Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10307 kommenttia

PÄIVITYS 16.2.2022


 


Taustaa


 


Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.


 


Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.


 


Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.


 


Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.


 


Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.


 


Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.


 


Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan


 


Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.


 


Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.


 


Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.


 


Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.


 


Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti


 


Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:


 



  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta

  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään

  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu

  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa

  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista

  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta


 


Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.


 


--


 


Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:


 


Hide content


Päivitys 5.11.2021


 


Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.


 


Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021


 


Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.


 


Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.


 


Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.


 


Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.


 


PÄIVITYS 26.8.2021


 


Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 


 


Päivitys 13.8.2021


 


Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja


 


PÄIVITYS 28.6.2021


 


Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja


 


PÄIVITYS 18.6.2021


 


3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.


 


PÄIVITYS 20.5.2021


 


Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.


 


Päivitys 27.04.2021


 


On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.


 


Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 


 


Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021


 


Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.


 


Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.


 


PÄIVITYS 20.4.2021


 


Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:


 



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.


 


Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.


 


---


 


Taustatietoa


 


Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.


 


Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:


 


3060-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G

  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G

  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G


 


3070-sarja



  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G


 


3080-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3080-O10G


 


3090-sarja



  • ASUS TUF-RTX3090-O24G


Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.


 


Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.


 


PÄIVITYS 30.3.2021


 


Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 


 


Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.


 


Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.


 


Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.


 


Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.


 


JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA


 


Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.



 


YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA


 


Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.


 


Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.


 


Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.


 


Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.


 


 


647 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Samb0o@  kirjoitti:

Tässä muuten tuffi 3080 toimitukset kilpailijalta jotka kaikki pystyy näkemään netistä kun vähän selaa:


 


Että kyllä niitä liikkuu suomen markkinoilla. Kaverikin sai eilen gigantista tilaamansa. 




Meillä on tapana keskittyä vain omaan tekemiseen joka tarkoittaa myös sitä, että emme koskaan kommentoi muiden tekemisiä. Ja tämäkin koskettaa kaikkea, ei vain tämän ketjun aihetta.

Jaa miten se oli "globaalit haasteet jotka koskevat myös muita toimittajia" väite?


Tuossahan @Samb0o  juuri argumentoi siihen vastikkeen...

Ei kauhee professional meno taas...


 


Edit HannaMarikaL: Lisätty tägäys

Toinen kilpailija ilmoitti eilen kaksi kertaa viikossa julkaistavassa talukossa, että 18.11.2020  mennessä tilatut RTX 3080 STRIX OC -kortit on toimitettu ja tulossa 33 kortia, jonossa 310. RTX 3090 TUF OC korttien osalta näkyi, että ovat toimittaneet 17.3.2021 mennessä tilatut, jonossa on 1 ja tulossa 19. 

 

Telia ei suostu edes tässä aiheuttamassaan sotkussa kertomaan jonopaikkaa vaikka muut antavat tietoja tilaus- ja toimitustilanteesta normaalitilanteessakin. Telian toiminta on aivan luokatonta ja asiakkaita aliarvostavaa.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55@  kirjoitti:

Telia ei suostu edes tässä aiheuttamassaan sotkussa kertomaan jonopaikkaa vaikka muut antavat tietoja tilaus- ja toimitustilanteesta normaalitilanteessakin. Telian toiminta on aivan luokatonta ja asiakkaita aliarvostavaa.




Ymmärrän pointtisi täysin. En voi sanoa muuta kuin että olen pahoillani. Yritän tuoda tähän ketjuun lisäarvoa jollain muulla tapaa, esimerkiksi sen että mitä eriä seuraavaksi tulee ja milloin.

Eipä ole kuulunut mitään vahvistusta...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho@  kirjoitti:

Eipä ole kuulunut mitään vahvistusta...




Siksi en ole myöskään täällä vielä huudellut, palaan tosiaan asiaan kun aikataulu varmistuu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@TeroRe@  kirjoitti:


@Majuho@  kirjoitti:

Eipä ole kuulunut mitään vahvistusta...




