Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5147 custom-general.kudos
  • 4503 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju

Päivitys 27.04.2021

 

On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.

 

Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 

 

Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021

 

Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

 

Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.

 

PÄIVITYS 20.4.2021

 

Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:

 

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.

 

Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.

 

---

 

Taustatietoa

 

Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.

 

Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:

 

3060-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G
  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G
  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G

 

3070-sarja

  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G
  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G

 

3080-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3080-O10G

 

3090-sarja

  • ASUS TUF-RTX3090-O24G

Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.

 

Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.

 

PÄIVITYS 30.3.2021

 

Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 

 

Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.

 

Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.

 

Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.

 

Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.

 

JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA

 

Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA

 

Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.

 

Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.

 

Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.

 

Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.

 

--

Päivitys 27.4. Lisäsin alkuun linkin tietojenkeruulomakkeelle. Tilanteisiin, jos et ole saanut meiltä vahvistusta odottamisesta.

 

Päivitys 20.4. Lisäsin alkuun tuoreen tilannetiedon toimitusten etenemisestä.

 

Päivitys 30.3. Muokattu tekstiä siltä osin, että riippumatta näytönohjaimen mallista kaikkien peruttujen tilauksien kohdalla sinulla on mahdollisuus jäädä odottamaan toimitusta. Ota näissä tilanteissa yhteys asiakaspalveluumme (jos ole ottanut jo). Lisäsin myös tiedon siitä, että laitamme vahvistuksen kaikille odottamaan jääneille asiakkaille.

 

 

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

231 vastausta
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5147 custom-general.kudos
  • 4503 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Aloituspostaukseen on nyt päivitetty tietoa ja kommentointi on nyt myös avattu.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

Simoen
Kommentaattori
  • 14 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hyvä että myönsitte virheenne ja korjasitte tilanteen. Sääli että siihen tarvittiin KKV:ta.

Odottelu tuskin ketään haittaa joka tähän gpu leikkiin lähtee. Nyt jos löisin tilauksen muualta jonoon niin kestäisi ihan yhtä kauan mutta hinta olisi lähempänä tuplia kuin alkuperäistä.

Marko_Laaksonen
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Entä sitten viime viikon keskiviikkona, eli 17.3.2021 tehdyt ASUS 3070 DUAL tilaukset? Peruitte tilaukset yksipuolisesti noin tunti tilauksen jälkeen. Näissä kuitenkin valmistus jatkuu ja saatavuuskin on huomattavasti parempi. Miten pääsen takaisin jonoon samalle paikalle? Haluan ostaa kyseisen tuotteen minulle luvatuun hintaan.

 

PS. Korttia maksaessa raha lähti heti tililtä. Noin 1,5h sen jälkeen ilmoitettu tilinumero, ja silloin kerrottiin, että rahan palautukseen menee noin 2 pankkipäivää. Nyt tuosta on mennyt aikaa jo 9 vuorokautta eikä rahoja näy. Eilen taas selvitin aspan kanssa asiaa, niin hakemukseni ei ollut vielä edess käsittelyssä. Käsittämätöntä, että teidän peruttaessa tilaus ei rahat palaudu välittömästi.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5147 custom-general.kudos
  • 4503 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@Simoen  kirjoitti:

Hyvä että myönsitte virheenne ja korjasitte tilanteen. Sääli että siihen tarvittiin KKV:ta.


Pahoittelut hässäkästä, teimme virheitä mutta toivottavasti nyt päästään eteenpäin. Toimenpiteet olivat käynnissä ilman ulkopuolisia tahojakin.

 


@Simoen  kirjoitti:
Odottelu tuskin ketään haittaa joka tähän gpu leikkiin lähtee. Nyt jos löisin tilauksen muualta jonoon niin kestäisi ihan yhtä kauan mutta hinta olisi lähempänä tuplia kuin alkuperäistä.

