. Tiedän toki, että kappaleet voi ladata etukäteen luuriin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

 Entinen puhelimeni Soneran mainoksessa :smileywink:/

Vastaa