Siksi en ole myöskään täällä vielä huudellut, palaan tosiaan asiaan kun aikataulu varmistuu.




Kohta eli pian alkaa vahvistuksia saapumaan. 

Tuleekohan ne sähköpostiin vai tekstiviestillä?

Tekstarillahan tuo tuli, mutta mitäpä tuosta hyötyy.. Teliaa ei sido millään tapaa toimittamaan, eikä kyllä jonottajaakaan. Eli pikkuhiljaa kuihtuu jono itsestään. No onneksi kuluttajalla on tässä tapauksessa katehankinta mahdollisuus ja laskua välikustannuksista vaan telialle. Mutta ootellaampas kkv:n kommentit asiasta ensin ennen kuin tehdään peliliikkeitä.

Ok, vielä ei ole itselle tullut mitään... mutta odotellaan vielä.

Jaa siis on vai tullut jo vahvistukset? Itselleni ei ole tullut yhtään mitään.

RTX 3080 Tuf OC, Eli näinkö tässä nyt kävi näiden hienossa ratkaisussa että olenkin tippunut jonosta pois vaikka ilmoituksen jätin. @TeroRe 

Onko niin että kaikista lähtenyt jo vahvistus vai?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Xonium@  kirjoitti:

Jaa siis on vai tullut jo vahvistukset? Itselleni ei ole tullut yhtään mitään.


RTX 3080 Tuf OC, Eli näinkö tässä nyt kävi näiden hienossa ratkaisussa että olenkin tippunut jonosta pois vaikka ilmoituksen jätin. @TeroRe 


Onko niin että kaikista lähtenyt jo vahvistus vai?




Myös @Majuho ja muut.


 


Lista ilmoittautuneista on kasattu aikaisin eilen eli keskiviikkoaamuna, joten jos olet tai olette ilmoittautuneet sen jälkeen niin teille tuota vahvistusta ei ole mennyt tässä lähetyksessä. Se tulee sitten seuraavassa.


 


Jos olet tai olette ilmoittautuneet tiistaina tai aiemmin, eikä vahvistusta tekstarilla tänään torstaina tullut niin sitten varmistaisin asian asiakaspalvelustamme.

Tein ilmoituksen jo 26.03 ja asiakaspalvelija sanoi että pistää asian eteenpäin samana päivänä. Tämän takia näitä vahvistua vaadittiin kun ei selvästikään asia menny eteenpäin.

Raivostuttavaa, taas pitää mennä asiakaspalvelija jonoon.

Eipä tullut tännekään vahvistusta, vaikka jonoon ilmoittauduttu heti, kun se oli mahdollista... Tämän tilauksen perumisen ja takaisinmaksun takia olen nyt ottanut jo ainakin 6 kertaa  yhteyttä aspaan. Ehkä tämä seitsämäs kerta auttaa. 

 

MUOKATTU

Nyt, kun kävin katsomassa viestihistoriasta, niin viimeisintä yhteydenottoa ei näy siellä ollenkaan. Aivan satavarmasti keskustelun kuitenkin kävin, kun vielä opastin aspaa, että näkee näyttiksen mallin sieltä linkistä jonka hänelle olin lähettänyt. Osa kontakteista siis näyttää haihtuvan bittitaivaaseen.

 

MUOKATTU 2

Aspan chätissä sanottiin, että minut on lisätty jonoon 31.3. Tosiaan tästä ei mitään tekstaria tullut, eli tekstarit EIVÄT ole lähteneet kaikille jonoon palautetuille.

Minulla on Marin lähettämä viesti 26.3 klo 16.36

 

"Moikka, olet jonossa joo, toivotaan että saadaan lisää jossain vaiheessa"

 

Mari

 

Nyt alkaa minuakin jo riepomaan tää homma... luulin että oli edistystä tapahtunut mutta ei. Kauhea jono asiakaspalveluun.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Sen verran tilannetietoa, tässä ensimmäisessä vahvistuserässä olikin mukana vain 3080-mallisarjaa odottavia, ei muita. Ja heistäkin tosiaan ne, jotka ovat ilmoittautuneet tämän viikon tiistaihin mennessä. Muut mallisarjat on vielä työn alla.