Osaa haittaa ja osaa ei. Hyvä näin siis, kukin saa valita.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5147 custom-general.kudos
  • 4503 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@Marko_Laaksonen  kirjoitti:

Entä sitten viime viikon keskiviikkona, eli 17.3.2021 tehdyt ASUS 3070 DUAL tilaukset? Peruitte tilaukset yksipuolisesti noin tunti tilauksen jälkeen. Näissä kuitenkin valmistus jatkuu ja saatavuuskin on huomattavasti parempi. Miten pääsen takaisin jonoon samalle paikalle? Haluan ostaa kyseisen tuotteen minulle luvatuun hintaan.


Varmistan tuon mallin tilanteen (ja mahdolliset muut myös), etten aivan palturia puhu ja palaan erikseen asiaan. Päivitän tiedon myös aloituspostaukseen.

 


@Marko_Laaksonen  kirjoitti:

PS. Korttia maksaessa raha lähti heti tililtä. Noin 1,5h sen jälkeen ilmoitettu tilinumero, ja silloin kerrottiin, että rahan palautukseen menee noin 2 pankkipäivää. Nyt tuosta on mennyt aikaa jo 9 vuorokautta eikä rahoja näy. Eilen taas selvitin aspan kanssa asiaa, niin hakemukseni ei ollut vielä edess käsittelyssä. Käsittämätöntä, että teidän peruttaessa tilaus ei rahat palaudu välittömästi.


Pahoittelut tästä, käsittelemme rahanpalautukset manuaalisesti ja siellä on käsittelijöillä ruuhkaa. En tarkoita, että rahanpalautuksissa vaan yleisesti ottaen backendissä on ruuhkaa ja se vaikuttaa myös palautuksien nopeuteen. Kyllä se sieltä kuitenkin tulee, joudumme ikävä kyllä odottamaan.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

mazee
Uusi keskustelija
  • 10 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Itse olin chat aspaa yhteydessä että saa tilauksen takas, eipä oikee annetuilla ohjeilla osannut chat henkilö muuta sanoa kuin " se on peruttu " piti laittaa aamulla saapunu txt kopiona ni alko  homma etenee. Pieneksi vinkiksi voisitte parantaa telian sisäistä informaatiota. 

Toivotaa et homma pysyy nyt kasassa telian puolelta. 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5147 custom-general.kudos
  • 4503 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@mazee  kirjoitti:

Itse olin chat aspaa yhteydessä että saa tilauksen takas, eipä oikee annetuilla ohjeilla osannut chat henkilö muuta sanoa kuin " se on peruttu " piti laittaa aamulla saapunu txt kopiona ni alko  homma etenee. Pieneksi vinkiksi voisitte parantaa telian sisäistä informaatiota. 

Toivotaa et homma pysyy nyt kasassa telian puolelta. 


Olemme jakaneet asiakaspalveluun ohjeet ennen tämän ketjun pystytystä ja viestin lähettämistä, halusimme varmistaa että siellä tiedetään tästä ennen kuin olette sinne päin yhteydessä. Hyvä, että homma eteni. Kiitos vinkistä, aina voidaan parantaa.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

siperiada55
Kommentaattori
  • 14 custom-general.kudos
  • 44 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vielä tarkennuspyyntö viestiinne: Kun korttia sitten joskus tarjotaan, onko silloin maksamisessa tarjolla myös Telia Rahoitus mahdollisuus?

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5147 custom-general.kudos
  • 4503 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@siperiada55  kirjoitti:

Vielä tarkennuspyyntö viestiinne: Kun korttia sitten joskus tarjotaan, onko silloin maksamisessa tarjolla myös Telia Rahoitus mahdollisuus?


On. Linkki vie verkkokauppaamme jossa kaikki on muuten kuten "normaalistikin" mutta hinta on tosiaan se alkuperäinen. Eli se linkki on ns. "hintaräätälöity" 🙂

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