Technicolor CGA2121 Euro DOCSIS 3.0 ja XBOX ONE NAT

  • 18 March 2019
  • 8 kommenttia
  • 43 katselukertaa

Moi,

 

Minulla vaihtui modeemi ja tuo otsikon modeemi aiheuttaa xboxilla tiukan NATin, siltaamalla sen saa avoimeksi mutta sitten en pysty yhdistämään wlanilla kun 2-3 laitetta ja se ei riitä millään kun on liigapaketin takia chromecastia ja pitää luuri olla samassa verkossa ja molemmissa televisioissa pitää tietenkin olla netti ja sitten tosiaan toi boxi niin siltaus ei oikein natsaa.. Millä saan NATin auki??


8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@RoniPlaya9@  kirjoitti:

Moi,

 

Minulla vaihtui modeemi ja tuo otsikon modeemi aiheuttaa xboxilla tiukan NATin, siltaamalla sen saa avoimeksi mutta sitten en pysty yhdistämään wlanilla kun 2-3 laitetta ja se ei riitä millään kun on liigapaketin takia chromecastia ja pitää luuri olla samassa verkossa ja molemmissa televisioissa pitää tietenkin olla netti ja sitten tosiaan toi boxi niin siltaus ei oikein natsaa.. Millä saan NATin auki??


Kokeileppas laitteen asetuksista laittaa siltaus päälle modeemin DMZ kautta, eli siltaat xboxin sen mac avulla. Ota huomioon että wlanille ja LANille on eri macit. Sen jälkeen pitäisi xboxin saada julkinen ip ja muut laitteet voi olla modeemissa kiinni kun modeemi on reitittävässä tilassa.

Miten se käytännössä tehdään? Mistä saan tietää xboxin Macin? Tarviiko boxin olla lanilla kii vai voiko olla langattomasti?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Sinun tulee Xboxin verkkoasetuksista katsoa mikä on laitteen Wlan MAC ja wired mac ja lisätä ne macit modeemin dmz asetuksiin, sen jälkeen modeemilta tulee julkinen ip suoraan xboxille

Modeemin resetoinnin jälkeen ei tule enää linjaa ollenkaan?? Kaikki valot palaa ihan niinkun pitää mutta nettiyhteyttä ei ole. Miten se nyt on mahdollista?! En tehnyt muuta kun painoin reset nappulaa 10sec pohjassa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Kannattaa resetoida laite uudelleen, liitä kone/xbox verkkokaapelilla modeemiin. Ota huomioon että jos olet wlan verkon nimeä vaihtanut on se resetin jälkeen palautunut tehdas asetuksille

Kaiken oon tehny ja modeemin valot näyttää että linja toimii mutta puhelin ja xbox sanoo että ei verkkoyhteyttä vaikka on yhdistettynä modeemiin. Alkaa kohta loppumaan kärsivällisyys näiden vehkeiden kanssa kun tämä kaikki on sen syytä että teidän takuunalainen laite hajosi ja nyt mulla on pelkkää skeidaa tilalla..

Ei toimi millään, kymmenen kertaa resetoinut ja piuhalla ja langattomalla ja kaikella mitä mieleen tulee. Nyt saa joku Telian hahmo tulla hoitamaan jumalauta toimivan netin minulle niinkun se oli ennen kun vehkeenne hajosi!!!


@RoniPlaya9@  kirjoitti:

Ei toimi millään, kymmenen kertaa resetoinut ja piuhalla ja langattomalla ja kaikella mitä mieleen tulee. 


Ottaisitko yhteyttä meihin. Pääsemme katsomaan tietojasi tarkemmin ja katsomaan mitä tilanteelle voisi tehdä.

Vastaa