 


Ainakin @Xonium, ja jos oli muitakin 3080-sarjaa odottavia ja tiistaihin mennessä ilmoittautuneita, niin tiedoksi, että vahvistuksen olisi pitänyt tulla. Julkisen nettiyhteisön kautta en ikävä kyllä pysty auttamaan enempää, pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluun. Nyt pitää tutkia, että miksi viesti ei ole saapunut perille. Jos mahdollista niin ottaisin yhteyttä chattia Minun Telian kautta, se on tosiaan avoinna 24/7. 


Herra Murphy laittoi nyt lusikkansa soppaan, pahoittelut tästä. Tätä ei olisi enää tarvittu.

Olisko ne viestit pitäny jo tulla vai onko matkalla vielä? Eikö telialla ole saldoa? 

Aspaan oltu yhteydessä heti ko " haamu jonoo " pysty menee aspan siitä tietämättä.

 

Olin yhteydessä aspaan chatin kautta ja lupasivat tutkia asiaa miksi ei vahvistusta ole tullut. Linkkejä piti lähettää tähän ketjuun yms. Enää en usko sanakaan mitä täällä Telian edustajat puhuvat ja kirjoittelevat. 26.3 on minulle luvattu että olen jonossa. Nyt en sitten olekaan.

 

Joo RTX 3080 malli tilattu ja ei ole viestiä saapunut, laitoin aspaan viestii ja sanoi et menee aikaa selvittää että olisi huomenna yhteydessä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@mazee@  kirjoitti:

Olisko ne viestit pitäny jo tulla vai onko matkalla vielä? Eikö telialla ole saldoa? 


Aspaan oltu yhteydessä heti ko " haamu jonoo " pysty menee aspan siitä tietämättä.




Kyllä, vahvistuksen olisi pitänyt tulla jo jos seuraavat speksit täyttyvät:


 


1. Tilasit alunperin 3080-sarjan kortin


2. Olet ilmoittautunut odottamaan tämän viikon tiistaihin mennessä


 


Sama kääntäen: Jos joku muu kortti tai ilmoittauduit odottamaan tänään tai eilen niin vahvistus tulee myöhemmin. 


Ei, saldoa ei ole.

Speksit täyttyi minullakin. Mutta ei vahvistusta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho@  kirjoitti:

Enää en usko sanakaan mitä täällä Telian edustajat puhuvat ja kirjoittelevat.




Ymmärrän tämän ihan täysin.

1, kyllä

2, kyllä

Olin yhteyes ny aspaa " tästä on laitettu viesti laitepuolelle" noh mulleha tuo ei kerro mitää. Tota samaa sönkötyst saanu joka kerta aspan chatist.... 

 

 

Tää touhu vaa antaa ymmärtää sen et,

1, telial ei oo 3080 näyttiksiä

2, eikä koskaa tuu olee.

 

 

No minulle ei ole tullut viestiä maaliskuun 30 päivän jälkeen jossa vahvistettiin että olen jonossa. Pitikö nyt sitten tulla uusi viesti?

Kaikkien,  jotka mahdollisesti tulevat saamaan Telialta jonkun 3000 sarjan näytönohjaimen, kannattaa kirjoittaa tälle palstalle toimituspäivä ja tarkka tilausaika (päivämäärä ja kellonaika). Näin saamme itse jonkun verran kuvaa missä jonot etenevät,  kun Telia ei sitä halua kertoa.

 

Toivon myös jo korttinsa saaneiden tekevän saman.

 

3000 sarjan korttien saatavuudesta eri yritysten kohdalla käydään keskustelua tällä palstalla: https://bbs.io-tech.fi/threads/nvidia-geforce-rtx-30-sarjan-saatavuus-ja-tilausseuranta.268025

 

 

 

 

Vastaa