Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5206 custom-general.kudos
  • 4579 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju

PÄIVITYS 20.5.2021

Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.

 

Päivitys 27.04.2021

On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.

 

Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 

 

Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021

 

Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

 

Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.

 

PÄIVITYS 20.4.2021

Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:

 

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.

 

Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.

 

---

 

Taustatietoa

Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.

 

Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:

 

3060-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G
  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G
  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G

 

3070-sarja

  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G
  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G

 

3080-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3080-O10G

 

3090-sarja

  • ASUS TUF-RTX3090-O24G

Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.

 

Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.

 

PÄIVITYS 30.3.2021

Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 

 

Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.

 

Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.

 

Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.

 

Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.

 

JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA

Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA

Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.

 

Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.

 

Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.

 

Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.

 

--

 

Päivitys 20.5. Lisäsin alkuun tilannetietoa missä mennään tällä hetkellä.

 

Päivitys 27.4. Lisäsin alkuun linkin tietojenkeruulomakkeelle. Tilanteisiin, jos et ole saanut meiltä vahvistusta odottamisesta.

 

Päivitys 20.4. Lisäsin alkuun tuoreen tilannetiedon toimitusten etenemisestä.

 

Päivitys 30.3. Muokattu tekstiä siltä osin, että riippumatta näytönohjaimen mallista kaikkien peruttujen tilauksien kohdalla sinulla on mahdollisuus jäädä odottamaan toimitusta. Ota näissä tilanteissa yhteys asiakaspalveluumme (jos ole ottanut jo). Lisäsin myös tiedon siitä, että laitamme vahvistuksen kaikille odottamaan jääneille asiakkaille.

 

 

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

264 vastausta
eGYWB
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Jos otin tilauksesta jo rahat takaisin, voinko silti jäädä jonottamaan?

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1782 custom-general.kudos
  • 2740 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions

Toivottavasti linkit ovat sitten uniikkeja, tai one time only, jottei mennä ojasta allikkoon.

ZeratuL
Kommentaattori
  • 11 custom-general.kudos
  • 32 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitoksia asian hoidosta.

Hienoa vielä että jonopaikatkin säilyi, sillä muualta jos olisin yrittänyt tilata niin olis jono-sijoitus pudonnut joitain satoja/tuhansia pykäliä alaspäin. Tiedän vain sen että n. viikon verran on tilauksia itseni edellä (paljon se kpl määrissa ikinä sitten onkaan?) , mutta kunhan on jonossa on itselleni tärkeintä. 

Saapa vielä nähdä paljonko se rahtialuksen jumiutuminen Suezin-kanavaan hidastaa tavaran kulkua maailmanlaajuisesti.

 

 

peetjo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kysyttäköön nyt samaan syssyyn näistä 3090-sarjalaisista vaikkei niitä oltukaan peruttu eikä niistä paljoa keskustelua ole näillä foorumeilla ollut. Saatavuus haastava varmasti mutta onko tietoa tullut yhtään lisää että koska mahdollisesti jono purkautuisi? Tuf-malli tilattu joulukuun puolella.

Samb0o
Kommentaattori
  • 14 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Saisiko Telialta rehellisen ja aikuisten oikeesti rehellisen vastauksen onko niitä 3080 kortteja tilattu tukkurilta ollenkaan teille vai odotatteko tällä syyllä nyt hintojen tippumista ja vasta sitten tilaukset sisään. Ja en ainakaan itse tee asiasta päätöstä ennen kuin olen saanut telialta vastauksen.

siperiada55
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 49 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kysymys kuvastaa hyvin sitä syvää epäluottamusta, joka Teliaan kohdistuu monen kohdalla tämän korttifarssin johdosta. Alkaen "muutama-jäljellä" myynnistä, asiakaspalvelun "luovista" vastauksista matkan varrella aina tilausten lain vastaiseen peruuttamiseen.

 

Olen kysynyt aiemmin saman tapaisen kysymyksen hieman eri muodossa kirjautuneena omien sivujen kautta. Vastausta ei tullut. 

 

Luottamusta ei saa palautettua ellei kysymyksiin saa rehellisä vastauksia. Joka tapauksessa luottamuksen rakentaminen tulee olemaan Telialle iso urakka. Sen voisi aloittaa vaikka hyvittämällä vapaaehtoisesti tämän farssin pyörteisiin vedettyjä

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5206 custom-general.kudos
  • 4579 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@eGYWB  kirjoitti:

Jos otin tilauksesta jo rahat takaisin, voinko silti jäädä jonottamaan?


Kyllä voit, ilmoita vain asiakaspalveluun tästä.

 


@Marko_Laaksonen  kirjoitti:

Entä sitten viime viikon keskiviikkona, eli 17.3.2021 tehdyt ASUS 3070 DUAL tilaukset? Peruitte tilaukset yksipuolisesti noin tunti tilauksen jälkeen. Näissä kuitenkin valmistus jatkuu ja saatavuuskin on huomattavasti parempi. Miten pääsen takaisin jonoon samalle paikalle? Haluan ostaa kyseisen tuotteen minulle luvatuun hintaan.


Tuon mallisarjan kohdalla kyse oli järjestelmävirheestä, pahoittelut siitä. Tämä odotusmahdollisuus (ja jonopaikan säilytys) koskettaa vain aloituspostauksessa mainittuja malleja, ei ikävä kyllä tuota mallia.

 

Joten jos haluat edelleen tuon mallin tilata niin pyydän, että teet normaalisti uuden tilauksen. Tilaus lähtee kuitenkin alusta ja toimitus on sitten, kun tavaraa on varastossa.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5206 custom-general.kudos
  • 4579 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@ZeratuL  kirjoitti:

Tiedän vain sen että n. viikon verran on tilauksia itseni edellä (paljon se kpl määrissa ikinä sitten onkaan?) , mutta kunhan on jonossa on itselleni tärkeintä. 


Olisi kieltämättä mukava kertoa mutta en saa kertoa, että paljon tilauksia oli sisässä ja paljon jonottajia on tällä hetkellä 🙂

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5206 custom-general.kudos
  • 4579 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@Samb0o  kirjoitti:

Saisiko Telialta rehellisen ja aikuisten oikeesti rehellisen vastauksen onko niitä 3080 kortteja tilattu tukkurilta ollenkaan teille


Ollaan tilattu. Tilauksia vastaava määrä. Jos kortti kiinnostaa ja teit tilauksen jo aiemmin niin odottamaan vain.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5206 custom-general.kudos
  • 4579 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@siperiada55  kirjoitti:

Luottamusta ei saa palautettua ellei kysymyksiin saa rehellisä vastauksia. Joka tapauksessa luottamuksen rakentaminen tulee olemaan Telialle iso urakka.


Ymmärrän tuon luottamuspulan. Toivon, että tämä julkinen keskustelu auttaa asiassa edes jollain tapaa. Olen sitä varten täällä, että vastaan kysymyksiin. Kaikkeen en voi vastata mutta niihin mihin voin, vastaan kyllä. Jos en itse tiedä vastausta niin haen sen suoraan vastuullisilta.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